Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
PostPosted: 07 Apr 2012 20:32 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat ik hoorde van de commentator is dat Barcelona niet met het sterkste B-elftal is gekomen. Klopt dit?

PostPosted: 07 Apr 2012 20:59 
Moderator De Toekomst

Dat klopt.

Nee, ik heb geen spelerslijsten, Demo.

PostPosted: 07 Apr 2012 21:55 

Seizoenskaart: 413
Gaat er nog iemand langs? Ik wilde maandag even kijken.

PostPosted: 07 Apr 2012 22:36 

Zo maar mijn visie op de spelers die vandaag hebben gespeeld; niet met me eens? Geen probleem, het is alleen maar mijn visie (Heb de meeste spelers wel al eerder zien spelen)

Keeper Stan Bijl

Vind hem klein, had een keer moeite met een hoge bal, liet een onnodig een bal glippen (gelukkig naast), pakte spectaculair een bal van de nummer 10 van MU, op meer zaken valt hij niet beoordelen, maar hij heeft betere keepers voor zich.

Rechtsback Sanniez

Opvallend vind ik dat hij altijd passt naar de speler waarnaar hij al ervoor heeft gekeken; vond hem niet sterk, verdedigend niet en aanvallend hem niet nauwelijks gezien.

Damian van Bruggen
Viel mij tegen; tegen Besiktas ging hij zeker vier keer de fout is, hij stapte in op een moment dat iedere verdediger weet dat juist niet te doen. Hij werd uitgespeeld, leek niet de leider van de defensie.

Jairo Riedewald

Ging passend te vaak de fout in, liet verdedigend wel eens een steek vallen, maar herstelde zich wel steeds goed en greep een paar keer goed in toen zijn medeverdedigers het lieten afweten.

Joey Papamelodias

Wat is er over van de sterke rechter centrale verdediger van vorig jaar? Weinig, nu hij linksback speelt en in mijn ogen te dik is. Wie is daar verantwoordelijk voor? Vorig jaar, als eerste jaars-B debuterend in de A1, nu niet goed genoeg voor de B1????????????

Branco van der Boomen

Viel tegen Besiktas positief op, aanspeelbaar, goede passes, een leider. Tegen MU bleken zijn passes niet aan te komen, was hij minder zichtbaar. Scoorde tegen Besiktas een prachtig doelpunt (beheerste actie)

Sheraldo Becker

Aan de buitenkant onopvallend, al had hij, in één keer vanaf het middenveld, een prachtige pass (inzicht!) op Acolatse die scoorde tegen Besiktas.

Queensy Menig

Heeft een goede actie en een verrassend schot (eerste doelpunt tegen Besiktas leek mij een gelukkig puntertje), o.a. in de wedstrijd tegen MU (pakte de keeper erg goed) Viel positief op.

Djavan Anderson

Bracht te weinig, vrees dat er niet meer in zit.

Elton Acolatse

Is erg snel, heeft al rennend een versnelling, een sterk wapen en kan scoren (prachtig doelpunt tegen Besiktas) Is nog niet permanent aanwezig.

Danny Bakker

Niet slecht, niet beslissend, voetbalt mee, leuke techniek, leek af en toe een beetje op een middenvelder van een paar jaar geleden (Hoffman???)

Django Warmerdam

Lijkt tekort te komen voor dit niveau.

Jari Verburg

Hij doet me ook denken aan een andere linksback, paar jaar geleden, maakte geen sterke indruk.

Tom van der Linden, Serhat Cakmak en Damil Dankerlui

Maakten als invaller weinig indruk.

Jordi Bruijn

Ook invaller (tegen Besiktas) maakte wel indruk (Is hij erg jong of gewoon klein?) Durfde om de bal te vragen en gaf in de weinige minuten dat hij meedeed een mooie pass op Branco van der Boomen (die scoorde)

PostPosted: 07 Apr 2012 23:39 

Leonel wrote:
Wat ik hoorde van de commentator is dat Barcelona niet met het sterkste B-elftal is gekomen. Klopt dit?
Wat is dat voor een onzin, mogen die 'beste' alleen maar competitie spelen of wat?

Die A1 in de nextgen series was schijnbaar ook niet het sterkste A-elftal, nogmaals, wat is dat voor een onzin?

PostPosted: 08 Apr 2012 09:32 

Ajax Amsterdam wrote:
Leonel wrote:
Wat is dat voor een onzin, mogen die 'beste' alleen maar competitie spelen of wat?

Die A1 in de nextgen series was schijnbaar ook niet het sterkste A-elftal, nogmaals, wat is dat voor een onzin?
De jeugdopleiding toch niet de Messi-fabriek? Dergelijke talenten komen vanzelf, worden niet opgeleid, maar wat mij wel verbaast is dat er in deze lichting van Barcelona blijkbaar 18 spelers van dit niveau (op dit moment) rondlopen en als "niet de beste lichting/spelers" worden gezien, waarom dan handhaven als er een beter elftal in deze lichting is?

Hetzelfde gevoel bij de Next-Gen-lichting, de B-lichting van twee jaar geleden (Die Chanturia die nu bij Vitesse zit, deed toen volgens mij mee) en de lichting die aan het Otten-toernooi meedeed, waarom die tientallen spelers handhaven, als er betere spelers zijn?

Bayern München had, net als vorig jaar, geen groots team, die nummer 5 was erg houterig. Houterigheid vond ik toch opvallend, ook de spits van MU, een paar spelers van AC Milan bewegen niet soepel, het gaat dus niet alleen bij Ajax niet goed. De spelers van Cape Town daarentegen zijn wel atletisch/soepel, maar weer een kop kleiner en in de ogen van de kenners "te speels". Het is eigenlijk nooit goed.

De Brazilianen heb ik niet gezien, Besiktas stelde weinig voor.

Twee spelers per lichting? Is erg veel; wat er nu in Ajax 1 staat, is uitzonderlijk (Het aantal, ik heb het niet over de kwaliteit) Voor AT heb ik een keer gerekend: in het grote Ajax uit de jaren 70: per twee jaar één basisspeler, hetzelfde voor het Ajax onder Van Gaal. Voor het huidige Barcelona geldt hetzelfde. We moeten niet te veel eisen.

PostPosted: 08 Apr 2012 10:07 
Moderator De Toekomst

Ajax Cape Town is met een heel jong team gekomen met veel eerste jaars B-junioren. Fysiek en tactisch delven ze het onderspit, maar ze spelen goed voetbal in een herkenbaar systeem. Technisch zijn ze waarschijnlijk beter dan die van Ajax. Ik heb net als Demo vaak genoten van de jeugdelftallen van Ajax Cape Town, vooral op de Copa Amsterdam. Dat was memorabel.

PostPosted: 08 Apr 2012 21:05 

Ben vandaag niet geweest (en kan morgen ook niet) omdat mijn jongste dochter een huis heeft gekocht en ik moet klussen. Ik lees echter geen enkel bericht over vandaag. Wie is er geweest en wil iets schrijven over Ajax (Cape Town)?

Copa en Ajax Cape Town, een paar jaar geleden met de 17/18 jarige Serero, ja D_Skilled, het mooiste/leukste jeugdvoetbal dat ik ooit zag en ik ben een zestiger! Ik zie die beelden nog vaak voorbijkomen.

PostPosted: 09 Apr 2012 10:32 

Seizoenskaart: 427
Ajax heeft nu 1-1 gespeeld tegen Barcelona, penalties volgen.

PostPosted: 09 Apr 2012 10:35 
Erelid

IK heb een stream met een Duistse commentator, geweldige gozer. Hij zit nu dat debiele idee van Eberhard van der Laan belachelijk te maken. :D

PostPosted: 09 Apr 2012 10:44 

Hahaha, na een 2-0 achterstand met strafschoppen wint Ajax toch nog. Naar de finale.

PostPosted: 09 Apr 2012 10:45 
Erelid

Haha, wat een held. Neemt hem gewoon zelf :D

Is die keeper van Barcelona familie van Busquets? Wat een naar arrogant ventje.

PostPosted: 09 Apr 2012 10:46 

Zat telkens te klooien bij de Ajax-strafschoppen, irritant, kreeg ook geel.

Om 15:00 speelt Ajax de finale tegen de winnaar van Bayern Munchen - Manchester United.

PostPosted: 09 Apr 2012 14:02 
Moderator De Toekomst

Droomaankoop: Virgil van Dijk
Stan Bijl uiteindelijk beslissend natuurlijk, maar ik vind het niveau tot nu toe helaas niet spectaculair. Positieve uitschieters tegen Barcelona:

1. 1e jaars B-junior Jordy Bruijn, zo klein als een E-pupil, maar wat een voetballend vermogen zit er in dat ventje. Hoge handelingssnelheid.
2. Joey Papamelodias, matig als linksback, maar in de halve sterk spelend centraal achterin. Blijkbaar meer vertrouwen op die positie.
3. Elton Acolatse (waarom geen Armah meer?). Snelheid, in zijn actie versnelling, redelijk tweebenig en goede goals.
Natuurlijk Stan Bijl ook, als je twee penals pakt en vervolgens met veel overtuiging je spits aan de kant schuift om de penalty te nemen, heb je wel klasse.

Ik vind het typerend voor deze lichting dat er allemaal 1e jaars zijn meegenomen: Terry L. Sanniez, Damian van Bruggen, Jairo Riedewald, Jari Verburg en Jordy Bruijn. Ze kunnen allemaal het niveau aan (en spelen ook nog redelijk veel).

PostPosted: 09 Apr 2012 15:01 

Nu al meer sfeer hier dan bij de bekerfinale gister. :343:

PostPosted: 09 Apr 2012 15:17 

Waar zijn die streams?

edit: kheb er een en kzet em aan en het eerste wat ik zie is gejuig van manchester, vanwege doelpunt.

PostPosted: 09 Apr 2012 15:18 

http://www.youtube.com/ajax

PostPosted: 09 Apr 2012 15:20 

Zware blunder 0-2

PostPosted: 09 Apr 2012 15:22 

1 goal tegen en meteen is de hele concentratie weg.

PostPosted: 09 Apr 2012 15:57 

2-2 Nu penalty's.

PostPosted: 09 Apr 2012 16:02 

Wat l#lt ie toch met zn vd Boomen, het was toch vd Brugge?

PostPosted: 09 Apr 2012 16:06 

WINST!!

PostPosted: 09 Apr 2012 16:07 

En Ajax is de winnaar geworden van het Aegon Furure Cup 2012.

PostPosted: 09 Apr 2012 16:09 
Erelid

Die keeper van Manchester gaat wat langzaam naar de grond. :smileajax:

PostPosted: 09 Apr 2012 16:10 

Ajax Amsterdam wrote:
Wat l#lt ie toch met zn vd Boomen, het was toch vd Brugge?
Ja, inderdaad, zei het structureel fout.

Felicitaties voor de B1, een mooie prestatie.

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00