Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kik Pierie
PostPosted: 03 Apr 2019 09:48 
Erelid

Stormrage wrote:
Dat zal best, maar moeten we dat willen?
Waarom niet? Het is niet alsof hij er niks van kan. Dit is gewoon een aankoop, die zijn wedstrijdjes bij Jong Ajax gaat meepakken, en tevens tot de wedstrijdselectie behoort en bij plek 12 t/m 20 behoort.

Dat is toch meer dan prima? Kan je beter zo'n jongen voor zo'n positie halen, dan iemand als een Magallan. Die mag ook helemaal niet meer bij Jong Ajax spelen, dus zijn wedstrijdritme valt volledig weg als hij niet in het eerste speelt.

Ik zou het een prima aankoop vinden, temeer omdat er vanuit Jong of de A1 als linksbenige verdedigers niks aan komt.

PostPosted: 03 Apr 2019 10:15 

Morgenavond tegen Feyenoord. Interessant om te zien hoe hij het gaat doen tegen Van Persie/Jorgensen.

PostPosted: 03 Apr 2019 10:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Morgenavond tegen Feyenoord. Interessant om te zien hoe hij het gaat doen tegen Van Persie/Jorgensen.
We zullen zien al was hij tegen PSV ook niet zo best maar zo bekijk ik dit niet.

Ik vond Pierie in zijn eerste seizoen op die leeftijd echt heel erg goed bij Heerenveen. Toen zag je echt, dat hij heel veel talent had. Het tweede jaar (met meer ogen op je gericht) is altijd veel moeilijker en dat zie je ook een beetje terug in zijn spel. Op basis van deze gegevens blijf ik vinden, dat dit een zeer interessante jongen is en blijft. Niet elke speler is vanaf zijn debuut onbetwist zo goed als een bv een De Ligt. Ook een Frenkie De Jong is al wat ouder.

Het gaat erom of hij de druk en/of die stap hoger kan maken. Dat kun je alleen maar weten door hem te contracteren. Op basis van wat hij bij Heerenveen heeft laten zien, begrijp ik deze aankoop wel.

PostPosted: 03 Apr 2019 10:23 

Vond hem tegen PSV juist vrij sterk? De Jong had het heel moeilijk met hem. Pierie zat telkens kort op hem.

PostPosted: 03 Apr 2019 10:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Snake wrote:
We zullen zien al was hij tegen PSV ook niet zo best maar zo bekijk ik dit niet.

Ik vond Pierie in zijn eerste seizoen op die leeftijd echt heel erg goed bij Heerenveen. Toen zag je echt, dat hij heel veel talent had. Het tweede jaar (met meer ogen op je gericht) is altijd veel moeilijker en dat zie je ook een beetje terug in zijn spel. Op basis van deze gegevens blijf ik vinden, dat dit een zeer interessante jongen is en blijft. Niet elke speler is vanaf zijn debuut onbetwist zo goed als een bv een De Ligt. Ook een Frenkie De Jong is al wat ouder.

Het gaat erom of hij de druk en/of die stap hoger kan maken. Dat kun je alleen maar weten door hem te contracteren. Op basis van wat hij bij Heerenveen heeft laten zien, begrijp ik deze aankoop wel.
Hij is dit seizoen ook behoorlijk verkracht door hem op linksback te zetten. Sinds hij weer centraal staat speelt hij veel beter. Gewoon een interessante speler voor ons die nog grote stappen kan gaan maken. Wel benieuwd welk plaatje Ajax hem voorschotelt.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:06 

Volgens VZ moet hij 8 miljoen kosten. Imo nooit en te nimmer betalen voor Pierie. Daarvoor maakt hij toch te weinig indruk in een defensie die aan alle kanten rammelt.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
Volgens VZ moet hij 8 miljoen kosten. Imo nooit en te nimmer betalen voor Pierie. Daarvoor maakt hij toch te weinig indruk in een defensie die aan alle kanten rammelt.
Mja, veel geld inderdaad. Maar de krachtsverhoudingen qua bedragen zijn de laatste jaren volledig verkracht. 15 miljoen is het nieuwe 6 miljoen tegenwoordig. Bovendien weten alle clubs dat Ajax geld zat heeft en dus logisch dat ze hoog in de boom gaan zitten. Zou ik ook doen in hun geval. Ajax moet dus beslissen hoeveel ze hem waard vinden. Wij hebben nog altijd de keuze.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:16 
Erelid

renemar wrote:
Waar zie je dat staan? Volgens mij gaat dat artikel over Vlap en niet over Pierie.

Voor Pierie moet je zeker niet meer dan 4 a 5 miljoen gaan betalen.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:31 

renemar wrote:
Waar zie je dat staan? Volgens mij gaat dat artikel over Vlap en niet over Pierie.

Je hebt volkomen gelijk. Mijn fout.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Beetje tweeledig. De markt is geexplodeerd en je onderkomt er bijna niet aan. Dit soort bedragen zijn bijna normaal. Ik denk, dat het ergens rond de 5 miljoen gaat liggen. Veel geld maar gezien de huidige markt redelijk normaal.

PostPosted: 03 Apr 2019 11:49 
Erelid

Beetje tweeledig. De markt is geexplodeerd en je onderkomt er bijna niet aan. Dit soort bedragen zijn bijna normaal. Ik denk, dat het ergens rond de 5 miljoen gaat liggen. Veel geld maar gezien de huidige markt redelijk normaal.
Voordeel voor ons is dat hij nog slechts een 1-jarig contract heeft, dus kunnen ze nooit al te veel vragen. Ik vind 5 miljoen eerlijk gezegd al behoorlijk veel.

PostPosted: 03 Apr 2019 12:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik denk en hoop dat Overmars ook steeds vaker 'sleepnet' aankopen gaat doen. Zoals Schuurs dat ook was. Voor een zachte prijs veel talentvolle spelers binnenhalen en dan maar zien of het wat gaat worden. Ik zie Schuurs en Johnsen als een van die eerste aankopen uit die categorie en denk dat we ook Pierie en Scherpen onder die noemer kunnen gaan scharen. Ik geloof er niets van dat dit beoogde basisspelers zijn of jongens voor wie een grote rol wordt weggelegd.

Danjuma Groeneveld zou vorig jaar ook zo'n speler zijn geweest. Voor 1,5 á 2 miljoen halen, verhuren en aan Groningen en kijken of hij zich blijft ontwikkelen. Nu blijkt dat die zich echt stormachtig heeft ontwikkeld en hij zag een verhuur niet zitten. Maar ook dat zou ik zo'n type aankoop vinden.

Er hoeft maar één jongen te slagen om deze taktiek te rechtvaardigen. Een beetje wat clubs als City en Chelsea ook doen. En hoewel ik dat in principe verafschuw kun je niet anders stellen dan dat het rendabel is en dat je een nog grotere grip krijgt op de spelersmarkt. Een jongen als Johnsen kun je weer betrekken in een nieuwe deal.

PostPosted: 03 Apr 2019 19:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-interesse bevestigd: 'Misschien goed voor mij als ik uitgedaagd word'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... eker-.html

PostPosted: 04 Apr 2019 08:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Pierie: ‘Ik wil eerst slagen in Nederland voor ik naar het buitenland ga'
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=349284

PostPosted: 05 Apr 2019 19:42 

Voordeel voor ons is dat hij nog slechts een 1-jarig contract heeft, dus kunnen ze nooit al te veel vragen. Ik vind 5 miljoen eerlijk gezegd al behoorlijk veel.
5 miljoen is wat mij betreft al teveel.
Zie er geen beoogd basis speler in voor komend seizoen en zie er ook geen echt toptalent in.

Is een CV die eventueel ook linksback kan spelen. Is echter niet het soort back dat we zoeken dus als back een noodverband.

Als CV heeft hij zijn fysiek niet mee (1m83, 72kg volgens google). Dan moet je als CV al flink wat andere kwaliteiten hebben om dat te compenseren. Voor een CV is het toch lekker fysiek in het voordeel te zijn de nodige kopkracht te hebben.

Zou hij dit op andere vlakken kunnen compenseren moet er eigenlijk nog altijd een fysiek sterke verdediger naast staan in het centrum (zoals nu met Blind en de Ligt).

Ben bang dat dit de categorie 'net-niet' is, subtop eredivisie maar geen materiaal voor de basis bij Ajax, zeker niet als je europees mee wil doen.

dan is 5 miljoen pittig voor een 'gokje'. +-2 miljoen max eerder. Dan eventueel terug verhuren.
Al vraag ik me dan nog af in hoeverre we er echt iets aan gaan hebben.

PostPosted: 08 Apr 2019 09:05 

Skimo wrote:

Zie er geen beoogd basis speler in voor komend seizoen en zie er ook geen echt toptalent in.

Is een CV die eventueel ook linksback kan spelen. Is echter niet het soort back dat we zoeken dus als back een noodverband.

Als CV heeft hij zijn fysiek niet mee (1m83, 72kg volgens google). Dan moet je als CV al flink wat andere kwaliteiten hebben om dat te compenseren. Voor een CV is het toch lekker fysiek in het voordeel te zijn de nodige kopkracht te hebben.

Zou hij dit op andere vlakken kunnen compenseren moet er eigenlijk nog altijd een fysiek sterke verdediger naast staan in het centrum (zoals nu met Blind en de Ligt).

Ben bang dat dit de categorie 'net-niet' is, subtop eredivisie maar geen materiaal voor de basis bij Ajax, zeker niet als je europees mee wil doen.

dan is 5 miljoen pittig voor een 'gokje'. +-2 miljoen max eerder. Dan eventueel terug verhuren.
Fysiek kan hij nog wel ontwikkelen, hij is 18 he. En zoals zovaak gezegd, het is geen linksback.
5 mil zou ik ook nooit betalen. 1-jarig contract en geen grote diamant. Leuk als het goed uitpakt, anders jammer dan.

PostPosted: 08 Apr 2019 14:54 

Snake wrote:
Skimo wrote:

Fysiek kan hij nog wel ontwikkelen, hij is 18 he. En zoals zovaak gezegd, het is geen linksback.
5 mil zou ik ook nooit betalen. 1-jarig contract en geen grote diamant. Leuk als het goed uitpakt, anders jammer dan.
Ik denk (en handig is het niet) dat we meer gaan betalen dan 5 miljoen. Onder het mom van dat de transfermarkt veranderd is, maar dat klopt maar ten dele. (alleen bij de spelers die al op radars staan naemlijk) Ook extern vraag ik me zeer af of er een buitenlandse club dat wel zou betalen voor Pierie en dan zou ik zeggen:
doe dan lekker.
Maar, en ik bedoel het niet lullig omdat het weer anti-Overmars is, in NL betalen wij stelselmatig te veel voor onze aankopen, wij sponsoren de Eredivisie op dat vlak.

PostPosted: 08 Apr 2019 14:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
DarkChild wrote:
Maar, en ik bedoel het niet lullig omdat het weer anti-Overmars is, in NL betalen wij stelselmatig te veel voor onze aankopen, wij sponsoren de Eredivisie op dat vlak.
Dat vind ik eigenlijk wel prima. Heb al vaker gezegd dat ik denk dat Ajax er meer aan heeft om de enorme financiën voor een deel in de rest van de competitie te steken om zo meer weerstand te creëren.

Nou is het natuurlijk niet zo dat je gewoon klakkeloos miljoenen teveel moet gaan betalen, het kan ook op andere manieren. Maar de rest van de Eredivisie mag wat mij betreft best wel een beetje meeliften op het financiële succes van Ajax.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Apr 2019 15:28 

mwah, ik zie daar eigenlijk niks in. Want, los van dat we er dan ook maar op moeten vertrouwen dat clubs met dat geld voor ons goede dingen doen (en gezien het
niveau in de Eredivisie lijkt me dat niet, want dan zouden we nu al als competitie niet om plek 11 vechten) heeft het een onnodig stuwend effect op de prijs.
In Engeland zie je dat ook, maar dat is dan nog wel logisch, want daar hebben clubs homegrown players nodig dus dan betaal je te veel. Maar in NL is dat helemaal niet nodig.
Je ziet het ook als PSV of Feyenoord een interne transfer doen, dan is het altijd minder. PSV betaalde voor Dumfries maar 5 miljoen en die had nog tot 2023 contract toen.
Feyenoord betaalde "maar" 4 miljoen voor Amrabat, die ook veel langer contract had.
Verder is Pierie niks meer of minder dan zij, ook Jong Oranje international (volgens mij zit hij daar niet eens bij al), verder niks, met een korter contract.

Maar let maar op, wij gaan meer betalen. Gewoon, omdat we dat doen.

PostPosted: 08 Apr 2019 20:29 
Erelid

Amrabat was dan ook twee jaar ouder, Dumfries zelfs vier.

PostPosted: 08 Apr 2019 21:51 

Jnp wrote:
En? Lijkt me alleen maar meer reden om nóg minder te betalen, want die anderen waren nog steeds piepjong, maar wel verder in hun ontwikkeling en hadden langduriger contracten.

We praten over een Oranje onder 19 speler met nog 1 jaar contact. Zijn eerste contract dat hij heeft ondertekend als prof, dus dat is relatief gering wat je moet afkopen.

Marktconform = max 3 miljoen (en dat vind ik nog aan de hoge kant)

Benieuwd waar we op uitkomen toch?

PostPosted: 08 Apr 2019 22:31 
Erelid

DarkChild wrote:
Jnp wrote:
En? Lijkt me alleen maar meer reden om nóg minder te betalen, want die anderen waren nog steeds piepjong, maar wel verder in hun ontwikkeling en hadden langduriger contracten.
Als Pierie zijn lijn doortrekt is hij op die leeftijd verder in zijn ontwikkeling, en dat is wel een beetje wat telt bij het kopen van talenten.
DarkChild wrote:
Ik denk niet meer dan 6 miljoen. En ja, dat vind ik ook aan de hoge kant.

PostPosted: 10 Apr 2019 08:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff

Deze samenvatting zit vol met zwakke momenten van Pierie. Probeer mij eens te overtuigen waarom Ajax deze speler zou moeten halen?!

En kijk alsjeblieft naar alle momenten waarin hij voorkomt. Hij heeft rugnummer 5.

PostPosted: 10 Apr 2019 09:24 

Jnp wrote:
DarkChild wrote:
Jnp wrote:
Als Pierie zijn lijn doortrekt is hij op die leeftijd verder in zijn ontwikkeling, en dat is wel een beetje wat telt bij het kopen van talenten.
DarkChild wrote:
Ik denk niet meer dan 6 miljoen. En ja, dat vind ik ook aan de hoge kant.
Het is niet alleen aan de hoge kant, het is niet marktconform. Die jongen heeft nog een veredeld jeugd-contract dat nog maar 1 jaar loopt en is verder geen bijzonder groot talent of baart opzien in jeugdselecties. Een jongen die bovendien bij zijn club in een defensie speelt die zeer hoog in de lijst staat met meeste tegengoals. En je kan bepaald niet zeggen dat hij daar dan juist wel positief in opvalt. (zie bijvoorbeeld dat filmpje van Jerome)
Daarnaast is het een verdediger, wat hem traditioneel goedkoper maakt en er wordt niet van allerlei kanten aan hem getrokken (logisch)

Eredivisieclubs weten: Ajax heeft veel geld dus zal wel veel betalen. Wat we ook doen. En dat gaat al zo vanaf de stoere praat over een take-it-or-leave it bod van Overmars op Duarte.
We weten allemaal wat er gebeurde, Jan Smit vertrok geen spier en Ajax betaalde gewoon braaf wat Heracles wilde hebben.

En dat gaan we met Pierie ook doen, want het is een haakje van Overmars, een projectje. Dus dat móet gebeuren.

En, we hebben toch zo veel geld op de bank nu, dus wat maakt het uit zou je denken.
Maar persoonlijk vind ik scherp en goed onderhandelen ook gelden voor AANkoop en dat zie ik niet bij Overmars.

PostPosted: 11 Apr 2019 20:46 

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-wil-komst ... kend-maken

Was vandaag op de Toekomst om zijn transfer af te ronden. Zal wel snel officieel worden dan.

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00