Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  1 2  Next
Author Message
 Post subject: Ajax - Sparta Rotterdam
PostPosted: 14 Jan 2020 13:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zondag 19 januari 2020 om 14:30:
Ajax - Sparta Rotterdam

Lindhout fluit Ajax
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... willem-ii/

PostPosted: 14 Jan 2020 13:16 

Eindelijk mogen we weer. Kijk hier enorm naar uit moet ik zeggen.

PostPosted: 14 Jan 2020 13:25 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Met Babel en Promes op de flanken ben ik heel benieuwd.
Ik verwacht deze opstelling:

Onana: Mazraoui Veltman Martinez Tagliafico: Gravenberch Vd Beek Ziyech: Babel Tadic Promes.

PostPosted: 14 Jan 2020 14:22 
Erelid

Op de training stond Ziyech ook op 10, Babel op rechts, Tadic Spits en Promes op links.
Het bevalt me wel.

PostPosted: 14 Jan 2020 15:02 

Morfe0 wrote:

Onana: Mazraoui Veltman Martinez Tagliafico: Gravenberch Vd Beek Ziyech: Babel Tadic Promes.
Denk ik ook. Gravenberch gaat een serieuze kans krijgen. Denk dat Babel wel direct wat kan toevoegen. Heel benieuwd!

PostPosted: 14 Jan 2020 15:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Morfe0 wrote:

Ik verwacht eerlijk gezegd Traore ipv Babel en hoop op Dest ipv Mazraoui.

PostPosted: 14 Jan 2020 15:57 
Erelid

Ik denk dat dit bovenstaand ook precies de 2 knelpunten van Ten Hag zijn.

Vwb de vervanging van Blind is hij wel uit. Martinez een linie naar achteren en Gravenberch krijgt zijn kans op het middenveld.

Rechtsbackpositie is om het even als je het mij vraagt. Na zijn eerste half jaar blijf ik twijfelen mbt Mazraoui. Boekt verdomde weinig progressie en als het totale nivo omhoog gaat kan hij niet aanhaken. Ook vaak dromerig of te laconiek. Alleen vind ik deze Dest niet echt beter. Heeft meer snelheid maar op zijn eerste paar wedstrijden na (en alle overdreven aandacht) vind ik hem toch ook niet echt beter worden tot nu toe.

Voorin komt er een plekje vrij zolang Neres nog niet fit is. Tadic is gewoon eerste spits en ik verwacht ook Babel aan de zijkant. Daarnaast heb je met Traore een andere spits op de bank omdat Huntelaar er niet is. Ik verwacht ook Babel.

Ajax oogt fris en sommige spelers hebben zich laten gelden.
Met Gravenberch, Eiting, Traore en Babel heb je weer meer mogelijkheden.

PostPosted: 15 Jan 2020 17:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Als Babel kan spelen, dan speelt hij. Traoré is leuk, deed het ook echt goed tegen Brugge, maar Babel is nog wel een klasse beter.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Jan 2020 17:15 

Stormrage wrote:
Als Babel kan spelen, dan speelt hij. Traoré is leuk, deed het ook echt goed tegen Brugge, maar Babel is nog wel een klasse beter.
Denk ik ook.

PostPosted: 17 Jan 2020 14:07 
Beheerder

Huntelaar wellicht alweer fit bij Ajax, basisplek Babel nog onzeker
https://www.nu.nl/voetbal/6024526/hunte ... zeker.html

PostPosted: 17 Jan 2020 15:17 
Erelid

Stormrage wrote:
Dat is jouw mening.

Ik vind Babel helemaal geen klasse beter. Of anders gezegd vind ik Babel niet van dien aard, dat je een talent als Traore hierdoor passeert. Zeker in de eigen competitie is Traore goed genoeg en zoals je zelf zegt, zag je dit tegen Brugge maar ook tegen Eupen en Den Haag. Ajax moet wel Ajax blijven en hun grootste talenten een kans bieden.

PostPosted: 17 Jan 2020 17:57 

Stormrage wrote:
Dat is jouw mening.

Ik vind Babel helemaal geen klasse beter. Of anders gezegd vind ik Babel niet van dien aard, dat je een talent als Traore hierdoor passeert. Zeker in de eigen competitie is Traore goed genoeg en zoals je zelf zegt, zag je dit tegen Brugge maar ook tegen Eupen en Den Haag. Ajax moet wel Ajax blijven en hun grootste talenten een kans bieden.
Denk je nu werkelijk dat een weliswaar talentvolle speler maar die alleen nog in de KKD, enkele oefenpotjes en een competitiewedstrijd tegen een van de slechtste teams van de eredivisie in het eerste heeft gespeeld beter is dan een speler met meer dan 60 interlands achter zijn naam?
Natuurlijk kan Traoré nog niet aan Babel tippen.

PostPosted: 17 Jan 2020 19:12 
Erelid

Volgens het AD Babel spits Tadic links Promes rechts.

Onana Mazraoui Veltman Martinez Tagliafico Vd Beek Gravenberch Ziyech Promes Babel Tadic.

PostPosted: 17 Jan 2020 19:24 
Erelid

Morfe0 wrote:
Volgens het AD Babel spits Tadic links Promes rechts.

Onana Mazraoui Veltman Martinez Tagliafico Vd Beek Gravenberch Ziyech Promes Babel Tadic.

Hmm, zou ik raar vinden. Tadic heeft veel meer voetballend vermogen voor de as.

PostPosted: 17 Jan 2020 19:54 
Erelid

Ik kan me ook niet voorstellen dat ie Promes op rechts zet. Ik verwacht Babel eigenlijk gewoon op de bank.

PostPosted: 17 Jan 2020 20:24 
Erelid

renemar wrote:
Denk je nu werkelijk dat een weliswaar talentvolle speler maar die alleen nog in de KKD, enkele oefenpotjes en een competitiewedstrijd tegen een van de slechtste teams van de eredivisie in het eerste heeft gespeeld beter is dan een speler met meer dan 60 interlands achter zijn naam?
Ja dat denk ik ja. Ene Frenkie De Jong heeft ook zeker een half jaar lang in Jong Ajax mogen wennen. Vd Beek ook. Zo zijn er wel meer jonge talenten, die vanuit een half jaar Jong Ajax makkelijk de stap kunnen zetten. Ook in Jong Ajax zag je de facetten terug, die je ook in het eerste terug zag. Sterk aan de bak, balvast, goed meevoetballend en ook nog wat snelheid in de diepte.

PostPosted: 18 Jan 2020 08:51 

renemar wrote:
Ja dat denk ik ja. Ene Frenkie De Jong heeft ook zeker een half jaar lang in Jong Ajax mogen wennen. Vd Beek ook. Zo zijn er wel meer jonge talenten, die vanuit een half jaar Jong Ajax makkelijk de stap kunnen zetten. Ook in Jong Ajax zag je de facetten terug, die je ook in het eerste terug zag. Sterk aan de bak, balvast, goed meevoetballend en ook nog wat snelheid in de diepte.
Met alle respect, als je Frenkie gaat vergelijken met Traoré houdt het op. Bovendien hebben Frenkie en Donny veel langer dan een half jaar bij Jong AJAX gespeeld.
En wat heeft dat te maken met de kwaliteit van Babel? Helemaal niks.

PostPosted: 18 Jan 2020 13:15 
Erelid

renemar wrote:
Met alle respect, als je Frenkie gaat vergelijken met Traoré houdt het op. Bovendien hebben Frenkie en Donny veel langer dan een half jaar bij Jong AJAX gespeeld.
Ik vergelijk geen kwaliteiten maar situaties waar jij over begint. Er loopt een zeer getalenteerde spits in Jong Ajax, die je nu meer de kans moet geven. Iets waar Ajax voor staat. En ik vind Babel geen geweldige spits. Het gaat er mij ook niet om hoe lang je iemand laat spelen in Jong Ajax het gaat er mij om dat je getalenteerde spelers een kans geeft. En niet die kans ontneemt door spelers als Babel.

Ajax heeft een gebalanceerde selectie waarin juist nu spelers als Traore zich kunnen laten zien zodat ze er volgend jaar (zeker) staan. Babel zal na een half jaar weg zijn, Huntelaar wordt steeds ouder dus had ik liever Traore klaargestoomd.

PostPosted: 18 Jan 2020 17:50 

renemar wrote:
Ik vergelijk geen kwaliteiten maar situaties waar jij over begint. Er loopt een zeer getalenteerde spits in Jong Ajax, die je nu meer de kans moet geven. Iets waar Ajax voor staat. En ik vind Babel geen geweldige spits. Het gaat er mij ook niet om hoe lang je iemand laat spelen in Jong Ajax het gaat er mij om dat je getalenteerde spelers een kans geeft. En niet die kans ontneemt door spelers als Babel.

Ajax heeft een gebalanceerde selectie waarin juist nu spelers als Traore zich kunnen laten zien zodat ze er volgend jaar (zeker) staan. Babel zal na een half jaar weg zijn, Huntelaar wordt steeds ouder dus had ik liever Traore klaargestoomd.
Jij kwam met het, overigens onjuiste, feit dat Frenkie aan half jaar bij Jong AJAX heeft moge wennen. Dus ij vergelijkt de ontwikkeling van een speler wel degelijk met een andere speler.
De selectie is helemaal niet in balans. En wie zegt dat Babel weg is na een half jaar?
Klaarstomen? Jongens die in het eerste spelen moeten klaar zijn. Klaarstomen moet bij Jong AJAX gebeuren.
Ik ben fan van Traoré maar Babel is nu in alles beter dan Traoré. En het gaat om het heden, niet over een jaar/jaren. Wie nu het beste is moet spelen. Anders kun je Taylor en Ununvar ook meteen in het eerste laten spelen. Worden op termijn beter dan de huidige basisspelers op hun plek.
Op basis waarvan zou Traoré moeten gaan spelen? Op basis van een oefenwedstrijd? Of de wedstrijd tegen Ado?

PostPosted: 18 Jan 2020 22:38 
Beheerder

AZ verloren. Hopelijk morgen op 6 punten van AZ.

PostPosted: 19 Jan 2020 09:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Lekker potje wordt dit, zeker met de uitslag van gisteren in ogenschouw genomen. Dat wordt werken aan het doelsaldo, Babel zijn debuut laten maken en het eerste Eredivisiedoelpunt van Traore aanschouwen. Ik heb er nu al zin in! Geen enkele twijfel dat we niet op zes punten gaan komen.

PostPosted: 19 Jan 2020 11:58 
Erelid

renemar wrote:
Jij kwam met het, overigens onjuiste, feit dat Frenkie aan half jaar bij Jong AJAX heeft moge wennen. Dus ij vergelijkt de ontwikkeling van een speler wel degelijk met een andere speler.
De selectie is helemaal niet in balans. En wie zegt dat Babel weg is na een half jaar?
Klaarstomen? Jongens die in het eerste spelen moeten klaar zijn. Klaarstomen moet bij Jong AJAX gebeuren.
Ik ben fan van Traoré maar Babel is nu in alles beter dan Traoré. En het gaat om het heden, niet over een jaar/jaren. Wie nu het beste is moet spelen. Anders kun je Taylor en Ununvar ook meteen in het eerste laten spelen. Worden op termijn beter dan de huidige basisspelers op hun plek.
Op basis waarvan zou Traoré moeten gaan spelen? Op basis van een oefenwedstrijd? Of de wedstrijd tegen Ado?
Ik ga uit van het contract wat er nu ligt en dat is een huurovereenkomst tot het einde van het seizoen.
Als er een optie in het contract zou staan, verandert de zaak wezenlijk want dan kijk je over dit half jaar heen.

En of je het klaarstomen noemt of wat anders, ik bedoel te zeggen dat sommige een kans verdienen en als ze dit verdienen zijn ze er ook klaar voor.

En als ik moet gaan uitleggen waarom Traore moet gaan spelen, dan zie jij kennelijk de potentie niet. Die jongen heeft al tegen Ado gespeeld en 2 oefenwedstrijden als spits. Deze kans heeft hij verdiend door zijn optredens in Jong Ajax en in die wedstrijden heeft hij laten zien, dat hij het aankan. Wat moet je dan nog meer bewijzen?

Op dit moment zijn er maar weinig spelers met potentie in Jong Ajax maar Traore laat al een half jaar zien, dat hij aan de deur klopt.

Maar goed, we zullen zien hoe Babel het gaat doen. Hij is natuurlijk beter geworden maar ik blijf me afvragen of hij goed genoeg is om in deze voorhoede van Ajax aan te haken. De fijne finesse als aanspeelpunt heeft hij gewoon niet. Dat zit er gewoon niet in. Als buitenspeler zal hij best incidenteel zijn waarde gaan hebben.

PostPosted: 19 Jan 2020 13:26 
Beheerder

AJAX met Gravenberch en Babel in de basis.

PostPosted: 19 Jan 2020 13:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
AJAX met Gravenberch en Babel in de basis.
Zie zelf liever Babel vanaf links dan de spits, maar ze kunnen natuurlijk ook gewoon afwisselend spelen. 4-0

PostPosted: 19 Jan 2020 14:24 
Beheerder

Praat mee over #AJAX en #ajaspa op onze chat:
live/
Nog geen lid? Dan even hier snel en makkelijk registreren:
ucp.php?mode=register

Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  1 2  Next

All times are UTC+01:00