Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 690 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 28  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 07 Mar 2019 16:52 

AFCA Niels wrote:
Veltman viel wel in toen Real Madrid al gas terug nam hè. Hij zal het ook niet makkelijk hebben in dit systeem.
Klopt, vind het ook geen basisspeler. Maar een prima speler om achter de hand te hebben om in te brengen op CV of RB.

Bij Veltman weet je gewoon dat hij op het moment een stuk betrouwbaarder is dan Kristensen of Magallan.
Idd, als je een kwalitatief bredere selectie wil, is Veltman wel zeer nuttig om erbij te houden.

PostPosted: 07 Mar 2019 22:43 
Erelid

Bij Veltman weet je gewoon dat hij op het moment een stuk betrouwbaarder is dan Kristensen of Magallan.
Dat weet je helemaal niet...

PostPosted: 07 Mar 2019 23:19 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Dat weet je helemaal niet...
Weet je nooit zeker, maar Veltman vind ik in ieder geval een stuk betrouwbaar op het moment dan die andere 2. Weet wat er gevraagd wordt bij Ajax, kent de cultuur en is jarenlang basisspeler geweest.

PostPosted: 07 Mar 2019 23:22 
Erelid

Veltman heeft 11 minuten tegen een lamgeslagen Real Madrid gespeeld en 18 minuten tegen NAC bij een 5-0 stand.

Ik heb ook meer vertrouwen in hem, maar dat is puur gebaseerd op de wedstrijden van voor zijn blessure in een totaal ander Ajax.

PostPosted: 08 Mar 2019 11:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Zou geen kwaad kunnen om hem tegen Fortuna of PEC 90 minuten te laten spelen. Overigens kan Mazraoui ook wel rust gebruiken denk ik.

PostPosted: 31 Mar 2019 21:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Groot compliment voor hem vandaag.

Met zo weinig wedstrijdritme in zo'n belangrijke wedstrijd in het elftal komen met ook nog eens een man minder en je dan zo profileren, vind ik bijzonder knap. Ik ben geen fan van de rechtsback Veltman maar hij bracht wel weer iets in het elftal. Won veel duels en weet/wist wat er gevraagd wordt.

Geeft weer een beetje vertrouwen achterin.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:22 

Eerlijk gezegd vind ik het goed dat hij de komende wedstrijden gaat spelen. Nous vond ik gisteren de zwakste. Na de winterstop is het sowieso erg stroef. Verdedigend vind ik Veltman ook beter. Omdat die tegen Juve ook aan de bak moet komt de schorsing van Nous een heel klein beetje goed uit. Hoop wel dat Ten Hag inderdaad voor Veltman kiest en niet voor Kristensen.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:34 

renemar wrote:
Eerlijk gezegd vind ik het goed dat hij de komende wedstrijden gaat spelen. Nous vond ik gisteren de zwakste. Na de winterstop is het sowieso erg stroef. Verdedigend vind ik Veltman ook beter. Omdat die tegen Juve ook aan de bak moet komt de schorsing van Nous een heel klein beetje goed uit. Hoop wel dat Ten Hag inderdaad voor Veltman kiest en niet voor Kristensen.
Eens. Verbaast me niets dat hij gister weer goed inviel. Vind het niet erg dat Mazraoui even weg is. Puzzel lijkt weer goed te gaan vallen.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:09 
Erelid

Snake wrote:
Eens. Verbaast me niets dat hij gister weer goed inviel. Vind het niet erg dat Mazraoui even weg is. Puzzel lijkt weer goed te gaan vallen.
Mazraoui heeft echt een enorme terugval na de winsterstop. Je ziet dan heel goed, dat het geen back is van nature want hij kan niet terugvallen op het back zijn. Hij moet het hebben van zijn voetballend vermogen maar dat brengt hij op dit moment niet.

Vond het ook een oliedomme rode kaart.

Veltman vind ik als back ook niet ideaal maar hij zal zich willen laten zien en hij kan toch een bepaalde mentaliteit meenemen. Misschien valt dit inderdaad op zijn plaats nu.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Petje af voor Veltman, wederom een sterke invalbeurt. Voetballend niet onze beste back, maar wel iemand die op het scherpst van de snede kan spelen. Ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is dat Mazraoui nu gedwongen rust krijgt door zijn schorsingen. Laat Veltman maar meer wedstrijden meepakken. Want Mazraoui lijkt wat uit vorm en loopt op zijn tenen momenteel. Even een pas op de plaats lijkt me niet verkeerd.

PostPosted: 01 Apr 2019 19:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ieder nadeel heeft zijn voordeel zei iemand ooit eens.
Denk het ook dat het prima is voor AJAX en Veltman. Nu kan hij 2 duels warmdraaien voor Juventus thuis. Prima zaak.

PostPosted: 01 Apr 2019 19:46 
Erelid

Staat nu waarschijnlijk wel 3 wedstrijden achter elkaar in de basis. Was ook gewoon heel goed bezig in de invalbeurten die hij kreeg. Voetballend blijft het altijd wat behelpen, maar verdedigend vaak zeer stabiel met geruime ervaring.

De aanvallende impulsen en het snel doorvoetballen vanaf de rechterkant zullen dan helaas wel wat minder worden, maar dat moeten we dan op een andere manier gaan oplossen.

PostPosted: 04 Apr 2019 11:04 
Beheerder

Veltman is klaar voor een basisplaats bij Ajax [video]
https://m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf201 ... um=organic

PostPosted: 05 Apr 2019 13:05 
Erelid

En toch zou ik rustig aan doen met hem. Ik ga er vanuit, dat hij in de basis start tegen Juventus. De vraag is of je (onnodig) risisco gaat nemen tegen Willem II met hem. Ik vind, dat je deze wedstrijd ook moet (kunnen) winnen met Kristensen in de basis. Ook al zou hij niet foutloos spelen, de gehele ploeg moet dit kunnen opvangen. Ook al was het tegen Emmen, zo embarmelijk slecht vond ik hem niet. Als Ajaxzijnde moet je het ook niet over jezelf afroepen want als je je laat terugdringen en/of onder druk laat zetten, dan dwing je ook dat hij fouten gaat maken.

Verder blijf ik benieuwd wat Ajax van plan is met hem. Veltman krijgt wellicht toch nog de kans om zich in de kijker te spelen. Ik zou er niet rouwig om zijn als hij contractverlenging krijgt. Kristensen is (nog lang) niet goed genoeg en Veltman kan ook makkelijk CV spelen. Alleen als Ajax echt een supertalent gaat aantrekken (Alvarez) dan moet je hem ook opstellen. Veltman als tweede viool zal hij zelf niet zien zitten maar wellicht dat hij wel voor zijn kans wil gaan (na zijn langdurige blessure).

PostPosted: 05 Apr 2019 14:04 

En toch zou ik rustig aan doen met hem. Ik ga er vanuit, dat hij in de basis start tegen Juventus. De vraag is of je (onnodig) risisco gaat nemen tegen Willem II met hem. Ik vind, dat je deze wedstrijd ook moet (kunnen) winnen met Kristensen in de basis. Ook al zou hij niet foutloos spelen, de gehele ploeg moet dit kunnen opvangen. Ook al was het tegen Emmen, zo embarmelijk slecht vond ik hem niet. Als Ajaxzijnde moet je het ook niet over jezelf afroepen want als je je laat terugdringen en/of onder druk laat zetten, dan dwing je ook dat hij fouten gaat maken.

Verder blijf ik benieuwd wat Ajax van plan is met hem. Veltman krijgt wellicht toch nog de kans om zich in de kijker te spelen. Ik zou er niet rouwig om zijn als hij contractverlenging krijgt. Kristensen is (nog lang) niet goed genoeg en Veltman kan ook makkelijk CV spelen. Alleen als Ajax echt een supertalent gaat aantrekken (Alvarez) dan moet je hem ook opstellen. Veltman als tweede viool zal hij zelf niet zien zitten maar wellicht dat hij wel voor zijn kans wil gaan (na zijn langdurige blessure).
Veltman is al een tijdje fit. je gaat hem nu toch niet sparen. Tegen Willem 2 wordt het zeker niet gemakkelijk en moet je in de sterkste opstelling spelen. Dus met Veltman en zonder Kristensen.
Heeft diverse oefenwedstrijden gespeeld en is meermaals ingevallen. Bovendien traint hij dagelijks. Gewoon met Veltman beginnen.

PostPosted: 05 Apr 2019 14:10 
Beheerder

Inderdaad. Laat hem een hele wedstrijd in de benen hebben voordat hij aantreedt tegen Juventus.

PostPosted: 10 Apr 2019 23:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Grote, grote klasse. Heel veel respect als je zo kunt terugkomen na zo'n blessure.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Apr 2019 23:12 
Beheerder

Gelukkig is hij terug. Je moet er niet aan denken om met Kristensen of Sinkgraven in Turijn te moeten spelen.

PostPosted: 11 Apr 2019 00:10 
Erelid

343 wrote:
Gelukkig is hij terug. Je moet er niet aan denken om met Kristensen of Sinkgraven in Turijn te moeten spelen.
Maar dan Veltman centraal en Blind linksback?

PostPosted: 11 Apr 2019 00:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Misschien gaat Mazraoui wel linksback.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Apr 2019 01:41 
Erelid

Stormrage wrote:
Misschien gaat Mazraoui wel linksback.
Dat zou ik ook doen. Ronaldo duikt toch vaak op aan de linkerkant en Veltman is verdedigend gewoon veel beter dan Mazraoui. Op onze linkerkant heb je eigenlijk geen "vaste" tegenstander dus daar kan Mazraoui dan weer beter spelen.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:36 

Heel goed gespeeld. Uit centraal en Blind als LB. Denk dat hij centraal dan nog beter staat, alleen Blind als LB is wel minder dan Nico uiteraard. Bij Oranje speelt hij ook daar.
Is de meest logische oplossing.
Ben benieuwd wat Ten Hag zaterdag doet. Veltman laten staan of Nous weer als RB. Voor het laatste kan hij kiezen met de reden dat Veltman nog geen 3 wedstrijden in een week kan spelen. Maar wat tegen Groningen als Veltman weer sterk speelt tegen Juve?
Ik vind Nous technisch de betere speler maar Veltman de betere verdediger.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:39 

Hij deed het niet slecht maar als je kijkt naar een aantal momenten in de wedstrijd dan heeft hij veel geluk gehad. Want die breedtepass op Frenkie levert normaliter een tegendoelpunt op en ook de actie van Douglas Costa met dat schot op de paal. En dan praat iedereen ineens heel anders. De voorzet waar uiteindelijk een kans voor Bernardeschi uit kwam mocht vrij gegeven worden (je weet wel, dat schot net naast).

De ruimte lag vaak bij hem. Alleen deed hij er niks mee. Nou begrijp ik dat je niet te veel risico wilt nemen omdat Juventus gevaarlijk is in de tegenaanval. Echter je weet ook dat Ronaldo niet terug gaat lopen. Daar liggen dus mogelijkheden om een man meer situatie te creëren.

De vraag is hoe Ten Hag het gaat oplossen de volgende keer. Mazraoui weer terug. Alleen mis je Tagliafico. Dat levert dus weer een probleem op.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:27 

Droomaankoop: Zlatan
Speelde gewoon een dijk van een wedstrijd. Ik zou hem graag zien blijven, is gewoon een zekerheidje en heeft de leeftijd en ervaring die benodigd is. Nee, het is geen sierlijke speler, maar heeft wel karakter en speelt vrijwel altijd minimaal een zes, met uitschieters omhoog.

PostPosted: 12 Apr 2019 11:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Speelde voor het eerst echt ruim voldoende. Zijn beste ooit voor Ajax. Prima.

Post new topic  Reply to topic  [ 690 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 28  Next

All times are UTC+02:00