Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 21 Feb 2019 02:46 

343 wrote:
Zou Ziyech aan de zijlijn houden. Als nr. 10 lijdt hij veel te veel balverlies.
Meer dan als rechtsbuiten? En hij verovert als 10 toch ook meer ballen dan als rechtsbuiten? Want het aantal intercepties die die jongen heeft wordt altijd maar vergeten.
Als buiten speler met een vrije rol kan hij zich juist meer met het spel (de opbouw) bemoeien. Hij speelt momenteel ook niet als rechtsbuiten, hij is de 2de man vanaf het middenveld in het positie-spel. Ook in zn kwaliteit ballen afpakken komt hij meer tot zn recht. Als 10 zal hij meer functioneren als drukzetter, maar niet als ballenafpakker. Ook is Ziyech uit eindelijk beter met iets meer ruimte, en middenlange passing of lange passing. Hij kan wel gevaarlijk schieten maar een afmaker vind ik hem niet. Op 10 kun je spelen met een pure combinatie-speler die scorend vermogen heeft, dan Donny of Neres. Een slimme speler zonder bal, die gaten trekt en opduikt, dan heb je ook meer aan Donny, of een speler die echt balvast is in de kleine ruimte, heel gevaarlijk is met z schot en goed oog heeft voor simpele oplossingen- Tadic. De crux is eigenlijk dat de 10 niet veel ruimte heeft voor individuele acties, daarom vind ik zowel Ziyech als Neres een beetje zonde op die positie. Spelen ze vanaf de flanken en zit er veel dynamiek in het spel kunnen ze wel "op 10 "komen..

PostPosted: 21 Feb 2019 07:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik zou hem gewoon op 10 zetten. Zoals iemand al eerder heeft vermeld: met De Jong en Van de Beek er achter heb je een vangnet dat zijn balverlies kan opvangen. Daarnaast vind ik balverlies voor een 10 helemaal niet zo gek en een punt om hem op af te rekenen. Op 10 heeft Ziyech nog meer opties om de bal kwijt te kunnen; iets wat ik graag zie. Tadic op 10 zou ik overigens ook prima vinden. Ik vond hem tegen Bayern prima spelen op de 10 positie.

PostPosted: 22 Feb 2019 20:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik ben ook voorstander om Ziyech van de flank te halen. Ik bedoel hier eigenlijk mee dat Neres altijd moet spelen als buitenspeler. Die heeft meer snelheid en diepgang dan Ziyech en Tadic,
De tandem Tadic en Tagliafico werkt goed dus dat zou ik zo houden.

Ziyech is en blijft een onberekenbare speler maar is wel heel creatief en bepalend. Ziyech als middenvelder heeft meer afspeelmogelijkheden. Met een De Jong en VD Beek achter hem en met onze huidige verdediging mag dit voor onze competitie echt geen probleem zijn. Met al deze mensen heb je ook veel meer voetballend vermogen en je elftal.

PostPosted: 23 Feb 2019 08:48 

Ik ben ook voorstander om Ziyech van de flank te halen. Ik bedoel hier eigenlijk mee dat Neres altijd moet spelen als buitenspeler. Die heeft meer snelheid en diepgang dan Ziyech en Tadic,
De tandem Tadic en Tagliafico werkt goed dus dat zou ik zo houden.

Ziyech is en blijft een onberekenbare speler maar is wel heel creatief en bepalend. Ziyech als middenvelder heeft meer afspeelmogelijkheden. Met een De Jong en VD Beek achter hem en met onze huidige verdediging mag dit voor onze competitie echt geen probleem zijn. Met al deze mensen heb je ook veel meer voetballend vermogen en je elftal.
Probleem is alleen zijn veelvuldig balverlies omdat hij keer op keer met risico speelt. Soms kan dat niet, hij mist daarvoor het "verdedigend" overzicht. Hij kijkt alleen aanvallend.

PostPosted: 23 Feb 2019 20:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Een speler met de kwaliteiten van Neres moet je helemaal niet op de bank zetten, zo goed is onze basis 11 helemaal niet! Hij zou bij mij altijd zonder pardon rechtsbuiten spelen. Pure zelfvernietiging dit va ndhr. ZTen Hag.

PostPosted: 24 Feb 2019 15:14 
Erelid

Ik zou hem op linksbuiten zetten, Ziyech op rechts en Tadic op 10. Als je hem op rechts hebt, dan zijn er alleen spelers die in de bal willen komen. Op links houdt hij het veld wat breder en kan je hem sneller de diepte in sturen. Zo ook de goal die er tegen Real was. Daarnaast denk ik dat Tadic het meest balvast is van de 3, dus die heb ik het liefst in het centrum. Ziyech speelde vandaag, ondanks zijn goals, waardeloos. Hou hem maar op rechts. Heeft teveel balverlies voor het centrum.

PostPosted: 24 Feb 2019 16:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Heel slechte wedstrijd vandaag. Laks, ongeïnspireerd, zeer slordig voor de goal bij een moment in de eerste helft. Als hij het alleen in de CL kan laten zien hebben we niks aan hem.

PostPosted: 24 Feb 2019 17:04 

geenidee4 wrote:
Heel slechte wedstrijd vandaag. Laks, ongeïnspireerd, zeer slordig voor de goal bij een moment in de eerste helft. Als hij het alleen in de CL kan laten zien hebben we niks aan hem.
Vond hem ook zwaar ondermaats. Typerend was ook zijn geklungel in de laatste minuut toen hij nog een reuze kans verprutste.
Zal woensdag wel weer op de bank zitten. Ben in principe fan van hem en vind dat hij altijd moet spelen maar vandaag heeft hij geen vaste plaats afgedwongen. Zacht uitgedrukt.

PostPosted: 24 Feb 2019 18:12 

renemar wrote:
geenidee4 wrote:
Vond hem ook zwaar ondermaats. Typerend was ook zijn geklungel in de laatste minuut toen hij nog een reuze kans verprutste.
Zal woensdag wel weer op de bank zitten. Ben in principe fan van hem en vind dat hij altijd moet spelen maar vandaag heeft hij geen vaste plaats afgedwongen. Zacht uitgedrukt.
Dat geklungel heeft hij sowieso een handje van. Zeker als ie op snelheid naar de keeper moet. Dat mislukt gewoon altijd. Is hij echt zo slecht in. En ook weer een aantal momenten de man in de rug en bal kwijt. Echt, wanneer krijgt hij door dat ie daar anders me om moet gaan? Verschrikkelijk frustrerend om te zien.

Zou hem wel laten staan momenteel (alleen wel op links), maar als je 'm in de zomer nog voor 43 miljoen kan verkopen, meteen doen.

PostPosted: 24 Feb 2019 20:26 

renemar wrote:
geenidee4 wrote:
Het is natuurlijk ook niet eenvoudig he. Wordt gewoon maanden compleet genegeerd, amper gepraat met hem, een transfer laten blokkeren, maar hem vervolgens ook niet laten spelen. En dan mag hij een keer beginnen en is ie niet meteen beslissend wordt hij alweer omlaag gepraat van het is niet veel, maar weer bank volgende week etc. We zijn ook wel enorm streng zeg.

PostPosted: 24 Feb 2019 21:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wordt amper met hem gepraat? Waar haal je dat nou weer vandaan?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Feb 2019 22:35 

Stormrage wrote:
Wordt amper met hem gepraat? Waar haal je dat nou weer vandaan?

Ik kijk die wekelijkse filmpjes altijd van Kale & Kokkie en daarin werd dit verteld van een paar weken terug, geloof ik.

PostPosted: 25 Feb 2019 08:33 

ajaxrules wrote:
renemar wrote:
geenidee4 wrote:
Het is natuurlijk ook niet eenvoudig he. Wordt gewoon maanden compleet genegeerd, amper gepraat met hem, een transfer laten blokkeren, maar hem vervolgens ook niet laten spelen. En dan mag hij een keer beginnen en is ie niet meteen beslissend wordt hij alweer omlaag gepraat van het is niet veel, maar weer bank volgende week etc. We zijn ook wel enorm streng zeg.
Is ook iet makkelijk. Vind het wel opvallend dat hij steeds als hij invalt beter speelt dan hij meestal doet bij een basisplaats. Ik zou hem wel altijd laten spelen omdat hij snelheid en diepgang heeft. Als enige.
Nadeel is dat Ziyech blijkbaar onomstreden is en beter tot zijn recht komt als rechtsbuiten. Voor een middenvelder heeft die veel te veel balverlies. Is weliswaar altijd vervelend maar daar is het minder gevaarlijk.
Enige optie is dan dat Tadic in de spits speelt en Neres als linksbuiten. Maar dan zit je weer met Dolberg die beter lijkt te worden.

PostPosted: 25 Feb 2019 10:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Laat hem ook een keer een mindere wedstrijd spelen. Hij was inderdaad niet zo sterk, maar ik vond hem ook niet veel minder dan bijvoorbeeld Tadic of Ziyech qua veldspel. Het is dat Ziyech het op het eind nog op zijn heupen krijgt en Tadic een pingel maakt, maar ook die waren niet sterk bezig. Raar dat Neres dan geslachtofferd zou moeten worden. Ik vind het niet zo vreemd dat hij een keer minder speelt, die jongen moet ook weer in zijn ritme komen. Dat rommelige is denk ik ook wat inherent aan zijn spel. Daar stoor ik me niet zo aan, zeker omdat het geregeld ook goed gaat en hij op die manier ook passeert. Sowieso een van onze weinige spelers die vanuit stilstand een tegenstander kan passeren.

Tegen Feyenoord zou ik hem zeker opstellen. Ziyech had de vorige keer weinig in te brengen tegen Verdonk, eens kijken hoe het Neres zal vergaan. Toch weer een hele andere speler qua stijl en iemand met meer diepgang. Als Feyenoord weer veel druk gaat zetten zal er ook ruimte achter hun verdediging komen. Dan is iemand met snelheid in de ploeg wel prettig vind ik.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Voor de zoveelste keer zie je hoe belangrijk het is voor Neres om ruimte voor zich te hebben. Bayern uit, Real uit... het is geen toeval dat dit zijn beste wedstrijden zijn dit seizoen.

De goal was de kers op de taart. Hij kan bijzonder weinig met rechts en toch wist hij het knap af te maken. Loopacties, zoals wel vaker, was weer goed.

Carvajal wist soms niet waar hij het zoeken moest. Heerlijk.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:54 
Erelid

Is zo enorm gevaarlijk. Diepte is voor hem fijn inderdaad, maar kan ook gewoon een prima actie maken vanuit stilstand. Zo'n buitenspeler hebben we lang niet meer gehad hoor.

PostPosted: 06 Mar 2019 01:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Moet, net als Koen, nog denken aan dat Chinees bod. Achteraf gelukkig dat dit niet is doorgegaan. Goede beslissing dus van Overmars. Mag ook weleens gezegd worden.

PostPosted: 07 Mar 2019 14:22 

Vreselijk gevaarlijk wanneer er wat ruimte is. Kan zowel op snelheid als op techniek passeren. Vind ik hem in de CL misschien nog wel dreigender dan tegen mindere goden uit onze Eredivisie. Gaat zo makkelijk mee in het hoge niveau en speelt ook backs van de grootste clubs bij vlagen dol. Die actie op de achterlijn met Carvajal was meesterlijk. Deed me denken aan Feyenoord uit waar hij ook toverde op de achterlijn.

Laten staan tot het eind van het jaar en zorgen dat hij nog één jaar wil knallen voor hij vertrekt. Het zou zonde zijn als we echt het hele team kwijtraken komende transferperiode. Neres is volgend jaar gegarandeerd bassispeler.

PostPosted: 08 Mar 2019 19:51 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Opgeroepen voor de selecao.

PostPosted: 08 Mar 2019 23:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Toch grappig dat, een beetje overdreven gezegd, dat een wisselspeler van ons - nota bene een aanvaller - international is/wordt van Brazilie.

We hebben ook al de captain van Argentinie in huis. :mrgreen:

PostPosted: 09 Mar 2019 14:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wel bijzonder om als een club uit een kleine competitie internationals te hebben van Brazilië en Argentinië. Zelfs voor het Bosman-arrest was dat al zeer moeilijk.

PostPosted: 10 Mar 2019 01:25 

343 wrote:
Wel bijzonder om als een club uit een kleine competitie internationals te hebben van Brazilië en Argentinië. Zelfs voor het Bosman-arrest was dat al zeer moeilijk.
Vind ik nu ook! wie had dat gedacht dat een club uit de eredivisie anno 2019 een international van Argentinie en Brazilie in de gelederen heeft met al dat economische geweld uit Engeland en Spanje etc. Gewoon zeer knap van Ajax. Ajax heeft bijna alleen maar internationals. :)

PostPosted: 11 Mar 2019 13:59 

Fijn om te zien dat hij weer over het veld dartelt, zijn acties maakt en ook het rendement weer helemaal terug is. Nog lang niet alles gaat goed, maar daarom speelt hij ook nog in Amsterdam en niet in een topcompetitie. Ik hoop dat hij volgend jaar nog één seizoen blijft om te vlammen en daarna zijn toptransfer gaat maken. Ten Hag geeft hem het vertrouwen en ik hoop dat hij ondanks twee eerdere afgeketste transfers nog een goed gevoel heeft bij de club en de trainer. Dat zou helpen om het verloop in de zomer niet al te groot te maken.

Heeft een aantal maanden geleden ook bijgetekend. Voor mij een signaal dat hij met die afgeketste transfer naar Dortmund prima kon leven en vond dat hij hier nog niet uitgeleerd was. Hopelijk denkt hij hier nog hetzelfde over. Hij heeft zich in de media altijd gedeisd gehouden niet net lopen muiten.

PostPosted: 26 Mar 2019 22:43 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Assist en een voorassist bij zijn debuut Brazilie..

PostPosted: 27 Mar 2019 11:05 

Geweldige assist, en dat hakje bij die voorassist.. :343:

Geeft even z'n visitekaartje af hoor. Heel knap. Had ik niet verwacht.

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 34  Next

All times are UTC+02:00