Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 54 55 56 57 58 64  Next
Author Message
PostPosted: 12 Mar 2019 19:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Bonzai wrote:
renemar wrote:

Natuurlijk zijn Vertonghen en Alderweireld zekerheden. Beiden oud spelers (weten hoe AJAX speelt) en vormen een van de beste laatste linies van de PL. Als dat nog geen zekerheid is. Het enige wat dat kan voorkomen zijn blessures. Die kan iedereen krijgen.
Wie heeft het over 80 miljoen voor deze twee spelers? Je neemt dingen aan die je niet kan weten. Ik ken de teksten nog toen Blind en Tadic kwamen. Onverantwoordelijk zou het zijn. Nou, het heeft AJAX geen windeieren gelegd. Door de sucessen (met name in Europa) zijn, buiten de premie's, jongens als De Ligt, Frenkie, Neres etc. veel meer waard geworden. Dat moet je ook meenemen in je rekensommetje. Dat scheelt tientallen miljoenen.
Haal je die twee en TFM ben je mss. 60 miljoen kwijt. Nog altijd beduidend minder dan het bedrag we voor De Ligt krijgen. Heb je wel een hele sterke verdediging. Het fundament van het elftal. Met Blind op 6 heb je een ijzersterk geraamte. Beter dan de huidige verdediging. En je houdt nog een kapitaal over.
Pieri lees ik vaker. Je gaat De Ligt toch niet vervangen met jongens als Pieri, Schuurs en/of Magallan. Dan ga je dik achteruit. Dit seizoen zal de maatstaf worden voor volgend seizoen. Met zo'n licht centrum maak je je belachelijk met zoveel geld op de bank. De supporters zullen dan erg kritisch zijn. En terecht. Je moet proberen sterker te worden, niet minder. En dat kan gemakkelijk met het geld dat beschikbaar is.
Je ziet wat de komst van Tadic en Blind heeft opgeleverd. Bakken kritiek van sommigen. Maar ik weet zeker dat we zonder die twee op een grotere achterstand van psv hadden gestaan en over Europa hoeven we al helemaal niet te hebben.
We hebben na dit seizoen ook in Europa een naam hoog te houden. Dan moet je op de vitale plekken in het elftal spelers met ervaring hebben. Die weten wat er op het hoogste niveau wordt gevraagd en talenten bij de hand nemen. Alleen uitzonderlijke talenten als De Ligt kunnen dat op jonge leeftijd. En dat zijn Pieri en Schuurs zeker niet.
Jonge talenten worden daardoor ook sneller beter.
Jij leest echt niet wat men hier neer typt he! Het gaat bij spelers halen niet alleen om de transfersom, je hebt ook te maken met tekengeld en salarissen. En voor spelers van rond de 30 jaar kun je er bijna van uitgaan dat je alles moet afschrijven van ze.
En wat dan nog? Gaat AJAX daardoor failliet? En denk eens aan de voordelen van die spelers. Veel snellere ontwikkeling van jonge spelers. Doordat AJAX Europees aan de weg timmert ontvangen ze veel meer transfergeld voor vertrekkende spelers dan wanneer we niet zo succesvol waren.
Alles heeft twee kanten.
Klopt, daarom is één speler van die leeftijd/categorie ook wel haalbaar. Je moet er alleen omdenken om er niet in door te slaan. Dan krijg je teveel afschrijving en te weinig spelers met een goede restwaarde.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:20 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
Bonzai wrote:

Jij leest echt niet wat men hier neer typt he! Het gaat bij spelers halen niet alleen om de transfersom, je hebt ook te maken met tekengeld en salarissen. En voor spelers van rond de 30 jaar kun je er bijna van uitgaan dat je alles moet afschrijven van ze.
En wat dan nog? Gaat AJAX daardoor failliet? En denk eens aan de voordelen van die spelers. Veel snellere ontwikkeling van jonge spelers. Doordat AJAX Europees aan de weg timmert ontvangen ze veel meer transfergeld voor vertrekkende spelers dan wanneer we niet zo succesvol waren.
Alles heeft twee kanten.
Klopt, daarom is één speler van die leeftijd/categorie ook wel haalbaar. Je moet er alleen omdenken om er niet in door te slaan. Dan krijg je teveel afschrijving en te weinig spelers met een goede restwaarde.
Niet teveel spelers inderdaad. Maar juist op de key plekken wel. In de as. Doordat Tadic er is kom je, naast de CV's en Blind op 6, op 4. Of dat teveel is weet ik niet. Met name die driehoek in verdedigend opzicht is imo heel belangrijk.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:35 

renemar wrote:
Snake wrote:
Bonzai wrote:

Echt bevorderlijk voor de discussie is het niet echt nee. Hij zit helemaal in z'n Football Manager element waarschijnlijk. De waarheid is alleen iets anders.

Noemt ook eerst dat die 2 Belgen wel zekerheden zijn, en daarna dat blessures van invloed zijn. Ja, dan zijn het dus geen zekerheden he. Stel je haalt er een voor 40 miljoen aan afschrijvingen over 3 jaar, maar hij raakt ernstig geblesseerd in de voorbereiding. Dat bedoel ik nou juist al meerdere malen te zeggen, dat dat verre van verantwoord beleid is. Zo moeilijk is het toch niet?

Vergelijken met Tadic en Blind is ook niet echt fair. Die zijn niet zó duur, en zijn ook jonger. Heb overigens ook nooit beweerd dat we die 2 niet moesten halen. Ik was er juist groot voorstander van. Ik beweer alleen dat je moet uitkijken dat je niet doorslaat in het halen van zulke dure spelers en er verschillende gradaties aan dure spelers bestaan (Tadic en Blind waren qua kosten van een andere categorie dan Vertonghen en Alderweireld). Jonge talenten worden met zulke gasten beter ja, maar dat betekent niet dat 70% van je basis uit zulke dure jongens moet bestaan.

Legt mij ook in de mond dat ik De Ligt wil vervangen voor Pierie, Schuurs of Magallan. Nooit over gehad, maargoed. Ik noem zelfs een paar posts eerder een lijstje met Zuid-Amerikaanse verdedigers.

Niet te doen dit.
Wat l*l je nou? Ik heb nergens gezegd dat jij met die namen bent gekomen. Ik zei dat ik die namen hier lees. Kan alweer zeggen dat je eens moet lezen.
Ik zei ook dat het enige dat kan gebeuren zijn blessures. Daar kun je nooit rekening mee houden. Zie Bandé.
Dan moet je helemaal niemand halen. En dan nog, zelfs bij eigen (jeugd)spelers kun je met blessures te maken krijgen.
Ik ben er vanuit gegaan dat men hier begrijpt wat ik bedoel met zekerheden. Blijkbaar niet terecht.
Wat betreft tekengeld; wie zegt dat dat wordt gedaan en zo ja, hoeveel?
Weet jij wat Tadic en Blind verdienen? En wat Vertonghen en Alderweireld zouden gaan verdienen als ze komen? Nee. Ik niet, jij niet. Maar jij komt met de stelling dat die twee qua kosten van een andere categorie zijn dan Blind en Tadic. Vraag me af hoe je daarbij komt als je de salarissen niet weet. Allemaal aannames.
Ga je voor het gemak maar vanuit. En wat salarissen betreft, je bespaart toch ook de salarissen van spelers die vertrekken. Tegenover grootverdieners die komen staan grootverdieners die vertrekken. Onder de streep zul je wss. (iets) meer betalen. Zolang de salarishuishouding geen gevaar loopt is alles in orde.
Stel, stel, stel. Volstrekt idiote opmerking. Dan kun je helemaal niks meer.
Kan ik ook zeggen, stel het vliegtuig waarin de spelers zitten stort neer en alle spelers vallen weg? Met dergelijk maffe zaken kun je geen rekening houden.
En lijstjes met namen kan iedereen toveren. Om jou een plezier te doen zal ik het anders formuleren: allemaal namen die veel minder zekerheid geven dan de twee Belgen. Tevreden?
Je citeert mij en begint een heel relaas over dat Pierie, Schuurs en Magallan niet voldoen. Niet echt relevant he.

Bij jou is het altijd zwart of wit. "Dan moet je helemaal niemand halen." Dat zeg ik dus ook niet, maar je moet VERANTWOORD beleid voeren. Voor de zoveelste keer. Je snapt dus heel het punt nog steeds niet.

Je kunt wel redelijk gemakkelijk uitrekenen wat Tadic en Blind kosten over hun contractperiode, en wat Vertonghen en Alderweireld zouden kunnen kosten als je de plannen van Ajax en het huidige salarishuis in gedachten neemt. Met name ook omdat er clausules in hun contracten staan. Dus aannames? Nee, jammer voor je.

En nu zoek je het maar lekker uit.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:36 

Botman voldoet trouwens niet echt he. Jeetje, wat was die slecht.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:59 

Snake wrote:
Botman voldoet trouwens niet echt he. Jeetje, wat was die slecht.
Een deur is nog flexibeler. Dat gaat het hem iig niet worden.

PostPosted: 13 Mar 2019 12:51 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Echt bevorderlijk voor de discussie is het niet echt nee. Hij zit helemaal in z'n Football Manager element waarschijnlijk. De waarheid is alleen iets anders.

Noemt ook eerst dat die 2 Belgen wel zekerheden zijn, en daarna dat blessures van invloed zijn. Ja, dan zijn het dus geen zekerheden he. Stel je haalt er een voor 40 miljoen aan afschrijvingen over 3 jaar, maar hij raakt ernstig geblesseerd in de voorbereiding. Dat bedoel ik nou juist al meerdere malen te zeggen, dat dat verre van verantwoord beleid is. Zo moeilijk is het toch niet?

Vergelijken met Tadic en Blind is ook niet echt fair. Die zijn niet zó duur, en zijn ook jonger. Heb overigens ook nooit beweerd dat we die 2 niet moesten halen. Ik was er juist groot voorstander van. Ik beweer alleen dat je moet uitkijken dat je niet doorslaat in het halen van zulke dure spelers en er verschillende gradaties aan dure spelers bestaan (Tadic en Blind waren qua kosten van een andere categorie dan Vertonghen en Alderweireld). Jonge talenten worden met zulke gasten beter ja, maar dat betekent niet dat 70% van je basis uit zulke dure jongens moet bestaan.

Legt mij ook in de mond dat ik De Ligt wil vervangen voor Pierie, Schuurs of Magallan. Nooit over gehad, maargoed. Ik noem zelfs een paar posts eerder een lijstje met Zuid-Amerikaanse verdedigers.

Niet te doen dit.
Wat l*l je nou? Ik heb nergens gezegd dat jij met die namen bent gekomen. Ik zei dat ik die namen hier lees. Kan alweer zeggen dat je eens moet lezen.
Ik zei ook dat het enige dat kan gebeuren zijn blessures. Daar kun je nooit rekening mee houden. Zie Bandé.
Dan moet je helemaal niemand halen. En dan nog, zelfs bij eigen (jeugd)spelers kun je met blessures te maken krijgen.
Ik ben er vanuit gegaan dat men hier begrijpt wat ik bedoel met zekerheden. Blijkbaar niet terecht.
Wat betreft tekengeld; wie zegt dat dat wordt gedaan en zo ja, hoeveel?
Weet jij wat Tadic en Blind verdienen? En wat Vertonghen en Alderweireld zouden gaan verdienen als ze komen? Nee. Ik niet, jij niet. Maar jij komt met de stelling dat die twee qua kosten van een andere categorie zijn dan Blind en Tadic. Vraag me af hoe je daarbij komt als je de salarissen niet weet. Allemaal aannames.
Ga je voor het gemak maar vanuit. En wat salarissen betreft, je bespaart toch ook de salarissen van spelers die vertrekken. Tegenover grootverdieners die komen staan grootverdieners die vertrekken. Onder de streep zul je wss. (iets) meer betalen. Zolang de salarishuishouding geen gevaar loopt is alles in orde.
Stel, stel, stel. Volstrekt idiote opmerking. Dan kun je helemaal niks meer.
Kan ik ook zeggen, stel het vliegtuig waarin de spelers zitten stort neer en alle spelers vallen weg? Met dergelijk maffe zaken kun je geen rekening houden.
En lijstjes met namen kan iedereen toveren. Om jou een plezier te doen zal ik het anders formuleren: allemaal namen die veel minder zekerheid geven dan de twee Belgen. Tevreden?
Je citeert mij en begint een heel relaas over dat Pierie, Schuurs en Magallan niet voldoen. Niet echt relevant he.

Bij jou is het altijd zwart of wit. "Dan moet je helemaal niemand halen." Dat zeg ik dus ook niet, maar je moet VERANTWOORD beleid voeren. Voor de zoveelste keer. Je snapt dus heel het punt nog steeds niet.

Je kunt wel redelijk gemakkelijk uitrekenen wat Tadic en Blind kosten over hun contractperiode, en wat Vertonghen en Alderweireld zouden kunnen kosten als je de plannen van Ajax en het huidige salarishuis in gedachten neemt. Met name ook omdat er clausules in hun contracten staan. Dus aannames? Nee, jammer voor je.

En nu zoek je het maar lekker uit.
Nee, niet relevant als ik duidelijk zeg dat ik "hier" lees dat die spelers zouden moeten komen. Anders had ik wel gezegd dat jij dat zei. Lijkt mij overduidelijk. Althans voor iemand die begrijpend kan lezen.
Nu insinueer je weer dat ik niet voor verantwoord beleid ben. Onzin.
"Zouden kunnen kosten". Is dat geen natte vinger werk op basis van eigen aannames? Ja.
Weet jij wat voor AJAX verantwoord is? Nee.
Weet jij de exacte plannen van AJAX? Nee.
Weet jij het huidige salarishuis? Nee.
Weet jij of AJAX dat evt. wil wijzigen? Nee.
Weet jij of er, en zo ja welke, clausules zijn? Nee.
Kortom, je weet helemaal niks.
Dus allemaal aannames van jou? Ja.
De wijsneus hier uithangen, dat kun je.
Zoek het zelf maar uit.

PostPosted: 13 Mar 2019 13:07 
Erelid

Haha, jongens. Doe toch eens rustig mannen.

Volgens mij gaat er wat mis in de communicatie tussen jullie. Volgens mij is het idee van Snake niet per se dat hij Vertonghen en Alderweireld NIET zou willen. Integendeel, indien ze te halen zijn tegen acceptabele prijzen, zou hij het waarschijnlijk ook best willen. Ik denk dat hij een prijs van 27 miljoen voor Alderweireld (+ tekengeld + salaris uitgesmeerd over 3 jaar) aan de dure kant vind. Aangezien je dan wel op ongeveer 40 miljoen euro zit. Ik denk dat Snake best zou willen dat Ajax of een Vertonghen of een Alderweireld zou halen (misschien zelfs beide), maar dan niet voor Vertonghen 20 miljoen euro en Alderweireld 27 miljoen aan transfergeld, want dan kom je inderdaad met salarissen en tekenpremies wel uit op zo'n 70 miljoen euro voor die twee (die je vervolgens allemaal kunt afschrijven).

Afhankelijk van je risicobereidheid, klinkt mij dat ook iets te onverantwoord in de oren, ook al verkoop je De Ligt voor 80 miljoen. Het zou verantwoord zijn om één van die twee te halen (wat ook het meest realistische scenario zou zijn), en wellicht een groot talent als Alvarez uit Mexico ernaast te halen, die ook bewezen heeft op het hoogste niveau mee te komen (WK).

Zo spreid je het risico iets, aangezien je op 1 speler namelijk in de toekomst nog veel geld terug kan verdienen. En dat blijft toch ook wel één van de levensaders van Ajax.

PostPosted: 13 Mar 2019 15:16 

Haha, jongens. Doe toch eens rustig mannen.

Volgens mij gaat er wat mis in de communicatie tussen jullie. Volgens mij is het idee van Snake niet per se dat hij Vertonghen en Alderweireld NIET zou willen. Integendeel, indien ze te halen zijn tegen acceptabele prijzen, zou hij het waarschijnlijk ook best willen. Ik denk dat hij een prijs van 27 miljoen voor Alderweireld (+ tekengeld + salaris uitgesmeerd over 3 jaar) aan de dure kant vind. Aangezien je dan wel op ongeveer 40 miljoen euro zit. Ik denk dat Snake best zou willen dat Ajax of een Vertonghen of een Alderweireld zou halen (misschien zelfs beide), maar dan niet voor Vertonghen 20 miljoen euro en Alderweireld 27 miljoen aan transfergeld, want dan kom je inderdaad met salarissen en tekenpremies wel uit op zo'n 70 miljoen euro voor die twee (die je vervolgens allemaal kunt afschrijven).

Afhankelijk van je risicobereidheid, klinkt mij dat ook iets te onverantwoord in de oren, ook al verkoop je De Ligt voor 80 miljoen. Het zou verantwoord zijn om één van die twee te halen (wat ook het meest realistische scenario zou zijn), en wellicht een groot talent als Alvarez uit Mexico ernaast te halen, die ook bewezen heeft op het hoogste niveau mee te komen (WK).

Zo spreid je het risico iets, aangezien je op 1 speler namelijk in de toekomst nog veel geld terug kan verdienen. En dat blijft toch ook wel één van de levensaders van Ajax.
Thanks Roger. Niets aan toe te voegen. Beste post in dit topic tot zover 8-)

PostPosted: 13 Mar 2019 16:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik ben ook best benieuwd wat er met jongens als Kristensen en Sinkgraven gaat gebeuren. Willen die jongens back-up blijven of willen ze volgend jaar meer minuten? Vindt Ajax ze goed genoeg als tweede keus of wil men doorselecteren? Met het oog op de vele mutaties die naar alle waarschijnlijk al plaats gaan vinden, is het dan wenselijk om ook dit soort jongens (en ook iemand als Labyad of Cerny) te verkopen of is het verloop dan te groot? Dan moet je namelijk echt helemaal overnieuw beginnen.

PostPosted: 14 Mar 2019 08:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik ben ook best benieuwd wat er met jongens als Kristensen en Sinkgraven gaat gebeuren. Willen die jongens back-up blijven of willen ze volgend jaar meer minuten? Vindt Ajax ze goed genoeg als tweede keus of wil men doorselecteren? Met het oog op de vele mutaties die naar alle waarschijnlijk al plaats gaan vinden, is het dan wenselijk om ook dit soort jongens (en ook iemand als Labyad of Cerny) te verkopen of is het verloop dan te groot? Dan moet je namelijk echt helemaal overnieuw beginnen.
Ik denk dat Sinkgraven volgend jaar nog bij Ajax blijft om één vol seizoen zijn best te doen. Is de situatie aan het einde van volgend seizoen net zo kansloos als nu, dan zie ik hem wel vertrekken. Hetzelfde gevoel heb ik bij Cerny.

Kristensen zie ik van de zomer sowieso wel vertrekken. Hij zei een paar maanden geleden dat hij van de zomer gaat kijken naar een nieuwe club als zijn huidige situatie niet veranderd. Die zou je dus wel kunnen afschrijven. (bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=344677)

Labyad zie ik eerlijk gezegd ook nog wel vertrekken aangezien hij afgelopen Oktober ook heeft duidelijk gemaakt niet blij te zijn met zijn situatie. (bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... acht-.html)

PostPosted: 14 Mar 2019 09:31 

Tomza2 wrote:
Ik denk dat Sinkgraven volgend jaar nog bij Ajax blijft om één vol seizoen zijn best te doen. Is de situatie aan het einde van volgend seizoen net zo kansloos als nu, dan zie ik hem wel vertrekken. Hetzelfde gevoel heb ik bij Cerny.

Kristensen zie ik van de zomer sowieso wel vertrekken. Hij zei een paar maanden geleden dat hij van de zomer gaat kijken naar een nieuwe club als zijn huidige situatie niet veranderd. Die zou je dus wel kunnen afschrijven. (bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=344677)

Labyad zie ik eerlijk gezegd ook nog wel vertrekken aangezien hij afgelopen Oktober ook heeft duidelijk gemaakt niet blij te zijn met zijn situatie. (bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... acht-.html)
Wat mij betreft mogen de vier die hier boven genoemd worden wel allemaal vertrekken, niet goed genoeg vind ik. Doorselecteren met zulke spelers.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eens. Sinkgraven en Cerny te blessuregevoelig. Labyad en Kristensen niet goed genoeg. Ook op de reservebank moet worden doorgeselecteerd.

PostPosted: 14 Mar 2019 11:44 

343 wrote:
Eens. Sinkgraven en Cerny te blessuregevoelig. Labyad en Kristensen niet goed genoeg. Ook op de reservebank moet worden doorgeselecteerd.
Vind ik ook, maar vind ook dat zo'n Sinkgraven veel te weinig brengt als hij minuten krijgt. Op papier lijken het prima bankzitters, maar in de praktijk voegen ze bar weinig toe.

PostPosted: 14 Mar 2019 13:10 

Snake wrote:
343 wrote:
Vind ik ook, maar vind ook dat zo'n Sinkgraven veel te weinig brengt als hij minuten krijgt. Op papier lijken het prima bankzitters, maar in de praktijk voegen ze bar weinig toe.
Sinkgraven speelt dan ook bijna geen wedstrijden, nieuwe regels Jupiler League is wat dat betreft niet gunstig.

PostPosted: 14 Mar 2019 13:42 

Bonzai wrote:
Snake wrote:
343 wrote:
Sinkgraven speelt dan ook bijna geen wedstrijden, nieuwe regels Jupiler League is wat dat betreft niet gunstig.
Dat is zeker waar, maar zorg dan dat je keihard werkt. Doet ie ook niet toch. Het is allemaal zo veilig.

PostPosted: 14 Mar 2019 15:05 

Snake wrote:
Bonzai wrote:
Snake wrote:

Dat is zeker waar, maar zorg dan dat je keihard werkt. Doet ie ook niet toch. Het is allemaal zo veilig.
Helemaal eens, gewogen (meerdere keren) en te licht bevonden.

PostPosted: 16 Mar 2019 13:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Ajax heeft centrale verdediger Jackson Porozo (Santos) in het vizier; club deed al bod van 3,5 miljoen'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... joen-.html

PostPosted: 01 Apr 2019 20:08 
Erelid

Met de interesse in Alvarez, lijkt de verdediging er zo uit te zien komend jaar (alleen even afwachten wat Veltman en Tagliafico nog gaan doen). Wat mij betreft mag Veltman gewoon blijven.

Onana, Kotarski, Scherpen

Mazraoui, Veltman (Dest)
Alvarez, Magallan (Schuurs)
Blind, Pierie
Tagliafico, Sinkgraven

Wat mij betreft is dit prima voor aankomend seizoen. Genoeg opties voor iedere positie, Veltman die eventueel ook nog centraal kan als het nodig is. Wellicht zou ik alleen nog een talent op linksback kopen die ook nog in Jong Ajax mag spelen. Laatst spraken ze over Domagoj Bradaric van Hajduk Split (linksback, net 19 jaar, international van Kroatië onder 21, af en toe aanvoerder van het eerste van Hajduk). Kan een interessante optie zijn om te blijven volgen, omdat er in de jeugd in eerste instantie ook niet super veel aan komt (ook i.v.m. de opvolging van Tagliafico). Dan is wat mij betreft de verdediging compleet, en kan Sinkgraven eventueel ook op het middenveld gaan focussen.

PostPosted: 01 Apr 2019 21:08 

Schuurs en Kotarski kun je imo in ieder geval wegstrepen.

PostPosted: 05 Apr 2019 21:06 

renemar wrote:
Schuurs en Kotarski kun je imo in ieder geval wegstrepen.
Er mag toch nog zeker een CV bij voor de basis (misschien wel 2 als Schuurs stil blijft staan in zijn ontwikkeling), met de nodige lengte en kopkracht.

De Ligt is momenteel de enige speler in de selectie met een dergelijke fysiek en overwicht in de luchtduels. Dat gaan we enorm missen als er geen extra versterking komt. Ben bang dat ze dit nogal onderschatten.

Blind is 1m80, fysiek niet de sterkste en ook niet de snelste. Hij kan nu zo spelen omdat De Ligt naast hem staat. Dat moet ik nog maar zien met een Magallan of Veltman ernaast. Dan is het al snel erg kwetsbaar. Zeker bij hoge ballen tegen een beetje fysiek en kopsterke spits.

Voor de rest zit er al weinig lengte en kopkracht in de selectie. Toch een nadeel bij dode spel momenten (zowel aanvallend als verdedigend) of als de tegenstander lange ballen gaat spelen.

Minimaal 1 van je CV's moet een fysiek sterk type zijn met de nodige lengte en kopkracht (naast de benodigde verdedigende kwaliteiten, lengte alleen heb je ook niks aan). Zeker met Blind centraal achterin moet er een ander type naast ter compensatie. Daarom snap ik de interesse in Pierie niet zo, past niet in het profiel van wat we nodig hebben centraal achterin.

Een linksback zou ook geen overbodige luxe zijn, er is eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief voor Tagliafico en het is nog maar de vraag hoe lang hij hier nog blijft. Als hij nog een seizoen blijft zal hij daarna ook weg zijn. Naar mijn weten zit er ook niks aan te komen uit de jeugd.

PostPosted: 06 Apr 2019 09:03 

De RB plaats vind ik ook een probleem. Zeker als Veltman vertrekt. Ik blijf erbij, Nous is een middenvelder. Goede voetballer maar geen verdediger. Kristensen komt gewoon te kort.
Vertrekt Tagliafico moet je imo ook een LB halen. Blind zou daar uit de voeten kunnen, maar als CV of, nog beter 6, is hij imo het beste. Zo gezien moet je hele verdediging op de schop. Zal niet gebeuren maar ideaal is het zoals het nu is niet.
TFM kan op alle plekken uit de voeten. Is wat mij betreft een ideale aankoop. We hebben ook Magallan. Of die goed genoeg is weet ik nog niet. Daarvoor heeft hij te weinig gespeeld.
Schuurs zie ik geen toekomst in bij ons.
Zou dus na TFM nog een CV en een LB (als Nico vertrekt) zeer welkom zijn.
Dest is imo een speler met potentie. Die zou als optie kunnen dienen. Speelde in de jeugd zowel LB als RB (beste plaats).

PostPosted: 06 Apr 2019 22:11 

renemar wrote:
De RB plaats vind ik ook een probleem. Zeker als Veltman vertrekt. Ik blijf erbij, Nous is een middenvelder. Goede voetballer maar geen verdediger. Kristensen komt gewoon te kort.
Vertrekt Tagliafico moet je imo ook een LB halen. Blind zou daar uit de voeten kunnen, maar als CV of, nog beter 6, is hij imo het beste. Zo gezien moet je hele verdediging op de schop. Zal niet gebeuren maar ideaal is het zoals het nu is niet.
TFM kan op alle plekken uit de voeten. Is wat mij betreft een ideale aankoop. We hebben ook Magallan. Of die goed genoeg is weet ik nog niet. Daarvoor heeft hij te weinig gespeeld.
Dest is imo een speler met potentie. Die zou als optie kunnen dienen. Speelde in de jeugd zowel LB als RB (beste plaats).
Eens dat een rechtsback ook geen overbodige luxe zou zijn, die positie is al jaren een zwakke plek. VD Wiel, Van Rhijn, Ogararu, Veltman. Geen van allen heeft overtuigd.

Maar dan niet als Veltman vertrekt maar ongeacht of Veltman vertrekt. Veltman loopt hier nu al jaren rond en is wat mij betreft gewogen en te licht bevonden. Hij heeft door de jaren heen meer dan genoeg kansen gehad, daar gaan we toch niet opnieuw in trappen? Kan als bankzitter in de breedte misschien nog nuttig zijn.

Mazraoui moet zich vol op de rechtsback positie richten, daar kan hij belangrijk zijn. Voor het middenveld in een 433 is hij niet compleet en gewoon niet goed genoeg voor de basis. Het is Rechtsback of bank/tribune.

Is niks mis mee, er is een soort rare kronkel ontstaan in Nederland waardoor Backs ondergewaardeerd worden. Goede backs kunnen een meerwaarde zijn, Tagliafico is een goed voorbeeld.

PostPosted: 07 Apr 2019 18:13 

Skimo wrote:
renemar wrote:
Eens dat een rechtsback ook geen overbodige luxe zou zijn, die positie is al jaren een zwakke plek. VD Wiel, Van Rhijn, Ogararu, Veltman. Geen van allen heeft overtuigd.

Maar dan niet als Veltman vertrekt maar ongeacht of Veltman vertrekt. Veltman loopt hier nu al jaren rond en is wat mij betreft gewogen en te licht bevonden. Hij heeft door de jaren heen meer dan genoeg kansen gehad, daar gaan we toch niet opnieuw in trappen? Kan als bankzitter in de breedte misschien nog nuttig zijn.

Mazraoui moet zich vol op de rechtsback positie richten, daar kan hij belangrijk zijn. Voor het middenveld in een 433 is hij niet compleet en gewoon niet goed genoeg voor de basis. Het is Rechtsback of bank/tribune.

Is niks mis mee, er is een soort rare kronkel ontstaan in Nederland waardoor Backs ondergewaardeerd worden. Goede backs kunnen een meerwaarde zijn, Tagliafico is een goed voorbeeld.
Backs kunnen zeker van grote waarde zijn. Voetballend is Mazraoui dat ook, maar ik vind hem verdedigend te kwetsbaar. In onze competitie kom je vaak mee weg. Maar in wedstrijden tegen sterkere ploegen die met vleugelspelers spelen heeft hij het altijd heel moeilijk.
Ik vind het dan ook niet erg dat Nous geschorst is. Ik zie liever Veltman tegen Juve.
Als je volgend seizoen beter wil worden zie ik Nous hooguit als back-up voor de RB positie.

PostPosted: 08 Apr 2019 22:46 

Met de wederom opspelende geruchten, én vervelende pers zoekende zaakwaarnemer van Nico, zou ik me graag indekken met een dergelijke back.. En al een tijdje denk ik terug aan het volgende bericht uit 2017..

PostPosted: 09 Apr 2019 09:24 

Las onlangs op SoccerNews dat TFM de snelste speler in de PL is. Handig als je ver van het eigen doel verdedigt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 54 55 56 57 58 64  Next

All times are UTC+02:00