Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1378 posts ]  1 2 3 4 5 56  Next
Author Message
PostPosted: 06 Jul 2012 09:05 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Geweldig nieuws!

Marc is aangesteld!
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=168580
Ajax verwelkomt Overmars: transferzaken, jeugdopleiding en scouting

Vrijdag, 6 juli 2012 om 08:50
De Raad van Commissarissen en de directie van Ajax hebben Marc Overmars aangesteld als directeur voetbalzaken. De oud-aanvaller begint per direct. Overmars stopte aan het einde van vorig seizoen bij Go Ahead Eagles, waar hij sinds 2005 werkzaam was als commissaris voetbalzaken.

De 39-jarige Overmars, die de afgelopen voetbaljaargang parttime in dienst was bij Ajax als individueel techniektrainer, gaat deel uit maken van de directie, die verder bestaat uit Henri van der Aat en Jeroen Slop. De voormalige vleugelaanvaller gaat zich binnen de directie met name bezig houden met transferzaken, de jeugdopleiding en scouting.
Overmars speelde in zijn actieve loopbaan voor respectievelijk Go Ahead Eagles, Ajax, Arsenal en Barcelona. Daarnaast kwam hij 86 keer uit voor het Nederlands elftal en scoorde in die interlands zeventien keer. Bij Ajax speelde hij 193 officiële wedstrijden, waarin hij 44 keer scoorde.
En ook op:
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... lzaken.htm

PostPosted: 06 Jul 2012 09:07 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Mooie naam!!

Ben er maar blij mee!! Mooie aanwinst ook.

Nu hopelijk het einde van vd Aat en Slop...

PostPosted: 06 Jul 2012 09:25 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Welkom terug, Marc. viewtopic.php?f=49&t=133
En inderdaad hopelijk snel het einde van Sloppie en Aattie.

PostPosted: 06 Jul 2012 10:04 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ze leren het alleen nooit!

Er komt ook nog een Algemeen directeur....
Zo blijven Slop en vd Aat zitten, krijg je dus weer een AD zonder voetbalverstand en krijg je weer extra kosten in de directie!..

Een voetbaldirecteur (Overmars) en een zakelijk directeur (Fontein) is gewenst. Daaronder eventueel een financiële en commerciële man, maar niet in de directie!

PostPosted: 06 Jul 2012 12:02 

Ik vind het een goede zaak dat ze Overmars hebben gehaald. Een man die goed op de hoogte is van het reilen en zeilen bij Ajax en niet onbelangrijk, weer een oud voetballer.

Bij Go Ahead Eagles heeft hij de nodige ervaring opgedaan en hij heeft natuurlijk een mooi netwerk waar hij gebruik van kan maken. Ik las ook dat er nog een Algemeen Directeur komt en hoop dat zodra die er is Vd Aat en Slop de laan uit worden gestuurd. Die waaien met alle winden mee en zijn zo onbetrouwbaar als het maar kan.

Blij dat we er weer een echte Cruijff aanhanger bij hebben! :ajaxsjaal:

PostPosted: 06 Jul 2012 12:12 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Overmars doet eigenlijk hetzelfde als Blind vorig jaar? Alleen dan onder een andere naam?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 06 Jul 2012 12:18 
Beheerder

Overmars heeft wel meer activiteiten en meer eigen verantwoordelijkheid. Overmars zal toch meer de rode lijn bewaken dan Danny Blind.
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... speler.htm

PostPosted: 06 Jul 2012 13:28 
Erelid

Mooie eerste taak voor Overmars: Blokkeren van transfer Moisander.

PostPosted: 06 Jul 2012 14:25 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Blind was een veredelde loopjongen Marc een directeur. Het is zoiets als een stagiaire gaan vergelijken met iemand die al een tijd vast in functie zit. De kern van het verschil is verantwoordelijkheid en wat dat betreft is Overmars een verstandige zet.

PostPosted: 06 Jul 2012 14:28 

Pushkin wrote:
Blind was een veredelde loopjongen Marc een directeur. Het is zoiets als een stagiaire gaan vergelijken met iemand die al een tijd vast in functie zit. De kern van het verschil is verantwoordelijkheid en wat dat betreft is Overmars een verstandige zet.
Maar was het niet zo toen de aanstelling Van Gaal zou komen, Blind als TD er ging zitten, contracten verlengen etc?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 06 Jul 2012 14:48 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Dat was de bedoeling, en daarmee zou hij van Technisch Manager naar Technisch Directeur gaan. We mogen in onze handen wrijven dat dat niet gebeurt is. Technisch Directeur is al meer vergelijkbaar met de functie van Overmars, maar nog steeds is het zo dat Overmars breder in de organisatie dingen kan aanpakken en strategisch vormgeven dan dat de TD functie dat gekund had.

PostPosted: 06 Jul 2012 14:52 
Erelid

Ben hier erg blij mee. Er lijkt ook echt een 'team' te komen. Bergkamp, Overmars, De Boer en Jonk kennen elkaar al zó lang, die vertrekken niet zomaar ergens anders heen.

PostPosted: 06 Jul 2012 16:34 
De Goeie Ouwe Tijd

AFCA Niels wrote:
Ben hier erg blij mee. Er lijkt ook echt een 'team' te komen. Bergkamp, Overmars, De Boer en Jonk kennen elkaar al zó lang, die vertrekken niet zomaar ergens anders heen.
Zo zie ik het ook. De aanstelling van Overmars is natuurlijk geweldig nieuws.....de contouren van het nieuwe (echte) Ajax beginnen langzaam zichtbaar te worden en nu is het zaak om smerig tuig zoals die achterbakse Coronel buiten de deur te houden.
Anders gaat ie zijn mening weer geven en zich weer overal mee bemoeien......wat een stuk verdriet is die vent toch, maar we lijken maar niet van hem af te komen.
Overmars is binnen ( en niks uitgelekt zelfs :smileajax: )....nu Fontein nog.

PostPosted: 06 Jul 2012 19:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben er ook erg blij mee :ajaxsmiley:
De weg omhoog naar de europese top is in volle gang, Here we come :ajaxslacht:

PostPosted: 06 Jul 2012 23:03 
De Goeie Ouwe Tijd

ajax 4 ever wrote:
Ik ben er ook erg blij mee :ajaxsmiley:
De weg omhoog naar de europese top is in volle gang, Here we come :ajaxslacht:
ZO IS DAT !!!! Nu alleen nog even leren hoe het werkt op de transfermarkt en wat sneller zaken doen ipv dat gelulhannes van nu met Peppi en Kokki......het lijkt allemaal nergens op met deze 2 poppetjes van Fuckin Coronel......da`s een Europese topclub onwaardig.

PostPosted: 07 Jul 2012 09:56 
Erelid

Overmars was bij GAE altijd behoorlijk daadkrachtig met transfers.

Had deze zomer al voordat hij stopte bij GAE het team voor komend seizoen zowat gereed, als ik het me goed herinner.

Denk juist met Overmars dat transfers weer wat daadkrachtiger gedaan worden. Als scouting dan ook weer serieus wordt genomen dan gaat dat ook weer mooi worden.

PostPosted: 07 Jul 2012 10:05 

Hopelijk lopen we met hem als directeur spelers als Honda, Mertens en Chadli niet meer mis. Af en toe loopt er een parel rond in de Jupiler League en door al zijn jaren bij Go Ahead Eagles ziet Overmars dat hopelijk in.

PostPosted: 07 Jul 2012 14:12 

Met zijn connecties met Go Ahead, kunnen we miss daar ook wat spelers stallen, A1 spelers die voor het tweede jaar zullen spelen in de A1. Kijken of ze daar het hoogste niveau aan kunnen.

PostPosted: 07 Jul 2012 14:22 
Beheerder

Frank de Boer had het erover in dat NOS-interview. Overmars heeft zeker, naast de eredivisie en buitenlandse competities, de hele eerste divisie op de korrel.

PostPosted: 16 Jul 2012 13:03 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Wat is het toch fantastisch dat we eindelijk mensen aan het roer hebben in wie ik een rotsvast vertrouwen heb. Het is bij Ajax nog nooit volledig naar mijn zin geweest, maar nu wel. Cruijff is een absolute held. Het nieuwe beleid is een verademing.

Narsingh komt niet en iedereen spreekt zich uit volgens dezelfde visie. Overmars, de Boer en van Duivenbode. Van Duivenbode is ook een geweldenaar in de RVC. De gezamenlijke visie is vertegenwoordigd in alle geledingen van de club.

De stelling, we gaan vol voor de jeugd klinkt als muziek in mijn oren. Het recept is simpel, maar door alle passanten moeilijk uit te voeren. We hebben een groep unieke voetbalpersoonlijkheden aan het roer die beschikken over een gezond stel hersenen en een schat aan ervaring. Ze kennen elkaar door en door en ze hebben niet snel de ambitie om te vertrekken. Het buitenland hebben ze meegemaakt, ze zijn weer gesetteld in de regio.

Overmars, Bergkamp, Jonk, de Boer, van Duivenbode, Cruijff.

Kan het beter?

Met deze mensen is het gewoon wachten op succes. Dat komt vanzelf. Ze delen dezelfde visie en mocht er even kritiek komen, zal Cruijff rugdekking geven in de media. Als je voor de jeugd kiest, kan het soms wisselvallig zijn. Dan is er altijd nog Cruijff. Het is de ideale mix en het perfecte recept voor succes. Dat staat dan nog los van wat deze mensen doen met de uitstraling en de aantrekkingskracht van de club. Overal gaan de deuren open en alle jeugdspelers willen weer naar Ajax. Ik werd over Ajax vaak afgeschilderd als een negatieveling, dus dat ik lyrisch ben wil wat zeggen.

We gaan tropenjaren tegemoet. Laat PSV maar kopen, wij stelen de show

PostPosted: 16 Jul 2012 13:24 
Erelid

Inderdaad JL10.

Laat PSV maar komen! Wij zijn AJAX, wij zijn de BESTE !

Laat Nederland maar weer merken dat AJAX er is..Dat iedereen ons weer als arrogant zien! Dat we de grootste waren, zijn en blijven !

PostPosted: 16 Jul 2012 17:01 
De Goeie Ouwe Tijd

Nou nou nou jongens......waar is dit optimisme op gebaseerd?? Op die 2 kampioenschappen??......die moet je wel even in het juiste perspectief zien lijkt me.
Voorlopig is Ajax er alleen maar zwakker op geworden.....veel zwakker en die strontboeren sterker. Ik vind Ajax op de transfermarkt gewoon een plee figuur slaan momenteel hoor.

PostPosted: 16 Jul 2012 17:34 
Erelid

@ Ad: Maak je nou niet teveel zorgen. Het zou mij zéér verbazen mocht psv echt geweldig gaan voetballen ineens. Daarnaast verwacht ik van AJAX kant ook nog wel wat aanwinsten.

Wellicht is het jammer dat Narsingh niet komt (vind ik ook) maar vind het zéér goed dat AJAX een bepaald beleid heeft en daar niet van afwijkt.
Spelers moeten naar Ons Aller AJAX willen om in het mooiste shirt van Nederland te spelen en deze met ziel en zaligheid te vertegenwoordigen, niet om de pecunia's.

PostPosted: 16 Jul 2012 20:48 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ad wrote:
Nou nou nou jongens......waar is dit optimisme op gebaseerd?? Op die 2 kampioenschappen??......die moet je wel even in het juiste perspectief zien lijkt me.
Voorlopig is Ajax er alleen maar zwakker op geworden.....veel zwakker en die strontboeren sterker. Ik vind Ajax op de transfermarkt gewoon een plee figuur slaan momenteel hoor.
Dat vind ik niet :) Ik baseer dat op de bovenstaande mensen en de visie waar ze voor staan. Incidenteel zou je een jaar de titel kunnen missen, maar de lange termijn ziet er geweldig uit. PSV komt zich vanzelf tegen met dit beleid. Nog niet het komende seizoen, maar daarna wel. Als Ajax dit beleid vast kan houden verwacht ik dat we zomaar 10 jaar achter elkaar kampioen kan worden.

We hebben het meeste geld, de grootste uitstraling en straks ook weer de beste jeugdopleiding. Ajax wordt weer een voorbeeld voor anderen. Het wanbeleid is verleden tijd.

Ik word heel enthousiast van het huidige beleid en dat enthousiasme kwam weer naar boven toen ik dezelfde verklaring hoorde uit de mond van de Boer, Overmars en van Duivenbode. We hoeven ons totaal geen zorgen te maken, met deze mannen komt alles voor elkaar.

PostPosted: 16 Jul 2012 22:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Ik geloof ook in het beleid. Eindelijk houdt Ajax zich er ook aan.
Met al die aankopen gaat PSV het nog lastig krijgen. Vergeet niet dat ze weer geen CL spelen. Ze moeten ook ieder seizoen een deel van de 'lening' terug betalen aan de gemeente.

Laat Ajax maar dit beleid voeren, nu is het misschien zonde omdat je een Narsingh misloopt maar op den duur zal dit beleid zijn vruchten af gaan werpen. Ajax gaat weer terug naar de basis. Ajax wordt weer Ajax!

Post new topic  Reply to topic  [ 1378 posts ]  1 2 3 4 5 56  Next

All times are UTC+02:00