Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 432 posts ]  1 2 3 4 5 18  Next
Author Message
 Post subject: Kenneth Vermeer
PostPosted: 11 Oct 2011 19:14 
Erelid

Image
Naam : Kenneth Vermeer
Positie : Doel
Rugnummer : 1
Geboren : 10-01-1986
Lengte : 182 cm.
Gewicht : 78 kg.
Geboorteplaats : Amsterdam

Post subject: Re: Kenneth Vermeer
PostPosted: 24 Oct 2011 14:04 
Erelid

Twee duels voor Vermeer

Bron: Telesport.nl

Mooie oplossing dacht ik zo. :)

PostPosted: 24 Oct 2011 14:09 

Vermeer heeft dit seizoen al grote stappen in zijn ontwikkeling gemaakt en tot nu toe is hij, in mijn ogen, de best spelende Ajacied van het seizoen 2011/12. Als hij dit niveau het hele jaar volhoud dan zou Bert van Marwijk blind moeten zijn om hem niet mee te nemen naar het EK, al hoewel Vorm en vooral Krul ook goed in vorm (no pun intended) zijn.

PostPosted: 24 Oct 2011 14:15 

Mooie oplossing dacht ik zo. :)[/quote]
Zeker, dan mist hij eigenlijk maar een wedstrijd.

PostPosted: 24 Oct 2011 14:19 
Erelid

Eigenlijk niet, want Cilessen keept toch altijd in de beker, dan kan hij alleen tegen Roda niet op de bank plaatsnemen, that's it.

PostPosted: 24 Oct 2011 14:25 

Oeps, las over voorwaardelijk heen..

PostPosted: 24 Oct 2011 15:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Kan me hier prima in vinden, was niets ernstigs aan de hand.

PostPosted: 24 Oct 2011 18:26 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Die tackle van Manolev waar hij geel met een rood randje voor kreeg was vele malen erger.. Het is omdat hij een scoringskans ontneemt...

PostPosted: 30 Nov 2011 13:43 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vermeer fit voor Excelsior

Bron: AT5.nl

PostPosted: 30 Nov 2011 16:09 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
(klinkt lullig, maar toch: ) Jammer

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Nov 2011 16:54 

Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Blijft een storende factor en is natuurlijk erg wisselvallig. Maar ik vraag me nog steeds af of dat met Cilessen wel beter gaat. Cilessen is aan de bal een stuk rustiger, maar gaat op de lijn ook gewoon vaak in de fout. De bekerwedstrijd in Kerkrade bijvoorbeeld.

PostPosted: 30 Nov 2011 16:58 

Vermeer heeft een paar blunders gemaakt maar heeft ook veel punten gepakt voor Ajax. Er zijn genoeg wedstrijden dit seizoen geweest waarin Vermeer de beste speler van Ajax was. Jammer genoeg hebben de meeste mensen een kortetermijngeheugen en vergeten ze dat meteen weer nadat iemand het één of twee wedstrijden niet goed doet. Ook na zijn blunders speelde Vermeer weer een zeer goede wedstrijd tegen Lyon die Ajax zonder hem had verloren.

Natuurlijk kan het nog veel beter en heeft hij duidelijke zwaktes maar hij heeft ook nog nooit een heel seizoen in op Eredivisie niveau de basis gespeeld. Ik denk dat Vermeer aan het einde van dit seizoen al een veel betere keeper zal zijn dan hij voor dit seizoen was en hopelijk krijgt hij het vertrouwen van De Boer.

Laat ik er eerlijk bijzeggen dat ik voor dit seizoen behoorlijk negatief was over Vermeer.

PostPosted: 30 Nov 2011 19:04 

Je bent zo goed als je laatste prestatie he, GW. Maar inderdaad, iets meer credit naar Vermeer is geen overbodige luxe. Nerveus gewissel met de keeper heeft nog nooit vruchten afgeworpen

PostPosted: 30 Nov 2011 20:52 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Dat mag je de verdediging ook aanrekenen hoor. En dan met name Vertonghen. Waarom de hele tijd terug spelen terwijl je gewoon naar het middenveld kan spelen. Alleen durven ze het niet.

Toch haalt Vermeer echt rare fratsen uit en voel ik me ook niet op mijn gemak als de bal hoog komt.

PostPosted: 30 Nov 2011 22:13 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dat die tegen Lyon goed stond te spelen, is geloof ik ook meer geluk dan wijsheid. Ik herinner me een kans in de eerste helft waarbij hij de bal wel had, maar hij er wel van af dook.

Cillessen is in bijna alles een betere keeper. Minstens gelijkwaardig. Cillessen straat zoveel meer rust uit. Laat mij ook eens wedstrijd rustig naar Ajax te kijken, zonder dat m'n hartkloppingen met 20 per seconde stijgen als de tegenstander in balbezit is.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Nov 2011 22:18 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat vind ik ook. Ook zijn zwakke plekken; hoge ballen en zijn uittrappen zijn nog steeds niet verbeterd.

PostPosted: 30 Nov 2011 22:27 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Toch het eerste moment dat je zoiets gaat vervangen is in de winterstop. Zo kan het elftal er ook aan wennen..

Ook van Jasper ben ik trouwens niet 100% overtuigd, komt op mij ook niet altijd zeker over. Heeft zeker mindere reflexen dan Kenneth. Echter straalt hij veel meer rust uit.

PostPosted: 30 Nov 2011 22:59 
Erelid

Krijg bij Vermeer het gevoel dat wanneer hij een keer blundert hij daar weken onzeker van kan zijn.

PostPosted: 30 Nov 2011 23:36 

AFCA Niels wrote:
Krijg bij Vermeer het gevoel dat wanneer hij een keer blundert hij daar weken onzeker van kan zijn.
Vandaar dat hij tegen Lyon zo'n goede wedstrijd speelde, zeker in de laatste 20 minuten heeft hij Ajax van een verlies behoed.

PostPosted: 30 Nov 2011 23:41 

Tegen Lyon is Vermeer ook niet getest op zijn zwakke punten (uittrap, hoge voorzetten), maar wel op zijn sterke (reflex). In mijn ogen is Vermeer een doelman die punten kan pakken voor de ploeg, maar ook punten kan inleveren. Ik vind het eigenlijk een prima 2e doelman voor Ajax, maar als je kampioen wil worden heb je eigenlijk een betere eerste doelman nodig.

PostPosted: 30 Nov 2011 23:44 
Erelid

Vermeer stond tegen Lyon in het begin echt niet lekker te keepen.

PostPosted: 05 Dec 2011 07:25 

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik Vermeer, niet meer de Vermeer die hij was. Hij is heel wisselvallig de laatste tijd, maar pakt ook heel knap ballen eruit. Maar om hem nu een rustgevende stabiele sluitpost te noemen? Nou nee! Ik deel met iedereen de mening dat Cillessen veel meer rust uitstraalt en voor mijn gevoel dat ook over brengt op de rest van de spelers. Maar een goede lijn keeper is hij nog niet, maar ik denk dat we dat ook wel een beetje de ervaring mogen aanrekenen, daar is Vermeer veel verder in. Alleen heeft die het af en toe veel te druk met het coachen tot op het laatste moment, en soms doet hij dat ook wat te lang waardoor hij af en toe de fout mee in gaat. En er daardoor goals gescoord worden door de tegenstander. Hij moet denk ik even "Back to Basics". Daardoor zal hij ook meer betrouwbaar worden.

Misschien dat ik het mis heb? Maar ik heb hem wel eens in betere vorm zien verkeren.

PostPosted: 05 Dec 2011 08:45 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Welkom @ Petjuh.

Overigens was Vermeer weer mede schuldig aan een tegengoal (die van Excelsior). Of je komt voluit of je komt niet, niet zo halfbakken als dat hij nu wéér deed.

PostPosted: 05 Dec 2011 13:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Vermeer is nu wat hij vroeger ook al was, een goede lijnkeeper met dito reflexen en matig meevoetballende kwaliteiten en een zenuwpees wanneer hij moet uitkomen.

Op termijn wordt het gewoon Cilessen.

PostPosted: 05 Dec 2011 13:17 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Pushkin wrote:
Vermeer is nu wat hij vroeger ook al was, een goede lijnkeeper met dito reflexen en matig meevoetballende kwaliteiten en een zenuwpees wanneer hij moet uitkomen.

Op termijn wordt het gewoon Cilessen.
Ik verwacht eigenlijk dat Cilessen in de winterstop de plek al overneemt.

Ik merk het aan mezelf ook, als Cilessen speelt dan zit ik gelijk een stuk rustiger op de bank bij terugspeelballen en hoge ballen van de zijkant.

Post new topic  Reply to topic  [ 432 posts ]  1 2 3 4 5 18  Next

All times are UTC+02:00