Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2020
PostPosted: 25 Mar 2020 08:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Ajax houdt nog rekening met zomers vertrek van twee steunpilaren’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=369761

PostPosted: 25 Mar 2020 09:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Positief toch?
Ik bedoel het is sh*t dat Onana, Ziyech en Tagliafico zullen vertrekken.
Maar dat Blind, Vd Beek, Promes, Neres blijven is een dikke meevaller.

PostPosted: 25 Mar 2020 20:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Zou ik meteen voor tekenen. Die twee mag je ook best een stap gunnen nu.

Bizot en Wijndal oppikken? Niemand die verwacht dat we met dát AZ duo aan de haal gaan :D

PostPosted: 26 Mar 2020 03:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

Bizot en Wijndal oppikken? Niemand die verwacht dat we met dát AZ duo aan de haal gaan :D
Ik denk niet dat Wijndal komt, want die zit ook bij Raiola. Ik zou zelf ook een wat ervarener linksback zien komen omdat je met Salah-Eddine en eventueel Castillo ook al talent daarachter hebt zitten. Veltman wordt wel een transfer gegund en Alvarez wil ook weg volgens het stukje dus op rechts zit je ook al aardig jong met Mazraoui/Dest en Schuurs/Timber mits Vertonghen niet komt om naast Blind te spelen.

PostPosted: 26 Mar 2020 08:33 
Erelid

Ik ben voor

Bizot
Mazraoui Veltman Blind Wijndal
Vd Beek Martinez
Promes
Antony Tadic Neres

Prima toch?

PostPosted: 26 Mar 2020 08:49 

DeRuit wrote:

Ik denk niet dat Wijndal komt, want die zit ook bij Raiola. Ik zou zelf ook een wat ervarener linksback zien komen omdat je met Salah-Eddine en eventueel Castillo ook al talent daarachter hebt zitten. Veltman wordt wel een transfer gegund en Alvarez wil ook weg volgens het stukje dus op rechts zit je ook al aardig jong met Mazraoui/Dest en Schuurs/Timber mits Vertonghen niet komt om naast Blind te spelen.
Ik zou ook voor een ervaren LB gaan. Bijv. Angelino, hoewel ik denk dat hij niet haalbaar is. Of (ook) oud Psv'er Zinshenko (?). Heb hem daar zijn spelen bij Man.C. Prima moderne LB. Als City compleet is speelt hij meestal niet. Wellicht haalbaar.
Je kunt ook Martinez als LB gaan gebruiken. Lijkt mij prima en daar is hij als opvolger van Tagliafico ook voor gehaald.
Hoe zou het met TFM gaan? Mits fit een prima verdediger voor ons. Kan op alle plekken in de achterhoede uit de voeten. Bij een vertrek van Dest lijkt hij mij een uitstekende aankoop als RB.
Snel, atletisch, voetballend goed. Maar het is natuurlijk de vraag hoe zijn revalidatie verloopt.

Last edited by renemar on 26 Mar 2020 08:52, edited 1 time in total.

PostPosted: 26 Mar 2020 08:51 
Erelid

renemar wrote:
DeRuit wrote:

Leipzig heeft een koopoptie op Angelino, die bedraagt 30 miljoen euro.
Voor een linksback... nee, dat is veels te duur.
Ik zou ook voor een ervaren LB gaan. Bijv. Angelino, hoewel ik denk dat hij niet haalbaar is. Of (ook) oud Psv'er Zinshenko (?). Heb hem daar zijn spelen bij Man.C. Prima moderne LB. Als City compleet is speelt hij meestal niet. Wellicht haalbaar.
Je kunt ook Martinez als LB gaan gebruiken. Lijkt mij prima en daar is hij als opvolger van Tagliafico ook voor gehaald.

PostPosted: 26 Mar 2020 09:43 

Zinchenko is nog duurder volgens transfermarkt, zijn waarde wordt geschat op 30 miljoen en Angelino op 22.

TFM lijkt me niet ervaren genoeg, zoveel blessures gehad.

PostPosted: 26 Mar 2020 14:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou gaan kijken wat je intern op kan vullen en daarna de markt op gaan. Ik zou Tagliafico bijvoorbeeld vervangen door Martinez. Dan heb je weer een jongen die goed kan voetballen op linksback en op die manier zijn bijdrage kan leveren. Is eigenlijk ook voor die positie gehaald, dus niet vreemd dat hij daar nu terecht gaat komen. Heeft het als gemaakte middenvelder prima gedaan, vooral het eerste half jaar. Maar zakte daarna ook wel wat weg en ik vind hem niet niet creatief en goed genoeg om als vaste middenvelder te blijven spelen. Lijkt me een uitstekende linksback, heeft eigenlijk alles wel wat hij voor die positie moet hebben. Wie er back-up moet zijn? Ik vind JFC voetballen wel oké, maar verdedigend matig. Al kun je bij blessures ook gaan schuiven met Blind, Vertonghen of je rechtsback. Dus JFC is niet per se de eerste keuze wanneer Martinez uitvalt.

AANKOOP 1
Dest/Mazraoui, Timber/Vertonghen, Blind/Botman, Martinez/JFC?
Van de Beek/Gravenberch, AANKOOP 2/Ekkelenkamp/Eiting
AANKOOP 3/Lang/Unuvar
Neres/Antony, Tadic/Traoré/KJH, Promes/Danilo/Hansen

Je hoeft niet veel geld uit te geven, maar wel heel gericht. Zo moet je het vertrek van Ziyech opvangen met een creatieveling. In mijn opstelling aankoop 3. Je zou eventueel nog kunnen zeggen dat je een echte spelmaker zoekt als een van de achterste twee middenvelders zoals Frenkie dat was, maar ook dan ben ik sceptisch. Maar normaliter ga je op '10' met een creatieveling spelen. Dan zou aankoop 2 iemand kunnen zijn als Midtsjo van AZ, een onderschatte speler. Heeft belangrijke eigenschappen die een Ajax-middenvelder moet hebben in balbezit maar zeker ook bij balverlies.

Een goede keeper zou ik niet direct weten. Maar hij moet wel aan een aantal specifieke eisen voldoen. Hij moet met veel ruimte voor zich kunnen keepen, kunnen meevoetballen en lef hebben. Van Crombrugge, Bizot en Rajkovic zijn genoemd. Wellicht kun je daar een keuze uit maken. Het moge duidelijk zijn dat er binnen de huidige keepersgarde van Ajax geen geschikte kandidaat rondloopt. Scherpen ontwikkelt zich beter dan ik dacht, maar is er nog niet klaar voor. Van Kotarski ben ik niet overtuigd en de rest is sowieso niet goed genoeg.

Maar zet vooral in op kwaliteit. Op diepte-investeringen. De meeste breedte kun je prima uit de jeugd halen. Dat blijkt al jaren. En van miskopen als Alvarez, Marin en Bandé moet je zo snel mogelijk al zien te zijn. Verlies accepteren en niet blijven trekken aan een dood paard. Zulke flaters zijn pijnlijk, maar als je je verlies niet neemt voel je het niet alleen financieel maar ook nog eens extra op het sportieve vlak.

PostPosted: 12 Apr 2020 14:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens het AD gaat de grote leegloop aankomende zomer (of wanneer dank) waarschijnlijk niet plaatsvinden. Met andere woorden ze verwachten dat de situatie enigszins is veranderd nu met die coronacrisis. Alleen als straks toch alle competities opengaan, kan het ook zomaar weer gebeuren maar dat blijft gissen.

Volgens het AD is Ajax druk achter de schermen bezig voor de opvolging van Vd Beek en Tagliafico. Tagliafico wil een stap maken en gezien zijn leeftijd en inbreng is dit ook volstrekt logisch. Beek schijnt ook in de nadrukkelijke belangstelling te staan van Man Utd naast Madrid.

Onana zal pas vertrekken als er een keepercarrousel op gang komt en de verwachting is dat Neres ook niet vertrekt.

Wel denkt het AD dat de transfersommen weleens wat lager kunnen gaan uitvallen.

Maar goed er zijn andere grotere zorgen dan de selectie van Ajax.

PostPosted: 12 Apr 2020 14:56 
Beheerder

Vooral benieuwd hoeveel lager die transfersommen zullen uitvallen.
Van de Beek was 50 miljoen(?), Taglia (25) en Onana (30)?

PostPosted: 12 Apr 2020 15:59 

343 wrote:
Als ik de geruchten lees valt het nog wel mee. Zie nog steeds absurde bedragen overal. Zeker als de fairplay niet geldt zijn er genoeg clubs met rijke eigenaars die daar misbruik van kunnen maken

PostPosted: 13 Apr 2020 11:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Denk dat Onana (in oude tijden) wel meer op zou moeten leveren als de carousel qua keepers op gang was gekomen. Onana vind ik echt één van de beste keepers ter wereld. Wat een rust straalt hij uit en wat een reflexen heeft die gozer.

PostPosted: 13 Apr 2020 12:24 

Onana dacht Ajax aan 60 miljoen. Kan me niet voorstellen dat dat nu de helft is. Voor Torres waar wij ook interesse in zouden hebben zou Dortmund nu 40 miljoen geboden hebben. Dan mag je voor bewezen spelers wel iets meer vragen toch.

PostPosted: 13 Apr 2020 15:03 
Beheerder

Hoe kom je daarbij, DR? 30 a 35 miljoen euro voor Onana. 60 miljoen euro heb ik nergens gehoord.

PostPosted: 13 Apr 2020 15:17 

https://www.transfermarkt.nl/onana-wil- ... ews/354359

Ik zou 35 miljoen schandalig laag vinden. Daar is Cillessen ook voor verkocht vanuit Barca als 2e keeper die af en toe een potje keept. Dan vind ik Onana nog wel een klasse of 15 - 30 miljoen euro beter.

PostPosted: 14 Apr 2020 10:03 
Beheerder

Daily Mail is niet de betrouwbaarste bron, DR.

PostPosted: 14 Apr 2020 16:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De prijs van Onana wordt gewoon bepaald door een transfercaroussel van keepers. Anders verwacht ik niet, dat hij vertrekt. Ik zie Onana en niet naar een subtopper verkassen maar ook niet ergens als tweede keeper.

Daarnaast blijft het gewoon afwachten. Clubs uit Engeland betalen sowieso al veel geld dus mocht Real afhaken voor vd Beek en Man Utd gaat zich mengen dan verwacht ik ook wel een aardig bedrag.

Elke situatie is anders. Bv Neres is al een tijd geblesseerd maar clubs weten wel wat hij kan. Hij is ook international dus wat doet Ajax als er een club komt met een bod van 30 miljoen? Neres staat misschien wel open voor een andere club en een keer gaan ze. Elke situatie is gewoon anders. Je blijft als Ajax gewoon een opleidingsclub. Mede door geen CL na de winter, ga je sowieso al minder vangen.

PostPosted: 14 Apr 2020 17:22 

343 wrote:
Daily Mail is niet de betrouwbaarste bron, DR.
Klopt, maar 30 miljoen zou ik erg wering vinden. De keeper van as Roma ging voor 60 plus. Dan vind ik rond de 45 echt geen verkeerd bedrag voor Onana, zeker gezien zijn ervaring. Halve finale CL en finale EL.

PostPosted: 15 Apr 2020 12:08 

De prijs van Onana wordt gewoon bepaald door een transfercaroussel van keepers. Anders verwacht ik niet, dat hij vertrekt. Ik zie Onana en niet naar een subtopper verkassen maar ook niet ergens als tweede keeper.

Daarnaast blijft het gewoon afwachten. Clubs uit Engeland betalen sowieso al veel geld dus mocht Real afhaken voor vd Beek en Man Utd gaat zich mengen dan verwacht ik ook wel een aardig bedrag.

Elke situatie is anders. Bv Neres is al een tijd geblesseerd maar clubs weten wel wat hij kan. Hij is ook international dus wat doet Ajax als er een club komt met een bod van 30 miljoen? Neres staat misschien wel open voor een andere club en een keer gaan ze. Elke situatie is gewoon anders. Je blijft als Ajax gewoon een opleidingsclub. Mede door geen CL na de winter, ga je sowieso al minder vangen.
Neres gaat nergens heen lijkt me. Driekwart van het seizoen geblesseerd geweest en wil graag Antony in Amsterdam wegwijs maken, zei hij laatst.

PostPosted: 15 Apr 2020 14:48 

de dominee wrote:

Neres gaat nergens heen lijkt me. Driekwart van het seizoen geblesseerd geweest en wil graag Antony in Amsterdam wegwijs maken, zei hij laatst.
Er zijn nu ook geruchten dat Onana ook wel als 2e keeper ergens bij een topclub wil zitten. Dus die gaat denk ik gewoon weg.

PostPosted: 15 Apr 2020 21:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Zie net dat Gravenberch op 16 mei en Hansen op 18 mei allebei 18 worden.

Ben heel benieuwd of we kort daarna een tekenmomentje van beide talenten te zien gaan krijgen..

PostPosted: 15 Apr 2020 22:54 

Zie net dat Gravenberch op 16 mei en Hansen op 18 mei allebei 18 worden.

Ben heel benieuwd of we kort daarna een tekenmomentje van beide talenten te zien gaan krijgen..
En Taylor ook de 16e.

PostPosted: 17 Apr 2020 18:46 
Erelid

Werder Bremen en Standard Luik staan op omvallen.
Vanheusden van Standard stond vroeger in belangstelling Ajax.
Klaassen bij Werder, interessante ontwikkeling, ik zou ze halen voor een appel en een ei.

PostPosted: 26 Apr 2020 13:50 
Beheerder

'Komende periode' geen aankopen AJAX.
''Donny van de Beek, Andre Onana, Joël Veltman en Nicolás Tagliafico zouden sowieso een transfer maken, maar alles staat plotseling op losse schroeven.''
Gelukkig zijn er voor die spelers wel meerdere clubs in de markt zodat de prijs nog wat opgedreven kan worden.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/92 ... rood-.html

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00