Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 286 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hassane Bandé
PostPosted: 06 Jan 2020 11:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:

Dat andere TD's nog meer faalden is natuurlijk geen pluspunt voor Overmars.
Ik ken ook geen andere TD. Maar ook dat betekent niet dat Overmars het goed doet.
Kijk je naar resultaten zou je aan de TD van RB Salzburg kunnen denken. Die weten altijd goedkope en kwalitatief goede spelers te halen. Of die ook miskleunen heeft weet ik niet. Denk het wel want dat heeft iedereen. Haaland bijv. wilde eigenlijk naar AJAX maar Overmars wilde hem niet. Achteraf gezien ook een blunder.
En ja, Overmars heeft ook goede zaken gedaan. Met name Blind, Tadic, Sanchez, Milik, Tagliafico. Martinez, Neres. En dan zal ik er nog wel enkele vergeten. Het zou ook wel heel treurig zijn als er zo nu en dan geen klapper tussen zou zitten.
Maar Ziyech was bijv. een paniekaankoop van jewelste. Een week eerder zei Overmars nog dat AJAX geen enkele interesse in hem had. Na een smadelijk nederlaag in Europa sloeg de paniek toe. Richarlison gemist door niet slagvaardig handelen. Lainez idem. Of die laatste goed genoeg zou zijn weet ik niet, maar dat doet er niks aan af dat AJAX hem wilde maar door gemis aan daadkracht de speler niet kwam. Wat te denken van het niet verlengen met Lobotka.
Dat AJAX zoveel geld heeft gegenereerd uit verkopen is niet de verdienste van Overmars. Dat heeft puur met de kwaliteit van de spelers en de huidige markt te maken. Goed beschouwd heeft hij nog enkele spelers voor te weinig verkocht. Het loslaten van het salarisplafond (wat velen al veel eerder hadden geopperd) maakt het werk van Overmars voor Nederlandse begrippen gemakkelijk.
En echt, doe je de moeite even en google alle spelers eens die door Overmars zijn gehaald.
Ik kan mij niet voorstellen dat er veel TD's zijn met zoveel miskleunen.
Ik denk het wel. Het is inderdaad volstrekt belachelijk om Marin te halen als opvolger van Frenkie. Om Siem de Jong terug te halen. Om in Magallan een Ajax verdediger te zien. Om bijna 10 miljoen af te tikken voor iemand die pas net op voetbalschoenen speelt (Bande). Maar je ziet echt bij elke club op de wereld de gekste aankopen voorbij komen.

Dat Overmars Haaland niet ophaalde in Noorwegen kan ik wel begrijpen aangezien we toen nog in Dolberg geloofde en ze ook nog Traore haalde.

PostPosted: 06 Jan 2020 12:06 

guy_ajax wrote:
renemar wrote:

Dat andere TD's nog meer faalden is natuurlijk geen pluspunt voor Overmars.
Ik ken ook geen andere TD. Maar ook dat betekent niet dat Overmars het goed doet.
Kijk je naar resultaten zou je aan de TD van RB Salzburg kunnen denken. Die weten altijd goedkope en kwalitatief goede spelers te halen. Of die ook miskleunen heeft weet ik niet. Denk het wel want dat heeft iedereen. Haaland bijv. wilde eigenlijk naar AJAX maar Overmars wilde hem niet. Achteraf gezien ook een blunder.
En ja, Overmars heeft ook goede zaken gedaan. Met name Blind, Tadic, Sanchez, Milik, Tagliafico. Martinez, Neres. En dan zal ik er nog wel enkele vergeten. Het zou ook wel heel treurig zijn als er zo nu en dan geen klapper tussen zou zitten.
Maar Ziyech was bijv. een paniekaankoop van jewelste. Een week eerder zei Overmars nog dat AJAX geen enkele interesse in hem had. Na een smadelijk nederlaag in Europa sloeg de paniek toe. Richarlison gemist door niet slagvaardig handelen. Lainez idem. Of die laatste goed genoeg zou zijn weet ik niet, maar dat doet er niks aan af dat AJAX hem wilde maar door gemis aan daadkracht de speler niet kwam. Wat te denken van het niet verlengen met Lobotka.
Dat AJAX zoveel geld heeft gegenereerd uit verkopen is niet de verdienste van Overmars. Dat heeft puur met de kwaliteit van de spelers en de huidige markt te maken. Goed beschouwd heeft hij nog enkele spelers voor te weinig verkocht. Het loslaten van het salarisplafond (wat velen al veel eerder hadden geopperd) maakt het werk van Overmars voor Nederlandse begrippen gemakkelijk.
En echt, doe je de moeite even en google alle spelers eens die door Overmars zijn gehaald.
Ik kan mij niet voorstellen dat er veel TD's zijn met zoveel miskleunen.
Ik denk het wel. Het is inderdaad volstrekt belachelijk om Marin te halen als opvolger van Frenkie. Om Siem de Jong terug te halen. Om in Magallan een Ajax verdediger te zien. Om bijna 10 miljoen af te tikken voor iemand die pas net op voetbalschoenen speelt (Bande). Maar je ziet echt bij elke club op de wereld de gekste aankopen voorbij komen.

Dat Overmars Haaland niet ophaalde in Noorwegen kan ik wel begrijpen aangezien we toen nog in Dolberg geloofde en ze ook nog Traore haalde.
Heb je de lijst met spelers die onder Overmars zijn gehaald gegoogeld?

PostPosted: 06 Jan 2020 12:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Overmars maakt zijn fouten, maar zoals anderen hier ook al zeggen doet hij het echt niet verkeerd. AC Milan was een prachtige club maar heeft nu al jaren een verschrikkelijk aankoopbeleid, Manchester United doet het ook absoluut niet goed, Barcelona heeft ook sporadisch een goede aankoop gedaan de laatste jaren en wat te denken van Real Madrid? Dit zijn allemaal clubs waar ik van vind dat ze geen geweldig beleid voeren en dat Overmars het naar kunnen beter doet bij Ajax. Een Liverpool doet het overigens wel geweldig, maar die hebben ook het geluk dat Klopp van (bijna) elke speler wel iets kan maken.

Natuurlijk moeten aankopen zoals Magallan en Siem de Jong verkomen worden, maar een Alvarez of Marin (wie ik overigens allebei nog niet wil afschrijven) zijn gewoon talenten waar ik van te voren wel goede hoop voor had.

We zijn in ieder geval af van spelers zoals Tainio, Kuffour, Atouba, Luque, Bulykin, etc.

PostPosted: 07 Jan 2020 13:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Herstellende Bandé voorlopig onderdeel van Jong Ajax
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... jong-ajax/

PostPosted: 08 Jan 2020 20:18 
Beheerder

Hassane Bandé maakt basisrentree tijdens oefenzege Jong Ajax
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365736

PostPosted: 13 Jan 2020 19:38 
Erelid

Staat vandaag weer wissel bij Jong Ajax... En het team wat er staat is al zo'n beetje het reserve-team van Jong Ajax van voor de winter.

PostPosted: 14 Jan 2020 00:43 
Erelid

Staat vandaag weer wissel bij Jong Ajax... En het team wat er staat is al zo'n beetje het reserve-team van Jong Ajax van voor de winter.
Benieuwd wat de gedachte daarachter is. Want denk niet dat het om zijn (al dan niet aanwezige) kwaliteiten is. Ook al zou hij minder zijn dan wat er nu staat, zou hij nog steeds wel spelen denk ik. Wellicht dat hij toch nog steeds niet 100% fit is.

PostPosted: 14 Jan 2020 15:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Uitermate vreemde situatie inderdaad.

Juist bij Jong Ajax gelaten om daar nog meer aan te sterken en minuten te maken maar komt vrijwel nauwelijks aan spelen toe. Tegen Jong PSV wordt Mendez (een middenvelder) zelfs op een buitenpositie gezet terwijl je Bande hebt. Er moet wel haast meer aan de hand zijn.

PostPosted: 14 Jan 2020 16:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik hoop eigenlijk dat hij verhuurd wordt. De rest van het seizoen ga je hem toch niet gebruiken voor het eerste en het lijkt me dat hij er meer aan heeft als hij bij een RKC kan spelen ofzo.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jan 2020 17:02 

Waarom zou RKC een niet fitte speler willen hebben?

PostPosted: 14 Jan 2020 18:29 
Erelid

Ik weet niet of hij fit is of niet, dat zijn conclusies die hier worden getrokken.

PostPosted: 14 Jan 2020 22:46 
Erelid

Ten Hag heeft daar op het trainingskamp geloof ik ook wel wat over gezegd. Niet heel duidelijk maar klonk niet alsof ie al weer helemaal fit was.

PostPosted: 15 Jan 2020 10:38 

Stormrage wrote:
Ik weet niet of hij fit is of niet, dat zijn conclusies die hier worden getrokken.
Hij kwakkelt nog steeds, maar los daarvan speelt hij nooit dus wedstrijdfit is ie ook niet.

PostPosted: 15 Jan 2020 11:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Stormrage wrote:
Hij kwakkelt nog steeds, maar los daarvan speelt hij nooit dus wedstrijdfit is ie ook niet.
Laatst gespeeld toch in een oefenwedstrijd van Jong

PostPosted: 15 Jan 2020 12:27 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
Stormrage wrote:
Ohja nee dan is ie wedstrijdfit. Ik chargeer, maar je snapt de boodschap hopelijk?

PostPosted: 15 Jan 2020 13:02 

Misschien viel hij voor zijn blessure al tegen (balbehandeling oa) en kan hij er na zijn beenbreuk helemaal geen klote meer van? Lijkt me de meest logische verklaring.

PostPosted: 15 Jan 2020 13:10 
Erelid

de dominee wrote:
Misschien viel hij voor zijn blessure al tegen (balbehandeling oa) en kan hij er na zijn beenbreuk helemaal geen klote meer van? Lijkt me de meest logische verklaring.
Hij heeft toch maar een halfuurtje ofzo gespeeld voor zijn blessure?

PostPosted: 15 Jan 2020 13:43 

Lees even terug: het was al direct bij- (en zeker na) zijn komst duidelijk dat hij een zeer matige balbehandeling etc had. Trainingen, wedstrijden. Hij viel toen al tegen. Sterker nog, nadat Ajax hem gekocht had speelde hij in Belgie ook al weinig meer klaar.

Heeft daarna een zware blessure gehad waar hij niets aan kan doen. Hij is echter niet meer terug gekomen op het (reeds te lage) niveau van voor zijn blessure.

PostPosted: 16 Jan 2020 02:31 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
Snake wrote:
Ohja nee dan is ie wedstrijdfit. Ik chargeer, maar je snapt de boodschap hopelijk?
Ja ik had het chargeren niet goed genoeg door. Hij speelt niet vaak, maar het wordt wel wat meer als voor de winterstop toen hij een paar keer enkele minuten inviel.
de dominee wrote:
Lees even terug: het was al direct bij- (en zeker na) zijn komst duidelijk dat hij een zeer matige balbehandeling etc had. Trainingen, wedstrijden. Hij viel toen al tegen. Sterker nog, nadat Ajax hem gekocht had speelde hij in Belgie ook al weinig meer klaar.

Heeft daarna een zware blessure gehad waar hij niets aan kan doen. Hij is echter niet meer terug gekomen op het (reeds te lage) niveau van voor zijn blessure.

Een tijd terug heeft van der Gaag ook al eens geopperd dat hij mentaal ook weer fit moest worden en vertrouwen moest hebben dat alles goed (blijft) gaan met zijn lichaam. Ik weet niet of dat nog steeds speelt? Maar zo lang Thethani en Solomons minuten krijgen dan moet je Bande ook gewoon minuten geven om mogelijk weer op niveau te komen.

PostPosted: 16 Jan 2020 08:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Over Thethani, Solomons en Bandé gesproken: Dat zijn vrij zware lasten op je salarisbudget lijkt me. Zou mooi zijn als we daar ook afscheid van kunnen nemen. Want op de bank bij Jong Ajax als ze daar zelfs nog een hoop spelers missen is veel te ver van het niveau dat je dan zou moeten hebben.

PostPosted: 16 Jan 2020 08:50 

Over Thethani, Solomons en Bandé gesproken: Dat zijn vrij zware lasten op je salarisbudget lijkt me. Zou mooi zijn als we daar ook afscheid van kunnen nemen. Want op de bank bij Jong Ajax als ze daar zelfs nog een hoop spelers missen is veel te ver van het niveau dat je dan zou moeten hebben.
Niemand zal ze nu overnemen gok ik met hun salaris en kwaliteit. De contracten van Solomons en Thethani lopen in de zomer wel af. Dus die kunnen we dan afstrepen.

PostPosted: 16 Jan 2020 15:46 
Beheerder

Gelukkig wel. Zal allemaal wel bedoeld zijn vanwege de Amsterdam - Kaapstad connectie, maar die 2 Zuid-Afrikanen waren pure opvulling.

PostPosted: 22 Jan 2020 13:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Voor 1.5 jaar verhuurd aan FC Thun in Zwitserland waarschijnlijk.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-stuurt-ba ... witserland

PostPosted: 22 Jan 2020 14:08 

Voor 1.5 jaar verhuurd aan FC Thun in Zwitserland waarschijnlijk.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-stuurt-ba ... witserland
Maakt de nood voor een vleugelspeler in Jong Ajax nog wat groter. Zelfs groter dan bij het 1e.

PostPosted: 22 Jan 2020 14:14 
Beheerder

Die is dus afgeschreven door AJAX.

Post new topic  Reply to topic  [ 286 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+01:00