Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1613 posts ]  Previous   1 57 58 59 60 61 65  Next
Author Message
PostPosted: 06 Jun 2019 13:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Vind ik helemaal niet omdat Magallan gehaald is voor komend seizoen. Die gaat nu gewoon een volledige voorbereiding meedraaien. Die heeft een half jaar kunnen wennen aan diverse omstandigheden. Daarnaast doen we net alsof Cuesta een tweede Sanchez is, die er ook direct staat. Geldt een beetje hetzelfde als Martinez.
Je durft wel te stellen dat Magallan er komend seizoen staat maar betwijfelt of dat ook geldt voor Martinez en Cuesta. Waarop baseer je dat in godsnaam?
Overigens zit Cuesta nog in een toernooi en zal zeker later aansluiten. Ook verwacht ik niet van een 20 jarige speler uit een totaal ander continent, dat die er direct staat.
Onzin. Dat hebben we met Sánchez toch gezien? Weer zo'n loze aanname van je.
Veltman wordt niet gezien als CV en Schuurs is er nog lang niet klaar voor dus je moet gewoon 2 CV hebben naast Blind.
Met Martinez, Blind, Cuesta en Magallan ben je voorzien. Schuurs verhuren. Pierie mag laten zien dat hij het niveau aankan als twaalfde man.
Ik vind ook gewoon, dat je Magallan een eerlijke kans moet geven en dat gaan ze ook doen. Het is natuurlijk moeilijk te verkopen als je een jaar lang achter Magallan zit en hem dan op basis van zijn eerste half jaar gaat afschrijven terwijl je hebt aangekondigd, dat hij gehaald is voor dit seizoen.
Wat heb jij met die Magallan zeg? Jij loopt die vent áltijd te verdedigen. Op basis van helemaal niets. Dat vind ik zo vermoeiend. Waarom trekken aan een dood paard als is gebleken dat hij niet goed genoeg is. Aan Ten Hag om die inschatting te maken. Wij hebben nog weinig van hem kunnen zien in het Ajax-shirt. Maar al wat hij heeft laten zien was niet bepaald hoopgevend. Of zie jij dat anders?
Ik denk, dat Ajax het seizoen in gaat met Cuesta, Magallan en Blind. Pierie gaat voornamelijk (eerste half jaar) bij Jong Ajax spelen en Martinez zal bij de selectie zitten als reservelinksback, die evt ook centraal kan. Indien Veltman blijft heb je in hem eenzelfde optie voor de rechterkant (Kristensen gaat vertrekken).
Eens, zou een prima bezetting zijn. Dikke kans echter dat Magallan in de winter weg wil wanneer hij wederom op de bank gaat belanden.
Ik heb nog steeds vertrouwen in Magallan maar ik ben ook van mening, dat je naar de beste totaalverdediging moet kijken. Wie weet verrast Cuesta (net zoals Sanchez) of Martinez.
Op basis waarvan? Ik zie een langzame speler die niet kan opbouwen en niet met ruimte in de rug kan spelen. Totaal niet confortabel aan de bal. Brengt enkel onrust.

PostPosted: 06 Jun 2019 13:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Wat heb jij met die Magallan zeg? Jij loopt die vent áltijd te verdedigen. Op basis van helemaal niets. Dat vind ik zo vermoeiend. Waarom trekken aan een dood paard als is gebleken dat hij niet goed genoeg is. Aan Ten Hag om die inschatting te maken. Wij hebben nog weinig van hem kunnen zien in het Ajax-shirt. Maar al wat hij heeft laten zien was niet bepaald hoopgevend. Of zie jij dat anders?
En jij loopt hem af te serveren op basis van helemaal niets. Die man heeft 2 basisplaatsen gehad en 3 invalbeurten van een paar minuten. Op basis hier van heb jij echt nog geen goed beeld van wat hij allemaal kan. Hij heeft in totaal nog geen 160 minuten gespeeld. Dat zijn nog geen twee wedstrijden.

Geef deze jongen eens een echte kans. Laat hem die voorbereiding mee maken. Daarnaast, zoals Fernando al zegt, hij is gehaald voor komend seizoen. Er werd niet van hem verwacht dat hij De Ligt of Blind er uit ging spelen.

PostPosted: 06 Jun 2019 13:53 

Tomza2 wrote:
En jij loopt hem af te serveren op basis van helemaal niets. Die man heeft 2 basisplaatsen gehad en 3 invalbeurten van een paar minuten. Op basis hier van heb jij echt nog geen goed beeld van wat hij allemaal kan. Hij heeft in totaal nog geen 160 minuten gespeeld. Dat zijn nog geen twee wedstrijden.

Geef deze jongen eens een echte kans. Laat hem die voorbereiding mee maken. Daarnaast, zoals Fernando al zegt, hij is gehaald voor komend seizoen. Er werd niet van hem verwacht dat hij De Ligt of Blind er uit ging spelen.
Op basis van zijn inderdaad spaarzame, maar zwakke prestaties bij Ajax. Of vind jij dat hij een meer positieve dan negatieve indruk heeft achtergelaten? Hij heeft nog niet laten zien waarom hij het Ajaxshirt waard zou zijn. Daarnaast heeft hij ook niet het profiel van een Ajax-verdediger. Hij mist daarvoor belangrijke kwaliteiten. Dat kon je al in zijn wedstrijden voor Boca zien.

En het is aan Magallan zelf om die kans af te dwingen. Die krijg je niet, die moet je verdienen. Ten Hag kan daar het beste over oordelen. Die ziet hem vrijwel dagelijks. Als hij een nieuwe centrale verdediger wil dan zegt me dat wel iets. Dan is de kans aanwezig dat Magallan niet voldoet. Iets waar ik bang voor ben. Dan heb je veel miljoenen verbrast terwijl je al op voorhand kon zien dat hij bepaalde kwaliteiten mist. Dat stoort me enorm. Zoals eerder ook Van der Hoorn werd gehaald door Ajax (lees: De Boer) terwijl hij overduidelijk bepaalde basisvaardigen mistte die van Ajax-spelers worden verwacht.

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om bepaalde spelers vlot af te schrijven. Kristenen kon niet voetballen, zie je na drie wedstrijden. Gaat het nooit redden bij Ajax. Van der Hoorn, kon niet opbouwen en met ruimte in de rug verdedigen. Dan red je het niet, dat bleek ook. Terwijl die het in de Premier League niet eens zo slecht doet. Maar of je rond de middenlijn moet verdedigen of met je kont in de zestien maakt een wereld van verschil. Koppend was hij namelijk wel prima. Maar niet geschikt voor Ajax. Die Bandé, ook die schrijf ik nu al af. Dat kon je al in de voorbereiding van het vorige seizoen zien en op basis van wat hij liet zien in België. De aannames van die man, verschrikkelijk. Dat doet me pijn in de ogen. Heb je tijd over: kijk die wedstrijd tegen Al-Ahly nog eens terug. Bandé was hemeltergend slecht. Ook in de voorbereiding was hij zeer matig.

Ik houd er helemaal niet van om spelers vroeg af te schrijven, maar in sommige gevallen weet je al op voorhand dat het niet gaat werken. Dat heeft te maken met het type speler, met specifieke kwaliteiten. Dat Ajax op dat vlak de mist in gaat is onvergeeflijk. Je weet toch waar je als club voor staat? En dan nog kan het mis gaan natuurlijk. Ik vind Maher en PSV een goed voorbeeld. Ik wilde hem maar wat graag bij Ajax zien. Goede voetballer, uitstekende techniek en kon op alle plekken op het middenveld spelen. Toch mislukt in Eindhoven. Waar dat aan lag? Geen idee, maar dat was op voorhand geen vreemde transfer. Terwijl Ajax op dat moment Duarte aantrok, daarvan wist je al op voorhand dat het middelmaat was. Daar kan ik me vreselijk aan storen.

Fernando is Magallan al maanden tot in den treure aan het verdedigen op basis van niets. En die mening mag je hebben, maar ik de mijne ook. Ik begrijp er gewoon helemaal niets van dat je zo tegen beter weten in kan stellen dat Magallan onze club naar een hoger plan kan tillen.

PostPosted: 06 Jun 2019 13:57 
Erelid

Ben geen Fernando Redondo maar kan het toch niet laten om op je punten in te gaan...
Vind ik helemaal niet omdat Magallan gehaald is voor komend seizoen. Die gaat nu gewoon een volledige voorbereiding meedraaien. Die heeft een half jaar kunnen wennen aan diverse omstandigheden. Daarnaast doen we net alsof Cuesta een tweede Sanchez is, die er ook direct staat. Geldt een beetje hetzelfde als Martinez.
Je durft wel te stellen dat Magallan er komend seizoen staat maar betwijfelt of dat ook geldt voor Martinez en Cuesta. Waarop baseer je dat in godsnaam?
Het verschil is natuurlijk dat Magallan al zijn aanpassingsperiode heeft gehad en die andere twee nog niet.
Rafael van der Vaart wrote:
Overigens zit Cuesta nog in een toernooi en zal zeker later aansluiten. Ook verwacht ik niet van een 20 jarige speler uit een totaal ander continent, dat die er direct staat.
Onzin. Dat hebben we met Sánchez toch gezien? Weer zo'n loze aanname van je.
En jij komt met een N=1 argument. Uitzonderingen zijn altijd te vinden.
Je kan beter verwachten dat hij er niet meteen staat dan dat hij er wel meteen staat, is mijn mening.
Veltman wordt niet gezien als CV en Schuurs is er nog lang niet klaar voor dus je moet gewoon 2 CV hebben naast Blind.
Met Martinez, Blind, Cuesta en Magallan ben je voorzien. Schuurs verhuren. Pierie mag laten zien dat hij het niveau aankan als twaalfde man.
In hoeverre is hij dan twaalfde man, als hij eigenlijk al derde keus CV is? Dan ben je eerder achttiende man, of iets dergelijks. Daar is hij niet voor gekomen.
Ik vind ook gewoon, dat je Magallan een eerlijke kans moet geven en dat gaan ze ook doen. Het is natuurlijk moeilijk te verkopen als je een jaar lang achter Magallan zit en hem dan op basis van zijn eerste half jaar gaat afschrijven terwijl je hebt aangekondigd, dat hij gehaald is voor dit seizoen.
Jij loopt hem af te schrijven op basis van helemaal niets. Om vervolgens wel toe te geven dat we nog weinig van hem hebben gezien.

Vind jullie wat dat betreft twee uitersten, waar ik zelf een beetje tussenin zit.
Vind het tot nu toe ook zeker niet overtuigend wat ik heb gezien. Op basis daarvan zie ik ook geen toekomst in hem. Tegelijk is dat gewoon heel weinig (heb ook maar één wedstrijd van hem bij Boca gezien). En ik ga er vanuit dat hij goed gescout is. Verschil met de door jou genoemde Van der Hoorn en Duarte is wat dat betreft dat die laatste twee 'met het bord op schoot' gescout kunnen worden door een trainer of TD. Magallan komt echt niet uit de koker van Ten Hag of Overmars.

PostPosted: 06 Jun 2019 13:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik weet 100% zeker dat jij Blind in zijn eerste jaren ook al had afgeschreven (net zoals zovelen). "Kan er helemaal niets van! Gaat nooit wat worden!"

Volgens mij is hij wel het ultieme bewijs dat je niet kan oordelen na een paar wedstrijden, of in zijn geval zelfs na een paar seizoenen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Jun 2019 14:00 

Voor wat betreft Magallan: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Het was een fout om hem naar Ajax te halen, maar hem vervolgens nog opstellen ook als vervanger van De Ligt 'omdat hij gehaald is' zou een nog veel grotere fout zijn.

Je verlies nemen en door selecteren. Hopelijk leert Ajax van deze fout. Niet opstellen, de titel wegpissen en dan alsnog besluiten dat hij niet voldoet.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:03 
Erelid

Magallan is jarenlang gescout en uitvoerig bekeken. Hij zal echt wel iets kunnen toevoegen aan Ajax wat wij nog niet gezien hebben. Dat ze bij Boca blij zijn dat hij weg is zegt mij ook niet zoveel. Dijks kwam bij Ajax totaal niet uit de verf, maar was bij Norwich en nu bij Bologna een gewaardeerde kracht doordat ze daar een andere speelwijze hebben (en een lager niveau, oke).

Geef hem nou even de tijd om zich te bewijzen.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:07 

@ JPN
Dat is juist wat ik probeer uit te leggen. Hoe ik hem afschrijf ondanks ik hem nog weinig heb gezien. Dat te maken heeft met het TYPE verdediger. Dat het daarom ook helemaal niet nodig is om hem nog langer aan te zien modderen. Dat moet je niet willen. Wat dat betreft volledig met de dominee eens. Ik heb het hier ook al eerder gezegd: je verlies nemen en doorselecteren. Nu heb je de financiële mogelijkheden om dat te doen. Niet wachten tot het je punten heeft gekost of er onrust ontstaat.

@Stormrage
Foutieve aanname. Blind was inderdaad niet sterk in zijn beginperiode bij Ajax, maar ik heb die jongen nooit afgeschreven. Juist omdat hij wel een bepaalde basistechniek heeft die bijvoorbeeld Magallan en Van der Hoorn ontegenzeggelijk missen. Hij compenseert zijn gebrek aan snelheid met inzicht. Slimme jongen die anticipeert in plaats van reageert. Maar Blind kan opbouwen en kent het Ajax-spelletje.

En op je tweede post: het gaat om het TYPE speler. Een Dijks is geschikt voor Engelse tweede divisie of de Serie A. Maar dat maakt hem nog niet geschikt voor Ajax. Daar worden hele andere zaken van een back gevraagd. Zie je dat verschil nu echt niet?

PostPosted: 06 Jun 2019 14:25 
Erelid

@Stormrage
Foutieve aanname. Blind was inderdaad niet sterk in zijn beginperiode bij Ajax, maar ik heb die jongen nooit afgeschreven. Juist omdat hij wel een bepaalde basistechniek heeft die bijvoorbeeld Magallan en Van der Hoorn ontegenzeggelijk missen. Hij compenseert zijn gebrek aan snelheid met inzicht. Slimme jongen die anticipeert in plaats van reageert. Maar Blind kan opbouwen en kent het Ajax-spelletje.
Ik moet je hier maar op je woord geloven, maar feit blijft dat hij door 99% was afgeschreven, inclusief mijzelf, omdat hij gewoon echt niet goed was. Basistechniek of niet.
En op je tweede post: het gaat om het TYPE speler. Een Dijks is geschikt voor Engelse tweede divisie of de Serie A. Maar dat maakt hem nog niet geschikt voor Ajax. Daar worden hele andere zaken van een back gevraagd. Zie je dat verschil nu echt niet?
Dat is toch exact wat ik aangeef?

Voor de duidelijkheid: ik ben Magallan niet aan het verdedigen, want ik heb geen flauw idee wat hij wel en niet kan. Wat ik van hem in Ajax gezien heb, was niet heel best, maar ook nog ontzettend weinig. Pas ergens volgend seizoen zal ik mijn oordeel geven.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:36 

Dan interpreteerde ik je woorden niet juist. Mijn fout.

Maar laten we hopen dat ik faliekant mis zit. Het zou fantastisch zijn wanneer Magallan zich weet te manifesteren tot een gewaardeerde kracht. Dat zou Ajax enkel ten goede komen. Ik ben zoals gezegd sceptisch. Ik geloof er niet in vanwege het gebrek van bepaalde basisvaardigen. Ik vind ook dat Ajax daar op zou moeten scouten. Maak een soort profiel van hoe Ajax-spelers eruit moeten zien per positie.

Jammer dat de afdeling methodologie is opgeheven door Ajax. Die bewaakten de rode draad qua speelstijl en trainingsstof in de jeugd. Dat het op elkaar aansloot. Eigenlijk zou je in het verlengde daarvan ook blauwdrukken per positie moeten maken. Waar moet een Ajax-speler aan voldoen. Wat willen we zien en wat absoluut niet. Een buitenspeler die niet op techniek kan passeren maar enkel op snelheid is ongeschikt. Een verdediger die niet kan opbouwen is ongeschikt. Een breker á la Gudelj die voetballend te pover is en niet kan passeren is ongeschikt als halfspeler. Een beetje dat idee. Een meetlat waar je spelers langs kan leggen. Een goede speler is niet per definitie een goede Ajax-speler. Inzaghi speelde in de wereldtop maar zou bij Ajax finaal door het ijs zakken en niet gepruimd worden.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:52 
Erelid

Op zich eens dat je inderdaad naar het type speler moet kijken, maar hoe jij het voor je ziet neem je daarbij het totaalplaatje helemaal niet mee. Elf blauwdrukken is leuk, maar je moet ook kijken hoe spelers complementair aan elkaar zijn.Blind is een goede speler, maar twee Blinds naast elkaar in het centrum lijkt mij geen prettig idee. Misschien is 'een' Magallan dan wel een complementaire oplossing.

Het geheel moet meer zijn dan de som van de delen.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:54 
Erelid

Magallan en Blind lijkt me ook niet complementair, aangezien je dan heel erg veel snelheid mist, terwijl je toch ver op de helft tegenstander speelt. Die snelheid heeft Martinez wel. Die zou meer complementair zijn aan Magallan, zeker ook met het voetballende gedeelte van Martinez.

Vraag me dan zelf eigenlijk af wat dan echt de kwaliteiten van Magallan zijn. Een "killer" heb ik tot nog toe ook nog niet in hem gezien, en is ook niet superlang. Verdedigend liet hij ook veel steekjes vallen in zijn speelminuten tot nog toe.

PostPosted: 06 Jun 2019 15:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
@Rafael van der vaart:

Er is in korte tijd al veel gezegd door andere waar ik me grotendeels bij aansluit maar als je mijn argumenten altijd goed gelezen hebt, zeg ik nergens, dat hij 100% zeker een basisspeler gaat worden. Ik ga er meer op in, dat je hem nog niet af mag schrijven op basis van die 160 minuten. Het is een beetje vloeken in de kerk maar De Ligt heeft grotere fouten gemaakt voordat hij uiteindelijk doorbrak. Een beetje een scheve vergelijking omdat De Ligt natuurlijk een groter talent is maar je moet ook gewoon naar het totaalplaatje kijken.

Toen Ajax vorige zomer interesse toonde in Magallan heb ik redelijk veel wedstrijden van Boca in Coppa bekeken en speciaal op hem gelet. Magallan is gewoon een "andere" verdediger zoals we gewend zijn. Heel solide en verdedigend gewoon echt heel sterk. Ja voetballend is het geen De Ligt of Blind maar dat hoeft ook niet perse. Alleen kan hij best een balletje trappen. In die zin, denk ik zeker dat hij bepaalde kwaliteiten heeft, die iets toevoegde aan Ajax in de tijd, dat ze hem wilde hebben.

Je kunt mijn post nalezen maar ik ben vanaf moment 1 altijd groot fan geweest van Blind. Ook in zijn eerste periode bij Ajax. Door zijn heel goede positiespel bleef hij overeind en voetballend zat het wel goed bij hem. Bij Magallan zie ik ook iets wat zeker niet veel nederlandse verdedigers hebben namelijk killersmentaliteit. En het mooie is ook, dat je dat bijna niet ziet bij hem maar hij heeft wel bijna elke tegenstander in zijn zak.

Ook heb ik al vaker aangegeven, dat je nooit weet hoe zo iemand past in je totaalverdediging. Ik denk zeker dat hij de capaciteiten heeft om te slagen bij Ajax.
Zie hierboven en ik houdt er gewoon in algemene zin rekening mee, dat niet iedere aankoop er direct staat.
Onzin. Dat hebben we met Sánchez toch gezien? Weer zo'n loze aanname van je
Is jouw mening als je Sanchez als norm ziet.
Wij hebben nog weinig van hem kunnen zien in het Ajax-shirt. Maar al wat hij heeft laten zien was niet bepaald hoopgevend. Of zie jij dat anders?

Om nog even terug te komen.
Ik vond Magallan ook niet sterk in die afdroogwedstrijd uit bij Feyenoord maar was dit geen algehele wanprestatie? Vind je het dan terecht, dat zo iemand niet zijn beste wedstrijd speelt ook nog uitgerekend tegen een ijzersterke Van Persie? Of ben je zo zwart-wit dat zo'n aankoop er dan direct moet staan? Ik niet. Ik brand eerder de gevestigde orde af die dan niet thuis geven.

Maar goed. Ik vraag me ook af hoe jij dan elke nieuwe aankoop beoordeelt. Martinez en Cuesta ken je die wel of ga je enkel op verhalen af? En als bv Cuesta 2 keer invalt en een fout maakt, is dit dan ook een miskoop? Wat zijn je criteria in je beoordeling?
Op basis waarvan? Ik zie een langzame speler die niet kan opbouwen en niet met ruimte in de rug kan spelen. Totaal niet confortabel aan de bal. Brengt enkel onrust.
Langzaam of snel maakt voor mij niet uit. Dit kun je compenseren door goed positie kiezen (zie Blind). Snelle verdedigers kunnen ook vaak andere tekortkomingen compenseren door snelheid. Dit zegt mij niets. En wat is snel? Niet elke spits is sneller of sneller dan bv Magallan.

Opbouwen kan hij juist wel. Dit vind ik echt een misvatting.
Ruimte in zijn rug is iets anders want niet veel clubs voetballen zo aanvallend als Ajax. Hier krijgen Cuesta en Martinez ook mee te maken maar omdat jij ze wellicht sneller vind, vind je dit een minder probleem. Ik denk, dat Magallan dit anders oplost.

PostPosted: 06 Jun 2019 15:56 

Ik vind ook dat we niet te snel een speler moeten afschrijven. Wat Magallan tot nu toe heeft laten zien stemt mij niet hoopvol maar je moet ook kijken in welke omstandigheden hij heeft moeten opdraven. Heb vertrouwen in het beoordelingsvermogen van Ten Hag.
Wij zien wedstrijden en verbinden daar conclusies aan. Ten Hag ziet hem iedere dag. Bosz was wel onder de indruk van Magallan na de oefenwedstrijd tegen Leverkusen.
Er waren ook legio supporters die Zlatan wilden wegjagen gedurende zijn eerste matige seizoen.
Kortom, laten we het aan Ten Hag en zijn staf overlaten. Die werken dagelijks met hem en zien wat hij wel en niet kan.

PostPosted: 06 Jun 2019 16:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Bijna de verdediging ook af dan. Als Cuesta komt Schuurs verhuren of Magallan weg doen.

Dan houd je over Magallan/Schuurs en Cuesta en daarnaast Blind en Pierie.

PostPosted: 06 Jun 2019 16:16 
Erelid

renemar wrote:
Wij zien wedstrijden en verbinden daar conclusies aan. Ten Hag ziet hem iedere dag. Bosz was wel onder de indruk van Magallan na de oefenwedstrijd tegen Leverkusen.
Ik denk, dat Ten Hag niet eens zoveel invloed heeft gehad op deze transfer. Hij zal aangegeven hebben een bepaalde verdediger er graag bij te willen hebben. In de zomer niet gelukt en in de winter wel.

Je kunt het ook nog anders zien. In de zomer wilde Ajax Magallan aantrekken en is zelfs gekeurd. Uiteindelijk niet doorgegaan. Ze zijn hem blijven volgen en alsnog na een half jaar aangetrokken in de wetenschap, dat je ook nog Wober had en Veltman terug zou komen. Dan ben je toch wel overtuigd, lijkt me.

En waarom hadden ze bv dan niet Cuesta afgelopen winter niet aangetrokken als ze dan zouden denken dat die (op dat moment) beter of verder is dan Magallan? Natuurlijk kan Cuesta afgelopen half jaar een groeispurt hebben doorgemaakt maar ik denk ook, dat ze hem ook intensief gescout hebben.

PostPosted: 06 Jun 2019 16:47 

renemar wrote:
Je kunt het ook nog anders zien. In de zomer wilde Ajax Magallan aantrekken en is zelfs gekeurd. Uiteindelijk niet doorgegaan. Ze zijn hem blijven volgen en alsnog na een half jaar aangetrokken in de wetenschap, dat je ook nog Wober had en Veltman terug zou komen. Dan ben je toch wel overtuigd, lijkt me.
Verliep ook ongeveer zo met Kristensen. Ook scouts zitten er weleens volledig naast blijkbaar. Wel eens met renemar dat Magallan eigenlijk nog wel een kans verdient. Vind het sowieso moeilijk oordelen op basis van die paar invalbeurten en vooral van buitenaf. Misschien boekt hij wel enorme progressie op trainingen, geen idee.

PostPosted: 06 Jun 2019 20:00 

Snake wrote:
renemar wrote:
Verliep ook ongeveer zo met Kristensen. Ook scouts zitten er weleens volledig naast blijkbaar. Wel eens met renemar dat Magallan eigenlijk nog wel een kans verdient. Vind het sowieso moeilijk oordelen op basis van die paar invalbeurten en vooral van buitenaf. Misschien boekt hij wel enorme progressie op trainingen, geen idee.
Precies wat ik bedoel. Alleen mensen die hem bijna dagelijks in actie zien kunnen een objectief oordeel geven.

PostPosted: 06 Jun 2019 20:14 

Wat een onzin. Je kunt prima iemand zijn functioneren beoordelen zonder dat je dagelijks met iemand werkt. Complete lariekoek.

PostPosted: 07 Jun 2019 09:28 

de dominee wrote:
Wat een onzin. Je kunt prima iemand zijn functioneren beoordelen zonder dat je dagelijks met iemand werkt. Complete lariekoek.
Hoe? Op basis van die paar keren dat we hem hebben gezien? Als je dat echt denkt ben je niet goed bij je hoofd.

PostPosted: 07 Jun 2019 09:40 

de dominee wrote:
Vertel maar eens hoe Varela het doet dan.

Magallan's 163 minuten beoordelen op telkens korte invalbeurten is volstrekt belachelijk. En dan ook nog te bedenken dat ie net bij Ajax zat bij de eerste 2 wedstrijden (waar heel Ajax in een dip zat).
24-1: Ajax-Heerenveen '90
27-1: Feyenoord-Ajax '60
31-3: Ajax-PSV '4
16-4: Juventus-Ajax '8
8-5: Ajax-Spurs '1

PostPosted: 07 Jun 2019 12:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:
Vertel maar eens hoe Varela het doet dan.

Magallan's 163 minuten beoordelen op telkens korte invalbeurten is volstrekt belachelijk. En dan ook nog te bedenken dat ie net bij Ajax zat bij de eerste 2 wedstrijden (waar heel Ajax in een dip zat).
24-1: Ajax-Heerenveen '90
27-1: Feyenoord-Ajax '60
31-3: Ajax-PSV '4
16-4: Juventus-Ajax '8
8-5: Ajax-Spurs '1
Elke keer als ik zie hoeveel wedstrijden en minuten hij voor Ajax heeft gespeeld, dan schiet ik in de lach. Hoe kunnen mensen hem hier nou op beoordelen? Ik zeg niet dat hij goed heeft gespeeld tijdens die eerste twee wedstrijden, maar om een goed beeld van iemand te krijgen moet je wel meer dan 2 volledige wedstrijden aan data hebben.

Sterker nog, het grotendeel van de afgunst is op basis van die ene wedstrijd tegen Feyenoord. Tegen Heerenveen hoorde ik nog redelijk positieve klanken aan het einde van de wedstrijd. Van zijn wedstrijden tegen PSV, Juventus en Tottenham kan hij gewoon niet beoordeeld worden.

Nogmaals, hij speelde niet geweldig in de minuten die hij kreeg, maar zoals Snake en andere ook zeggen: hij was net in Nederland en kwam in een redelijk team uit vorm terecht (de eerste wedstrijden na de winterstop waren aardig slecht).

PostPosted: 07 Jun 2019 13:45 

Tegen Feyenoord was hij (net als een hoop andere) dramatisch. Toen had hij echt geen idee wat hij aan het doen was. Kijk anders even op VI-Pro naar het artikel dat toen over hem is gemaakt. Daar staat duidelijk uitgelegd wat er allemaal mis ging bij Magallan. Tegen Heerenveen was het voetballend pover. Verdedigend een aantal keer goed ingegrepen. Uiteindelijk wel een penalty veroorzaakt. Gelukkig wist Onana deze te stoppen. Tegen PSV had een belabberde pass door het centrum. Ook hield hij De Jong een keer onhandig vast in het penaltygebied, vond ik ook geen slimme actie. En dat in die paar minuten. Tegen Juventus prima gedaan, niets noemenswaardigs verkeerd gedaan. Goede kopper. Tegen de Spurs gleed hij uit, anders had hij die bal weg kunnen rammen. En nee, dat kun je hem niet direct kwalijk nemen. Maar kijk bij hoeveel ongelukkige momenten hij al betrokken is geweest in relatief weinig tijd. Dat geeft mij weinig hoop voor de toekomst.

Een jongen die niet comfortabel is aan de bal, niet snel of wendbaar is, niet lijkt uit te blinken door zijn inzicht (om zijn gebrek aan snelheid te compenseren, zoals Blind) en die gezien zijn leeftijd ook niet heel kneedbaar is. Je gaat hier geen voetballende verdediger meer van maken. Als je dat afzet tegen landgenoot Martinez. Die heeft ook nog alles te bewijzen, maar dat is een jonge jongen met snelheid en goede voetballende kwaliteiten. Die voldoet aan bepaalde voorwaarde om bij Ajax te kunnen slagen. In tegenstelling tot Magallan. Een jongen die ook ouder is en van wie ik verwacht dat hij er daarom ook sneller zal staan dan een jonge jongen.

Wat ik ook in ogenschouw neem is de mening van mensen die hem vaker hebben gezien dan wij allemaal samen. Bijvoorbeeld de supporters van Boca, die maar wat blij waren dat hij weg is gegaan. Die lachten zich dood dat Ajax zoveel geld voor hem neer wilde leggen en nog eens terugkwamen nadat de transfer al eerder spaak liep. Ook zogenaamde kenners van het Zuid-Amerikaanse voetbal zijn sceptisch. Manna noemt hem een slechte passer en zegt dat er verdediger zijn die qua stijl beter bij Ajax passen. Endt - die tegenwoordig de Zuid-Amerikaanse wedstrijden voorziet van commentaar bij Fox - gelooft niet dat het een meerwaarde is. Piet de Visser is niet overtuigd. Ook iemand die al jarenlang de wereld afstruint en wel kijk op het spelletje heeft. Ik heb hem voor Ajax alleen tegen in die finale en toen vond ik hem niet goed spelen. Heb dat toen ook uiteengezet. Stapte een keer verkeerd in, foute passes, veel naar achter lopen in plaats van vooruit verdedigen.

https://www.vi.nl/pro/analyse/schuttere ... yenoord-in
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... stam-.html
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... gde-waarde
https://ajaxfanzone.nl/2019/03/13/de-vi ... ans-geven/

Maar mijn mening is inmiddels duidelijk, ik wil ook niet blijven drammen of het hele topic hier vervuilen. Dus laten we hopen dat we het hier snel over Cuesta kunnen gaan hebben en dat daarna Schuurs aan een mooie club verhuurd kan worden.

PostPosted: 07 Jun 2019 15:32 

renemar wrote:
de dominee wrote:
Hoe? Op basis van die paar keren dat we hem hebben gezien? Als je dat echt denkt ben je niet goed bij je hoofd.
Er is meer dan alleen persoonlijke waarneming. Gebruik eens andere bronnen, zou ik zeggen. Combineer dat met wat RvdV hierboven noemt uit eigen waarneming en je kunt prima een oordeel vormen.

Als je in een bedrijf werkt word je ook beoordeeld door een manager die niet dagelijks met je werkt. Kan prima.

PostPosted: 08 Jun 2019 10:00 
Erelid

Het is alweer een tijdje stil rondom Cuesta. Begin vd week meldde iemand op Twitter dat hij naar Ajax zou gaan maar daarna is er vrijwel niets meer gebeurd. Hij speelt nog op het Wk -20 dus wellicht dat dit wat vertraging oploopt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1613 posts ]  Previous   1 57 58 59 60 61 65  Next

All times are UTC+01:00