Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 246 posts ]  1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
 Post subject: De Bestuursraad
PostPosted: 24 Oct 2011 13:53 

20 maart 2012:

Op dinsdag 20 maart zijn Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor toegetreden tot de Bestuursraad van Ajax. De Bestuursraad is hiermee compleet en bestaat uit de volgende zeven leden:

Hennie Henrichs (voorzitter)
Tonnie Bruins Slot
Jan Buskermolen
Dick Schoenmaker
Cees Vervoorn
Maarten Oldenhof
Ronald Pieloor

Ledenraad weer bijeen
Bron: ANP/Ajax Showtime
De ledenraad stemt maandagavond over de nieuwe bestuursraad.

Deze raad moet de huidige ledenraad (24 man) en het bestuur (3 man) samen voegen tot een zevenkoppig bestuursraad. Er was door de leden al positief op geadviseerd op 12 september.

Een voordrachtcommissie moet op zoek gaan naar kandidaten. Maarten Fontein, Jaap de Groot en Tscheu la Ling zouden kandidaten zijn. Verder komt er mogelijk een zetel voor supporters.
Ajax kijkt duidelijk naar Bayern München om te zien hoe ze de club moeten hervormen. Ik zelf heb op AF al eens aangegeven dat ik dit een zeer positieve ontwikkeling vind. Alleen wat een man als Jaap de Groot aan het bestuur van Ajax toe zal voegen mag god weten. Ajax moet in de bestuursraad mensen opnemen die veel kennis hebben van het leiden van een voetbalclub en een bedrijf. Mensen die ik graag in de raad wil zien plaatsnemen zijn Hiddink, Fontein, La Ling en Molenaar. Verder mag er van mij dan nog een vertegenwoordiger van de supporters bijkomen en Henrichs en Blocks misschien.

Post subject: Re: De bestuursraad
PostPosted: 26 Oct 2011 16:24 

Van AjaxShowtime.com
Henrichs en Blocks kandidaat bestuursraad
Hennie Henrichs en Hein Blocks zijn volgens De Telegraaf kandidaat om in de bestuursraad plaats te nemen.

Ook Van Oevelen en Vervoorn zouden ook opties zijn. Verder dan deze vier namen kwam Mark Geestman niet met zijn zoektocht naar 7 mensen voor de bestuursraad.

Hij wilde voor de bestuurszetel Ronald Pieloor, voormalig lid van de harde kern, voordragen, maar dat heeft hij toch maar niet gedaan of het is niet gebeurd.

Andere bronnen meldden eerder dat Maarten Fontein, Jaap de Groot en Tscheu la Ling kandidaten zijn. Dit wordt in De Telegraaf niet genoemd. Cruijff wil het liefst zoveel mogelijk voetballers, maar dat lijkt niet te lukken.

Andere mensen willen er graag in, maar deze tegenkandidaten kunnen zich pas melden als de algemene ledenvergadering is uitgeschreven.

De spanning nam deze week toe in de RvC omdat er een memo van Ten Have uitlekte met namen voor een adviesraad. Echter dit was Cruijff zijn idee en hij was niet op de hoogte van de namen. Van Basten zou niet onder deze namen hebben willen werken en daarom niet aan de slag zijn gegaan. De namen die toen in de media zijn gekomen waren juist weer geen namen van Ten Have en Cruijff werd er vervolgens van beticht deze namen samen te hebben gesteld. Kortom, een zootje.
.

Post subject: De Bestuursraad
PostPosted: 29 Nov 2011 13:41 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Gisteren is dus een nieuw (ad interim) bestuur benoemd ter opvolging van het bestuur met Coronel.

Het nieuwe bestuur zal bestaan uit:

- Ernst Ligthart
- Roger van Boxtel
- Rob Been jr

Dit staat op Ajax.nl:

Rob Been jr (1962): Actief (jeugd/amateur)speler vanaf 1977, lid Bordjesclub. Lid van de Ledenraad sinds 2007. Financieel geschoold. Zelfstandig ondernemer op gebied van sportmarketing.

Roger van Boxtel (1954): Ajax-fan vanaf 8 jaar, voetbalde bij DVH Amstelveen en SC Overamstel, lid Ledenraad sinds 2009. Oud Tweede Kamerlid en oud-minister, voorzitter Raad van Bestuur Menzis, aankomend lid Eerste Kamer

Ernst Ligthart (1969): (Amateur)speler vanaf 1995-2005, lid Ledenraad sinds 2004. Diverse commissies, Advocaat ondernemingsrecht. Maatschapsvoorzitter DijkstraVoermans.

Wat moet ik hier van denken? Er waren, zover ik kan zien, betere en meer voetbalminded leden.

Wat is verder precies de taak van het bestuur? Is een 'controlerend orgaan' en heeft weinig besluit-rechten toch?

PostPosted: 29 Nov 2011 16:34 
Erelid

Deze drie heren zullen de vergadering leiden voor de aandeelhouders en voor de leden. Daarna zal er een nieuw bestuur komen.

PostPosted: 29 Nov 2011 17:45 

Inderdaad, deze heren zaten al tot de nek in deze materie (de Ajax vergaderingen) en het is dan ook heel logisch dat zij dit oppakken.

PostPosted: 29 Nov 2011 19:54 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Vooral Been Jr. had ik wel verwacht. Hoofd ledenraad, hoofd van die verzoeningscommissie..

Ik hoop dat in een nieuwe directie/RvC een Theo van Duijvenbode en Leo van Wijk iets willen betekenen

PostPosted: 30 Nov 2011 08:09 
Erelid

• Opheldering over contract Van Gaal

Bron:Telesport.nl

De ledenraad heeft de Ajax NV gevraagd om opheldering over de benoemingen van Martin Sturkenboom als algemeen directeur ad interim, Danny Blind als technisch directeur ad interim en de beoogde benoeming van Louis van Gaal tot algemeen directeur van Ajax door de rvc.

De status van de diverse benoemingen is onduidelijk. Vooral met betrekking tot Louis van Gaal, die achter de rug om van diens aartsvijand Johan Cruijff werd binnengehaald door de commissarissen Ten Have, Olfers, Davids en Römer. In het persbericht twee weken geleden werd gesproken over een ’beoogde’ benoeming van Van Gaal en president-commissaris Ten Have vertelde later dat Van Gaal een drie- of vijfjarig contract zou tekenen bij Ajax. Dit impliceert dat er wellicht een akkoord is, maar dat dit niet is ondertekend en ook de termijn nog niet is vastgesteld. Mocht dit het geval zijn dan zou het eenvoudig kunnen zijn voor Ajax om de benoeming van Van Gaal af te blazen.
    Bayern
    Drie dagen na de bekendmaking dat Van Gaal zal terugkeren, vertrok de beoogde algemeen directeur voor een rondreis door Azië. Overigens niet voordat hij contact had gelegd met zijn voormalige werkgever Bayern München met het verzoek de onderlinge band eerder door te snijden. Van Gaal, vorig seizoen op non-actief gezet, krijgt tot het einde van zijn contractperiode tot medio 2012 gewoon doorbetaald door Bayern. Gaat hij eerder aan de slag als algemeen directeur bij Ajax – zijn voorkeur gaat uit naar 1 januari 2012 – dan wil de Duitse club de betalingen stoppen.

PostPosted: 30 Nov 2011 08:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ook Cruijff wilt dit. http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111130_005
Hopelijk zijn die mensen nog weg te sturen.

PostPosted: 30 Nov 2011 14:42 
International Moderator

Ik vraag me af in welk jaar leven we nu. 1991 of 2011? ;)

PostPosted: 30 Nov 2011 14:53 
Beheerder

Zeker niet in 1991, want Van Gaal is niet eerlijk en wel achterbaks.

PostPosted: 02 Dec 2011 22:56 
Erelid

• Wel mondelinge afspraken, nog geen contract

#bron:www.voetbalzone.nl

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax haalde zich vorige maand de woede van Johan Cruijff op de hals. In zijn afwezigheid besloten Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids om Louis van Gaal te benaderen als de nieuwe directeur van Ajax. Dit, terwijl Cruijff juist fel tegen de benoeming van de ex-trainer was. Olfers sprak vrijdagavond in Nieuwsuur tegen dat er reeds een contract met Van Gaal is gesloten.
    Vorige maand kwam uit dat Van Gaal contact had opgenomen met Bayern München, om te praten over ontbinding van zijn contract. Dat voedde de geruchten dat hij er zeker van was, naar Amsterdam terug te keren. Daar is echter nog geen sprake van, benadrukte commissaris Olfers vrijdagavond. “Er is niets getekend. Dat kan ook niet. De aandeelhoudersvergadering is op 12 december. Wel zijn er mondelinge afspraken gemaakt, anders hadden we het ook niet naar buiten kunnen brengen”, sprak zij.
    Van Gaal, die eerder als trainer en technisch directeur werkte bij Ajax, heeft nog niet uitgebreid kunnen reageren op de berichtgeving in Nederland. De Amsterdammer is bezig aan een reis over de wereld en zei onlangs vanuit Hong Kong dat het woord nog altijd aan de RvC van Ajax was. “Ik ben nog lang niet aan de beurt”, vertrouwde hij toen Voetbal International toe.

PostPosted: 02 Dec 2011 23:07 
Beheerder

Bericht van de Ledenraad

Bron: AJAX.nl

PostPosted: 02 Dec 2011 23:23 
Erelid

Dat ze nu pas zeggen dat er nog helemaal geen contract is onderstreept alleen maar hoe smerig ze het spel hebben gespeeld. Ze brengen wel doodleuk naar buiten dat het allemaal rond was maar ze hebben Cruijff niks verteld, zelfs toen die meermaals had gevraagd om het contract te mogen inzien hebben ze dit niet naar buiten gebracht.

PostPosted: 02 Dec 2011 23:29 
Erelid

Sigtyr wrote:
Dat ze nu pas zeggen dat er nog helemaal geen contract is onderstreept alleen maar hoe smerig ze het spel hebben gespeeld. Ze brengen wel doodleuk naar buiten dat het allemaal rond was maar ze hebben Cruijff niks verteld, zelfs toen die meermaals had gevraagd om het contract te mogen inzien hebben ze dit niet naar buiten gebracht.
Dat konden ze dus ook niet. Want dit was helemaal niet ondertekend...

PostPosted: 03 Dec 2011 10:10 
Erelid

Het gaat niet alleen om het contract van Van Gaal, maar ook om Blind en Sturkenboom en die contracten zijn er wel.

PostPosted: 03 Dec 2011 14:48 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
http://www.catenaccio.nl/2011/achtergro ... n-de-tijd/

Dit artikel is zo ontzettend spot-on dat ik oproep om het zo veel mogelijk te verspreiden, en in ieder geval zelf te lezen. Ajax is ziek, heel ziek, terminale stadia....

PostPosted: 03 Dec 2011 15:17 
Beheerder

Zei het gisteren nog eens:
Dat is het probleem ook. Daarom wilde Cruijff ook meer voetballers in de Ledenraad.
Het zijn/waren veel te veel kritiekloze piepeltjes uit de stal van Coronel. Die man heeft echt te veel macht binnen AJAX.
En dit artikel geeft het alleen maar verder aan. Een geweldig artikel over een verschrikkelijk iets. :evil: :( :x

PostPosted: 03 Dec 2011 15:21 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het was voor mij al duidelijk hoe dit ging, maar dit is inderdaad een mooi overzicht.

Mocht de revolutie van Cruijff mislukken, dan hoop ik echt dat de voetballers met ze allen een nieuwe club beginnen met de filosofie waar ik zo van hou.

PostPosted: 03 Dec 2011 16:29 

Hoe komt het dat de ledenraad met deze namen akkoord is gegaan? Het groepje in de ledenraad wat pro-Cruijff is moet toch weten dat deze mannen Cruijff er zo snel mogelijk totaal uit willen werken? Onze club moet echt eens totaal gezuiverd worden van al dit soort beroeps Ajacieden. Wie zal trouwens de bestuursraad definitief aanstellen, de algemene leden vergadering? Kunnen Cruijff en de zijne daar met een alternatieve bestuursraad aankomen die in ieder geval voor de helft bestaat uit oud-voetballers?

PostPosted: 03 Dec 2011 17:33 

Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Ik las het artikel ook, vanmiddag. Als je zulke dingen leest ga je er toch wel weer aan twijfelen of Ajax ooit gaat genezen van ziektes als Coronel, Van Os & friends. Ik ben nu toch wel heel bang dat Cruijff dit gaat verliezen, en Cruijff is helaas onze laatste troef om ooit op het nagestreefde niveau terug te keren..

PostPosted: 03 Dec 2011 18:05 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Nogmaals verspreiden die hap, waar je maar kan...dit is als supporters nog een van de weinige kansen...

PostPosted: 03 Dec 2011 18:12 
Erelid

Heb ik gedaan, had nog een beetje twitter verkeer met de auteur van het stuk.

Nog een leuk stukje over jou:

@J_Boersma Uitstekend. Pushkin heeft me ooit nog erg geholpen bij artikel over Raiola. Kenner op gebied zaakwaarnemers. Moet je koesteren.

We koesteren je Pushking, Dat je het weet ! :D ;)

Edit: Pushking is een typo, maar staat wel grappig, dus ik laat het staan voor deze keer. ;)

PostPosted: 03 Dec 2011 18:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Nou ik heb geen respect voor die 4.
Het is eerder respectloos wat ze gedaan hebben.

PostPosted: 03 Dec 2011 18:45 

Massaal naar VI mailen mensen!!!!

Hier kun je Johan Derksen een vraag sturen om te behandelen tijdens de uitzending, eventueel vanavond ook Van Duijvenbode!

http://www.vi.nl/Voetbal-International-1/Vraag-aan.htm

Deze link kun je naar hem sturen: http://www.catenaccio.nl/2011/achtergro ... n-de-tijd/

Kom op mensen, allemaal mailen! Johan heeft heel veel macht!

PostPosted: 04 Dec 2011 00:15 

Seizoenskaart: 413
Die Pieter is echt goud waard. Nog maar 18 en nu al stukken van zulke kwaliteit afleveren.

Post new topic  Reply to topic  [ 246 posts ]  1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+01:00