Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 104 posts ]  1 2 3 4 5  Next
Author Message
 Post subject: Kik Pierie
PostPosted: 27 Mar 2019 08:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax meldt zich officieel voor Pierie
https://www.telegraaf.nl/sport/3353217/ ... oor-pierie

Mag hopen dat Pierie niet als basisspeler wordt gehaald.

Post subject: Re: Kik Pierie
PostPosted: 27 Mar 2019 09:09 

343 wrote:
Ajax meldt zich officieel voor Pierie
https://www.telegraaf.nl/sport/3353217/ ... oor-pierie

Mag hopen dat Pierie niet als basisspeler wordt gehaald.
Dat hoop ik ook. Hij heeft mss. toekomst (zie Heerenveen te weinig om dat te kunnen beoordelen) maar momenteel maakt hij ons van wat ik wel heb gezien niet beter. Ik hoop dat de lat hoger ligt.

PostPosted: 27 Mar 2019 09:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Inderdaad niet als basisspeler, maar wat dan, op de bank als tweede Schuurs? Of wordt Schuurs dan op termijn wel basisspeler?
Lijkt me ook niet dat Pierie in Jong Ajax gaat spelen.

PostPosted: 27 Mar 2019 10:10 

Ajax heeft Blind en Tagliafico als vaste basisspelers op zijn positie, natuurlijk komt hij niet als basisspeler. Die wordt vaste bankzitter en gaat echt wel aan zijn minuten komen.

Mazraoui/Veltman
Magallan/Aankoop (Fosu-Mensah of Alvarez)
Blind/Pierie
Tagliafico/Sinkgraven

Ik denk dat je zo'n verdediging krijgt aankomend seizoen. Kristensen verkopen en Schuurs verhuren aan een club als Heerenveen. Als Tagliafico vertrekt moet er uiteraard iemand bij, ik sluit niet uit dat ze dan weer bij Van Aanholt terecht komen.

PostPosted: 27 Mar 2019 10:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Was hij niet super slecht tegen Ajax toen? Hmmm

Eerst Schuurs.. nu weer dit. Wat denken ze nou? Dat ze een nieuwe De Ligt kunnen kopen? Dit lijkt allemaal nergens op.

Net zoals Magallan. Na Feyenoord uit heb ik er niks meer over gehoord. Prachtig.

Het rijtje miskopen begint weer toe te nemen. Ook al die jeugdaankopen lijken onsuccesvol.
Ylatupa, Schon, Thethani, Solomons, Pasquali, Jensen, Kuhn, Johnsen, Horvath, Farcas, Trogancic.... wie nog meer?

Danilo, Kotarski is nog even afwachten en Jensen zag er in het begin nog veelbelovend uit. Maar ja plaats het even in perspectief.... speelde Eriksen niet de pannen van het dak in de A1 toen hij 16 was? En stond hij niet succesvol in Ajax 1 toen hij 17/18 was? Ik bedoel maar..... 3,5 miljoen voor Victor Jensen.... het is niet niks.

Danilo kwam ook voor 2 miljoen. Nu hebben ze weer Traore gehaald van Cape Town. Dat laat ook direct zien hoeveel vertrouwen ze hebben in hun eigen aankoop.

Vrij triest dat je met zoveel mogelijkheden allemaal troep binnenhaalt.

PostPosted: 27 Mar 2019 10:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Een net niet speler als je het mij vraagt. Liet zich toen tegen PSV ook ontzettend makkelijk uitspelen.

PostPosted: 27 Mar 2019 10:40 

18 jaar, contract tot 2020, al 58 keer meegedaan bij Heerenveen. Geen gek idee om hem te halen. Zou hem denk ik wel meteen terugverhuren. Laat maar vlieguren maken bij Heerenveen.

PostPosted: 27 Mar 2019 10:47 

Jerome wrote:
Nee, had Dolberg volledig in zijn zak. Maar je hebt je oordeel al klaar terwijl je dus niet eens meer weet hoe hij speelde tegen Ajax.
Eerst Schuurs.. nu weer dit. Wat denken ze nou? Dat ze een nieuwe De Ligt kunnen kopen? Dit lijkt allemaal nergens op.
Dan kun je iedereen wel laten lopen. Schuurs was ook gewoon een prima gok.
Net zoals Magallan. Na Feyenoord uit heb ik er niks meer over gehoord. Prachtig.
Die was geblesseerd.
Het rijtje miskopen begint weer toe te nemen. Ook al die jeugdaankopen lijken onsuccesvol.
Ylatupa, Schon, Thethani, Solomons, Pasquali, Jensen, Kuhn, Johnsen, Horvath, Farcas, Trogancic.... wie nog meer?
Ik zie de relevantie van jeugdaankopen niet bij deze interesse van Pierie. Overigens is degene die verantwoordelijk was voor de komst van de namen die je noemt weg.
GJ1402 wrote:
Een net niet speler als je het mij vraagt. Liet zich toen tegen PSV ook ontzettend makkelijk uitspelen.
Makkelijk om één moment eruit te pikken. Rest van de wedstrijd had De Jong het heel moeilijk.

PostPosted: 27 Mar 2019 11:05 

Snake wrote:
Jerome wrote:
Nee, had Dolberg volledig in zijn zak. Maar je hebt je oordeel al klaar terwijl je dus niet eens meer weet hoe hij speelde tegen Ajax.
Die was geblesseerd.
Ik zie de relevantie van jeugdaankopen niet bij deze interesse van Pierie. Overigens is degene die verantwoordelijk was voor de komst van de namen die je noemt weg.
GJ1402 wrote:
Makkelijk om één moment eruit te pikken. Rest van de wedstrijd had De Jong het heel moeilijk.
Dus jij bent een Pierie fan? Leuk.

PostPosted: 27 Mar 2019 11:07 

Jerome wrote:
Snake wrote:
Jerome wrote:
Die was geblesseerd.
GJ1402 wrote:
Want dat zeg ik inderdaad. Ga eens op de inhoud in, of sta je met je mond vol tanden?

PostPosted: 27 Mar 2019 14:48 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij zal gelukkig niet veel hoeven te kosten, heeft nog maar een 1 jaar contract en ze willen Johnsen bij de deal betrekken, dus dat kan echt wel eens op max 3 miljoen uitkomen gelukkig, daarnaast is hij 18 heeft hij 60 wedstrijden gespeeld voor Heerenveen.
Heeft nog niet het gewenste niveau, maar misschien word het wat, hij word echt niet gehaald als basisspeler, geloof ik niks van.

PostPosted: 27 Mar 2019 14:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
18 jaar, contract tot 2020, al 58 keer meegedaan bij Heerenveen. Geen gek idee om hem te halen. Zou hem denk ik wel meteen terugverhuren. Laat maar vlieguren maken bij Heerenveen.
Precies mijn gedachte.

Iedereen denkt dat Ajax een tweede De Ligt kan halen maar zo werkt het niet. Pierie maakte vooral in zijn eerste periode heel veel indruk op jonge leeftijd. Daarna is de progressie wat minder maar neemt niet weg, dat hij talentvol is. Op basis van bovenstaande zou ik "de gok" zeker ook wagen. Zo'n jongen heeft potentie en je hebt gewoon meer "basisspelers" nodig.

PostPosted: 27 Mar 2019 21:33 

Snake wrote:
Jerome wrote:
Snake wrote:

Die was geblesseerd.

Want dat zeg ik inderdaad. Ga eens op de inhoud in, of sta je met je mond vol tanden?
Wat heb je nou gezegd waar ik zo van onder de indruk zou moeten zijn dan?

Kijk de bekerwedstrijd tegen Heerenveen maar eens terug en let dan op Pierie. Ga je me dan nog vertellen dat hij de spits van Ajax in zijn zak had?

Schuurs was een prima gok? Ok dan weet ik even waar jij genoegen mee neemt. Lat ligt niet hoog schijnbaar.

Magallan is gewoon een hele matige speler. Heb ik vooraf al gezegd en daar blijf ik bij. Feyenoord uit was 1 grote grap met deze kerel. Als hij opa Van Persie zo vaak kwijt is dan mag je best achter de oren krabben. Los daarvan is het al een matige voetballer die het vooral moet hebben van fysieke duels.

Waarom ik de jeugdaankopen erbij pak is omdat er nogal wat miskopen worden gedaan. Niet alleen voor het eerste.. ook voor de jeugd. En dat is dus zorgwekkend. Natuurlijk zitten er een aantal goede voorbeelden tussen. Zoals Frenkie de Jong, Ziyech, Neres, Tagliafico en nog recenter het toevoegen van ervaren krachten als Blind en Tadic. Alleen mislukken de meeste aankopen nog altijd. Het zijn ook geen goedkope spelers.

Komende zomer ga ik extra kritisch kijken naar de aankopen aangezien we al heel lang weten dat er veel uitgaande transfers zullen plaatsvinden. Bovendien stroomt er veel geld binnen en toont Ajax aan dat ze bereid zijn om veel te investeren (zie afgelopen zomer Blind/Tadic).

PostPosted: 27 Mar 2019 22:29 
Erelid

Jerome wrote:
Komende zomer ga ik extra kritisch kijken naar de aankopen aangezien we al heel lang weten dat er veel uitgaande transfers zullen plaatsvinden.
Nou Overmars, maak je borst maar nat.

PostPosted: 28 Mar 2019 08:50 

Jerome wrote:
Snake wrote:
Jerome wrote:

Wat heb je nou gezegd waar ik zo van onder de indruk zou moeten zijn dan?

Kijk de bekerwedstrijd tegen Heerenveen maar eens terug en let dan op Pierie. Ga je me dan nog vertellen dat hij de spits van Ajax in zijn zak had?

Schuurs was een prima gok? Ok dan weet ik even waar jij genoegen mee neemt. Lat ligt niet hoog schijnbaar.

Magallan is gewoon een hele matige speler. Heb ik vooraf al gezegd en daar blijf ik bij. Feyenoord uit was 1 grote grap met deze kerel. Als hij opa Van Persie zo vaak kwijt is dan mag je best achter de oren krabben. Los daarvan is het al een matige voetballer die het vooral moet hebben van fysieke duels.

Waarom ik de jeugdaankopen erbij pak is omdat er nogal wat miskopen worden gedaan. Niet alleen voor het eerste.. ook voor de jeugd. En dat is dus zorgwekkend. Natuurlijk zitten er een aantal goede voorbeelden tussen. Zoals Frenkie de Jong, Ziyech, Neres, Tagliafico en nog recenter het toevoegen van ervaren krachten als Blind en Tadic. Alleen mislukken de meeste aankopen nog altijd. Het zijn ook geen goedkope spelers.

Komende zomer ga ik extra kritisch kijken naar de aankopen aangezien we al heel lang weten dat er veel uitgaande transfers zullen plaatsvinden. Bovendien stroomt er veel geld binnen en toont Ajax aan dat ze bereid zijn om veel te investeren (zie afgelopen zomer Blind/Tadic).
Ik heb nog geen oordeel over Magallan omdat ik hem niet veel heb zien spelen maar ik vind het wel heel opmerkelijk dat je de wedstrijd tegen feijenoord aanhaalt. Een wedstrijd waarin het hele elftal beschamend speelde. In die wedstrijd faalde iedereen. Ook zijn collega CV De Ligt.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX en Heerenveen naderen akkoord.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-heeren ... fer-pierie#_=_

PostPosted: 01 Apr 2019 12:59 
Erelid

Goede ontwikkeling. Zo'n jongen moet je als Ajax zijnde gewoon halen. Al is het alleen maar om de concurrentie voor te zijn.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Benieuwd wat voor traject ze voor ogen hebben. Want Schuurs had nu al een jaar Eredivisie-ervaring in de benen kunnen hebben bij Fortuna. In plaats daarvan staat hij nu wekelijks in Jong Ajax te ballen. Dat is toch wel jammer en ik denk dat het zijn ontwikkeling niet ten goede komt. Daar moet volgend jaar wat mee gebeuren. Bij Pierie is het zelfs zo dat hij terugvalt in niveau als je van basisplaats Heerenveen terugvalt naar plek in Jong Ajax. Dat maakt het geval net wat anders dan bij Schuurs.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:38 
Erelid

Volgens mij zijn Schuurs en Pierie 2 totaal verschillende aankopen. Ze zijn beide vrij jong maar Piere heeft wel al 2 jaar eredivisie ervaring. Iets wat Schuurs totaal niet had.

Ik vermoed niet, dat ze Pierie ergens gaan stallen. Ik zie het meer in eerste instantie als breedte-aankoop die van hieruit moet strijden voor een basisplaats. Ook gezien de laatste jaren is de linkbackpositie altijd schaars. Bakker vertrekt, Sinkgraven is een twijfelgeval en wat gaat er met Tagliafico gebeuren. Ook vertrekt De Ligt zo goed als zeker dus als je dan zo'n talent op die leeftijd met die status kunt halen, vind ik dit slim. Ik denk, dat hij juist toe is aan een stap hogerop.

Ik denk, dat je voor volgend seizoen eerder Schuurs moet verhuren aan een stabiele eredivisieclub (wellicht Heerenveen) en Pierie een half jaar laten ruiken. Als hij in de winstertop dan niet veel speelt, wellicht weer verhuren voor een half jaar.

PostPosted: 01 Apr 2019 14:11 

Pierie lijkt vooral een redelijke CV (wel een zacht ei), maar een waardeloze linksback. Je moet hem dus zeker niet als optie voor Nico zien.

PostPosted: 01 Apr 2019 17:19 

Volgens mij zijn Schuurs en Pierie 2 totaal verschillende aankopen. Ze zijn beide vrij jong maar Piere heeft wel al 2 jaar eredivisie ervaring. Iets wat Schuurs totaal niet had.

Ik vermoed niet, dat ze Pierie ergens gaan stallen. Ik zie het meer in eerste instantie als breedte-aankoop die van hieruit moet strijden voor een basisplaats. Ook gezien de laatste jaren is de linkbackpositie altijd schaars. Bakker vertrekt, Sinkgraven is een twijfelgeval en wat gaat er met Tagliafico gebeuren. Ook vertrekt De Ligt zo goed als zeker dus als je dan zo'n talent op die leeftijd met die status kunt halen, vind ik dit slim. Ik denk, dat hij juist toe is aan een stap hogerop.

Ik denk, dat je voor volgend seizoen eerder Schuurs moet verhuren aan een stabiele eredivisieclub (wellicht Heerenveen) en Pierie een half jaar laten ruiken. Als hij in de winstertop dan niet veel speelt, wellicht weer verhuren voor een half jaar.
Pierie is echt geen linksback hoor. Net zoals Wober dat totaal niet was bijv.

PostPosted: 02 Apr 2019 10:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Hoe goed of hoe slecht is dit talent? Hopelijk beter dan Schuurs? Kan hij al een back-up zijn en zo ja is hij dan niet beter af met een verhuurperiode? Want basisspeler zie ik hem niet worden.

Ik heb hem weinig zien spelen dit seizoen. Vorig seizoen kwam hij als jong talent met een aantal goede wedstrijden veel in de media, maar ik heb de indruk dat dit in het huidige seizoen minder is. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de matige verdediging van Heerenveen.

PostPosted: 02 Apr 2019 22:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Ik mag toch hopen dat als hij gehaald wordt, hij nog minimaal een jaar verhuurd wordt aan Heerenveen. Lijkt me nog niet goed genoeg voor de basis en in Jong Ajax heeft hij niks te zoeken met al 60 Eredivisiewedstrijden in de benen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Apr 2019 06:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stormrage wrote:
Ik mag toch hopen dat als hij gehaald wordt, hij nog minimaal een jaar verhuurd wordt aan Heerenveen. Lijkt me nog niet goed genoeg voor de basis en in Jong Ajax heeft hij niks te zoeken met al 60 Eredivisiewedstrijden in de benen.
In eenzelfde rol als Wober komt hij denk ik genoeg aan spelen toe.

PostPosted: 03 Apr 2019 07:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Dat zal best, maar moeten we dat willen?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 104 posts ]  1 2 3 4 5  Next

All times are UTC+02:00