Jullie kunnen Poulsen belachelijk maken, en Boilesen ophemelen.. Feit is echter wel dat Boilesen komende tijd niet inzetbaar is. True, Poulsen is niet de linksback waar ik op zit te wachten, maar de noodverbanden Blind/Koppers/Anita zijn nou ook niet het niveau waar ik op zit te wachten.
Boilesen is nog lang niet inzetbaar
Ajax zal het voorlopig nog moeten doen zonder Nicolai Boilesen (op de foto met Christian Eriksen na het in ontvangst nemen van een prijs) . De jonge Deen is al maanden uit de roulatie en traint al een paar weken met de groep mee. Frank de Boer laat echter weten dat de back nog niet zo snel weer terug zal zijn op het veld.
“Hij is nog lang niet inzetbaar. Hij traint eerst met de groep mee en gaat daarna rustig opbouwen. Eerst zal hij een paar wedstrijden spelen in Jong Ajax voordat hij weer aansluit bij het eerste elftal”, aldus De Boer op de officiële website van Ajax.
aldus AF
Zo ben ik ook als de dood voor de plek rechts centraal achterin. Nu Alderweireld en Ooijer weggevallen zijn kom je dus uit bij Van Rhijn. Met daarachter?? Toivomaki? In principe zou Ajax nu moeten investeren in een groot talent, dat in principe per direct de concurrentie met Alderweireld aan kan gaan.
En dan wil ik tot slot nog een balletje opgooien.. En tuurlijk zie ik meer in Narsingh, maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Maar voor 750 duidend Euro kun je Verhoek ophalen bij Ado (aldus VI vanavond). Aangezien onze beoogde linksbuiten nog een tijdje afwezig is, Sulejmani al tijden niks presteert, Ebecilio uitblinkt qua inzet maar niet qua voorzetten, en de rest te weinig krediet heeft, zou ik best voor dat bedrag het tandem Verhoek - Bulykin willen herstellen. En dan niet omdat ik er veel toekomst in zie, maar dat duo was (icm toornstra en die blonde ren-geit) vorig seizoen de drijvende kracht van Ado, en stukken beter dan dat ik de afgelopen weken heb mogen aanschouwen bij ons aller Ajax.
Laat ik dus voorop stellen dat ik momenteel veel iever zou investeren in een trio namen als Chivu, Gouweleeuw en bv Narsingh, maar zo'n investering zou miljoenen kosten, en dat zal nooit gebeuren. Maar de huidige selectie heeft wel een impuls nodig wil je uberhaupt nog kans maken op de titel. En dan zouden minimale investeringen in Poulsen en Verhoek te billijken zijn wanneer dit zou leiden tot (voor ronde) CL.. (Dus idd geen miljoenen, maar 750k pp)
Terwijl ik het bovenstaande typte voelde ik me soms volslagen debiel, want het druist in tegen alle ideeen die ik erop na houd. Maar het feit is wel dat Poulsen beter is dan Anita en Blind, en Verhoek beter is dan Ebecilio, Lukoki, Ozbiliz en Sulejmani in zn huidige vorm..