Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 79 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lassina Traoré
PostPosted: 09 Jan 2020 14:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
‘Sparta wil profiteren van Babel-transfer en klopt bij Ajax aan voor Traoré’
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... an-traore/
Absoluut niet doen.
Ten Hag heeft zijn gewenste versterking binnen maar dan moet je niet een veelbelovende spits laten gaan. Daarnaast vind Traore een betere spits dan Babel.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
343 wrote:
‘Sparta wil profiteren van Babel-transfer en klopt bij Ajax aan voor Traoré’
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... an-traore/
Absoluut niet doen.
Ten Hag heeft zijn gewenste versterking binnen maar dan moet je niet een veelbelovende spits laten gaan. Daarnaast vind Traore een betere spits dan Babel.
Als ze bij Sparta Traore eerste spits maken is het interessant . Hij is inderdaad een betere spits dan Babel, maar aan de andere kant heeft hij minder kans op speeltijd nu Tadic en Huntelaar voor hem zitten. Een half jaar Eredivisie als eerste spits zou prima zijn, anders moeten we het niet doen.

PostPosted: 09 Jan 2020 15:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Komt hij wel meer aan spelen toe (je hebt naast Tadic ook Huntelaar) in de eredivisie maar ik dacht dat het beleid van Ajax was geworden dat ze niet verhuren aan clubs die op kunstgras spelen?!?!

PostPosted: 09 Jan 2020 16:43 

Als de keus is de KKD met Jong AJAX of Sparta liet ik hem gaan. Op de bank bij het eerste heeft hij helemaal niks. Wel nig even rekken tot na 19 februari. :D

PostPosted: 09 Jan 2020 17:11 
Erelid

Ik weet niet of het interessant is. Ligt er natuurlijk maar net aan of Ten Hag Huntelaar nog steeds ziet als tweede spits of als pure pinchhitter.

Zodra Ajax Babel ziet als tweede spits kan het weleens een vervelende keuze zijn want ik dacht dat je als Ajax de standaard hoger had gelegd. Traore heeft het uitstekend gedaan in de KKD. Ook opgemerkt door Ten Hag en zelfs in de basis gestart. Deed hij goed en veelbelovend.
Als je dan voorbij gestreeft wordt door een Babel vind ik dit niet passen in het beleid. Zeker met spelers als Tadic, Neres en Promes om je heen.

Daarnaast moet je ook maar afwachten of hij daar in de basis komt.

PostPosted: 10 Jan 2020 10:10 

Ik weet niet of het interessant is. Ligt er natuurlijk maar net aan of Ten Hag Huntelaar nog steeds ziet als tweede spits of als pure pinchhitter.
Dit vind ik ook, en dit weten we niet. Net als wat de plannen zijn met Babel. Moeilijk te beoordelen dus.

Enige wat je mee kunt nemen in je oordeel is dat Huntelaar er waarschijnlijk nog een paar weken uitligt.

Normaliter zou ik denken dat Traore het niet nodig heeft om verhuurd te worden. Denk dat hij zelf de stap wel kan gaan zetten in Ajax 1.

PostPosted: 10 Jan 2020 15:36 

Niet verhuren, moet 2e spits zijn achter Tadic en voor KJH. Babel alleen op de flanken gebruiken als back-up voor Promes en Neres.

PostPosted: 10 Jan 2020 15:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX heeft Sparta al een "Neen" verkocht.
http://www.soccernews.nl/news/649557/sp ... fer-traore

Goede sterke spits wat ik tot nu toe van Traoré heb gezien en hij ontwikkelt zich nog steeds. Ondanks de komst van Babel zie ik Traoré echt wel aan de nodige minuten komen voor AJAX 1.

PostPosted: 10 Jan 2020 16:03 
Erelid

343 wrote:
AJAX heeft Sparta al een "Neen" verkocht.
http://www.soccernews.nl/news/649557/sp ... fer-traore
Mooi. Goede zaak.
Goede sterke spits wat ik tot nu toe van Traoré heb gezien en hij ontwikkelt zich nog steeds.
In mijn optiek zeker niet minder dan de alom geprezen Boadu. Ik denk zelfs voetballend beter. Snap ook totaal niet dat Boadu aan Ajax gelinkt wordt want je hebt zelf al een betere versie in huis.
Ondanks de komst van Babel zie ik Traoré echt wel aan de nodige minuten komen voor AJAX 1.
Babel als spits in de drukte zie ik totaal niet zitten. Babel moet je enkel gebruiken in wedstrijden als Ajax terug gedrongen wordt en je voorin snelheid nodig hebt. Iets wat weleens opbrak als Neres niet speelde vorig jaar. Met Promes is dit al grotendeels opgevangen maar die speelde in het begin vaak vanaf het middenveld.

PostPosted: 11 Jan 2020 10:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Kom op zeg, Traore niet minder dan Boadu noemen. Hoe kun je dat nu met droge ogen beweren? Wat heeft Traore al laten zien dan dat je dat zo stellig zegt? Hij doet het prima bij Jong Ajax, maar is daar geen absolute sterkhouder die het team draagt. Als we even kijken naar de prestaties van Boadu dan vind ik dat toch best bijzonder voor zo'n jonge gast. Op dit moment is Boadu een stuk verder en gezien de kansen die hij bij AZ heeft gekregen/afgedwongen is dat ook niet vreemd, vlieguren maken in de Eredivisie zorgt voor een versnelde ontwikkeling. Alleen daarom al zou ik Traore verhuren aan Spara, mits hij daar zicht heeft op een basisplaats.

En Babel niet goed in de spits? Ben je zijn tweede periode bij Ajax vergeten? De Europese wedstrijden die hij in de punt stond. Daarin vond ik hem verrassend goed. Ik was ook sceptisch, maar zijn balaanname is vele male beter dan toen hij destijds naar Liverpool vertrok, hij had oog voor medespelers en kan dienend spelen. Hij laat de spelers om zich heen beter functioneren. Ik zie hem bij Ajax dan ook het liefst in de punt spelen. Vanaf de flank vind ik hem wat minder omdat hij niet zo makkelijk passeert. En hoewel het een redelijk snelle jongen is vind ik het geen jongen met heel veel diepgang, wil de bal het liefst in zijn voeten hebben.

Vind je Traore ook beter dan Babel? Vast wel.

PostPosted: 11 Jan 2020 11:48 

Kom op zeg, Traore niet minder dan Boadu noemen. Hoe kun je dat nu met droge ogen beweren? Wat heeft Traore al laten zien dan dat je dat zo stellig zegt? Hij doet het prima bij Jong Ajax, maar is daar geen absolute sterkhouder die het team draagt. Als we even kijken naar de prestaties van Boadu dan vind ik dat toch best bijzonder voor zo'n jonge gast. Op dit moment is Boadu een stuk verder en gezien de kansen die hij bij AZ heeft gekregen/afgedwongen is dat ook niet vreemd, vlieguren maken in de Eredivisie zorgt voor een versnelde ontwikkeling. Alleen daarom al zou ik Traore verhuren aan Spara, mits hij daar zicht heeft op een basisplaats.

En Babel niet goed in de spits? Ben je zijn tweede periode bij Ajax vergeten? De Europese wedstrijden die hij in de punt stond. Daarin vond ik hem verrassend goed. Ik was ook sceptisch, maar zijn balaanname is vele male beter dan toen hij destijds naar Liverpool vertrok, hij had oog voor medespelers en kan dienend spelen. Hij laat de spelers om zich heen beter functioneren. Ik zie hem bij Ajax dan ook het liefst in de punt spelen. Vanaf de flank vind ik hem wat minder omdat hij niet zo makkelijk passeert. En hoewel het een redelijk snelle jongen is vind ik het geen jongen met heel veel diepgang, wil de bal het liefst in zijn voeten hebben.

Ook helemaal met je eens.

PostPosted: 11 Jan 2020 18:56 
Beheerder

Eens, behalve over Traoré. Leuk dat die Boadu het leuk doet bij Az, maar ik schaal Traoré ook niet lager in. Is absoluut niet nodig om 20 miljoen euro + te spenderen aan Boadu.

PostPosted: 11 Jan 2020 22:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik denk dat niemand van ons kan zeggen hoeveel Traoré en Boadu van elkaar verwijderd zijn. Je kan ze niet met elkaar vergelijken op basis van wat Traoré in de KKD heeft laten zien. En in Ajax 1 heeft hij simpelweg te weinig minuten gemaakt.

PostPosted: 12 Jan 2020 09:22 

Wat mij betreft de winst van dit trainingskamp. Imo na Tadic tweede spits, ook als Huntelaar fit is. Probleem is dat hij eigenlijk wekelijks moet spelen. Ik denk dat hij dan snel sterker en beter wordt.
Maar dat zie ik niet gebeuren dit seizoen. Ik zou hem toch verhuren aan bijv. Sparta. Kan hij wekelijks in de eredivisie spelen ipv de KKD.
We hebben nu met Tadic (ongetwijfeld eerste keus als iedereen in de voorhoede fits is), Babel, Huntelaar en Traoré 4 opties. Ziet Ten Hag Traoré dan toch als tweede keus? Denk het niet.

PostPosted: 12 Jan 2020 12:22 
Erelid

Dit is gewoon gebaseerd op de kwaliteiten van een speler. Boadu doet het prima bij AZ en is ook vroeg voor de leeuwen gegooid. Dit is nu bij Ajax net even iets anders waar de jonge talenten iets langer moeten wachten. Traore heeft alles wat een Ajax moet hebben en Traore heeft gewoon net dat streepje voor dat hij ook goed met de rug naar de goal kan spelen. Ik vind Boadu dat veel minder hebben. En als je in zo'n korte tijd zo'n indruk achterlaat, geeft mij wel aan, dat je kwaliteiten hebt.

En nee dit is niet gebaseerd op spelen in de KKD of eredivisie, dit is gewoon kijken hoe zo'n speler in elkaar zit en welke kwaliteiten hij heeft. Bij Jong speel je toch in een minder elftal maar zie je toch zijn specifieke kwaliteiten. Dan zie je dat dit in een beter elftal met meer automatismen nog beter tot zijn recht komt.
Dit ben ik wel gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk is Babel beter geworden maar of dit goed genoeg is voor dit Ajax? Of althans het nivo wat Ajax nastreeft. Toen Babel voor de tweede keer terugkwam stond er toch een kwalitatief minder Ajax.

Ook eens wat je zegt over waar hij moet spelen. Babel functioneert het beste als spits maar dan zou ik opteren voor Traore. En zou ik opteren voor een andere buitenspeler. Daarom sta ik niet zo achter deze keuze.
Laat ik het anders formuleren. Ik vind Traore veel meer potentie hebben als spits voor Ajax. Ik weet dat je niet alleen van potentie kunt uitgaan maar ik vind Babel ook niet de speler die dit even gaat opvangen ondanks zijn progressie de laatste jaren.

Nogmaals ik snap van de ene kant deze transfer wel op basis van blessures maar hoe vaak gebeurd het nu dat je 3 geblesseerde hebt in 1 linie? Dit gebeurd sporadisch. Echter met Traore dient zich een andere goede spits aan en had ik liever een specifieke buitenspeler erbij gehad.

PostPosted: 12 Jan 2020 13:39 
Erelid

Deze jongen heeft echt gigantische potentie. Net 19 jaar geworden, wat een atleet. Snelheid, kopsterk, hele goede techniek, scorend vermogen. Ik heb eerlijk gezegd nog vrij weinig zwakke punten bij hem kunnen ontdekken. Kan zowel met de rug naar de goal als in de diepte worden aangespeeld.

Qua type spits is hij geknipt voor Ajax.

PostPosted: 12 Jan 2020 20:16 
Beheerder

guy_ajax wrote:
Ik denk dat niemand van ons kan zeggen hoeveel Traoré en Boadu van elkaar verwijderd zijn. Je kan ze niet met elkaar vergelijken op basis van wat Traoré in de KKD heeft laten zien. En in Ajax 1 heeft hij simpelweg te weinig minuten gemaakt.
Ik denk dat wel te zien. Heeft een prima functionele techniek en denkt ook teamgericht. Kan goed kaatsen en de bal vasthouden. Ik denk dat hij deze seizoenshelft definitief zal doorbreken.
Geen enkele reden om Boadu te kopen.

PostPosted: 12 Jan 2020 20:32 
Erelid

Boadu is naar mijn mening wat sterker als hij in de diepte wordt aangespeeld. Dan is hij ijzersterk en meedogenloos. Dat is iets wat Traore iets minder heeft.

Ik vind AZ ook de best voetballende ploeg na Ajax maar ik vind ook dat Boadu als aanspeelpunt niet altijd even goed is. Als je als Ajax een echt aanspeelpunt wilt hebben (a la Tadic) dan komt Traore veel beter tot zijn recht dan Boadu.

En je hoeft inderdaad niet de hoofdprijs te gaan betalen als jezelf al een gelijkwaardige of betere speler in je selectie hebt.

Of Traore deze seizoensheft echt doorbreekt weet ik niet. Met Babel erbij en Tadic vrijwel nooit geblesseerd zal het toch moeilijk worden voor hem om als spits veel te spelen. Ook als Neres nog eens erbij komt. Ik verwacht niet dat Ten Hag Tadic uit de spits haalt waardoor hij naast Babel ook Promes of Neres moet passeren. Ik denk dat hij wel meer minuten gaat maken en klaargestoomd wordt voor volgend jaar.

PostPosted: 13 Jan 2020 10:47 

343 wrote:
guy_ajax wrote:
Ik denk dat wel te zien. Heeft een prima functionele techniek en denkt ook teamgericht. Kan goed kaatsen en de bal vasthouden. Ik denk dat hij deze seizoenshelft definitief zal doorbreken.
Dat denk ik ook, maar Traoré is natuurlijk op DIT moment niet beter dan Boadu. Dat kan ook helemaal niet als je de doorgemaakte vlieguren met elkaar vergelijkt en kijkt waar beide spelers vandaan komen.
Dat Traoré in een paar maanden tijd op hetzelfde niveau kan komen en naar mijn mening er overheen kan gaan, is natuurlijk een ander verhaal. En daarom hebben wij geen Boadu nodig.

PostPosted: 13 Jan 2020 11:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Boadu is inderdaad een spits die makkelijker scoort, maar ik vind Traore voetballend gezien echt niet minder dan Boadu.
Traore kan het elftal ook beter laten voetballen, dus kopen om het kopen vind ik niet nodig.

PostPosted: 13 Jan 2020 16:03 
Erelid

Snake wrote:
343 wrote:
guy_ajax wrote:
Dat denk ik ook, maar Traoré is natuurlijk op DIT moment niet beter dan Boadu. Dat kan ook helemaal niet als je de doorgemaakte vlieguren met elkaar vergelijkt en kijkt waar beide spelers vandaan komen.
Dat Traoré in een paar maanden tijd op hetzelfde niveau kan komen en naar mijn mening er overheen kan gaan, is natuurlijk een ander verhaal. En daarom hebben wij geen Boadu nodig.
Exact. Traoré dicht ik evenveel potentie toe en is in mijn mening meer een Ajax-spits dan Boadu. Laatstgenoemde dus zeker niet nodig.

PostPosted: 13 Jan 2020 20:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
Eens, behalve over Traoré. Leuk dat die Boadu het leuk doet bij Az, maar ik schaal Traoré ook niet lager in. Is absoluut niet nodig om 20 miljoen euro + te spenderen aan Boadu.
Ik zeg dan ook niet dat we Boadu moeten halen. Wat mij betreft niet nodig. Maar ik vind het gek dat doodleuk wordt gezegd dat Traore niet minder is. Dat vind ik op niets gebaseerd. De ontwikkeling van Boadu vind ik spectaculair, zeker gezien de forse blessure die hij heeft gehad. Ik zou hem echter nooit halen omdat je nu al weet dat AZ teveel geld voor die jongen vraagt.
Snake wrote:
343 wrote:
guy_ajax wrote:
Precies, dit bedoel ik. Het ging me om het nu. En niet om het type speler. Ik denk ook dat Traore beter bij Ajax past en zou Boadu daarom niet bij Ajax willen. Te duur en overbodig. Ik vind hem ook niet de speler uit het segment Blind, Tadic, Ziyech enzo. Dus ik zou geen 15 tot 20 miljoen voor hem neerleggen. Al kan AZ misschien nog wel meer vragen. Gelijk hebben ze, maar dan moet Ajax echt verder gaan kijken.

PostPosted: 13 Feb 2020 08:29 
Beheerder

We hebben weer een echte AJAX-spits.

Traoré stelt niet teleur en klopt aan de deur
https://www.parool.nl/ts-b168196a

PostPosted: 13 Feb 2020 08:53 

Gisteren een spaarzaam lichtpuntje. Heb vertrouwen in die jongen. Past ook beter bij ons dan Boadu vind ik.

PostPosted: 13 Feb 2020 08:53 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Wat een heerlijke actie bij de 1-0 inderdaad.

Post new topic  Reply to topic  [ 79 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00