Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 778 posts ]  1 2 3 4 5 32  Next
Author Message
 Post subject: Joël Veltman
PostPosted: 06 Jun 2012 12:42 
Erelid

Veltman verlengt contract en start seizoen in AJAX 1

Ajax en Joël Veltman hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2013. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in per 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015.

,,Het is mooi om de zomervakantie te beginnen met een nieuw contract’’, vertelde Veltman na de ondertekening. ,,Ik had een hele zware knieblessure. Terugkomen is heel moeilijk, maar het is alleen maar mooi dat het zo snel is gelukt. Ik had mijn pijlen gezet op volgend jaar, maar vanaf december stond ik er meteen en heb ik twee keer bij de selectie van het eerste gezeten.’’ Veltman is een rechtsbenige verdediger die zich nog meer wilt ontwikkelen achterin. ,,Ik ben een pure verdediger, dus ballen tegenhouden en inleveren. Pure verdedigers heb je toch nodig in het voetbal.’’

Veltman sluit aan het begin van het nieuwe seizoen aan bij het eerste elftal. ,,Ik begin bij de A-selectie. Ik moet laten zien wat ik kan; of bij het eerste blijven of aansluiten bij Jong Ajax.’’

Technisch manager bovenbouw Wim Jonk is blij met de verlenging van Veltman. ,,Hij is een jongen die met veel passie speelt, een type speler die er altijd staat. Hij heeft zich goed ontwikkeld. Hij wordt daarvoor beloond door bij het eerste aan te sluiten. Joël heeft veel toekomstperspectief.’’

Veltman werd op 15 januari 1992 geboren in Velsen. De rechtsbenige centrale verdediger speelt sinds het seizoen 2001-2002 in de jeugdopleiding van Ajax en komt momenteel uit voor het beloftenelftal.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/veltman ... -in-ajax-1

Image

Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 06 Jun 2012 13:33 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Sluit dus bij het eerste aan.

Waar speelt hij bij Jong-Ajax/A1? RCV toch?

PostPosted: 06 Jun 2012 14:00 
Erelid

Volgens mij ook inderdaad. Vond hem in de baby Champions League een erg sterke indruk maken moet ik zeggen. 8-)

PostPosted: 06 Jun 2012 15:54 
Erelid

Seizoenskaart: 125
De wedstrijden (stuk of 5 inmiddels) waarin ik hem zag vond ik hem altijd al erg sterk overkomen.

PostPosted: 06 Jun 2012 16:33 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Vervanger van Ooijer, sterke mandekker die de sobere taak van het uitschakelen van de spits goed beheerst. Viel me op in de Next-Gen series waar hij z'n mannetje stond ( als dispensatiespeler). Mocht hij nu tijdens de voorbereiding te licht blijken, zou ik hem verhuren aan ACFC.

PostPosted: 06 Jun 2012 17:42 

Het is natuurlijk niet gek dat hij in de NextGen Series indruk maakte aangezien hij tegen vaak twee, drie of zelfs een enkele keer vier jaar jongere spelers stond.

PostPosted: 22 Jan 2013 14:52 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Moet zeggen dat ik toch uitermate positief over deze jongen ben. Ik vind hem zelfs een betere indruk maken dan Alderweireld dit jaar. Hij zit er i.t.t. Toby toch strakker op de tegenstander en daar houd ik wel van. Af en toe een rare bal, maar voor de rest doet hij het meer dan goed.

Er zal toch een concurrent voor hem moeten komen (Toby gaat weg na dit jaar lijkt het) of Frank heeft ontzettend veel vertrouwen in Bazoer die volgens mij nog maar 16 is.

PostPosted: 22 Jan 2013 14:56 
Erelid

Iedereen heeft het wel over Bazoer, maar ik denk dat je die komend seizoen nog even buiten beschouwing moet laten als reserve. Laat die jongen nou eerst een heel seizoen wedstrijden spelen in Jong Ajax om wedstrijdritme te krijgen en om te wennen aan de speelstijl, daarna zien we wel weer verder. Hij is pas 16 hè?!

Natuurlijk moet je in die zin wel rekening met hem houden dat je een evt. aankoop op die positie niet een contract voor vier jaar geeft, maar ik zou er niet van uitgaan dat hij komend seizoen als eerste reserve van Veltman wordt gezien.

PostPosted: 29 Jan 2013 09:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... iger.dhtml

PostPosted: 30 Jan 2013 18:53 

Droomaankoop: Eriksen & Vertonghen
Toch ben ik het niet geheel eens met alle kritiek op Veltman bij de goal van Janssen. Hij grijpt niet goed in, maar als Vermeer op de lijn blijft staan, wordt het alweer een stuk moeilijker de bal er in te krijgen. Verder vind ik hem een aantal keren goed ingevallen; positioneel staat hij goed, hij is aan de bal goed en qua coaching doet hij het ook niet onaardig.

PostPosted: 30 Jan 2013 20:03 

Joël Veltman mist twee dingen, lengte en fysiek. Ik vond het dan ook vreemd dat hij tegenover Havenaar stond afgelopen zondag. Zelf had ik gekozen voor Alderweireld in het centrum en eventueel Veltman of Ligeon rechtsback. Je ziet wel dat Veltman een slimme voetballer is, maar soms heb je net iets meer body nodig om bijvoorbeeld Janssen van de bal te zetten.

Verder gingen er bij de eerste goal een heleboel dingen mis. Zo had Schöne Janssen laten lopen en maakte ook Alderweireld het Veltman niet bepaald makkelijker.

PostPosted: 30 Jan 2013 20:14 

Lengte is handig maar niet noodzakelijk en hetzelfde geldt voor fysiek. Indien Veltman positioneel en met inzicht het werk kan doen heeft hij beiden niet mogelijk. In een geval als afgelopen zondag waarbij Janssen van de bal gezet moest worden, was dat om fouten (van hemzelf en anderen) te compenseren. En fysiek kan opgebouwd worden idealiter was dat al gebeurt maar met een krachthonkpogramma is dit zonder al te veel problemen te doen.

PostPosted: 30 Jan 2013 20:25 

kladde wrote:
Lengte is handig maar niet noodzakelijk en hetzelfde geldt voor fysiek. Indien Veltman positioneel en met inzicht het werk kan doen heeft hij beiden niet mogelijk. In een geval als afgelopen zondag waarbij Janssen van de bal gezet moest worden, was dat om fouten (van hemzelf en anderen) te compenseren. En fysiek kan opgebouwd worden idealiter was dat al gebeurt maar met een krachthonkpogramma is dit zonder al te veel problemen te doen.
Als je tegenover bomen staat als Havenaar is lengte meer dan handig. Verder is het tegen tegenstanders van de top 5 eredivisie, goed om te kijken naar wat iemand momenteel kan in plaats van naar wat iemand over 2, 3 jaar kan.

PostPosted: 30 Jan 2013 21:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik blijf erbij dat ik Veltman een lachtertje vind, en dat alleen door zijn postuur. Hij komt lengte tekort, daar kan je nog wat tegenin brengen; maar hij is ook zo'n verschrikkelijk iel mannetje. Ongelofelijk.. Zonde, want met zijn inzicht en voetballend vermogen is niets mis. Maar dit valt gewoon niet te compenseren.

PostPosted: 30 Jan 2013 21:40 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Lekker in het krachthonk plaatsen. Spieren ontwikkelen zich meestal rond deze leeftijd. Hij is nog maar net 19 he!

Dit ventje bijvoorbeeld op 18 / 19 jarige leeftijd:

Image vs Image

Scheelt niet heel veel

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Jan 2013 21:46 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Veltman is van 15 januari 1992, aangezien we in 2013 leven is hij 21 en een halve maand.

PostPosted: 30 Jan 2013 21:47 

Ho! Toen was Vertonghen:

Image

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 30 Jan 2013 21:53 
Erelid

Je geeft zelf al een tegenargument van wat jezelf wil beweren. Vertonghen is daarnaast ook bijna 10 CM groter. Je ziet toch ook dat er bij Veltman qua breedte lang niet zoveel inzit als dat er bij Vertonghen inzat?

PostPosted: 30 Jan 2013 22:01 

Wat is het tegenargument dan?

PostPosted: 30 Jan 2013 23:04 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Veltman moet sowieso het krachthonk in. Ik ben ook benieuwd naar hem als rechtsback, ik heb hem tot nu toe alleen als CV gezien

PostPosted: 31 Jan 2013 12:48 
Erelid

Ovenwant wrote:
Wat is het tegenargument dan?
De foto's die jij van Veltman post.

Vind ze wel schattig hoor.. Lief mannetje.

Nee, zonder gekheid, kwa postuur komt het gewoon tekort.

PostPosted: 31 Jan 2013 20:59 

Postuur kan aan gewerkt worden en dat zal ook wel gebeuren.

PostPosted: 31 Jan 2013 21:30 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Spelers die na 2 hele wedstrijden en wat invalbeurtjes worden afgeserveerd.
Omdat ze 'slechts' 1.82 zijn. Ok.

PostPosted: 01 Feb 2013 11:29 
Erelid

343 wrote:
Spelers die na 2 hele wedstrijden en wat invalbeurtjes worden afgeserveerd.
Omdat ze 'slechts' 1.82 zijn. Ok.
Terwijl die het toch zeer aardig heeft gedaan en 1 foutje maakt. Het verschil tussen Vertonghen die kwam en die ging was zo verschrikkelijk groot. Iedereen ziet dat het een 'klein' mannetje is dus daar gaat echt wel wat aan gebeuren..

PostPosted: 01 Feb 2013 16:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik ben gecharmeerd van Veltman. Wat fysiek erbij en hij wordt echt een goede verdediger. Afgezien van wat fouten tegen Vitesse afgelopen zondag is hij vooral voetbaltechnisch en verdedigend nu al erg goed.

Post new topic  Reply to topic  [ 778 posts ]  1 2 3 4 5 32  Next

All times are UTC+01:00