Heb het tegen een krachtige stroom in gezegd, hij speelt alleen voor de BV Ziyech.
Zeker, technisch begaafd, creëert kansen maar verkloot zo ontiegelijk veel. Dat weegt vaak niet op tegen zijn positieve punten en staat in geen verhouding tot zijn potentie die hij wel heeft.
Straalt niks uit en geeft in grote wedstrijden nooit thuis als het elftal daarom vraagt.
De dag dat hij vertrekt zal wat mij betreft een feestdag zijn.
Grotendeels mee eens. Ziyech krijgt het maar niet onder de knie om de juiste keuzes te maken.
Hij kan geen wedstrijden lezen. Hij moet met zijn techniek en voetbalintelligentie beter omgaan. Hij speelt te geforceerd en dat ziet hij zelf niet. Of hij voor zijn eigen BV speelt, vind ik wat te ver gezocht want hij wil graag en dat is op zich geen verkeerde gedachte. Ik vind het moeilijk inschatten bij hem.
Ik erger me ook vaak, dat hij te vaak de onmogelijke bal wil spelen. Waarom als het ook makkelijk kan en zeker als het als team minder draait. Dan moet je een keer niet die bal willen spelen. Ik word ook weleens moe van die mensen die dan roepen, dat hij dit mag omdat hij risico in zijn spel legt en we dit nodig hebben maar dit telt niet altijd, laat staan, dat je daar je team mee helpt.
Niet voor niets hebben onze spitsen het moeilijk. Dit ligt niet alleen aan Ziyech maar als hij simpeler speelt of de rechtback vaker aanspeelt, die dan wel een voorzet kan geven, scheelt dit wel.
Net zoals Renemar heb ik ook al vaker kritiek geleverd op Ziyech. Fantastische speler maar ook een moeilijke speler omdat hij vaak vreemde keuzes maakt wat het elftal als geheel in gevaar brengt.
Als Ajax een relatief onbekende speler haalt van 25 jaar (bv Magallan) dan hebben we grote twijfels omdat hij nog niet door een topclub is opgehaald maar bij Ziyech is het andersom. Al 26 jaar en nog steeds niet opgehaald door een (sub)topper. Is niet voor niets.
Het slechte spel wil ik ook niet enkel ophangen aan het spel van Ziyech maar ik vind gewoon, dat de verrassing er relatief af is met Tadic en hem op de vleugels. Ik vind ook dat het rendement van onze spitsen te laag is omdat die vrij weinig ballen krijgen. Hetzij van de zijkant hetzij vanaf het middenveld. De wisselwerking op links met Tadic en Tagliafico werkt redelijk tot goed maar op rechts niet (geld zowel voor Mazraoui als met Kristensen).
Neres heeft vorig jaar een uitstekend jaar gedraaid als rechtsbuiten en ik weet zo net nog niet of het met Ziyech zoveel beter is.
Ook vind ik vd Beek maar matig spelen en ik zou Ziyech weleens vanaf het middenveld willen zien. Ja ik weet, dat hij meer risico in zijn spel legt maar met een Neres aan de zijkant, kan hij ook meer ballen kwijt aan de zijkant.
Als je dat laatste probeert moet je 2 controlerende middenvelders achter hem hebben. Anders pleeg je harakiri.