Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 453 posts ]  1 2 3 4 5 19  Next
Author Message
PostPosted: 06 Nov 2012 07:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... jax__.html

PostPosted: 06 Nov 2012 08:00 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Wat een verrassing, wel blij mee trouwens. :343:

PostPosted: 06 Nov 2012 08:10 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik ben hier niet zo blij mee. Van der Sar is een geforceerde persoonlijkheid. Ik denk dat dit te snel en te hoog gegrepen is voor hem. Directeur bij Ajax is een van de topfuncties in Nederland.

PostPosted: 06 Nov 2012 08:22 
Beheerder

Een geforceerde persoonlijkheid? Wat is dat?
Wie had je dan graag gezien, JL10?

PostPosted: 06 Nov 2012 08:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
Droomaankoop: Zlatan 'held' Ibrahimovic
Seizoenskaart: Alles Thuis Europees
Van der Sar heeft nu de opleiding er voor gedaan, dus dan ga ik er van uit dat hij die aan kan. Maar ik hoop wel dat hij goed begleid wordt door o.a. Keje Molenaar. Zodat hij kan wennen.

Ik ben natuurlijk blij verrast door deze keuze.

PostPosted: 06 Nov 2012 08:33 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Haha, een geforceerde persoonlijkheid?! Say what?? Wat is dat?

Ik denk juist dat vd Sar een van de beste keuzes is, voetbalachtergrond, een echte Ajacied, heeft zijn cursussen gedaan, heeft een gigantisch netwerk en kan zijn rust behouden.

PostPosted: 06 Nov 2012 09:31 
Beheerder

Het blijft altijd een gok maar wat hebben die zogenaamde ervaren directeurs ons AJAX gebracht?
Een directeur behoort een smeermiddel te zijn. Een communicator. Iemand die open staat voor andere mensen. Iemand met levenservaring. Iemand die de cultuur kent van AJAX.

Van der Sar is zichzelf. Dan ben je pas een persoonlijkheid.

PostPosted: 06 Nov 2012 09:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Laat ik voorop stellen dat ik vdSar een fantstische voetballer vond en qua persoonlijkheid een voorbeeld voor jonge voetballers. Echter heeft hij nog geen ervaring in een bestuursfunctie. Hij heeft er misschien een opleiding voor gevolgd, maar dat betekent niet direct dat hij er klaar voor is om een miljoenenbedrijf te besturen. Overmars had ervaring in het bedrijfsleven en bij Go Ahead opgedaan en heeft daar laten zien dat hij er klaar voor is. vdSar heeft nog niks laten zien en wellicht is hij hier helemaal niet geschikt voor, de tijd moet dat uitwijzen. Ik vind het dus een risicovolle zet, want je weet eigenlijk niet wat je nu binnen haalt.

PostPosted: 06 Nov 2012 09:43 
Beheerder

JustFerro wrote:
Laat ik voorop stellen dat ik vdSar een fantstische voetballer vond en qua persoonlijkheid een voorbeeld voor jonge voetballers. Echter heeft hij nog geen ervaring in een bestuursfunctie. Hij heeft er misschien een opleiding voor gevolgd, maar dat betekent niet direct dat hij er klaar voor is om een miljoenenbedrijf te besturen. Overmars had ervaring in het bedrijfsleven en bij Go Ahead opgedaan en heeft daar laten zien dat hij er klaar voor is. vdSar heeft nog niks laten zien en wellicht is hij hier helemaal niet geschikt voor, de tijd moet dat uitwijzen. Ik vind het dus een risicovolle zet, want je weet eigenlijk niet wat je nu binnen haalt.
Liever een Van der Sar met ervaring en feeling als topsporter dan Van den Boog/Coronel/Ten Have/Vd Aat met ervaring in het bedrijfsleven maar geen enkele feeling met mensen en een voetbalclub.

Er is genoeg knowhow om Van der Sar te ondersteunen. AJAX is een voetbalclub. Geen bedrijf.

viewtopic.php?f=65&t=1023#p32745
@ Foto: :lol:

PostPosted: 06 Nov 2012 12:12 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Tuurlijk er is een risico, hij heeft nou niet echt de bestuurlijke ervaring. Toch denk ik dat het een succes zal zijn, Van der Sar komt over als een nuchtere kerel en die niet paniekerig zal handelen. Hij zal er alles aan doen om het goed zo mogelijk te laten draaien bij Ajax en zal ook onder controle staan van de RvC. Zet er nog een financiële/commerciële man a la Fontein bij en ik ben meer dan tevreden (natuurlijk donderen Slop en vd Aat op).

PostPosted: 06 Nov 2012 12:20 
Erelid

JustFerro wrote:
Dat is natuurlijk waar, maar we wilden een directeur met een voetbalachtergrond! VdSar kan natuurlijk gebruikmaken van de enorme bestuurlijke ervaring die in de RvC zit! Dit zijn ook de mensen die hem (dacht ik) aanstellen, dus ik heb er wel vertrouwen in!

PostPosted: 06 Nov 2012 13:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Top kerel voor een Top functie => zie geen probleem.
Ajax terug naar het voetbal en de mensen met echte passie voor de club ipv puur en alleen zakkenvullen. Het zakkenvullen is reeds gedaan dus dat is de motivatie al lang niet meer.
Anders dan bij al die statusgeile bobo's als een Coronel (geef die man alsjeblieft een stadionverbod, wordt helemaal naar als ik die man zijn kop in het stadion zie) en consorten die eigenbelang voor alles stellen is dit een nuchtere gast met een prima kijk op de wereld.
Nog wat jaartjes geduld en we zijn weer waar we thuishoren: de absolute TOP.

PostPosted: 06 Nov 2012 17:24 

UITSTEKENDE zaak als dit waar blijkt te zijn....Edwin is sociaal zeer goed onderlegd en is ongetwijfeld van toegevoegde waarde...Ajax zal zo steeds meer een VOETBALCLUB worden en dat is waar Ajax naartoe moet...met Frank, Marc, Dennis, Wim, Edwin vd.Sar en Theo v.Duivenbode heeft Ajax goud in handen...

Allemaal zijn ze sociaal uiterst correct en representatief zodat een juist beleid ingevuld zal worden...deze mensen hebben geen eigenbelang en zijn er puur voor Ajax...op termijn zullen Slop en vd.Aat er uitgekegeld en vervangen worden want zij zijn voorlopers van eigenbelang...eigenbelang wat leid tot frictie en ten koste gaat van de prestaties van alles en iedereen die Ajax een warm hart toedraagt....vd.Sar, de Boer, Overmars, Jonk, Bergkamp, v.Duivenbode zijn een bron van RUST waardoor succes op lange termijn niet zal uitblijven...

Als Ajax het voor mekaar krijgt om van die KLOTEBEURS af te komen, zijn we helemaal waar we zijn moeten...

PostPosted: 06 Nov 2012 18:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Ik zie ook alleen maar voordelen. Inmiddels hebben wij een dusdanig zware RvC dat Sar als Directeur alle mogelijkheden zal hebben. Een goed uithangbord met een nuchtere kijk op het voetbalspel, is niet snel gek te krijgen.

PostPosted: 06 Nov 2012 18:33 

343 wrote:
Een geforceerde persoonlijkheid? Wat is dat?
Daarmee bedoel ik dat hij een rol speelt. De manier waarop hij kijkt en doet is een 'gespeelde zelfverzekerdheid'. Natuurlijk heeft hij zich door het voetbal enorm kunnen ontwikkelen, maar hij blijft toch nog die nerd, die slungel met die flaporen. Ik heb de hele verheerlijking van van der Sar ook nooit zo begrepen. Een wereldkeeper, maar geen indrukwekkende persoon.

Verder is hij altijd keeper geweest en keepers zijn eenlingen. Een keeper doet aan individuele sport binnen een teamsport. Een communicatie wonder is hij ook nooit geweest. Hij is wel aanvoerder geweest, maar dat werd hij pas nadat hij jarenlang de vaste keeper was van het Nl elftal.

Daardoor vraag ik me af of die van der Sar direct al in staat is om aan het hoofd te staan van een miljoenen bedrijf/voetbalclub. Ik denk dat hij in ieder geval even opgeleid moet worden. Het voordeel van Ajax is dat vrijwel alles nu in teams gebeurt. Dat betekent dat hij voor een deel uit de wind gehouden kan worden. Dat heeft hij nodig denk ik, want anders ben ik bang dat hij uiteindelijk zelf stopt. Uit het oogpunt van boven je kunnen werken.

PostPosted: 06 Nov 2012 18:43 

343 wrote:
Wie had je dan graag gezien, JL10?
Allereerst zou ik de algemeen directeur op basis van gelijke bevoegdheden met de TD Overmars laten werken. Met dat uitgangspunt vond ik de namen die ik hoorde, Maarten Fontein en Toon Gerbrands, uitstekende kandidaten.

PostPosted: 06 Nov 2012 20:30 
Beheerder

Misschien gaat Fontein Slop/Vd Aat vervangen?

PostPosted: 06 Nov 2012 20:37 
Erelid

Ik mis iets... Ik dacht dat Ajax enkel een zakelijk en sportief directeur zou aanstellen.

Ik vind het trouwens te vroeg voor Van der Sar. Geef mij op zo'n belangrijke positie maar iemand met wat meer ervaring.

PostPosted: 06 Nov 2012 23:29 
Beheerder

Volgens Derksen is het bericht over Van der Sar heel voorbarig en zou AJAX ook met Jan de Jong (Wie?) praten van de NOS.

PostPosted: 07 Nov 2012 01:41 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Ik mis iets... Ik dacht dat Ajax enkel een zakelijk en sportief directeur zou aanstellen.

Ik vind het trouwens te vroeg voor Van der Sar. Geef mij op zo'n belangrijke positie maar iemand met wat meer ervaring.
En wat voor ervaring had jij in gedachten dan?? Hoeness van Bayern? Peter Kenyon van Chelsea??

Er schiet mij geen enkele directeur te binnen van een voetbalclub, die ik bij Ajax wil zien! Natuurlijk, v.d. Sar is onervaren, maar als je naar de zakelijke kant kijkt heeft het trio Weijers, v.Wijk en v.Duivenbode meer dan voldoende zakelijke ervaring om in te schatten of v.d. Sar hiervoor geschikt is EN meer dan voldoende bagage om v.d. Sar hierbij met raad en daad bij te staan!

PostPosted: 07 Nov 2012 01:46 
Erelid

343 wrote:
Volgens Derksen is het bericht over Van der Sar heel voorbarig en zou AJAX ook met Jan de Jong (Wie?) praten van de NOS.
Jan de Jong

Functie: Algemeen directeur

Jan de Jong maakt sinds 1 april 2005 deel uit van de directie van de NOS en is sinds 1 mei 2010 Algemeen Directeur. Van maart 2007 tot 1 mei 2010 was hij mediadirecteur. In deze functie was hij verantwoordelijk voor alle nieuws-, sport- en evenementenuitzendingen op radio, televisie, internet en Teletekst.
De Jong begon zijn journalistieke loopbaan in 1986 bij Veronica Sport. In 1993 kwam hij bij de NOS, waar hij begon als stagiair. Vanaf datzelfde jaar ondersteunde hij als beleidsmedewerker de leiding van NOS Studio Sport. In 1996 werd hij Hoofd Marketing en Communicatie en was hij tevens verantwoordelijk voor het Sportrechtenbureau, Juridische Zaken en Sales.

Nevenfuncties niet uit hoofde van de functie:

Olympisch Stadion Amsterdam, ambassadeur
Stichting 1% FairShare Gehandicaptensport, bestuurslid
League of Experience, boardmember

PostPosted: 07 Nov 2012 10:42 
Beheerder

Hopelijk geen vriend van Arno Vermeulen.

PostPosted: 07 Nov 2012 11:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
343 wrote:
Hopelijk geen vriend van Arno Vermeulen.
Heeft die vrienden dan?

On: Ik weet het niet, een clubman als Edwin bij de club betrekken is in mijn ogen Logisch maar kan hij als (bijvoorbeeld) keeperstrainer niet meer bijdragen, mocht hij dit willen.
Daarnaast is het nog vroeg, maar talenten krijgen de kans en de 'jeugd' heeft de toekomst. Clubfilosofie die in dit geval dan in alle geledingen van de club terugkomt.

Ik zou ook niet zo snel iemand weten, Gerbrands heb ik niet zoveel mee of sterker nog ik vind het eerder een betweterig ventje. Vind zich zelf nogal het mannetje en echt feeling met voetbal heeft hij niet. Hij zit nu dan wel bij AZ maar dat zegt me weinig. Volleybalcoach, Manager DSB-schaatsploeg, Directeur DSB-schaatsploeg en nu bij AZ. Heb het idee dat die man alles pakt wat geld oplevert.

PostPosted: 07 Nov 2012 13:25 
Erelid

Hij is de algemeen directeur van de NOS. Dus de baas van notore hielenlikkers en geldwolfen als Mart Smeets en Cheque van Gelder.

Hij is dan dus ook verantwoordelijk voor het aanstellen van een rancuneuze idioot als belangrijkste sportredacteur van de publieke omroep. Arno Vermeulen, de man met een persoonlijkheid die zo zuur is dat augurken spontaan weer naar komkommers gaan smaken is gewoon chef 'grootste sport ter wereld' bij de NOS.
Daarnaast is Ronny rancuneus vaste analist bij Studio Voetbal terwijl ze Cruijff hebben weggejaagd en is er dit jaar € 900.000,00 uitgegeven aan een stompzinng nieuw decor.

De man lijk mij dus totaal niet geschikt. Mocht hij de baan krijgen hoop ik dat hij mij verbaasd en dat zijn NOS vriendjes dan ook stoppen met de anti-Ajax attitude die er al een tijd lang rondhangt.

PostPosted: 08 Nov 2012 09:18 
Beheerder

Gelukkig heeft die afgezegd.

Post new topic  Reply to topic  [ 453 posts ]  1 2 3 4 5 19  Next

All times are UTC+02:00