Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 06 Dec 2011 16:25 
Erelid

Seizoenskaart: 125
@ ghostwriter: Waar baseer je op dat van Rhijn het niet gaat halen?
Werd altijd bestempeld als een van de grotere talenten. En de keren dat ik hem zag spelen of invallen vond ik hem erg sterk over komen.

PostPosted: 06 Dec 2011 17:15 

sincere1983 wrote:
@ ghostwriter: Waar baseer je op dat van Rhijn het niet gaat halen?
Werd altijd bestempeld als een van de grotere talenten. En de keren dat ik hem zag spelen of invallen vond ik hem erg sterk over komen.
De laatste keren dat ik hem heb zien spelen was hij niet duidelijk beter dan toen ik hem twee jaar geleden zag spelen. Daar maakte ik van op dat hij zich de laatste jaren niet sterk heeft ontwikkeld. Ook het feit dat De Boer hem maar zeer zelden bij het eerste haalt (ook voor de trainingen) vind ik geen goed teken. Zijn contract loopt na dit seizoen af en als hij niet snel meer aan spelen toe komt zal hij waarschijnlijk niet verlengen. Ik ben sowieso veel meer onder de indruk van Van Dijk en Gouweleeuw em zou daarom met het geld wat Ajax straks voor Vd Wiel krijgt deze twee proberen te halen. Ajax moet de grootste talenten van Nederland hebben en Van Dijk en Gouweleeuw hebben overduidelijk meer talent dan Van Rhijn.

Ik denk dat zowel Van Dijk als Gouweleeuw beter bij Ajax passen dan Vertonghen en Alderweireld. Vooral Gouweleeuw is stukken sneller dan de twee Ajacieden en met zo'n speler kan Ajax dus verder van het doel af verdedigen. Daarbij valt me op dat hij steeds op de juiste momenten het duel aangaat of knijpt.

PostPosted: 27 Dec 2011 01:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Virgil van Dijk, Gouweleeuw, Narsingh... het zijn Nederlandse talenten. Ik vind dat Ajax altijd moet inzetten op talent van eigen bodem. Vind het dan ook vreemd dat je nooit nergens hoort dat Ajax ze bekijkt of scout?

Ik hoor ook telkens goede dingen over Denswil, maar als ie zo ongelofelijk goed is... waarom heeft Frank hem dan nog geen kans gegeven? Als het zo'n groot talent is dan doet leeftijd er toch niet toe?
Hoe zit het trouwens met die Toivomaki die ook als talent werd binnen gehaald?

PostPosted: 27 Dec 2011 13:00 

Ik ben bepaald geen fan van Virgil van Dijk, zoals hij tegen Utrecht ook weer in de fout ging.... Hij mocht geluk hebben dat het niet werd afgestraft, door de net ingevallen Utrecht speler. Helaas is de samenvatting van het NOS niet op youtube te vinden, wel de eredivisie live variant, maar daar staat het moment niet op. Opgeteld met de matige prestaties tegen NEC en met jong Oranje, vind ik dat deze speler behoorlijk gehypet wordt momenteel. Het is over het algemeen een behoorlijke verdediger, maar hij heeft veel teveel slaapmomenten nog. Dan heb ik toch veel liever Alderweireld achterin, momenteel toch de beste verdediger aan Ajax zijde.

Van Rhijn heb ik verdedigend niet kunnen beoordelen, maar ik vind dat hij behoorlijk kan opbouwen, dat viel me wel op in de wedstrijd tegen AZ. Strakke passes en steeds de vrije man vinden.

Gouweleeuw en Narsingh hebben wel laten zien een niveau hoger aan te kunnen.

PostPosted: 27 Dec 2011 13:20 

Ik ben erg bang dat PSV straks Gouweleeuw en Narsingh koopt en met een enorme talentvolle selectie de Eredivisie de komende jaren weer gaat domineren. Met spelers als Mertens, Narsingh, Strootman, Gouweleeuw, Narsingh, Matavz, Wijnaldum, Labyad en Willems zouden ze meer groot talent in huis hebben dan Ajax.

Volgens mij moet Ajax gek zijn om niet een poging te doen om Gouweleeuw en Narsingh te kopen. Beide hebben duidelijk genoeg talent om bij Ajax te slagen en natuurlijk is talent niet het enige wat nodig is maar volgens mij is het bij hun wel genoeg om het risico te nemen en redelijk wat geld voor ze op tafel te leggen. 9 miljoen euro voor die twee samen zou ik wel betalen, mits Ajax Sulejmani en Vd Wiel verkoopt voor redelijk wat geld.

PostPosted: 27 Dec 2011 15:09 
Erelid

Ik vrees ook voor dat scenario, maar daar tegenover staat wel als PSV dit jaar geen kampioen wordt en Champions League mist de boel daar flink gaat wankelen.

PostPosted: 27 Dec 2011 15:25 

AFCA Niels wrote:
Ik vrees ook voor dat scenario, maar daar tegenover staat wel als PSV dit jaar geen kampioen wordt en Champions League mist de boel daar flink gaat wankelen.
Dan hebben ze nog steeds veel spelers die ze voor veel geld kunnen verkopen want ik weet zeker dat spelers als Mertens en Strootman door veel clubs worden gevolgd.

PostPosted: 27 Dec 2011 15:58 
Erelid

Klopt, maar dan ben je nog niet uit de negatieve spiraal.

PostPosted: 27 Dec 2011 23:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Zoveel indruk brengen Wijnaldum en Mertens niet op mij over. Wijnaldum is nog wisselvalliger dan 't weer in Nederland. Mertens heeft 1 goede periode, en dan weer een slechte in de competitie

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 28 Dec 2011 12:04 

Ovenwant wrote:
Zoveel indruk brengen Wijnaldum en Mertens niet op mij over. Wijnaldum is nog wisselvalliger dan 't weer in Nederland. Mertens heeft 1 goede periode, en dan weer een slechte in de competitie
Mertens heeft 13 keer gescoord en 9 assists gegeven en hoewel hij de laatste 10 wedstrijden maar 2 keer heeft gescoord heeft hij in die tijd wel veel assists gegeven. Hij is zeker de belangrijkste speler die PSV heeft en dat in zijn eerste periode bij de club. Wijnaldum heeft al 7 keer gescoord en 5 assists gegeven wat geweldige cijfers zijn voor een middenvelder van zijn leeftijd in zijn eerste periode bij de club. Ze zullen ook alleen maar beter worden.

PostPosted: 28 Dec 2011 13:32 

Statistiekenjournalistiek. Op basis daarvan is Cvitanich ook een goede spits.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 28 Dec 2011 14:21 

Ovenwant wrote:
Statistiekenjournalistiek. Op basis daarvan is Cvitanich ook een goede spits.
Natuurlijk is het deels statistiekenjournalistiek maar Mertens is een buitenspeler en van buitenspelers worden goals en assists verwacht en hij doet het beide. Ik ben van mening dat buitenspelers eigenlijk zeer goed op statestieken te beoordelen zijn aangezien het spelers zijn die niet erg veel in het spel betrokken worden en het moeten hebben van momenten. Als een buitenspeler veel scoort en veel assists geeft dan betekend dat dus dat hij in ieder geval redelijk veel goede momenten heeft.

PostPosted: 28 Dec 2011 14:27 

't is alleen, dat als je 1 wedstrijd weghaalt, hij ineens 4 doelpunten en 2 assists (geloof ik) minder heeft. Mertens is gewoon overhyped

PostPosted: 28 Dec 2011 14:35 

Ovenwant wrote:
't is alleen, dat als je 1 wedstrijd weghaalt, hij ineens 4 doelpunten en 2 assists (geloof ik) minder heeft. Mertens is gewoon overhyped
Mertens gaf geen enkele assist in de wedstrijd tegen Roda JC dus zou nog steeds op 9 doelpunten en 9 assists staan en daarmee nog steeds de beste cijfers van de Eredivisie hebben. Zelfs losstaand van zijn statistieken vind ik het moeilijk om zijn kwaliteit niet meteen te zien. Ik vind hem 'by far' de beste buitenspeler van de Eredivisie en had hem graag bij Ajax zien spelen, ook als dat betekend had dat Boerrigter niet bij ons had gespeeld.

PostPosted: 28 Dec 2011 19:15 

Seizoenskaart: 427
Mertens is een heel ander soort buitenspeler dan bijvoorbeeld Boerrigter of Narsingh. Boerrigter en Narsingh zijn typische Ajax buitenspelers die aan de lijnen plakken, terwijl Mertens heel graag naar binnen komt voor het schot (uitzonderingen daar gelaten), meer een Sulejmani uit het huidige Ajax. Bij het kopen van Mertens moet je er mee rekening houden dat je grote kans hebt op het trechtermodel. Ik ben het overigens met je eens dat Mertens de beste buitenspeler is van de Eredivisie, hij staat altijd op de goede plek, is snel en heeft een goed schot. Ik let veel op hem tijdens wedstrijden en ik ben erg onder de indruk, hij is verreweg de beste van Psv en dat is niet gebaseerd op statistieken die natuurlijk ook in zijn voordeel spreken.

PostPosted: 28 Dec 2011 22:17 

Zelf ben ik ergens ook wel fan van Mertens. Toen de discussie, Mertens vs Dost laaide op Ajaxfans, vond ik dat Ajax er beter aan deed om Mertens te halen dan Dost. Ik ben het met ghost eens dat Mertens verder is dan Boerrigter. Boerrigter is een goede speler die het niveau Ajax aankan, en die de prijs die er voor hem betaald is zeker waard is. Mertens haalt een niveautje hoger en is vaker in staat om beslissend te zijn, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.

PostPosted: 28 Dec 2011 22:45 
Erelid

Boerrigter was natuurlijk ook veel goedkoper en voegt dingen toe aan Ajax die het mistte.

PostPosted: 28 Dec 2011 23:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ian wrote:
Zelf ben ik ergens ook wel fan van Mertens. Toen de discussie, Mertens vs Dost laaide op Ajaxfans, vond ik dat Ajax er beter aan deed om Mertens te halen dan Dost. Ik ben het met ghost eens dat Mertens verder is dan Boerrigter. Boerrigter is een goede speler die het niveau Ajax aankan, en die de prijs die er voor hem betaald is zeker waard is. Mertens haalt een niveautje hoger en is vaker in staat om beslissend te zijn, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.
Sta er net zo in als jij. Anyway Mertens is voorlopig niet diegene die naar Ajax zal komen. Luciano Narsingh is iemand (dit zeg ik al een maand of 7), de man waar we vol voor moeten gaan. Ik heb persoonlijk zelfs liever Narsingh dan Mertens, puur omdat ik denk dat Narsingh nog beter in ons systeem past. Mertens is een verbeterde versie van Sulejmani, en dus wel effectief maar ook een beetje solist en geen typische buitenspeler van actie - voorzet. Bij PSV zie je dat Matavz lijdt onder het solistische spel van Mertens, daar waar Dost en het hele spel van Heerenveen juist profiteert van Narsinghs voorzetten en positiespel.

Rebuah sinds wanneer woon jij in Belgie?:)

PostPosted: 29 Dec 2011 11:31 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Narsingh zeker halen, dan hopen dat Sulejmani verkocht wordt komende zomer. Die 18 miljoen halen we nooit meer voor hem. Of het moet Anzhi of een andere Russische club worden?

De verkoop van Sulejmani moet wel ongeveer het bedrag zijn wat we voor Narsingh neerleggen. Ik hoop minder maar als we 7 mil voor Sulejmani kunnen krijgen (speelt dit seizoen misschien wel zijn beste seizoen tot nu toe) en 5 betalen voor Narsingh hebben we een super deal.

PostPosted: 29 Dec 2011 13:16 

5 miljoen voor Narsingh. Ben je nog niet wakker Riejuh?

PostPosted: 29 Dec 2011 13:30 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ovenwant wrote:
5 miljoen voor Narsingh. Ben je nog niet wakker Riejuh?
Ajax zal mss tussen de 3-4 miljoen willen betalen, Heerenveen wilt 7 miljoen. Dan is rond de 5 miljoen een aardig overeenkomst...

PostPosted: 29 Dec 2011 13:36 

Seizoenskaart: 427
Ajax zal altijd toegeven, dus verwacht maar minimaal 7 miljoen. Valt het jullie ook op dat de Assaidi hype over is?

PostPosted: 29 Dec 2011 14:29 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Klopt, denk dat Assaidi ook niet echt wat is voor Ajax. Narsingh zou daarentegen een uitstekende speler zijn wanneer Sulejmani verkocht kan worden. Past een stuk beter in het systeem. Verbaast mij niks als Heerenveen 10 miljoen voor Narsingh wilt.

PostPosted: 29 Dec 2011 14:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Joe wrote:
Klopt, denk dat Assaidi ook niet echt wat is voor Ajax. Narsingh zou daarentegen een uitstekende speler zijn wanneer Sulejmani verkocht kan worden. Past een stuk beter in het systeem. Verbaast mij niks als Heerenveen 10 miljoen voor Narsingh wilt.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. Ik zeg: max. 8 miljoen voor hem betalen, geen cent meer.

PostPosted: 29 Dec 2011 20:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Narsing ben ik ook wel voor.
Niet meteen de jackpot betalen voor iemand die een half jaar goed speelt.

In de eredivisie onderling moet je nooit meer dan 8 miljoen voor een speler betalen.
Narsing moet met 6 miljoen wel ophouden hoor.

Zien dat je Sulejmani voor dat bedrag (liefst iets meer) kunt verkopen dan heb je een prima vervanger in huis.

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 55  Next

All times are UTC+02:00