Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1669 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 67  Next
Author Message
 Post subject: Re: Jong Ajax
PostPosted: 29 Nov 2011 23:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Omdat die bij deze selectie zit. Zeg 't maar heren. Echt, of shop?

Image

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Nov 2011 00:26 

Ovenwant wrote:
Omdat die bij deze selectie zit. Zeg 't maar heren. Echt, of shop?

Image
Doet t er wat toe? Die kerel is geen Ajacied.

PostPosted: 05 Dec 2011 22:16 

Vanavond kon el hamdaoui geen stempel op het duel van Jong Ajax drukken, de ploeg verloor in Alkmaar met 1-0.
Foto's en een verslagje op:
http://jongajax.ucoz.com/blog/jong_ajax ... -12-06-147

PostPosted: 08 Dec 2011 09:19 

Jong AZ - Jong Ajax 1-0 (0-0)

Dit seizoen heb ik betere wedstrijden gezien van Jong ...

Rentree van Mo was interessant, veel aandacht, vooral van media die je nooit bij Jong ziet (..). Net zo interessant: debuut van A1-speler Mitchell Dijks op 5 (hele wedstrijd; onderste foto) en meespelen van andere A1-spelers Fabian Sporkslede (3; hele wedstrijd) en Sven Nieuwkoop (op 2; 2e helft ingevallen voor Ruben Ligeon).

Was er vanaf 4 uur iets voor de selectie aankwam. Moet zeggen, dat AZ een zeer sympathieke gastheer was.

Veel bekijks van (aan) de zijde van Ajax: Joeri De Kamps, Fred Grim, Rob Kalse, Danny Blind, Søren Lerby e.v.a.

Volgende wedstrijd: 12.12.2011 18.30 uur: Jong PSV, thuis op De Toekomst. Ole ole.

Last edited by Rudolph on 14 Mar 2012 13:45, edited 1 time in total.

PostPosted: 13 Dec 2011 06:52 

Jong Ajax heeft gisterenavond de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop met liefst 4-1 gewonnen van Jong PSV. Voor de Amsterdammers scoorden Ozbiliz, Boere, Serero en Van Rhijn., de goal van PSV werd gescoord door Van Overbeek.
Foto's op: http://jongajax.ucoz.com/blog/jong_ajax ... -12-13-148

PostPosted: 29 Dec 2011 08:41 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-talent naar AA Gent

Bron: De Telegraaf

Ajax is opnieuw een talent uit de opleiding kwijtgeraakt aan een buitenlandse club. Jong Ajax-spits Tom Boere stapt echter niet over naar een kapitaalkrachtige Engelse club, zoals veel andere Nederlandse talenten, maar naar het Belgische AA Gent.

De 19-jarige Zeeuw verhuist per direct naar Gent waar een meerjarig contract voor hem klaar ligt. Ajax ontvangt een bescheiden transfersom voor Boere, die van zijn zevende tot zijn vijftiende al uitkwam voor AA Gent alvorens naar Ajax te verkassen.

Eerder trok AA Gent ook al de jeugdige Ajax-doelman Sergio Padt aan.

PostPosted: 29 Dec 2011 08:59 

343 wrote:
Ajax-talent naar AA Gent

Bron: De Telegraaf

Ajax is opnieuw een talent uit de opleiding kwijtgeraakt aan een buitenlandse club. Jong Ajax-spits Tom Boere stapt echter niet over naar een kapitaalkrachtige Engelse club, zoals veel andere Nederlandse talenten, maar naar het Belgische AA Gent.

De 19-jarige Zeeuw verhuist per direct naar Gent waar een meerjarig contract voor hem klaar ligt. Ajax ontvangt een bescheiden transfersom voor Boere, die van zijn zevende tot zijn vijftiende al uitkwam voor AA Gent alvorens naar Ajax te verkassen.

Eerder trok AA Gent ook al de jeugdige Ajax-doelman Sergio Padt aan.
Zonde. Als je zag hoe makkelijk hij ze er bij jong in schoot is het zonde dat hij hier zijn kans niet heeft gekregen.

PostPosted: 29 Dec 2011 09:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Hij had gewoon een gebrek aan de echte techniek en ook fysiek was het niet geweldig. Typische goaltjesdief, maar vrij weinig voor Ajax.

PostPosted: 29 Dec 2011 10:03 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hij sluit aan bij de eerste selectie. Met een beetje mazzel wordt hij nog eerste spits ook.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=155442

PostPosted: 29 Dec 2011 10:13 
Moderator De Toekomst

Droomaankoop: Virgil van Dijk
Het klinkt misschien lullig, het is wel een bepaald type spits, maar geen Ajaxspits. Hij is niet snel, is inderdaad niet echt wendbaar en technisch niet supersterk, maar hij scoort wel heel makkelijk. Zijn inzicht is prima, en bij Ajax heeft hij goed gewerkt aan zijn techniek en snelheid. Ik hoop dan ook dat hij doorbreekt en voor hem is het mooi naar zijn oude cluppie weer, want ik ga er niet vanuit dat hij bij Ajax was doorgebroken.

PostPosted: 29 Dec 2011 10:29 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik denk dat iedereen wel tevreden kan zijn met deze transfer.

Wie wordt nu de eerste spits van Jong-Ajax?

PostPosted: 29 Dec 2011 14:39 
Moderator De Toekomst

Ik zie hem bij AA Gent wel doorbreken, eerlijk gezegd. Tenminste als hij z'n neusje voor de goal ook in België kan bewijzen. Goede keuze van hem. Misschien dat hij in de toekomst weer een stap vooruit kan maken. Op dit moment was Jong Ajax z'n plafond.

PostPosted: 29 Dec 2011 16:06 
Erelid

Leonel wrote:
Wie wordt nu de eerste spits van Jong-Ajax?
El Hamdaoui...?

PostPosted: 29 Dec 2011 16:19 

Volgens mij wordt Schoop de nieuwe spits ik ken hem niet maar ik wat ik van hem gezien is het een type Sno (zo ziet hij er temijnste uit).

PostPosted: 29 Dec 2011 16:22 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
D_skilled wrote:
Ik zie hem bij AA Gent wel doorbreken, eerlijk gezegd. Tenminste als hij z'n neusje voor de goal ook in België kan bewijzen. Goede keuze van hem. Misschien dat hij in de toekomst weer een stap vooruit kan maken. Op dit moment was Jong Ajax z'n plafond.
Kwam duidelijk te kort voor de A-selectie mee eens. Dat had hij zelf ook door anders zou hij er niet voor kiezen om naar zn oude club Gent te gaan.

PostPosted: 29 Dec 2011 18:46 

Het zegt natuurlijk veel dat De Boer hem terwijl Sigthorsson, Bulykin én De Jong geblesseerd waren Boere nog steeds niet bij de selectie werd gehaald, al was het alleen maar om mee te trainen. De Boer was er duidelijk zeer bewust van dat De Boer niet goed genoeg voor het eerste is en ook niet zal worden de komende jaren.

PostPosted: 29 Dec 2011 19:04 
Erelid

Ik denk dat we de stage van Angelov (de verhalen die ik hoor zijn dat we niet knallend enthousiast moeten worden van die jongen) ook wel verklaart.

PostPosted: 29 Dec 2011 19:21 
Moderator De Toekomst

Ieder jaar lopen er buitenlandse spelers stage op de Toekomst. Vorig seizoen was dat o.a. Dominic Masek, zogenaamd het grootste talent van Tsjechië.

Ryo Miyiachi was de laatste écht goede stagespeler. In de oefenwedstrijd tegen Schevingen toonde hij meerdere malen z'n pijlsnelle demarrages. Helaas koos hij voor Arsenal.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:15 
Erelid

Ik vond Savic ook wel aardig (verder staan Manucharyan en Reis me bij). Ik heb trouwens wel ergens een database van alle stagespelers van Ajax de afgelopen 10 jaar en wat daar van geworden is. Bij de meeste is dat overigens geen geweldige carriere, en sommigen zijn zelfs gestopt met voetballen.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:40 
Moderator De Toekomst

Savic heeft te vroeg de sprong naar een Europese topclub gemaakt. Hij had beter eerst een tussenstap kunnen nemen. Hij en Miyaichi hadden Ajax op dit moment sterker gemaakt. Het zijn betere spelers dan van Rhijn en Ozbiliz/Ebecilio. Hoewel je voor beide een non-EU salaris betaalt, maar dan heb je ook wat.

Ik vind dat als je een buitenlands talent haalt dat hij significant beter moet zijn dan de Ajax-spelers. Er zijn de afgelopen jaren zoveel jonge buitenlandse talenten bij Ajax gesneuveld, dat is onwerkelijk. Weihrauch, Jesper Floren, Suk etc. De lijst is eindeloos. Ook Toivomaki lijkt te stranden. De top moet de norm zijn. Supporters worden snel enthousiast als Ajax een buitenlands talent aantrekt, want jong, onbekend, talentvol, goedkoop en er wordt ook over de grenzen gekeken. Als de media in hun eigen land ze ook nog omhoog praat door ze the next big thing te noemen, dan weet je dat de verwachtingen alleen maar kunnen tegenvallen.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:54 
Erelid

Ik vind het persoonlijk nog te vroeg om Toivomaki af te schrijven. Is ook wel eens bij Moisander gebeurd dat hij eigenlijk te vroeg werd afgekeurd. Toivomaki speelde kort na zijn komst juist redelijk aardig hoorde ik.

Weighrauch is zelfs helemaal gestopt met voetballen. Maar met op proef komen heb je ook weer verschillende categorien. Soms heb je dat spelers toevallig langskomen of aangeboden worden, dat ze dan stage mogen lopen vind ik niet gek. Kwalijker is wanneer je na een scouingstraject nog spelers krijgt die eigenlijk niet voldoen.

PostPosted: 29 Dec 2011 22:38 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
D_skilled wrote:
Ryo Miyiachi was de laatste écht goede stagespeler. In de oefenwedstrijd tegen Schevingen toonde hij meerdere malen z'n pijlsnelle demarrages. Helaas koos hij voor Arsenal.
Ajax stopte met hem uiteindelijk toch? Hij had een gebroken been, en Ajax wilde het risico niet nemen geloof ik

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Dec 2011 11:22 
Moderator De Toekomst

Nee, hij koos gewoon voor Arsenal.
Topscout: "Wou Gent-aanwinst voor RSCA volgen"

AA Gent rekent na de winterstop op goals van Tom Boere. Het haalde zijn ex-jeugdspeler weg bij Ajax. Urbain Haesaert was de scout die hem naar Ajax haalde.

"Ik vergelijk Boere een beetje met Björn Vleminckx. Zijn eerste balcontrole en handelingssnelheid kunnen beter, maar in het strafschopgebied is hij heel gevaarlijk", zegt Haesaert, die nu voor Anderlecht werkt, in Het Laatste Nieuws.

"Het verbaast mij dat Boere Ajax al verlaat. In mei maakte hij nog indruk op een jeugdtoernooi. Ik wou hem in 2012 scouten voor Anderlecht. Misschien past zijn stijl niet bij Ajax."

Mats Rits speelde met Boere samen bij Ajax. "Hij scoort heel vlot. Met links, met rechts en met het hoofd", zegt Rits in Het Laatste Nieuws. "Boere is snel en sterk. Bovendien is hij goed met zijn rug naar het doel van de tegenstander. Hij is altijd aanspeelbaar."
Sporza.be

PostPosted: 30 Dec 2011 16:08 
Erelid

Nog even over Toivomaki. Ik heb het nog even nagekeken op de site van Ajax, maar hij heeft dit seizoen nog geen minuut gespeeld bij Jong Ajax (zo te zien zat hij niet eens een keer bij de selectie). Weet iemand waarom dat is? Ik heb ook eigenlijk sinds zijn komst helemaal niets meer over hem gehoord.

PostPosted: 30 Dec 2011 18:08 
Erelid

Blessures voornamelijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 1669 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 67  Next

All times are UTC+01:00