Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1380 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 56  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 23 Jan 2012 13:37 

Ajax moet drieëntwintig Ajax waardige spelers hebben en van de spelers die Ajax dit seizoen onder het kopje 'selectie' op hun site heeft staan zijn er maar twaalf waarvan ik met zekerheid durf te stellen dat ze goed genoeg zijn. Dan heb ik het trouwens over het Ajax van de eenentwintigste eeuw want er zitten maar vier spelers tussen die ik goed of talentvol genoeg vind om ook het Ajax van de twintigste eeuw waard te zijn.

Er vanuit gaande dat Vertonghen en Vd Wiel vertrekken ben ik van mening dat Ajax minstens vijf (drie verdedigers, een verdedigende middenvelder en een rechtsbuiten) spelers moet kopen wil het volgend seizoen een Ajax waardige selectie hebben.

PostPosted: 23 Jan 2012 13:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Gisteravond in studio voetbal hadden de mannen het over Poulsen van AZ.
Contract loopt na dit seizoen af en is 26 of 27 jaar.
Goede linksback in mijn ogen.
Weet niet of hij naar Ajax zou willen maar ik vond het geen slechte gedachte van de heren aan tafel.
Ze noemden hem de beste back van NL op dit moment en ik denk dat ze daar gelijk in hebben.
Hij moet ook enigzins van ons houden gezien zijn goal van gister :mrgreen:

PostPosted: 23 Jan 2012 13:52 
Erelid

Die moeten we echt niet halen hoor. Dat zou weer wanbeleid zijn imo.

PostPosted: 23 Jan 2012 14:15 

Poulsen zou een verbetering zijn t.o.v. Anita en Blind, maar tegen Heerenveen bleek hij verdedigend toch nog kwetsbaar te zijn. Overigens de reden waarom de grote 'Ajaxvriend' Arno Vermeulen dit riep, was vooral omdat hij hoopt dat AZ weer een financieel gezonde club wordt en verkoop van spelers uit het Scheringa tijdperk, met soms ook Scheringa salarissen (nog steeds Didulica, Elm, Holman, Moisander, Kavlan, Martens, Poulsen, Ortiz) daarvoor noodzakelijk zal kunnen zijn. Echter als je uit dit pakket aan spelers zou mogen kiezen, dan zou ik gaan voor Elm of Martens.

PostPosted: 23 Jan 2012 14:28 

Elm is inderdaad een prachtige speler. Een speler die bij Ajax niet zou misstaan op de plek van Enoh of Janssen. Achteraf jammer dat hij niet is gekomen in plaats van Janssen.

Aan de andere kant is Elm vooral dit seizoen goed na het vertrek van Schaars.

PostPosted: 23 Jan 2012 14:51 

Poulsen zou ik een goede aankoop vinden, niet te duur en lekker aanvallend.
Heeft zijn eerste doelpunt voor Ajax trouwens al gemaakt.

PostPosted: 23 Jan 2012 15:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
JulianJambon wrote:
Poulsen zou ik een goede aankoop vinden, niet te duur en lekker aanvallend.
Heeft zijn eerste doelpunt voor Ajax trouwens al gemaakt.
En voor het Nederlands elftal ook al! Hele goeie linksback trouwens, kan hij niet op rechts? Vervanger voor Van der Wiel..

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 23 Jan 2012 15:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
JulianJambon = Arno Vermeulen? ;)

PostPosted: 23 Jan 2012 15:30 

Ja die tekst komt mij ook te bekend voor, kan geen toeval zijn.
Benieuwd wat voor post hij nog meer in petto heeft ;)

PostPosted: 23 Jan 2012 15:39 

Niet geheel toevallig is volgens het AD, Poulsen ook speler van de week.

PostPosted: 23 Jan 2012 16:18 
Erelid

We hebben een RCV nodig A.S.A.P.

PostPosted: 23 Jan 2012 18:47 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik zou Poulsen helemaal geen gekke aankoop vinden. Aanvallend sterk, verdedigend wat mager maar wel minstens zo goed als Anita en Blind. Echter aanvallend vele malen sterker en ik zou het een goed concurrent voor Boilesen vinden die toch nog wel erg jong is om een heel seizoen basis te spelen. Een concurrent zou goed voor hem zijn. Daarnaast is hij transfervrij. Zie hem graag komen, overigens net als een Elm of Martens.

PostPosted: 23 Jan 2012 21:24 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik stel inderdaad voor om Poulsen te halen. Want ik bedoel kom op, als je voor een eredivisiespeler op leeftijd met een half jaar contract, die in Denemarken al uit de basis is gespeeld door Boilesen, voor 2,5 miljoen kunt overnemen dan moet je dat natuurlijk ogenblikkelijk doen. Een seizoen leuk meehobbelen bij een subtopper terwijl je daarvoor in je carriere nooit echt als talent bekend stond is namelijk een garantie voor succes. Dat ging ook al zo geweldig bij Lindenbergh en Wielaert.

PostPosted: 23 Jan 2012 21:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: Geen
Pushkin wrote:
Ik stel inderdaad voor om Poulsen te halen. Want ik bedoel kom op, als je voor een eredivisiespeler op leeftijd met een half jaar contract, die in Denemarken al uit de basis is gespeeld door Boilesen, voor 2,5 miljoen kunt overnemen dan moet je dat natuurlijk ogenblikkelijk doen. Een seizoen leuk meehobbelen bij een subtopper terwijl je daarvoor in je carriere nooit echt als talent bekend stond is namelijk een garantie voor succes. Dat ging ook al zo geweldig bij Lindenbergh en Wielaert.
Hier sluit ik me volledig bij aan! Wat een geneuzel zeg over Poulsen.

PostPosted: 23 Jan 2012 22:12 
Erelid

Poulsen linksback? Ik zag Viergever tegen Ajax meer die positie bekleden, Poulsen was meer een linksmid. Had daardoor ook weinig last van de spelers van Ajax. Leuke opkomende speler, maar verdedigend heb ik mijn twijfels erbij. Zijn we Boilesen bovendien niet vergeten?

PostPosted: 23 Jan 2012 22:39 

Jullie kunnen Poulsen belachelijk maken, en Boilesen ophemelen.. Feit is echter wel dat Boilesen komende tijd niet inzetbaar is. True, Poulsen is niet de linksback waar ik op zit te wachten, maar de noodverbanden Blind/Koppers/Anita zijn nou ook niet het niveau waar ik op zit te wachten.
Boilesen is nog lang niet inzetbaar
Ajax zal het voorlopig nog moeten doen zonder Nicolai Boilesen (op de foto met Christian Eriksen na het in ontvangst nemen van een prijs) . De jonge Deen is al maanden uit de roulatie en traint al een paar weken met de groep mee. Frank de Boer laat echter weten dat de back nog niet zo snel weer terug zal zijn op het veld.

“Hij is nog lang niet inzetbaar. Hij traint eerst met de groep mee en gaat daarna rustig opbouwen. Eerst zal hij een paar wedstrijden spelen in Jong Ajax voordat hij weer aansluit bij het eerste elftal”, aldus De Boer op de officiële website van Ajax.
aldus AF

Zo ben ik ook als de dood voor de plek rechts centraal achterin. Nu Alderweireld en Ooijer weggevallen zijn kom je dus uit bij Van Rhijn. Met daarachter?? Toivomaki? In principe zou Ajax nu moeten investeren in een groot talent, dat in principe per direct de concurrentie met Alderweireld aan kan gaan.

En dan wil ik tot slot nog een balletje opgooien.. En tuurlijk zie ik meer in Narsingh, maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Maar voor 750 duidend Euro kun je Verhoek ophalen bij Ado (aldus VI vanavond). Aangezien onze beoogde linksbuiten nog een tijdje afwezig is, Sulejmani al tijden niks presteert, Ebecilio uitblinkt qua inzet maar niet qua voorzetten, en de rest te weinig krediet heeft, zou ik best voor dat bedrag het tandem Verhoek - Bulykin willen herstellen. En dan niet omdat ik er veel toekomst in zie, maar dat duo was (icm toornstra en die blonde ren-geit) vorig seizoen de drijvende kracht van Ado, en stukken beter dan dat ik de afgelopen weken heb mogen aanschouwen bij ons aller Ajax.

Laat ik dus voorop stellen dat ik momenteel veel iever zou investeren in een trio namen als Chivu, Gouweleeuw en bv Narsingh, maar zo'n investering zou miljoenen kosten, en dat zal nooit gebeuren. Maar de huidige selectie heeft wel een impuls nodig wil je uberhaupt nog kans maken op de titel. En dan zouden minimale investeringen in Poulsen en Verhoek te billijken zijn wanneer dit zou leiden tot (voor ronde) CL.. (Dus idd geen miljoenen, maar 750k pp)

Terwijl ik het bovenstaande typte voelde ik me soms volslagen debiel, want het druist in tegen alle ideeen die ik erop na houd. Maar het feit is wel dat Poulsen beter is dan Anita en Blind, en Verhoek beter is dan Ebecilio, Lukoki, Ozbiliz en Sulejmani in zn huidige vorm.. :?

PostPosted: 23 Jan 2012 23:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Chivu halen en hem op de back positie neerzetten. Tot komende zomer, dan leuk afscheid nemen van Vertonghen en dan kan Boilesen er mooi weer spelen.

Eens met Pushkin over Poulsen. Vrees ook voor een Wieleart, Lindenbergh, Perez effect...

PostPosted: 24 Jan 2012 03:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Jullie kunnen Poulsen belachelijk maken, en Boilesen ophemelen.. Feit is echter wel dat Boilesen komende tijd niet inzetbaar is. True, Poulsen is niet de linksback waar ik op zit te wachten, maar de noodverbanden Blind/Koppers/Anita zijn nou ook niet het niveau waar ik op zit te wachten.
Kijk ergens snap ik ook wel dat spelers als Janmaat of Poulsen genoemd worden nu ze einde contract lopen. Dan lijkt het al snel een makelijke en goedkope oplossing. Waar het alleen om gaat is talent bij Ajax. Diegenen die nu met bv Poulsen komen moeten zich afvragen waarom Poulsen ineens nu pas opvalt en niet alle voorgaande jaren. Dat heeft niet alleen met het feit te maken dat hij toevallig omgeturnd is van middenvelder tot back. Een fout als Poulsen hebben we al zo vaak gemaakt met bijvoorbeeld namen als Lindenbergh, Silva of Wielaert. Dat lijtk dan qua prijs nog doenbaar totdat je je realiseert dat ze gewoon 0 euro verkoopwaarde hadden en hun salarissen na hun debuutjaar nog op de begroting drukten.
Ik ben het uiteraard wel eens met je dat met de huidige bezetting je gewoon een probleem hebt. Dat probleem ontstond eigenlijk al met het niet doorselecteren van Daley Blind. Blind is een schijnoplossing, het lijkt een optie maar je kunt zelfs niet op hem bouwen als reserve. Ajax heeft in mijn ogen sowieso een linksback nodig, al zal het bij de leiding wel verdoezeld worden met allerlei halve oplossingen zoals Blind, Koppers en Dijks (in geen van hen zie ik structureel A selectie niveau).

Qua verdediging is de eerste optie natuurlijk Denswil, die stel je centraal op nu (die jongen heeft wel het niveau!) en dan kun je op de rechtsback kiezen voor Van Rhijn (momenteel mijn voorkeur), Ligeon of desnoods Toivomaki maar zover zal het niet komen. Goed dat is allemaal te mager, en ik klink als een pessimist maar ik heb dit seizoen al een beetje opgegeven., de problemen die nu spelen zag ik al begin avn dit seizoen aankomen. (te dunne selectie in verdedigend opzicht)

Als Verhoek 750.000 kost dan is dat inderdaad wel een interessante optie. Ik zie het De Boer alleen niet doen. We hebben Boerrigter nog en hij heeft o.a. met dat belachelijk lange contract voor Ebecilio te veel commitment in hem uitgesproken waardoor ik hem Ebeciolio ook niet zie laten vallen. Ik vind Toornstra als hij wat goedkoper is komend seizoen ook wel een interessante optie voor Ajax. De meest interessante speler vind ik Elm (betere versie van Galasek) maar die zal veel te veel kosten

Wat ik tenslotte wel wil benadrukken is dat er in het buitenland een betere kwaliteitsverhouding is te vinden dan wat je nu met Poulsen krijgt.

PostPosted: 24 Jan 2012 09:00 

Ik had Verhoek graag in de zomer naar Ajax zien komen maar dat is vooral omdat hij met zijn snelheid, fysiek en inzet ook verdedigend zijn werk doet. Ik weet niet hoe goed hij bij Ajax zal zijn als hij tegen een muur van verdedigers komt te spelen maar tegenwoordig spelen de meeste clubs redelijk aanvallend tegen Ajax. Met Boerrigter en Verhoek zou Ajax twee snelle buitenspelers met een goede voorzet hebben waar een spits als Sigthorsson goed gebruik van kan maken. Zeker nu Boerrigter nog een tijdje geblesseerd is zou ik het slim vinden als Ajax Verhoek (mits hij 1 miljoen of minder kost) naar de club zou halen.

Eigenlijk zijn Boerrigter en Verhoek ouderwetse vleugelspelers die op snelheid en een kleine beweging makkelijk een mannetje kunnen passeren, de achterlijn halen en een voorzet geven. Natuurlijk kunnen ze meer maar dat is hun grootste kracht en dat is nou ook het spelletje wat ik erg goed bij Ajax vind passen. Alleen moeten de aanvallende middenvelders dan wel ook de zestien in komen en dat doen Eriksen en Janssen weinig. Met Klaassen erbij zou het wel erg goed kunnen werken.

Natuurlijk zijn Janmaat en Verhoek geen toppers maar ze zijn goedkoop en kunnen voor een paar seizoenen een brug vormen naar de jeugdige talenten (als Tete en Becker). Daarbij heb ik liever een paar spelers die geen toppers zijn maar wel keihard werken dan spelers die iets beter zijn maar het vaak laten lopen. AZ heeft minder individueel kwaliteit dan Ajax maar speelt veel beter voetbal dan Ajax doordat iedereen taakbewust speelt. Bij Ajax lopen op papier goede spelers rond (Vertonghen, Vd Wiel, Janssen) die het bijna nooit echt waarmaken.

Als Ajax slim is kopen ze ook Andersen en stomen ze die in de schaduw van Verhoek klaar voor een basisplaats. Andersen, Olsen en Fischer zijn samen met Kjaer, Eriksen en Boilesen dé grote Deense talenten.

Ik heb geen idee wie Ajax in de spits en als centrale middenvelder moet opstellen (niemand lijkt echt te voldoen) maar verder hoop ik dat de opstelling er de rest van het seizoen als volgt uit komt te zien: Cillessen; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; Eriksen, ???, Lodeiro; Verhoek, ???, Boerrigter. De spelers moet duidelijk worden gemaakt dat ze elke wedstrijd 100% moeten geven en als ze dat een wedstrijd niet doen moeten ze de volgende wedstrijd direct op de bank beginnen (zelfs als het een 'topper' als Vd Wiel, Eriksen of Vertonghen overkomt). Het is te gek voor woorden hoe je af en toe spelers over het veld ziet schokken. Vooral Vertonghen en Anita vallen vaak op doordat ze nadat ze in de aanval mee zijn gegaan terug lopen alsof de andere verdedigers hun hulp toch niet nodig hebben.

PostPosted: 24 Jan 2012 12:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ik wil het even opnemen voor Blind. Ook ik wil ik hem niet meer zien, maar ik snap wel dat hij er nog is bijgebleven. Vorig jaar was die niet de beste in de selectie, maar speelde redelijk met soms een slechte wedstrijd. Begin dit seizoen deed die het ook redelijk tot goed op de LCV positie.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 24 Jan 2012 12:38 

Ovenwant wrote:
Ik wil het even opnemen voor Blind. Ook ik wil ik hem niet meer zien, maar ik snap wel dat hij er nog is bijgebleven. Vorig jaar was die niet de beste in de selectie, maar speelde redelijk met soms een slechte wedstrijd. Begin dit seizoen deed die het ook redelijk tot goed op de LCV positie.
Voor de back-positie komt hij gewoon snelheid tekort dus blijft inprincipe alleen de LCV positie voor hem over. Als het op kracht aan komt verliest hij ook 9 van de 10 keer. Hij moet het dus puur van zn timing en positionering hebben, dat gaat soms prima maar vaak gaat hij 1 of 2 keer per wedstrijd gruwelijk de fout in en is het een grote kans of goal voor de tegenstander.

PostPosted: 24 Jan 2012 12:43 

Verhoek, Poulsen, Janmaat? Ik weet het niet hoor, ik denk dat we niet zulke spelers moeten willen halen of ze nou goedkoop zijn of niet. Spelen een paar wedstrijden, blijken toch niet zo goed te zijn en rotten de rest van hun contract weg op de bank. Neem dan maar wat risico door wat meer uit te geven aan spelers waar wel degelijk potentie in zit.

PostPosted: 24 Jan 2012 13:38 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Namen als Poulsen of Janmaat vind ik echt van de zotte dat die genoemd worden. Aardige voetballers, maar die moeten we toch écht niet willen zien bij ons aller AJAX (even in het midden gelaten dat wat er nu staat ook niet voldoet).

PostPosted: 24 Jan 2012 14:14 

sincere1983 wrote:
Namen als Poulsen of Janmaat vind ik echt van de zotte dat die genoemd worden. Aardige voetballers, maar die moeten we toch écht niet willen zien bij ons aller AJAX (even in het midden gelaten dat wat er nu staat ook niet voldoet).
Vloeit waarschijnlijk voort uit het gebrek aan kennis van betere alternatieven.. :)

Maar je moet er toch niet aan denken dat je komende zondag met de volgende defensie komt te spelen (na evt uitvallen van Vertonghen)
Anita - Blind/Denswil - Van Rhijn - Ligeon

PostPosted: 24 Jan 2012 14:22 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Een verdediging Boilesen - Denswil - Vertonghen - van Rhijn/Ligeon zou ik niet eens zo wakker van liggen hoor.
Maar Boilesen speelt niet helaas.

Alleen de combinatie van Anita op de back (waar hij gewoon een stuk minder als op CVM) en de onervaren Ligeon bevalt me niet echt.
Maar er is verder geen keuze. Ik zou het best aandurven. Zolang Blind niet speelt. Wellicht dat ik alleen wel Koppers op LB zou zetten, ivm zijn tegenstander die buitenom gaat (Schaken is rechtsbenig toch?)

Post new topic  Reply to topic  [ 1380 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 56  Next

All times are UTC+02:00