Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1071 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 43  Next
Author Message
PostPosted: 17 Feb 2019 14:57 

Ik zie hem zo goed als nooit een wedstrijd kantelen doormiddel van een ingreep.
Het is ook vaak wat je wil zien en hoe je dit interpreteert. Tegen Heerenveen wisselt hij Dolberg voor Huntelaar. Pierie was toen erg goed. Huntelaar scoort. Vandaag zet hij de boel ook tijdens de wedstrijd om waardoor het beter ging lopen.

PostPosted: 17 Feb 2019 17:07 

Vooral het brengen van Ekkelenkanp is een vondst. :lol:
Ongelooflijk dat hij die jongen als een potentiële eerste elftal speler ziet.
Hij had niet Schöne maar Ziyech in de rust moeten wisselen. Die deed helemaal niks goed de eerste helft en maakte de ruimte in het centrum nog kleiner.

PostPosted: 17 Feb 2019 18:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Doet ie slim. na een paar wedstrijden mogen ze bij Jong niet meer meedoen toch en kunnen Lang, Kuhn, Jensen etc mooi spelen daar.

PostPosted: 17 Feb 2019 20:08 
Erelid

renemar wrote:
Hij had niet Schöne maar Ziyech in de rust moeten wisselen. Die deed helemaal niks goed de eerste helft en maakte de ruimte in het centrum nog kleiner.
Misschien heb ik iets gemist, maar ik dacht dat Ekkelenkamp een talent was, die het goed deed bij JA? Dan zou een invalbeurt een goede beloning zijn!

PostPosted: 18 Feb 2019 05:21 

Snake wrote:
Het is ook vaak wat je wil zien en hoe je dit interpreteert. Tegen Heerenveen wisselt hij Dolberg voor Huntelaar. Pierie was toen erg goed. Huntelaar scoort. Vandaag zet hij de boel ook tijdens de wedstrijd om waardoor het beter ging lopen.
Is ook best lastig beoordelen. Een wissel die goed uitpakt zie je beter dan 'geen wissel' die niet goed uitpakt ;)
Tegen NAC was de impact van de wissel evident.

Maar toch zal een trainer in de rust eea moeten kunnen repareren, en dat zie je voor mijn gevoel met TH te weinig.
Tegen PSV is Eiting een zwakke schake in de opbouw. Maar Ten Hag zet het niet om. Ook werden we succesvol naar de zijkanten gedrukt, waarom dan geen Neres naar de flank, of extra creativiteit naar de flank? Tegen Heracles kom je niet onder de druk uit, dan blijft alles via Frenkie gaan die er niet goed in zit. Dan verwacht ik een omzetting. En zo kan ik meer voorbeelden bedenken.
Ik bedoel niet zeggen dat hij nooit goed wisselt. Ajax heeft im de vorm van Huntelaar en Neres ook wel echt supersubs.

PostPosted: 18 Feb 2019 09:02 

Snake wrote:
Is ook best lastig beoordelen. Een wissel die goed uitpakt zie je beter dan 'geen wissel' die niet goed uitpakt ;)

Maar toch zal een trainer in de rust eea moeten kunnen repareren, en dat zie je voor mijn gevoel met TH te weinig.
Tegen PSV is Eiting een zwakke schake in de opbouw. Maar Ten Hag zet het niet om. Ook werden we succesvol naar de zijkanten gedrukt, waarom dan geen Neres naar de flank, of extra creativiteit naar de flank? Tegen Heracles kom je niet onder de druk uit, dan blijft alles via Frenkie gaan die er niet goed in zit. Dan verwacht ik een omzetting. En zo kan ik meer voorbeelden bedenken.
Ik bedoel niet zeggen dat hij nooit goed wisselt. Ajax heeft im de vorm van Huntelaar en Neres ook wel echt supersubs.
Het is echt ook wat je zelf wil zien. Vergeet niet dat iets omzetten tijdens de wedstrijd heel moeilijk is. Is niet zo makkelijk als het lijkt. Weinig trainers kunnen dat, is niet echt een Ten Hag probleem ofzo.

Met PSV heb je een valide punt hoor. Had hij Eiting moeten slachtofferen. Sowieso omdat die gewoon zijn huiswerk niet had gedaan. Tegen Heracles vind ik dat er andere spanningen aanwezig waren. In die fase heeft de selectie het echt laten lopen. Overigens probeerde hij het toen nog om te zetten door Frenkie eruit te halen.

PostPosted: 18 Feb 2019 09:49 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:
Misschien heb ik iets gemist, maar ik dacht dat Ekkelenkamp een talent was, die het goed deed bij JA? Dan zou een invalbeurt een goede beloning zijn!
Ekkelenkamp deed het helemaal niet zo goed bij Jong AJAX. Die jongen is eigenljk beter als hij van achteruit speelt. Bij Jong AJAX hebben ze voetballend betere middenvelders.
Belangrijker vind ik dat hij i.t.t bijv. Gravenberch nooit een potentiële basisspeler van het eerste wordt. Komt gewoon iets te kort.
Net zoals De Wit. Ekkelenkamp als een speler betitelen die nog belangrijk kan worden de rest van het seizoen vind ik ongelooflijk. Ik ben niet kapot van Labyad maar die heeft toch wel wat meer dan Jurgen.

PostPosted: 18 Feb 2019 10:57 

Snap ook niet waarom hij geen Labyad of Sinkgraven bracht, of zelfs De Wit. Geef die jongens dan gewoon wat tijd om zich in de kijker te spelen en vertrouwen op te doen. Heb je veel meer aan voor dit seizoen dan zo'n Ekkelenkamp te laten invallen. Dat is leuk, maar die gaat verder echt niets bijdragen dit seizoen. En daarna ook niet mag ik hopen. Is gewoon een simpel dravertje.

PostPosted: 18 Feb 2019 11:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Snap ook niet waarom hij geen Labyad of Sinkgraven bracht, of zelfs De Wit. Geef die jongens dan gewoon wat tijd om zich in de kijker te spelen en vertrouwen op te doen. Heb je veel meer aan voor dit seizoen dan zo'n Ekkelenkamp te laten invallen. Dat is leuk, maar die gaat verder echt niets bijdragen dit seizoen. En daarna ook niet mag ik hopen. Is gewoon een simpel dravertje.
Nee, snap ik ook niet. Maar we moeten ook niet gaan doen alsof dit een 'fout' is van Ten Hag. Hij brengt een jeugdspeler, en eentje waarvan ik ook mijn twijfels heb of het ooit een basisspeler gaat worden van Ajax 1. Maar het was verder niet zo heel raar wat hij deed. Echter zie ik ook geen logica of lijn in die wissels van hem.

Dat Veltman weer speelde is prima. Heeft weer wat ritme opgedaan, is positief ontvangen en liet zien weer op de weg terug te zijn. Fijn dat we straks Veltman achter de hand hebben als back, kunnen we Kristensen richting de uitgang bonjouren.

PostPosted: 18 Feb 2019 11:13 

Snake wrote:
Nee, snap ik ook niet. Maar we moeten ook niet gaan doen alsof dit een 'fout' is van Ten Hag. Hij brengt een jeugdspeler, en eentje waarvan ik ook mijn twijfels heb of het ooit een basisspeler gaat worden van Ajax 1. Maar het was verder niet zo heel raar wat hij deed. Echter zie ik ook geen logica of lijn in die wissels van hem.
Dat is ook wel weer zo hoor. Wil het ook niet te groot maken. Het is alleen een gemiste kans om die jongens gewoon lekker 20 minuten de vrijheid te geven. Die kun je nog wel nodig gaan hebben dit seizoen, maar zitten zich dan op zo'n moment te verbijten. Zo'n Ekkelenkamp heb je echt niets aan mocht er een situatie ontstaan waarin een reservespeler nodig is.
Dat Veltman weer speelde is prima. Heeft weer wat ritme opgedaan, is positief ontvangen en liet zien weer op de weg terug te zijn. Fijn dat we straks Veltman achter de hand hebben als back, kunnen we Kristensen richting de uitgang bonjouren.
Ben ik het helemaal mee eens. Nuttige bankzitter. Met zulke gasten wordt je bank ook wat breder en sterker. Denk dat dat op de lange termijn heel belangrijk is, wil je elk jaar in meerdere competities meedoen. Een goede brede bank heeft het vaak ook aan geschort.

PostPosted: 18 Feb 2019 16:08 

Snake wrote:
Snake wrote:

Maar
Het is echt ook wat je zelf wil zien. Vergeet niet dat iets omzetten tijdens de wedstrijd heel moeilijk is. Is niet zo makkelijk als het lijkt. Weinig trainers kunnen dat, is niet echt een Ten Hag probleem ofzo.

Met PSV heb je een valide punt hoor. Had hij Eiting moeten slachtofferen. Sowieso omdat die gewoon zijn huiswerk niet had gedaan. Tegen Heracles vind ik dat er andere spanningen aanwezig waren. In die fase heeft de selectie het echt laten lopen. Overigens probeerde hij het toen nog om te zetten door Frenkie eruit te halen.
Ik ben het iig wel eens dat veel supporters 'wisselen' ansich onderschatten. In wedstrijden ontstaat er een bepaalde realiteit, een wissel is inbraak. Daarnaast hebben wissels effect op processen buiten het veld. Een toeschouwer weet ook vaak niet wat bepaalde uitgangspunten zijn die de trainer heeft met een speler. De meeste coaches wisselen zelden vroeg. En dat is ook logisch.
Maar ik verwacht wel wat van trainers bij de thee. Zeker bij Ajax waar de groep jeugdig is. Het beoordelen van TH op dat vlak is niet eenvoudig. Dat geef ik toe.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Gefeliciteerd Ten Hag. Geweldige prestaties in Europa dit seizoen. Ook nog eens met aantrekkelijk voetbal. Natuurlijk kan het altijd beter en na dit seizoen ben je een groot deel van je basis kwijt, maar het neemt niet weg dat we dit soort potjes nooit zullen vergeten. Door zulke wedstrijden kan je weer een beetje trots zijn op Ajax.

Dit is wat mij betreft veel en veel beter qua prestatie vergeleken met het behalen van de EL finale.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:33 
Erelid

Seizoenskaart: 411
Alle lof voor Ten Hag plus staf. Vandaag én wel vaker dit seizoen een Fan-Tas-Tisch ajax gezien.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:49 
Erelid

Heel knap inderdaad. Dit is niet alleen een goede selectie hebben, maar dit is ook een team ervan maken en zeer goed voetbal spelen. Ook tactisch.

Hoe anders was die stemming een maandje geleden...

PostPosted: 05 Mar 2019 23:54 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Geweldig inderdaad. En hier verdient hij absoluut alle credits voor. Maar hij heeft toch ook gewoon tal van onbegrijpelijke keuzes gemaakt in de competitie?

PostPosted: 05 Mar 2019 23:58 
Erelid

Ik vind ‘tal’ wel meevallen. Niet meer dan andere trainers uit de Eredivisie of van Ajax de afgelopen jaren. Maar goed, niet het moment om daarover te discussiëren. Nu heel hard genieten. :343:

PostPosted: 05 Mar 2019 23:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Welke trainer doet dat niet? Bovendien zit achter elke keuze een tactische afweging die wij natuurlijk niet allemaal weten he.

Erik, bedankt! Voor mij kun je niet meer stuk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Mar 2019 00:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
guy_ajax wrote:
Geweldig inderdaad. En hier verdient hij absoluut alle credits voor. Maar hij heeft toch ook gewoon tal van onbegrijpelijke keuzes gemaakt in de competitie?
Met alle respect, het inbrengen van de Wit en het wisselen van Neres, die toch aardig onnavolgbaar was deze wedstrijd, maakte hij weer een onbegrijpelijke, soort Advocaat Robben wissel ?
Het liep goed af maar snappen deed ik die niet.
Anyway wel alle credits voor Ten Hag, en qua vergelijk met Bosz ... Er staat nu wel iets meer ervaring EN kwaliteit op het veld, maar goed neemt niet weg dat dit fantastisch is wat er dit seizoen gebeurt :tifoajax:

PostPosted: 06 Mar 2019 00:20 
Erelid

Seizoenskaart: 411
MvBno1 wrote:
guy_ajax wrote:
Met alle respect, het inbrengen van de Wit en het wisselen van Neres, die toch aardig onnavolgbaar was deze wedstrijd, maakte hij weer een onbegrijpelijke, soort Advocaat Robben wissel ?
Het liep goed af maar snappen deed ik die niet.
Anyway wel alle credits voor Ten Hag, en qua vergelijk met Bosz ... Er staat nu wel iets meer ervaring EN kwaliteit op het veld, maar goed neemt niet weg dat dit fantastisch is wat er dit seizoen gebeurt :tifoajax:
Ik ben normaliter de grootste criticaster van De Wit, maar hij viel meer dan prima in. Is iemand die erin kwam om meters te maken en vuil werk op te knappen. Deed dit meer dan naar behoren. Misschien op eerste oog een vreemde wissel, maar eigenlijk niks raars aan in zo'n pot.

PostPosted: 06 Mar 2019 00:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Ik vond het een heel logische wissel. Het stond 1-3 toen hij De Wit wilde brengen em Ajax had fysieke power nodig. Power die Schöne niet heeft (en er ook wel aardig doorheen zat volgens mij).

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Mar 2019 01:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk blijft het gehak van ratface Driessen nu een tijdje achterwege.

PostPosted: 06 Mar 2019 01:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Hopelijk blijft het gehak van ratface Driessen nu een tijdje achterwege.
Ja haha, wat denk je zelf. Staan nog steeds achter op psv.

PostPosted: 06 Mar 2019 08:59 

[Valentijn Driessen]

Tegengoal was heel onnodig en daardoor maakte Ajax het zichzelf moeilijk. Dat is Ten Hag te verwijten.

[/Valentijn Driessen]

Niets dan respect en lof voor Ten Hag.

PostPosted: 06 Mar 2019 09:20 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Snake wrote:
[Valentijn Driessen]

Tegengoal was heel onnodig en daardoor maakte Ajax het zichzelf moeilijk. Dat is Ten Hag te verwijten.

[/Valentijn Driessen]

Niets dan respect en lof voor Ten Hag.
Des te schrijnender is het dat je met dit materiaal nog geen kampioen bent

PostPosted: 06 Mar 2019 11:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ook ik heb kritiek op hem geleverd maar Ajax strijdt in maart nog om drie prijzen, echt ongekend. Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit van de spelers (we hebben denk ik echt de beste selectie sinds het vorige team dat de kwartfinale van de CL haalde), maar ook zeker de spelopvatting en de teamgeest die Ten Hag er eindelijk in lijkt te hebben gekregen. Misschien waren de blamages in Almelo en Rotterdam juist wel nodig om dit team op scherp te krijgen, eindelijk lijkt het kwartje gevallen.
Ten Hag verdient een groot compliment dat hij rustig is gebleven en dit team zo heeft klaargestoomd voor deze wedstrijd.

https://twitter.com/FreekJansenVI/statu ... 7992043522

Prachtfoto trouwens. Morgen in De Telegraaf: 'Opstootje Ten Hag met Onana'. :mrgreen:

Post new topic  Reply to topic  [ 1071 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 43  Next

All times are UTC+02:00