Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 29 Dec 2011 21:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Idereen grijpt dat Sulejmani-voorbeeld wel telkens als maatstaf, laten we niet vergeten dat die jongen nog een contract had voor 4! jaar destijds. Narsinghs contract loopt nog anderhalf jaar, dat is een heel andere situatie. Sigthorsson kostte ons bijvoorbeeld 'slechts' 4,5 miljoen, met een jaar als contract.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:19 
Moderator De Toekomst

Ik zie het ook zitten in Narsingh, al ben ik iets minder enthousiast geworden na z'n optredens in Jong Oranje. In de kleine ruimtes kan hij zich nog verder ontwikkelen, maar verder heeft hij een goede balbehandeling en dito lichaamsschijnbewegingen en is hij ontzettend wendbaar. Met Boerrigter en Narsingh in de ploeg zullen tegenstanders in ieder geval dubbel nadenken om ruimte weg te geven. Sulejmani is ook snel, maar tactisch dom en loopt zelden lateraal diep, wat Narsingh wel doet.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:33 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Sulejmani is leuk voor counters in de EL...Wat je zegt, Narsingh is een stuk wendbaarder en dat vind ik het grote verschil met Sulejmani. Narsingh is zo'n speler die een back van de tegenpartij helemaal kan wegspelen.

PostPosted: 29 Dec 2011 21:48 
Moderator De Toekomst

Wat Sulejmani soms goed doet is een diagonale looplijn achter de rug van een defensie te maken door van rechts naar binnen te komen. O.a. tegen Anderlecht in de EL. Jammer dat hij verder uit stand voetbalt, geen rechterbeen heeft, z'n tegenstander niet opzoekt en liever combineert, de zakelijkheid voor het doel mist en na zestig minuten op is. Nee, ik zou na dit seizoen afscheid nemen van Sulejmani en als speler zal ik hem geen moment missen. Laat het een dure les zijn voor Ajax.

PostPosted: 01 Jan 2012 20:07 

Gouweleeuw heeft gezegd niet te twijfelen als er een club uit de top 3 voor hem komt. Laat Ajax nou eens slim en snel handelen en hem deze winter aantrekken voordat hij te duur is. Nu zal hij ook al een paar miljoen kosten maar als hij zo door blijft spelen zal hij over een half jaar twee keer zo duur zijn. Deze jongen heeft echt veel talent en met hem en Denswil kan Ajax over een paar jaar een (voor Eredivisie begrippen) top centraal duo achterin hebben staan.

Wat mij een ideaal scenario lijkt is dat Vd Wiel deze winter al voor 10+ miljoen euro wordt verkocht en Ajax voor dat bedrag Gouweleeuw en Narsingh koopt en Janmaat alvast voor de zomer contracteert. Met Gouweleeuw tot de zomer als rechtsback en Narsingh als rechtsbuiten zie ik Ajax een veel grotere kans maken op het kampioenschap dan nu met Vd Wiel en Sulejmani.

PostPosted: 01 Jan 2012 20:34 

Ziet er goed uit. Maar waar wil je Aldereweireld dan neerzetten? Je kan hem ook zien als de vervanger van Vertonghen, Gouweleeuw heeft de techniek en de rust om zich uit de drukte vrij te spelen. Pique is ook rechts en is staat vaak genoeg links centraal.

PostPosted: 01 Jan 2012 20:39 

Rik wrote:
Ziet er goed uit. Maar waar wil je Aldereweireld dan neerzetten? Je kan hem ook zien als de vervanger van Vertonghen, Gouweleeuw heeft de techniek en de rust om zich uit de drukte vrij te spelen. Pique is ook rechts en is staat vaak genoeg links centraal.
Gouweleeuw kan een jaartje als linkercentrale verdediger spelen en als Alderweireld dan wordt verkocht kan Gouweleeuw rechtscentraal komen te spelen met Denswil naast hem. Of Gouweleeuw kan een seizoen als back-up voor Alderweireld gebruikt worden en zich in zijn schaduw door ontwikkelen. Of Ajax kan ervoor kiezen om hem na een half seizoen weer een jaar aan Heerenveen te verhuren. Het maakt me niet heel veel uit zolang Ajax straks maar niet te lang wacht en hij straks bij PSV of FC Twente speelt.

PostPosted: 01 Jan 2012 20:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Als Gouweleeuw linkercentrale verdediger is, dan stokt dat toch juist de ontwikkeling van Denswil?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 01 Jan 2012 20:52 

Ovenwant wrote:
Als Gouweleeuw linkercentrale verdediger is, dan stokt dat toch juist de ontwikkeling van Denswil?
Gouweleeuw is natuurlijk rechts maar Alderweireld zal vast en zeker ook niet lang meer bij Ajax spelen en daarbij zal Gouweleeuw over niet al te lange tijd hem qua niveau wel voorbijstreven. Ajax kan ervoor kiezen om Alderweireld in de zomer van 2013 te verkopen en tot die tijd kunnen Denswil en Gouweleeuw strijden om een plaats in de basis als vervanger van Vertonghen die na dit seizoen vast en zeker zal vertrekken.

PostPosted: 02 Jan 2012 14:11 

Gewoon Goudenleeuw contracteren en laat hem dan nog maar de rest van het seizoen bj Heerenveen afmaken. Dan heb je hem binnen en hij kan nog een wedstrijd of 20 daar spelen, want hier gaat hij toch niet meteen in de basis starten.

PostPosted: 02 Jan 2012 14:16 

ideaal als deze jongen naar ajax komt! iemand opgevallen dat deze jongen op vertonghen lijkt met zn rushes en opbouwend vermogen?

Kan iemand mij vertellen hoever Denswil is in zijn ontwikkeling?

PostPosted: 17 Jan 2012 22:05 

Ik heb het laatste jaar redelijk wat wedstrijden van Scandinavische clubs gezien en er zijn een paar spelers die vaak opvallen. De paar die ik graag naar Ajax zou zien komen zijn Niklas Bärkroth (1992), Alexander Milosevic (1992) en Markus Henriksen (1992). Bärkroth is een ontzettend talentvolle rechtsbuiten met snelheid, behendigheid en een goede techniek, Milosevic is een fysiek sterker centrale verdediger met een goede basistechniek en Henriksen is een verdedigende middenvelder met een groot loopvermogen die het spel goed kan verdelen.
De al eerder aan Ajax gelinkte Denen Patrick Olsen en Lucas Andersen zou ik ook graat zien komen. Andersen is een van de talentvolste rechtsbuitens die ik de afgelopen jaren heb zien spelen en Olsen is een geweldige spelverdeler.

PostPosted: 18 Jan 2012 00:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Wie acht jij beter? En wie acht jij talentvoller? Narsingh of Bärkroth?

Maar volgens mij zit half Europa al achter die Henriksen, dus zou die te duur worden? Althans, zoiets las ik op AF, waardoor het onwaarschijnlijk leek dat die naar Ajax zou komen.

En Milosevic? Rechts of links-benig?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 18 Jan 2012 00:31 

Ovenwant wrote:
Wie acht jij beter? En wie acht jij talentvoller? Narsingh of Bärkroth?
Dat is hard in te schatten, Narsingh is beter maar Bärkroth is wel twee jaar jonger. Ik zou Narsingh liever zien komen maar ik denk ook dat Narsingh iets duurder zal zijn.
Maar volgens mij zit half Europa al achter die Henriksen, dus zou die te duur worden? Althans, zoiets las ik op AF, waardoor het onwaarschijnlijk leek dat die naar Ajax zou komen.
Dat zou ik niet weten maar ik noemde hem nu bijna een jaar geleden ook al een paar keer. Als hij nu onhaalbaar is voor Ajax is dat erg jammer want ik denk dat hij perfect op het Ajax middenveld zou passen als verdedigende middenvelder.
En Milosevic? Rechts of links-benig?
Rechtsbenig. Hij werd vorig seizoen aan Ajax gelinkt en daardoor ben ik een beetje op hem gaan letten. AIK heeft een bod van 6 ton op hem afgeslagen maar ik denk niet dat hij meer dan een miljoen zou kosten en hij heeft genoeg talent om dat waard te zijn. Met Alderweireld en Milosevic zou Ajax twee goede rechtsbenige centrale verdedigers hebben.

PostPosted: 19 Jan 2012 21:12 

Anthony Vanden Borre is vanwege disciplinaire redenen door Been buiten de wedstrijdselectie van Genk gelaten. Als dat niet goed komt en ze uiteindelijk beslissen om hem te laten gaan zou ik hem wel als vervanger van Vd Wiel naar Ajax willen zien komen. Hij heeft ontzettend veel talent en als hij gratis aan te trekken is zou ik het niet laten omdat hij een moeilijkere jongen is dan meeste profvoetballers. Ik denk dat Ajax wel een paar karakters kan gebruiken in de groep want de huidige selectie bestaat vooral uit watjes. Dat hij nu vaak door de ondergrens zakt klopt maar ik hoop dat een stap naar Ajax hem extra motiveert. Het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken maar als hij gratis is zou ik zo'n gok nemen. Bij Janssen pakte het goed uit toen hij naar FC Twente ging.

PostPosted: 19 Jan 2012 21:28 
Erelid

Van den Borre is toch gewoon een lastige jongen? Heeft het na Anderlecht ook nergens meer gemaakt toch?

PostPosted: 19 Jan 2012 21:33 

AFCA Niels wrote:
Van den Borre is toch gewoon een lastige jongen?
Ja maar ik denk dat Ajax wel een paar lastige jongens kan gebruiken en een goede coach weet van een lastige jongen buiten het veld een lastige jongen op het veld te maken.
Heeft het na Anderlecht ook nergens meer gemaakt toch?
Klopt maar hij laat af en toe zien hoe ontzettend talentvol hij is en als ik een coach was zou ik het als uitdaging zien om hem een topspeler te maken.

PostPosted: 19 Jan 2012 21:35 
Erelid

Bedoel jij met lastig, dat hij wat leven in de brouwerij brengt als dat nodig is? Ik ken Van den Borre niet zo goed als voetballer, maar volgens mij zit het mentaal absoluut niet in de haak bij hem.

PostPosted: 19 Jan 2012 21:37 

AFCA Niels wrote:
Bedoel jij met lastig, dat hij wat leven in de brouwerij brengt als dat nodig is?
Ja iemand die de tegenstander op het juiste moment weet te pesten en met het uitlokken van een opstootje het team op scherp kan stellen. Iemand die een klootzak kan zijn wanneer dat nodig is.

PostPosted: 19 Jan 2012 21:43 
Erelid

Is hij dan zo iemand? Ik weet het echt niet hoor, maar als Van den Borre in het nieuws komt is het bijna altijd negatief. Ook nu weer.

PostPosted: 19 Jan 2012 22:34 

Ja maar ik denk dat Ajax wel een paar lastige jongens kan gebruiken en een goede coach weet van een lastige jongen buiten het veld een lastige jongen op het veld te maken.
Als we die hadden, zag de wereld er heel anders uit...

PostPosted: 19 Jan 2012 22:51 

En dan de lastigste jongen willen verkopen.... El Hamdaoui! Kom op man, je moet gewoon gasten hebben met zelfvertrouwen, leiders. Die Van den Borre moet eerst maar eens jezelf zien te leiden.

PostPosted: 19 Jan 2012 22:56 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
El Hamdaoui past ook gewoon totaal niet in het systeem.

PostPosted: 23 Jan 2012 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Narsingh is een uitstekende rechtsbuiten, goede voorzet, passeerbeweging. Precies het type buitenspeler dat Ajax nodig heeft. Dan hebben we met Boerrigter op links beide flanken gewoon goed bezet. Met Sulejmani is er dan ook een redelijke backup, want Ebecilio als eerste stand-in is gewoon lachwekkend. Sigthorsson komt ook wel weer terug, dus dan hebben we wat mij betreft de aanval rond.

Op het middenveld hebben we met Eriksen en Lodeiro eigenlijk maar 2 mensen met een echt goede pass en techniek. Anita daarachter lijkt me redelijk, maar ik zou graag een degelijke controlerende middenvelder zien komen. Vind het nog steeds zonde dat vdHeijden destijds zo makkelijk verpatst is aan Vitesse. Betrouwbare controlerende speler die evt ook centraal achterin kan spelen. Zou hem graag terug zien komen.

Achterin hebben we gewoon een enorm probleem. De basis is al mager, maar als er ook maar 1 man wegvalt dan heb je echt bedroevende standins en een paar jeugdspelers zonder enige ervaring. Ik zou daarom graag Gouweleeuw en Janmaat erbij zien komen. Evt ook nog een jonge talentvolle linksback, want Boilesen is momenteel de enige linksback die echt voldoet. Echter doet Anita het daar ook nog redelijk.

Dan kunnen mannen als de Jong, Sulejmani en Anita naar de bank. Toch nuttige spelers als 12e man. De rest van de bankplaatsen kan opgevuld worden door jongelingen als Klaassen, Bouy, van Rhijn enz.

Kortom: mijn aankoop suggesties (al zijn ze al vaker genoemd): Narsingh, Gouweleeuw, Janmaat en vdHeijden.

PS: Wat heeft Heerenveen eigenlijk een lekkere selectie met naast deze 3 genoemde spelers ook nog Assaidi en Dost als echt goede spelers. En dan nog een groot talent als Djuricic op het middenveld. Hebben het goed voor elkaar daar.

PostPosted: 23 Jan 2012 13:19 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Narsingh ben ik volledig met je eens. Ik hoop ook echt dat Sulejmani niet verlengt. Heb het lang genoeg aangezien, ook al zijn zijn cijfers dit jaar best behoorlijk.

Janmaat hoeft van mij niet, is geen daadwerkelijke verbetering.
Gouweleeuw of V. v. Dijk zou een goede aanwinst zijn voor centraal.

Voor de VMC positie zou ik normaliter ook Anita zeggen, of er moet ergens een buitenkansje zijn voor een topper.

Ik heb in ieder geval met veel jaloezie toch zitten kijken naar het middenveld van AZ, het sterkste van Nederland op dit moment denk ik.

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 55  Next

All times are UTC+02:00