Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1616 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54 65  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 25 Mar 2019 15:29 

Stormrage wrote:
Was nou lekker in Amsterdam gebleven... Het is nota bene voor een oefenpotje.
Inderdaad. Geldt ook voor Nous. Die gaf zelf aan dat hij vermoeid is.

PostPosted: 25 Mar 2019 15:52 

Misschien Veltman die Lozano (weer) uit de wedstrijd laten spelen? Ging vorige keer niet verkeerd...

PostPosted: 25 Mar 2019 19:08 

de dominee wrote:
Misschien Veltman die Lozano (weer) uit de wedstrijd laten spelen? Ging vorige keer niet verkeerd...
Daar hoop ik op. Temeer omdat Veltman ook tegen Juve aan de bak moet.

PostPosted: 25 Mar 2019 21:24 
Erelid

renemar wrote:
Stormrage wrote:
Was nou lekker in Amsterdam gebleven... Het is nota bene voor een oefenpotje.
Inderdaad. Geldt ook voor Nous. Die gaf zelf aan dat hij vermoeid is.
Ziyech niet in actie tegen Argentinië, aldus de bondscoach.

PostPosted: 25 Mar 2019 22:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Maar wel heen en weer reizen?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Mar 2019 07:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Ik zie in Hakim wel een speler die gevoelig is voor een nauwe relatie, die is best vatbaar voor een verlenging hoop dat Marc Ziyech kan behouden.

PostPosted: 29 Mar 2019 19:00 

ajaxrules wrote:
Ik zie in Hakim wel een speler die gevoelig is voor een nauwe relatie, die is best vatbaar voor een verlenging hoop dat Marc Ziyech kan behouden.
Ik zie het ook best gebeuren dat hij blijft.

Als er echt een topclub komt zal je het niet tegen kunnen houden, maar zie hem niet naar de eerste de beste club uit de subtop vertrekken.

Hier is hij zeker van zijn plek, grootste club van Nederland, status als een van de beste spelers, als je dan nog eens CL hebt en een prima salaris..

PostPosted: 29 Mar 2019 19:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Skimo wrote:
Ik zie het ook best gebeuren dat hij blijft.
Ik ook. Hij heeft dit jaar gezien wat er kan binnen Ajax.
Als er echt een topclub komt zal je het niet tegen kunnen houden, maar zie hem niet naar de eerste de beste club uit de subtop vertrekken
. Ik denk, dat er nog geen echte topclub komt maar meer een club uit de subtop. Er gaan geruchten, dat The Spurs hem al enige tijd intensief volgt. Dit is echt een club, die past bij Ziyech en andersom ook. Ik denk ook wel, dat hij niet zomaar naar elke club wil dus als die club niet komt, vind het het ook best.
Hier is hij zeker van zijn plek, grootste club van Nederland, status als een van de beste spelers, als je dan nog eens CL hebt en een prima salaris..
Grote vraag is natuurlijk hoe het proces verloopt. De spelers moeten wel het geloof hebben en krijgen, dat er volgend jaar weer een kwalitatieve selectie staat. Niet dat Ziyech zijn woord aan Ajax geeft en er vervolgens een hoop spelers alsnog vertrekken. Overmars slaat in die zin wel een slag om Onana nog een jaar hier te houden. Als deze lijn ingezet wordt, kan het zomaar zijn, dat lang niet alle beoogde spelers gaan vertrekken.

PostPosted: 29 Mar 2019 19:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
En er is denk ik weinig salarisruimte om hem te bieden. Misschien wel een tekenbonus o.i.d.

PostPosted: 31 Mar 2019 21:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hem vandaag maar moeilijk kan beoordelen. Ik blijf altijd een tweeledig gevoel houden bij hem.

Hij is erg gedreven in alles maar zeker ook in het terug veroveren van de bal en druk zetten. Alleen vond ik hem vandaag in de eerste helft ook heel slordig en weer een paar slappe afstandsschoten. Van de andere kant zit dit vast een dit type speler maar soms is er ook een andere oplossing. Maar goed hij staat ook op een positie, dat hij risico in zijn spel mag (lees moet) leggen. Ook de 1-0 komt door zijn geweldige traptechniek. Verder was zijn wissel terecht.

Ik blijf ook twijfelen welke voorhoede nu het sterkst is. Jammer dat Dolberg nog steeds niet echt is doorgebroken want met hem in de spits met Tadic en Neres op de flanken en Ziyech erachter zit meer voetbal. Komt ook nog eens bij, dat Vd Beek dan een linie terugzakt (ten koste van Schone). Ook kun je met dit systeem lekker varieren.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:19 

Ik vond hem heel matig. Ik denk dat hij net als Nous ietwat vermoeid is. Ik zou hem woensdag niet laten spelen. Er komen genoeg wedstrijden waarin je een topfitte Ziyech nodig heb.
Was ook weer heel vervelend bij zijn wissel. Een tactische wissel en volkomen terecht. Was de minste voorin. Ondanks dat ik Kristensen niks vind is hij natuurlijk in verdedigend opzicht van meer waarde tov Angelino dan Ziyech. En we moesten ten koste va alles de zege binnenslepen. Ook ten koste van een verongelijkte Ziyech.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Ik vond hem heel matig. Ik denk dat hij net als Nous ietwat vermoeid is. Ik zou hem woensdag niet laten spelen. Er komen genoeg wedstrijden waarin je een topfitte Ziyech nodig heb.
Was ook weer heel vervelend bij zijn wissel. Een tactische wissel en volkomen terecht. Was de minste voorin. Ondanks dat ik Kristensen niks vind is hij natuurlijk in verdedigend opzicht van meer waarde tov Angelino dan Ziyech. En we moesten ten koste va alles de zege binnenslepen. Ook ten koste van een verongelijkte Ziyech.
Dezelfde Ziyech die daarna losgaat en als één van de eerste in de armen springt van Neres. Ik heb er weinig problemen mee dat hij het niet leuk vindt dat hij gewisseld wordt, dat mag en sommige jongens hebben daar nou eenmaal meer problemen mee. Het wordt pas erg als een coach deze spelers niet durft te wisselen omdat zij wellicht heftig er op kunnen reageren. Daarom ben ik ook blij dat Ten Hag Ziyech hier durft te wisselen in plaats van Neres.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:28 

Wat een kanslose afstandschoten zeg. Echt heel vermoeiend. Gozer kan geweldig voetballen, maar hij kan gewoon NIET doseren. Weet niet wanneer hij voor balbezit moet gaan. Heb dat hier al vaker ter sprake gebracht. Ik zou het volgend jaar toch eens willen zien met een aanvaller die meer in dienst van het elftal speelt. Type Neres. Volgens mij ga je er dan nog op vooruit ook hoor.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:46 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:
Dezelfde Ziyech die daarna losgaat en als één van de eerste in de armen springt van Neres. Ik heb er weinig problemen mee dat hij het niet leuk vindt dat hij gewisseld wordt, dat mag en sommige jongens hebben daar nou eenmaal meer problemen mee. Het wordt pas erg als een coach deze spelers niet durft te wisselen omdat zij wellicht heftig er op kunnen reageren. Daarom ben ik ook blij dat Ten Hag Ziyech hier durft te wisselen in plaats van Neres.
An sich moet een speler het juist niet leuk vinden als hij gewisseld wordt maar zijn gedrag daarna irriteert mij. Dat zie je vrijwel niet bij andere spelers. Bij hem is het eerder regel dan uitzondering. Dat geeft een vervelend signaal. Ik denk dat hij de wissel gisteren achteraf ook wel begreep. Hij moet zich realiseren dat er honderdduizenden, mss. wel miljoenen mensen in het stadion en op TV dit zien.
Ik denk ook niet zo'n gedrag bij een topclub in de toplanden getolereerd wordt. Is gewoon in zin eigen nadeel. Geïnteresseerde clubs zien dat ook.
Hij is hardleers.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:12 
Erelid

Mwoah. Zijn gedrag erna? Hij wordt gewisseld, is niet blij en laat dat merken. Waarschijnlijk dacht hij met zijn passes nog wel iemand voor de keeper te kunnen zetten. Daarna is hij (volgens mij) niet in beeld geweest tot de 3-1 waar hij zijn medespelers vol blijdschap bespringt.

Ik zie er niet zo'n probleem in.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:42 

Stormrage wrote:
Mwoah. Zijn gedrag erna? Hij wordt gewisseld, is niet blij en laat dat merken. Waarschijnlijk dacht hij met zijn passes nog wel iemand voor de keeper te kunnen zetten. Daarna is hij (volgens mij) niet in beeld geweest tot de 3-1 waar hij zijn medespelers vol blijdschap bespringt.

Ik zie er niet zo'n probleem in.
Maar op zich mag hij wel wat meer aan het teambelang denken toch? Hij mag zelf ook wel inzien dat het vragen om problemen was met een vrije Angelino. Het draait niet allemaal om Hakim.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:17 
Erelid

Tuurlijk, maar dan mag je nog wel teleurgesteld zijn als je gewisseld wordt.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:51 

Stormrage wrote:
Tuurlijk maar dat moet je niet tonen.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Stormrage wrote:
Maakt toch niets uit zolang de trainers en medespelers weten hoe de vork in de steel zit en hij daarna niemand er mee lastig valt.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:20 
Erelid

renemar wrote:
Stormrage wrote:
Daar heb ik dus geen moeite mee. Als het tenminste bij een boze/teleurgestelde blik blijft als je het veld afloopt.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou woensdag met de sterkst mogelijke opstelling beginnen en dus met Ziyech spelen, maar het zou ook niet heel vreemd zijn om hem een wedstrijd op de bank te laten starten. Emmen bakt er weinig van de laatste weken en je hebt dusdanig veel kwaliteit op het veld rondlopen dat je dit wel op moet kunnen vangen. Ik vind hem gewoon niet zo fris ogen. Hij speelt al weken niet zo vrij als voorheen. Toen vond ik hem echt by far onze beste aanvaller en het meest bepalend in ons aanvalsspel, maar dat is nu een tandje minder.

Dat gedrag na een wissel vind ik kinderachtig. Je stelt jezelf zo boven het teambelang en dat mokken komt niet heel volwassen over. Ik zou als kopende club ook dáár naar kijken. Hoe stelt hij zich op richting een trainer en medespelers. In het buitenland kunnen ze dat interpreteren als het gezag van de trainer ondermijnen, het jezelf groter wanen dan het team of weet ik het wat. Het is gewoon niet chique om zo te reageren. Gelukkig zakt zoiets snel weer en zie je hem uiteindelijk ook juichen bij de 3-1, maar dat temperament van hem mag soms wel een onsje minder. Kijk je trainer gewoon aan en geef een normale hand.

PostPosted: 09 Apr 2019 08:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Sport zijn Bayern en BVB in een strijd gewikkeld om Ziyech.
https://www.sport.de/news/ne3598243/bvb ... ajax-star/

PostPosted: 09 Apr 2019 09:20 

343 wrote:
Volgens Sport zijn Bayern en BVB in een strijd gewikkeld om Ziyech.
https://www.sport.de/news/ne3598243/bvb ... ajax-star/
Mooi voor hem, mooi voor ons. Laat ze de prijs maar opdrijven.

PostPosted: 09 Apr 2019 10:33 
Erelid

25/30 miljoen + Isak? :ajaxsjaal:

PostPosted: 10 Apr 2019 02:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
https://fivethirtyeight.com/features/me ... an-soccer/

Post new topic  Reply to topic  [ 1616 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54 65  Next

All times are UTC+02:00