Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 718 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 29 Jun 2019 14:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Veltman over opvolger De Ligt: 'Ik kan heerlijk op die plek spelen'
https://www.vi.nl/video/veltman-over-op ... lek-spelen#_=_

PostPosted: 29 Jun 2019 16:46 

Heerlijk voor de spits van de tegenstander ja.

PostPosted: 29 Jun 2019 17:42 

seb4 wrote:
Heerlijk voor de spits van de tegenstander ja.
Maar wel beter dan Magallan en Schuurs.

PostPosted: 12 Jul 2019 14:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Misschien op weg naar West Ham United.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355179

Ik gun het hem van harte! Premier League spelen is toch fantastisch!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Jul 2019 14:33 
Beheerder

Mocht het echt zo zijn dan moet AJAX nog wel een vervanger halen, vind ik.

PostPosted: 12 Jul 2019 14:40 

343 wrote:
Vind ik ook. Als De Ligt vertrekt is Veltman van de huidige selectie imo de eerste optie als RCV . Geen Magallan en geen Schuurs.
Ook als RB komt hij na Nous als eerste vervanger. Daarna Dest, geen Kristensen. Die proberen te verkopen.
Dus op 2 plekken best belangrijk.

PostPosted: 12 Jul 2019 14:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
343 wrote:
Nog meer redenen om nu al te schakelen met Alvarez.

PostPosted: 12 Jul 2019 14:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
343 wrote:
Vind ik ook. Als De Ligt vertrekt is Veltman van de huidige selectie imo de eerste optie als RCV . Geen Magallan en geen Schuurs.
Ook als RB komt hij na Nous als eerste vervanger. Daarna Dest, geen Kristensen. Die proberen te verkopen.
Hij is wat mij betreft alleen back up voor de rechtsback. 2 jaar lang niet als CV gespeeld, dan vind ik dat ook geen goede opvolger voor de Ligt. Kan je net zo goed Schuurs er in zetten.

Voor rechtsback is het dan wel te hopen dat Dest constant is of Kristensen goed genoeg is als backup. Want een nieuwe rechtsback kopen is ook weer jammer met Dest die over 1 of 2 jaar er wel klaar voor is.

Verder wel een mooie eventuele stap voor Veltman.

PostPosted: 12 Jul 2019 15:25 
Erelid

343 wrote:
Ik betwijfel of ze dit gaan doen en ik twijfel ook of dit echt nodig is.
Eens kijken wat je hebt als De Ligt vertrekt en ook Veltman en Kristensen

Rechtsback:
Mazraoui
Dest
Alvaraz

RCV:
Alvarez
Magallan
Schuurs

LCV
Blind
Pierie
Martinez

Linksback
Tagliafico
Martinez
Pierie

Ik denk dat je dan eerder een rechtsback nodig hebt zodat je niet zoveel hoeft te switchen met Alvarez (er vanuitgaande dat hij komt).

PostPosted: 12 Jul 2019 16:25 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Hij is wat mij betreft alleen back up voor de rechtsback. 2 jaar lang niet als CV gespeeld, dan vind ik dat ook geen goede opvolger voor de Ligt. Kan je net zo goed Schuurs er in zetten.

Voor rechtsback is het dan wel te hopen dat Dest constant is of Kristensen goed genoeg is als backup. Want een nieuwe rechtsback kopen is ook weer jammer met Dest die over 1 of 2 jaar er wel klaar voor is.

Vandaar dat ik zei "van de huidige selectie". Of hij 2 jaar niet als CV heeft gespeeld maakt niet uit. Hij is nog altijd beter dan Schuurs en Magallan.
Jammer dat TFM er nog zo lang uit ligt. Kan overal achterin uit de voeten.

PostPosted: 12 Jul 2019 17:18 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Vandaar dat ik zei "van de huidige selectie". Of hij 2 jaar niet als CV heeft gespeeld maakt niet uit. Hij is nog altijd beter dan Schuurs en Magallan.
Ik zou Schuurs er eerst in zetten van die drie. TFM is toch net zo ver als Schuurs? Heeft zich ook nergens echt bewezen of veel gespeeld. Is dus ook een talent ( met potentie ).

PostPosted: 12 Jul 2019 18:48 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:

Ik zou Schuurs er eerst in zetten van die drie. TFM is toch net zo ver als Schuurs? Heeft zich ook nergens echt bewezen of veel gespeeld. Is dus ook een talent ( met potentie ).
Met veel meer potentie dan Schuurs. Die gaat het echt niet halen. Heb het vaker gezegd, sympathieke gast maar te traag, niet wendbaar genoeg, te lief in de duels. Tegen een beetje tegenstander zakt hij door het ijs.
TFM heeft al in de PL gespeeld. Is voetballend beter, sneller en fysiek sterker.

PostPosted: 12 Jul 2019 19:01 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Met veel meer potentie dan Schuurs. Die gaat het echt niet halen. Heb het vaker gezegd, sympathieke gast maar te traag, niet wendbaar genoeg, te lief in de duels. Tegen een beetje tegenstander zakt hij door het ijs.
TFM heeft al in de PL gespeeld. Is voetballend beter, sneller en fysiek sterker.
Tjah je kan er ook een van 16 halen met misschien nog wel meer potentie. Daar zoeken we nu niet alleen naar, je hebt gewoon iemand nodig die er staat. Pierie en Schuurs hebben beiden genoeg potentie. Of ze het halen weten we niet. TFM is nu geblesseerd en dat duurt nog een aantal maanden.

Daarnaast zie ik het TFM ook niet halen:
1. voor het geld weggegaan.
2. afgelopen seizoen maar 10 volle wedstrijden qua minuten, jaar ervoor maar 20, daarvoor 4

PostPosted: 15 Jul 2019 00:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6245270528

Tering. Mooie club voor Veltman, West Ham United! Premier League, Londen, klassieke club, lekker salaris. Die moet meteen gaan en van zijn Ajax status profiteren.

PostPosted: 15 Jul 2019 00:38 

guy_ajax wrote:

Tering. Mooie club voor Veltman, West Ham United! Premier League, Londen, klassieke club, lekker salaris. Die moet meteen gaan en van zijn Ajax status profiteren.
Wilde het net posten:
Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... slaan.html

Lekker laten gaan (transfer gunnen) en misschien nog een paar miljoen voor vangen. Heeft hij ook eindelijk zijn transfer naar het buitenland te pakken.

Hij is hier toch van onbetwist basispeler naar reserve rechtsback afgegeleden (en terecht).

Ik weet niet hoe ver Dest is, maar er zal dan wellicht wel nog een goede RB bij moeten. Dan gaan we er alleen maar op vooruit.

Orejuela schijnt het op huurbasis wel aardig gedaan te hebben, is dat een optie als backup in de herkansing?

PostPosted: 15 Jul 2019 01:38 
Beheerder

Orejuela en Cruzeiro hebben nog tot het eind van 2019 een huurcontract.
Lijkt me verder ook geen optie.

Nu zeker twee verdedigers (inclusief Alvarez) halen.

PostPosted: 15 Jul 2019 08:53 

Skimo wrote:
guy_ajax wrote:

Wilde het net posten:
Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... slaan.html

Lekker laten gaan (transfer gunnen) en misschien nog een paar miljoen voor vangen. Heeft hij ook eindelijk zijn transfer naar het buitenland te pakken.

Hij is hier toch van onbetwist basispeler naar reserve rechtsback afgegeleden (en terecht).

Ik weet niet hoe ver Dest is, maar er zal dan wellicht wel nog een goede RB bij moeten. Dan gaan we er alleen maar op vooruit.

Orejuela schijnt het op huurbasis wel aardig gedaan te hebben, is dat een optie als backup in de herkansing?
Is het alweer zover ja? Gaan we weer een transfer gunnen? Ik ben daar eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Volgens mij zijn wij de enige topclub in de hele wereld die onze spelers zoveel gunt. Ajax moet eens wat meer aan zichzelf gaan denken.

Daarnaast is Veltman ook niet het type speler waar we echt op moeten cashen. Dat zijn onze talenten. Juist op rechtsback is de bezetting heel fijn momenteel, met Mazraoui en Veltman. Twee verschillende types. Dest in aantocht, die in de huidige bezetting rustig stappen kan zetten. Volgend jaar weer ietsjes verder zodat hij Veltman definitief kan gaan aflossen. Perfect. Nu weer een vervanger moeten gaan kopen van Veltman omdat je die laat gaan, terwijl Dest er dicht achter zit, dat zou volkomen absurd zijn.

En ja, ik snap Veltman volkomen dat hij naar West Ham wil, maar ik denk ook aan Ajax. Hij heeft ook bij Ajax mogen revalideren en tijdens zijn zware blessure heeft Ajax z'n contract toch weer verlengd.

PostPosted: 15 Jul 2019 11:58 
Erelid

343 wrote:
Gaan ze niet doen, denk ik.
Is ook niet nodig.

Schuurs ontwikkelt zich goed en Dest ook. Speelde zelfs heel goed mee als linksback!

Als we er vanuitgaan dat Alvarez komt, heb je alles meer dan dubbel bezet.
Een vertrek van Veltman zal inhouden, dat je Schuurs (of evt Dest) niet gaat verhuren.

Mazraoui, Dest als rechtsbacks met evt Alvarez, die daar kan spelen.
Centraal heb je Alvarez, Blind, Magellan, Pierie, Schuurs en Martinez.
Tagliafico, Martinez en Pierie (en Dest) kunnen als linksback spelen.

Met deze verdedigers hoef je ook nooit te schuiven en kun je 1 op 1 wisselen indien nodig.

Met Dest, Alvarez, Pierie, Martinez, Schuurs en Magallan ben je in feite ook al voorzien voor de nabije toekomst. Deze jongens zijn niet voor niets gehaald en Ajax ziet hier potentie in.

Alvarez erbij en achterin is het goed en dan mogen Veltman en Kristensen vertrekken.

PostPosted: 15 Jul 2019 12:04 

343 wrote:
Schuurs ontwikkelt zich goed en Dest ook. Speelde zelfs heel goed mee als linksback!
Vergeet niet dat dit oefenwedstrijden zijn. Schuurs doet het goed, maar is nauwelijks écht onder druk gezet. Echt geen graadmeter voor het verdere vervolg van het seizoen. Met dit soort wedstrijden moet je altijd oppassen dat je niet te opportunistisch of pessimistisch wordt.
Met Dest, Alvarez, Pierie, Martinez, Schuurs en Magallan ben je in feite ook al voorzien voor de nabije toekomst. Deze jongens zijn niet voor niets gehaald en Ajax ziet hier potentie in.
Als Ajax echt potentie zag in Magallan gaan ze niet nog Alvarez halen lijkt mij. Ten Hag is ook niet voor niets heel kritisch op hem.

PostPosted: 15 Jul 2019 12:17 

Ik vind ook dat Schuurs veel te snel als opvolger van De Ligt wordt gezien. Ik vind hem te traag en niet meedogenloos genoeg. Tegen serieuze tegenstanders als het echt om punten gaat heb je imo niet veel aan hem. Veltman kan prima als back-up RCV en RB.
Schuurs verhuren en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik denk echter dat hij het nooit bij ons zal redden. Goede CV voor een subtopper. Niet voor het niveau dat wij moeten nastreven.

PostPosted: 15 Jul 2019 12:37 

renemar wrote:
Ik vind ook dat Schuurs veel te snel als opvolger van De Ligt wordt gezien. Ik vind hem te traag en niet meedogenloos genoeg. Tegen serieuze tegenstanders als het echt om punten gaat heb je imo niet veel aan hem. Veltman kan prima als back-up RCV en RB.
Schuurs verhuren en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik denk echter dat hij het nooit bij ons zal redden. Goede CV voor een subtopper. Niet voor het niveau dat wij moeten nastreven.
Dus je vindt het beter om een cv die door 4 coaches rechtsback is gezet en gehouden en aan zijn max zit dan een jonge CV die stappen heeft gezet en lijkt te maken
En op zijn 17e aanvoerder waas van een eerste divisie promovendus?

PostPosted: 15 Jul 2019 15:49 
Erelid

Snake wrote:
Vergeet niet dat dit oefenwedstrijden zijn. Schuurs doet het goed, maar is nauwelijks écht onder druk gezet. Echt geen graadmeter voor het verdere vervolg van het seizoen. Met dit soort wedstrijden moet je altijd oppassen dat je niet te opportunistisch of pessimistisch wordt.
Klopt wat je zegt maar de oefenpotjes worden wel serieuzer. Jij kunt het geen graadmeter vinden maar wat dan wel? Natuurlijk is dit niet alleszeggend maar dat Schuurs (nog) niet in de problemen komt, zegt wel iets. Ik vind hem goed positie kiezen en het is ook een totaal ander type dan De Ligt.

Ik vind ook, dat hij wat uitstraalt. Hij wil zich bewijzen en dat tot dusver maakt hij een prima indruk. Alleen de vraag blijft of het goed genoeg wordt maar dat ga je pas zien als je hem ook een kans durft te geven. Ik denk ook, dat hij mentaal gewoon verder is dan andere voor zijn leeftijd.
Als Ajax echt potentie zag in Magallan gaan ze niet nog Alvarez halen lijkt mij. Ten Hag is ook niet voor niets heel kritisch op hem.
Ja en Nee. Je mag of eigenlijk moet ook kritisch zijn op een aankoop van 9 miljoen. Ik vind hem ook tegenvallen en Ten Hag ook maar Ten Hag heeft ook gezegd, dat het nog steeds kan komen. Niet elke speler past zich gemakkelijk aan. Daarnaast kan het ook gebeuren, dat hij niet past in ons spelletje en daar begint het inderdaad wel op te lijken.

PostPosted: 15 Jul 2019 16:02 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Dus je vindt het beter om een cv die door 4 coaches rechtsback is gezet en gehouden en aan zijn max zit dan een jonge CV die stappen heeft gezet en lijkt te maken
En op zijn 17e aanvoerder waas van een eerste divisie promovendus?
Veltman is pas als RB gaan spelen na de komst van Sanchez. Dat, de stormachtige ontwikkeling van De Ligt, het feit dat hij op RB naar behoren kan spelen en Tete voetballend ver ondermaats is heeft Bosz doen besluiten Veltman als RB te laten spelen. Keizer ging gewoon door op het werk van Bosz (probeerde hij althans). Ten Hag kreeg na zijn eerste half jaar Blind, dus het centrum was duidelijk. De lange blessure is ook in zijn andeel geweest.
Veltman is een betere CV dan Schuurs. Te gek voor woorden dat mensen hem na enkele aardige oefenpotjes als serieus alternatief zien om bijv. in de CL te gaan spelen. Dan gaan we af.
Veltman heeft zich in het verleden internationaal al bewezen. Haalde in die tijd ook Oranje.
De ideale CV? Nee, maar wel beter dan de alternatieven Schuurs en Magallan.
En dat hij op zijn 17e aanvoerder was van Fortuna Sittard eb promoveerde zegt me helemaal niks. Wie werd toen kampioen?

PostPosted: 15 Jul 2019 16:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Veltman speelde onder De Boer al rechtsback.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Jul 2019 20:00 

Stormrage wrote:
Veltman speelde onder De Boer al rechtsback.
Heeft in ieder geval veel wedstrijden centraal gespeeld. Voor Sanchez kwam was hij de RCV.

Post new topic  Reply to topic  [ 718 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next

All times are UTC+02:00