Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kik Pierie
PostPosted: 11 Apr 2019 20:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Benieuwd wat zijn rol gaat worden. Als reserve/selectielid nummer 17 en voor maximaal 4 miljoen euro kan ik ermee leven.

PostPosted: 11 Apr 2019 20:57 

343 wrote:
Benieuwd wat zijn rol gaat worden. Als reserve/selectielid nummer 17 en voor maximaal 4 miljoen euro kan ik ermee leven.
Wordt gewoon back-up van Blind neem ik aan.

Blind/Pierie - Aankoop/Magallan

PostPosted: 11 Apr 2019 21:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zou me niets verbazen als er nog een Cv bijkomt. Magallan heeft ook veel lcv gespeeld als ik het goed heb. Dan heb je voor de 4cvs aankoop, Schuurs, Magallan, Pierie. Blind naar het middenveld

PostPosted: 11 Apr 2019 21:52 

DeRuit wrote:
Zou me niets verbazen als er nog een Cv bijkomt. Magallan heeft ook veel lcv gespeeld als ik het goed heb. Dan heb je voor de 4cvs aankoop, Schuurs, Magallan, Pierie. Blind naar het middenveld
Dit hoop ik toch niet. Schuurs, Pierie en Magallan zijn (nog lang niet) niet goed genoeg. Als je deze achterhoede gisteren had gehad waren we afgeslacht.
Als dit de categorie aankopen is ziet de toekomst er niet goed uit. Zakken we weg naar niveau feijenoord. En dat met zoveel geld. Zou een schande zijn.

PostPosted: 11 Apr 2019 23:18 

Jammer, weer een miskoop. Na Magallan en Schuurs de derde CV van bedenkelijk niveau. Hopelijk komt Alvarez en wellicht ook TFM nog.

PostPosted: 12 Apr 2019 00:00 
Erelid

Magallan, Schuurs en Pieri al als miskoop bestempelen en dan Fosu-Mensah opperen?

PostPosted: 12 Apr 2019 06:58 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Minimaal 4 miljoen kan nog wat oplopen.

PostPosted: 12 Apr 2019 09:04 

AFCA Niels wrote:
Magallan, Schuurs en Pieri al als miskoop bestempelen en dan Fosu-Mensah opperen?
Wat Magallan betreft kan ik nog niet beoordelen maar TFM is zeker van een beduidend hoger niveau dan Schuurs en Pierie. Schuurs gaat het nooit redden bij ons. Pierie wellicht in de toekomst maar ik moet er moet aandenken dat hij voor de basis wordt gehaald.
Stel je voor je moet internationaal spelen met Schuurs en Pierie.

PostPosted: 12 Apr 2019 09:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Jongens kom op hey, de gast is 18 jaar en heeft al 100 wedstrijden gespeeld. Waar stonden jullie toen je 18 was? Hij is voor een mooi bedrag gekomen, heeft een lang contract en kan derhalve nog flinke stappen maken. Het kan nooit de bedoeling zijn dat hij voor aankomend seizoen als directe versterking (lees basis) is gehaald. Wel nuttige back up voor Blind en linksback.

PostPosted: 12 Apr 2019 09:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Amen. Pierie is een van de grootste Nederlandse verdedigende talenten en die moeten gewoon bij Ajax spelen. Vind 4 miljoen ook een prima bedrag.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Apr 2019 10:23 
Beheerder

Als Pierie gehaald is voor het traject als Schuurs dan kan ik er zeker mee leven.
Volgens De Mos zouden er grotere verdedigende talenten rondlopen bij AJAX.
Vraag me af wie dan?
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... ncie-.html

PostPosted: 12 Apr 2019 10:29 

343 wrote:
Als Pierie gehaald is voor het traject als Schuurs dan kan ik er zeker mee leven.
Vraag me af wie dan?
Rensch en straks als het goed is Hillen van AZ denk ik?

PostPosted: 12 Apr 2019 10:54 
Beheerder

Gastjes zijn nog maar net 16 jaar.

PostPosted: 12 Apr 2019 11:09 

343 wrote:
Dat maakt Aad nooit wat uit

PostPosted: 12 Apr 2019 11:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
DeRuit wrote:
343 wrote:
Vraag me af wie dan?
Rensch en straks als het goed is Hillen van AZ denk ik?
Neraysho Kasanwirjo is mij ook wel positief opgevallen de wedstrijden dat ik hem heb gezien. Maar zijn geen spelers die er komend seizoen staan.

PostPosted: 12 Apr 2019 11:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
343 wrote:
Die zou Aad graag bij ons in het eerste zien. Dan maakt zijn psv meer kans op het kampioenschap ;)

PostPosted: 12 Apr 2019 12:20 

343 wrote:
Vraag me af wie dan?
Wat is het traject Schuurs? De FM gedachte zoals bij Zivkovic? Oftewel: de projectjes die in de praktijk nauwelijks tot niet (zeg maar gewoon niet) tot een Ajax1 speler leiden?

Daarnaast zal Pierie het nooit accepteren dat hij in Jong komt, waarom zou hij, hij was basisspeler bij een Eredivisie club.

ik snap overigens niet dat zo'n De Mos een podium krijgt. Die heeft maar liefst 1x succes gehad in zijn loopbaan. In '89...sinds die tijd trekt hij een serieus en wijs gezicht bij alles, maar zwamt hij maar wat

Zoek de verschillen

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/231 ... en-De-Ligt

en

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... goed-.html

PostPosted: 12 Apr 2019 12:41 

Hoe kortzichtig moet je zijn om Schuurs en Pierie nu al volledig af te schrijven?

Hebben we dan niets geleerd van de carrièrepaden van Virgil van Dijk, Daley Blind of Toby Alderweireld? Of wat te denken van Nicolas Tagliafico?

Ik vrees dat we dermate verwend zijn geraakt door Matthijs de Ligt dat veel mensen Pierie en Schuurs nu al als 'finished product' beoordelen. Maar De Ligt is een extreme uitzondering.

In de regel geldt voor verdedigers iets heel anders dan voor vleugelspelers. Een buitenspeler die er op zijn 19e weinig van bakt, omdat die de balvaardigheid of watervlugheid mist, daar weet je vrij zeker van: die gaat het nooit redden. Dat is niet zo eenvoudig bij te leren. Vaak zijn vleugelspelers al op hun 20e op hun top.

Als verdediger daarentegen kun je met de jaren zó veel cruciale vaardigheden bijleren. Op elk gebied. Het gaat dus om het groeipotentieel. In dat opzicht zijn Schuurs en Pierie gezien hun intelligentie, leergierigheid en intrinsiek voetballend vermogen interessante aankopen. Dat ze Nederlands zijn is ook een pluspunt.

Natuurlijk, ze zullen ons volgend jaar niet naar de CL halve finale helpen, maar als over 3 seizoenen één van hen een betrouwbare basiskracht is geworden, dan is dat gewoon uitstekend.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
seb4 wrote:
Hoe kortzichtig moet je zijn om Schuurs en Pierie nu al volledig af te schrijven?

Hebben we dan niets geleerd van de carrièrepaden van Virgil van Dijk, Daley Blind of Toby Alderweireld? Of wat te denken van Nicolas Tagliafico?

Ik vrees dat we dermate verwend zijn geraakt door Matthijs de Ligt dat veel mensen Pierie en Schuurs nu al als 'finished product' beoordelen. Maar De Ligt is een extreme uitzondering.

In de regel geldt voor verdedigers iets heel anders dan voor vleugelspelers. Een buitenspeler die er op zijn 19e weinig van bakt, omdat die de balvaardigheid of watervlugheid mist, daar weet je vrij zeker van: die gaat het nooit redden. Dat is niet zo eenvoudig bij te leren. Vaak zijn vleugelspelers al op hun 20e op hun top.

Als verdediger daarentegen kun je met de jaren zó veel cruciale vaardigheden bijleren. Op elk gebied. Het gaat dus om het groeipotentieel. In dat opzicht zijn Schuurs en Pierie gezien hun intelligentie, leergierigheid en intrinsiek voetballend vermogen interessante aankopen. Dat ze Nederlands zijn is ook een pluspunt.

Natuurlijk, ze zullen ons volgend jaar niet naar de CL halve finale helpen, maar als over 3 seizoenen één van hen een betrouwbare basiskracht is geworden, dan is dat gewoon uitstekend.
Je hebt nog maar drie reacties geplaatst, maar ik ben het volledig met elk van deze eens. Ik vind het ook onzin om Schuurs nu al af te schrijven, of Pierie in dit geval. Ze zijn nog zo jong en kunnen nog zoveel leren. Daarnaast (zoals jij ook al aangeeft) zijn wij verwend met De Ligt. Zo'n speler gaat niet snel meer voorbijkomen.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:46 

Geen idee, wat moeten we leren? Want ze zijn allemaal anders, waarbij de gemene deler en dus het punt dat je wil maken me ontgaat. Tenzij je bedoelt: als ze ouder worden, worden ze beter. Maar dat is basically bij iedere speler.

Daarnaast is het mijn punt niet eens zozeer dat er intrinsiek geen Ajax1 materiaal in zit (wat ik in dit geval overigens ook niet denk)
maar het gaat om de boetseertrajectjes die Ajax denkt te kunnen doen. En die altijd mislukken, omdat de speler zelf ook verwachtingen heeft. En vooral: weinig geduld heeft, omdat ze dat ook niet hoeven te hebben.

Schuurs is nu nog blij achtig, maar hoe moet dat volgend jaar? Dan accepteert hij Jong Ajax echt niet meer.
Bij Pierie geldt dat nu al, die is basisspeler bij Heerenveen, waarom zou hij dat opgeven? Terwijl, voor de selectie van Ajax1 is hij echt nog niet goed genoeg.

Terwijl dát de reden is om naar Ajax te gaan: je staat dan snel in de etalage en kan snel naar een goede club in het buitenland.
De CL prestaties versnellen dat proces alleen maar (zou echt een kunsstukje zijn als je die schade beperkt kan houden, maar ik zie Van de Beek en Neres echt niet blijven)

PostPosted: 12 Apr 2019 16:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Niet gelijk afbranden.
Deze jongen is echt niet gehaald om vanaf zijn eerste dag LCV te staan bij Ajax. Maar het is duidelijk dat hij in zijn leeftijdscategorie een van de grootste verdedigende talenten is in Nederland. Dat geldt ook voor Schuurs en voor Scherpen. Ik vind het goed dat Ajax die jongens naar Amsterdam haalt en dat wij gaan kijken of ze aan kunnen tikken bij het niveau. Wij kunnen niet alleen maar 10+ miljoen spelers van 28 halen. Er moet nog groeipotentieel in zitten.

Wij zullen het moeten accepteren, het is helaas niet anders, Frenkie, Matthijs en David zijn toptalenten waarmee wij nu al de Europese top aantikken. Alles wat wij halen zal op korte termijn minder zijn.

Enige waar ik woensdag aan moest denken was: stel .... dat Appie er nu ook nog bij was ... Wat hadden wij dan een gruwelijk middenveld gehad

PostPosted: 12 Apr 2019 16:26 

Tomza2 wrote:
seb4 wrote:

Je hebt nog maar drie reacties geplaatst, maar ik ben het volledig met elk van deze eens. Ik vind het ook onzin om Schuurs nu al af te schrijven, of Pierie in dit geval. Ze zijn nog zo jong en kunnen nog zoveel leren. Daarnaast (zoals jij ook al aangeeft) zijn wij verwend met De Ligt. Zo'n speler gaat niet snel meer voorbijkomen.
Ik zou zeggen kijk eens wat meer naar Jong AJAX. Schuurs is veel te traag. Niet alleen wat sprinten betreft aar ook qua handelingssnelheid. Is ook te lief. Wint geen duels.

PostPosted: 12 Apr 2019 17:43 

Psv had blijkbaar ook interesse. Veel vertrouwen in Obispo dus.

PostPosted: 12 Apr 2019 18:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Psv had blijkbaar ook interesse. Veel vertrouwen in Obispo dus.

Psv kan niet concurreren met Ajax roepen ze maar ze gooien hun eigen glazen in.

Guti en Romero voor heel veel geld halen terwijl je genoeg eigen jongens in je selectie hebt als je ze zou durven op te stellen. Mauro Junior (waar is die?), Dante Rigo en nu Ihhataren. Maar nee je haalt nog een Mexicaan omdat je bulkt van het geld. Voorin heb je Lammers.

Ook nu zijn ze vol trots dat ze Pirou uit de handen van de zogenaamde topclubs hebben kunnen houden maar wat is zijn kans op speeltijd?

Obispo verpietert daar ook.

Maar goed, terug naar Pierie. Ik vind het een slimme aankoop. In eerste instantie omdat het een groot talent is maar ook met de achterliggende gedachte, dat hij niet naar een directe concurrent vertrekt en daar wellicht kan doorgroeien. Ik vond hem echt goed in zijn eerste half jaar bij Heerenveen. Toen al eens geoppert om hem al te halen.

PostPosted: 12 Apr 2019 19:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Hoop dat het transferbedrag niet veel hoger uit gaat vallen dan die vier miljoen, want dat vind ik wel echt het maximale voor een talent met een contract dat afloopt. We moeten niet ineens met geld gaan smijten en disproportionele bedragen gaan betalen.

Voor vier miljoen is het een gok waarvan we nu dus gaan hopen dat hij zich gaat ontwikkelen. Niet sterk, niet snel, niet lang. Wel een inteligente jongen met een goede inspeelpass en inzicht. Heeft ook al relatief veel ervaring. Vind hem qua speelstijl wel wat weghebben van Moisander.

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00