Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1291 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 52  Next
Author Message
PostPosted: 10 Mar 2019 14:51 
Erelid

renemar wrote:
Het blijft wel aardig stil rondom de contractverlengingen van Huntelaar en Mazraoui. Kink in de kabel of is dit enkel vanwege het drukke programma?
Huntelaar zou ik niet doen. Met Dolberg, Traoré die eraan komt met daarachter Danillo en Brobbey, en Tadic die uitstekend als spits kan spelen heb je opties genoeg. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
Is Raiola niet de zaakwaarnemer van Nous? Ik geloof het wel, dus dat kan problemen opleveren.
Nou ik heb geen probleem met een verlenging van Huntelaar. Hij brengt best wel wat over een heel seizoen, brengt ervaring mee voor de jeugd en weet dat hij voornamelijk op de bank zit. Laat hem nog maar een jaar in de selectie en leid hem in de tussentijd op tot jeugdtrainer/spitsentrainer!

PostPosted: 16 Mar 2019 17:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Overmars toch hoofdkandidaat voor Arsenal.
https://twitter.com/charles_watts/statu ... 4996082688

PostPosted: 17 Mar 2019 09:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dat gaat behoorlijk pittig worden allemaal. Niet alleen veel basisspelers die vertrekken, mogelijk ook Overmars en wie weet Van der Sar. Iedereen is vervangbaar alleen zijn er weinig personen die het over kunnen nemen. Zeker als je kijkt naar een Nederlander met de ervaring en connecties. De vraag is ook of de aankopen die ze nu op het oog hebben straks gedaan worden als er iemand anders komt op die plek.

Vastigheid is juist goed voor Ajax. Bedenk bijvoorbeeld wat zo'n situatie doet met de spelersgroep. Die zullen eerder geneigd zijn om te vertrekken.

PostPosted: 17 Mar 2019 12:08 

Bijzonder ongelukkige timing. Ik vermoed dat er heel veel gaar gebeuren komende jaren en dan is de technisch verantwoordelijke man erg belangrijk. Er zijn best capabele opvolgers te vinden maar of die de komende belangrijke maanden al inzetbaar zijn is maar afwachten.
De selectie zal een metamorfose ondergaan en daarbij is de technisch verantwoordelijke man cruciaal.
Ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld. Hoop in ieder geval dat snel duidelijkheid komt.

PostPosted: 17 Mar 2019 14:24 
Erelid

Overmars heeft zijn beginnersfouten mogen maken, en ik heb het idee dat hij nu eindelijk inziet waartoe Ajax qua beleid in staat is. Zou zonde zijn als juist hij dan nu vertrekt en dan is het maar afwachten wat voor persoon we daarvoor terug gaan krijgen...

PostPosted: 17 Mar 2019 17:30 

Als ik het geld even buiten beschouwing laat zou ik het niet doen. Arsenal wint niks. Ook de komende jaren niet. Bij AJAX kan dat wel. Als Arsenal 200 miljoen investeert, doen City, United, Chelsea dat nog veel meer.
Daar is geen eer te behalen.

PostPosted: 17 Mar 2019 17:53 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Als ik het geld even buiten beschouwing laat zou ik het niet doen. Arsenal wint niks. Ook de komende jaren niet. Bij AJAX kan dat wel. Als Arsenal 200 miljoen investeert, doen City, United, Chelsea dat nog veel meer.
Daar is geen eer te behalen.
Daarnaast kan hij nu juist oogsten met Ajax. Toen hij kwam konden we max 5 miljoen uitgeven, hadden we een salarisplafond en verkochten we onze sterspelers voor iets meer dan 10 miljoen. Lijkt me als Overmars zijnde heerlijk om nu de financiële mogelijkheden te hebben die hij nu heeft in combinatie met de macht/vrijheid die hij geniet en het aanzien dat Ajax geniet na de Europa League finale en deze Champions League campagne. Hij zal wel knettergek zijn om nu te vertrekken na al die jaren van - terechte - kritiek.

Bij Arsenal gaat het ook lang duren voordat hij er een prijzen winnend elftal weet neer te zetten. Als hij het bij Ajax goed blijft doen komen die echt wel weer terug. En misschien Barcelona ook wel.

PostPosted: 18 Mar 2019 11:56 

Waarom mocht Frenkie eigenlijk in de winter al gaan onderhandelen met een nieuwe club? Die speelt toch nergens meer voor nu. Leuk als ie ver komt in de CL, leuk als ie kampioen wordt, maar als het niet lukt ook prima want hij heeft z'n transfer toch al te pakken. Hij heeft helemaal niets meer te maken met de belangen van Ajax.

Je kunt mij niet wijs maken dat dit bevorderend is voor zijn prestaties.

PostPosted: 18 Mar 2019 12:14 

Snake wrote:
Waarom mocht Frenkie eigenlijk in de winter al gaan onderhandelen met een nieuwe club? Die speelt toch nergens meer voor nu. Leuk als ie ver komt in de CL, leuk als ie kampioen wordt, maar als het niet lukt ook prima want hij heeft z'n transfer toch al te pakken. Hij heeft helemaal niets meer te maken met de belangen van Ajax.

Dat zou wel een hele slechte zaak zijn.

PostPosted: 18 Mar 2019 14:10 
Erelid

Snake wrote:

Dit staat toch juist haaks tegenover wat jij stelt dat je zondag weer allemaal BV'tjes op het veld zag? Die BV'tjes ontstaan juist doordat die jongens nog een transfer af willen dwingen. Dus misschien is het juist goed als iemand zijn transfer al heeft? Nu kan hij voor de club spelen en niet meer voor zichzelf. Zo kan je het ook uitleggen.

PostPosted: 18 Mar 2019 16:06 
Erelid

Hij blijft!
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... ermars.htm

PostPosted: 18 Mar 2019 16:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Heel prettig nieuws. Goed dat Overmars heeft bijgetekend en zich heeft geconformeerd aan Ajax. Ik ben erg content met deze contractverlenging. En tot 2024 is nog een lange periode ook!

PostPosted: 18 Mar 2019 16:15 

Droomaankoop: Zlatan
Yes! Goede zaak dat Marc blijft!!

PostPosted: 18 Mar 2019 16:58 

Jnp wrote:
Snake wrote:

Dit staat toch juist haaks tegenover wat jij stelt dat je zondag weer allemaal BV'tjes op het veld zag? Die BV'tjes ontstaan juist doordat die jongens nog een transfer af willen dwingen. Dus misschien is het juist goed als iemand zijn transfer al heeft? Nu kan hij voor de club spelen en niet meer voor zichzelf. Zo kan je het ook uitleggen.
Ik vind het juist heel erg rijmen met elkaar. Ik hoor sinds zijn transfer vrij vaak dat hij nu de focus op Ajax kan leggen, maar in de praktijk pakt dat heel anders uit vind ik. Speelt sinds dat gedoe echt een heel stuk minder. En dan in de CL lukt het ineens wel.

Maar los van dat. Waarom moet er in de winter al onderhandeld worden met een nieuwe club? Waarom niet tegen je spelers zeggen dat er in de winter geen ruimte is voor onderhandeling maar de focus voor de volle 100% op Ajax moet? En ze maar moeten wachten tot de zomer.

PostPosted: 18 Mar 2019 19:27 

Zo. Nu weten we in ieder geval dat we ook de komende vijf jaar een grote duiventil zullen blijven, met instabiele selecties vol breedteaankopen (Zagen jullie ze zitten gisteren? heerlijk op een rijtje zat daar voor een totaalprijs die richting de begroting ging van onze tegenstander)

met een jeugdopleiding die weer de contouren van onder Olde Riekerink heeft en een eerste elftal dat niet per se hoeft te presteren. Anders gooien we het trainertje er wel uit of zo. Dat hij die zelf heeft aangesteld, nadat eerst een ander + Ajax icoon moest sneuvelen. Ach, Ajax iconen zat toch?

Overmars heeft een prachtige situatie voor zichzelf gecreerd. Hij is namelijk -compleet haaks op plan Cruijff- de technische allesbeslisser. Wij van WC Eend...

En het mooie, de meerderheid van de supporters vindt het prima, want in de eigen bubbel gaat het heel goed met Ajax. Tot aan hele parallelle theorieën dat we eigenlijk op elk vlak superieur zijn aan 'de boeren.'

Dat we buiten onze bubbel keihard worden uitgelachen en dat een provincieclub als PSV zelfs op 25 landstitels gaat komen en met afstand de voetbalhoofdstad van dit millennium is. Ach. Het gaat toch goed? WZAWZDB hoor ik steeds?

Zo'n Hennie Henrichs heeft het zoooo makkelijk om te overleven.

PostPosted: 18 Mar 2019 20:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ah, kijk eens aan. Ajax heeft weer eens een slecht resultaat geboekt en wie komt hier weer even buurten?

Wat vind je van de Champions League campagne, DarkChild?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 18 Mar 2019 21:08 

Stormrage wrote:
Ah, kijk eens aan. Ajax heeft weer eens een slecht resultaat geboekt en wie komt hier weer even buurten?

Dat hij n u weer komt is inderdaad opvallend, maar ik vind dat hij wel een punt heeft. Overmars heeft in de loop der jaren meer gefaald dan goed werk geleverd. Deels omdat hem het werken vrijwel onmogelijk werd gemaakt door Van Duijvenbode en de RvC. Maar los daarvan vind ik dat hij veel misperen heeft gehad.
Nu hebben we weer een onevenwichtige selectie. Europees gaat gewoon goed maar in onze competitie moet je concluderen dat we de moeilijkere uitwedstrijden allemaal (vrij) kansloos hebben verloren. 5 Punten verspeeld tegen Heracles. Is ongelooflijk.
In de beker hebben we gemazzeld tegen Roda uit de KKD.
En dat komt mede door de onevenwichtige selectie. Een echte vleugelspeler. Is veel te weinig. Geen spits die echt voldoet.
Dat hij Tadic en Blind heeft gehaald komt louter door de overvolle beurs en de wens van die jongens voor ons te spelen. Vind ik minder de verdienste van Overmars.
Toch ben ik nu blij dat hij blijft. Er staat een heleboel te gebeuren en als hij nu zou vertrekken heb je eigenlijk niemand die de aan- en verkopen moet realiseren. Dan zou je eerst een nieuwe technische man moeten hebben.
Hoop dat de volle beurs veel mogelijk maakt en de scouting goed werk aflevert.

PostPosted: 18 Mar 2019 21:18 

Stormrage wrote:

Heel goed, maar, ik snap even het punt niet zo. Want, ik geloof dat ik dit al maanden (jaren) zeg.

Maar, de CL moet de rest maskeren begrijp ik? Beetje zoals Overmars dat ook probeerde door te zeggen dat een EL finale voor twee titels telt?

Nou, en dát is nou die bubbel. Als de echte regels niet uitkomen, buigen we toch wat :)
renemar wrote:
Stormrage wrote:

Dat hij n u weer komt is inderdaad opvallend, maar ik vind dat hij wel een punt heeft. Overmars heeft in de loop der jaren meer gefaald dan goed werk geleverd. Deels omdat hem het werken vrijwel onmogelijk werd gemaakt door Van Duijvenbode en de RvC. Maar los daarvan vind ik dat hij veel misperen heeft gehad.
Nu hebben we weer een onevenwichtige selectie. Europees gaat gewoon goed maar in onze competitie moet je concluderen dat we de moeilijkere uitwedstrijden allemaal (vrij) kansloos hebben verloren. 5 Punten verspeeld tegen Heracles. Is ongelooflijk.
En dat komt mede door de onevenwichtige selectie. Een echte vleugelspeler. Is veel te weinig. Geen spits die echt voldoet.
Dat hij Tadic en Blind heeft gehaald komt louter door de overvolle beurs en de wens van die jongens voor ons te spelen. Vind ik minder de verdienste van Overmars.
Toch ben ik nu blij dat hij blijft. Er staat een heleboel te gebeuren en als hij nu zou vertrekken heb je eigenlijk niemand die de aan- en verkopen moet realiseren. Dan zou je eerst een nieuwe technische man moeten hebben.
Ik zeg het nu, omdat ik de euforie niet zo goed begrijp. En dus wat tegenwicht wil bieden. Omdat het, misschien is dat wel wat euforie is hoor, allemaal zo flinterdun is als je maar een beetje prikt.

Zo maar wat dingen:

Zeer veel spaargeld, maar een operationeel verlies wat alleen maar groter wordt. Zeker op het gebied van salarissen hebben we een te grote broek aan ten opzichte van de begroting. Doen we daar niks aan, gaat dat een probleem opleveren.

De jeugdopleiding. Bijna alle veranderingen van Cruijff zijn gedeeltelijk of helemaal teruggedraaid. Dan hoor je dingen als: dit is het gelijk van Cruijff, terwijl er van zijn gedachtegoed bijna niks meer over is. Sar/Overmars zouden zich moeten schamen als ze zijn naam in de mond nemen.

Die CL campagne is leuk, maar een incident. Daarvoor is het beleid al die jaren al veel te broos. Of liever: afwezig.

Desalniettemin, de meerderheid bepaalt. Dus dit is het Ajax van nu.

PostPosted: 18 Mar 2019 21:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het gaat me helemaal niet om wat je van de CL vindt. Ik merk gewoon dat er een patroon is in de momenten dat jij hier komt posten en wat voor inhoud je posts hebben.

Kritiek leveren is prima, zonder kritiek kom je immers niet verder, maar ik zou het persoonlijk wel prettig/leuk vinden als je ook de goede periodes met ons komt vieren. Vandaar mijn vraag over iets positiefs van dit seizoen.
Het voelt een beetje als goedkoop scoren om alleen de negatieve dingen uit te lichten in tijden dat het wat minder gaat.

Los daarvan ben ik het zeker niet altijd met je oneens hoor. ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Last edited by Stormrage on 18 Mar 2019 22:05, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Mar 2019 21:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
DarkChild wrote:
Stormrage wrote:

Heel goed, maar, ik snap even het punt niet zo. Want, ik geloof dat ik dit al maanden (jaren) zeg.

Maar, de CL moet de rest maskeren begrijp ik? Beetje zoals Overmars dat ook probeerde door te zeggen dat een EL finale voor twee titels telt?

Nou, en dát is nou die bubbel. Als de echte regels niet uitkomen, buigen we toch wat :)
renemar wrote:
Stormrage wrote:

Ik zeg het nu, omdat ik de euforie niet zo goed begrijp. En dus wat tegenwicht wil bieden. Omdat het, misschien is dat wel wat euforie is hoor, allemaal zo flinterdun is als je maar een beetje prikt.

Zo maar wat dingen:

Zeer veel spaargeld, maar een operationeel verlies wat alleen maar groter wordt. Zeker op het gebied van salarissen hebben we een te grote broek aan ten opzichte van de begroting. Doen we daar niks aan, gaat dat een probleem opleveren.

De jeugdopleiding. Bijna alle veranderingen van Cruijff zijn gedeeltelijk of helemaal teruggedraaid. Dan hoor je dingen als: dit is het gelijk van Cruijff, terwijl er van zijn gedachtegoed bijna niks meer over is. Sar/Overmars zouden zich moeten schamen als ze zijn naam in de mond nemen.

Die CL campagne is leuk, maar een incident. Daarvoor is het beleid al die jaren al veel te broos. Of liever: afwezig.

Desalniettemin, de meerderheid bepaalt. Dus dit is het Ajax van nu.
Ziyech, Tadic, Blind zijn de grootverdieners, Ziyech vertrekt deze zomer, Tadic wil volgend jaar zomer vertrekken zei hij al, daarnaast in de salarishuis is ook de tekengelden van Tadic en Blind bij inbegrepen.
En dan heb je nog bonussen systeem omdat Ajax zo goed doet in de CL gaat daar ook veel geld van naar de spelers met premies.

PostPosted: 19 Mar 2019 07:51 

Morfe0 wrote:

Ziyech, Tadic, Blind zijn de grootverdieners, Ziyech vertrekt deze zomer, Tadic wil volgend jaar zomer vertrekken zei hij al, daarnaast in de salarishuis is ook de tekengelden van Tadic en Blind bij inbegrepen.
En dan heb je nog bonussen systeem omdat Ajax zo goed doet in de CL gaat daar ook veel geld van naar de spelers met premies.
Er zijn heel veel spelers met een ge-upgrade contract. Daarnaast is grootverdiener relatief (Veltman en Siem de Jong (!) tikken bijvoorbeeld het miljoen bruto ook af) De premie-afdrachten voor CL zaten nog niet in deze cijfers (zijn halfjaar cijfers)

PostPosted: 19 Mar 2019 10:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Grotendeels eens met renemar en DC.
Over het operationele verlies maak ik mij nog geen zorgen.
Wel over de jeugdopleiding en ik vind al langer dat het Overmars weer niet is gelukt om een uitgebalanceerde selectie neer te zetten.

PostPosted: 19 Mar 2019 11:15 
Erelid

343 wrote:
Grotendeels eens met renemar en DC.
Over het operationele verlies maak ik mij nog geen zorgen.
Wel over de jeugdopleiding en ik vind al langer dat het Overmars weer niet is gelukt om een uitgebalanceerde selectie neer te zetten.
Niet geheel mee eens. Ik vind dat Overmars er een goede selectie heeft neergezet, die dubbel bezet is. Enkel op de positie van DM heeft hij gefaald vind ik.

Heeft ook een beetje de pech dat Bandé uitviel in de zomer.

Als Ajax zijnde kun je eigenlijk nooit een selectie hebben die kwalitatief en kwantitatief op 22 plekken voldoet. Hij heeft het naar middelen prima gedaan.

Wel eens dat het niveau van de jeugdopleiding schrikbarend is wat er aan zit te komen (met uitzondering van toptalenten Ünüvar en Gravenberch).

PostPosted: 19 Mar 2019 15:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Propper zou een goede aanwinst zijn, als alle geruchten kloppen en Ajax is geïnteresseerd in TFM, Propper en Vargas als vervangers voor De Ligt, Frenkie de Jong en Ziyech, en het zou lukken, dan ben ik toch wel heel tevreden.

PostPosted: 19 Mar 2019 20:07 

Niet geheel mee eens. Ik vind dat Overmars er een goede selectie heeft neergezet, die dubbel bezet is. Enkel op de positie van DM heeft hij gefaald vind ik.

Heeft ook een beetje de pech dat Bandé uitviel in de zomer.

Als Ajax zijnde kun je eigenlijk nooit een selectie hebben die kwalitatief en kwantitatief op 22 plekken voldoet. Hij heeft het naar middelen prima gedaan.
Prima:

LCV?
Linksback?
Buitenspeler?
Keeper?

Dus niet: ja, die zouden er misschien ook kunnen spelen. Maar gewoon echt dubbele bezetting voor spelers hun core positie. (ok, Lamprou is wel een keeper in principe, dus die geef ik je dan ;)
Wel eens dat het niveau van de jeugdopleiding schrikbarend is wat er aan zit te komen (met uitzondering van toptalenten Ünüvar en Gravenberch).
Daarom mogen Sar, Overmars of niemand bij Ajax nog openlijk Cruijff aanhalen bij wat er nu gebeurt. Heeft er niks meer mee vandoen. Maar ze doen het schaamteloos en het wordt gepikt door de meerderheid van de fans.

PS. houdt ook goed de directiesalarissen in de gaten bij de toekomstige jaarcijfers. De boys zorgen goed voor elkaar ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 1291 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 52  Next

All times are UTC+02:00