@Rafael van der vaart:
Er is in korte tijd al veel gezegd door andere waar ik me grotendeels bij aansluit maar als je mijn argumenten altijd goed gelezen hebt, zeg ik nergens, dat hij 100% zeker een basisspeler gaat worden. Ik ga er meer op in, dat je hem nog niet af mag schrijven op basis van die 160 minuten. Het is een beetje vloeken in de kerk maar De Ligt heeft grotere fouten gemaakt voordat hij uiteindelijk doorbrak. Een beetje een scheve vergelijking omdat De Ligt natuurlijk een groter talent is maar je moet ook gewoon naar het totaalplaatje kijken.
Toen Ajax vorige zomer interesse toonde in Magallan heb ik redelijk veel wedstrijden van Boca in Coppa bekeken en speciaal op hem gelet. Magallan is gewoon een "andere" verdediger zoals we gewend zijn. Heel solide en verdedigend gewoon echt heel sterk. Ja voetballend is het geen De Ligt of Blind maar dat hoeft ook niet perse. Alleen kan hij best een balletje trappen. In die zin, denk ik zeker dat hij bepaalde kwaliteiten heeft, die iets toevoegde aan Ajax in de tijd, dat ze hem wilde hebben.
Je kunt mijn post nalezen maar ik ben vanaf moment 1 altijd groot fan geweest van Blind. Ook in zijn eerste periode bij Ajax. Door zijn heel goede positiespel bleef hij overeind en voetballend zat het wel goed bij hem. Bij Magallan zie ik ook iets wat zeker niet veel nederlandse verdedigers hebben namelijk killersmentaliteit. En het mooie is ook, dat je dat bijna niet ziet bij hem maar hij heeft wel bijna elke tegenstander in zijn zak.
Ook heb ik al vaker aangegeven, dat je nooit weet hoe zo iemand past in je totaalverdediging. Ik denk zeker dat hij de capaciteiten heeft om te slagen bij Ajax.
Je durft wel te stellen dat Magallan er komend seizoen staat maar betwijfelt of dat ook geldt voor Martinez en Cuesta. Waarop baseer je dat in godsnaam?
Zie hierboven en ik houdt er gewoon in algemene zin rekening mee, dat niet iedere aankoop er direct staat.
Onzin. Dat hebben we met Sánchez toch gezien? Weer zo'n loze aanname van je
Is jouw mening als je Sanchez als norm ziet.
Wij hebben nog weinig van hem kunnen zien in het Ajax-shirt. Maar al wat hij heeft laten zien was niet bepaald hoopgevend. Of zie jij dat anders?
Om nog even terug te komen.
Ik vond Magallan ook niet sterk in die afdroogwedstrijd uit bij Feyenoord maar was dit geen algehele wanprestatie? Vind je het dan terecht, dat zo iemand niet zijn beste wedstrijd speelt ook nog uitgerekend tegen een ijzersterke Van Persie? Of ben je zo zwart-wit dat zo'n aankoop er dan direct moet staan? Ik niet. Ik brand eerder de gevestigde orde af die dan niet thuis geven.
Maar goed. Ik vraag me ook af hoe jij dan elke nieuwe aankoop beoordeelt. Martinez en Cuesta ken je die wel of ga je enkel op verhalen af? En als bv Cuesta 2 keer invalt en een fout maakt, is dit dan ook een miskoop? Wat zijn je criteria in je beoordeling?
Op basis waarvan? Ik zie een langzame speler die niet kan opbouwen en niet met ruimte in de rug kan spelen. Totaal niet confortabel aan de bal. Brengt enkel onrust.
Langzaam of snel maakt voor mij niet uit. Dit kun je compenseren door goed positie kiezen (zie Blind). Snelle verdedigers kunnen ook vaak andere tekortkomingen compenseren door snelheid. Dit zegt mij niets. En wat is snel? Niet elke spits is sneller of sneller dan bv Magallan.
Opbouwen kan hij juist wel. Dit vind ik echt een misvatting.
Ruimte in zijn rug is iets anders want niet veel clubs voetballen zo aanvallend als Ajax. Hier krijgen Cuesta en Martinez ook mee te maken maar omdat jij ze wellicht sneller vind, vind je dit een minder probleem. Ik denk, dat Magallan dit anders oplost.