Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next
Author Message
PostPosted: 13 Oct 2014 12:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Stormrage wrote:
Waarom zou je in godsnaam huren voor een halfjaar?? Ben sowieso een beetje klaar met dat huren. Je hebt er niks aan.
Je kan het ook anders zien. Als we Cuenca, Bojan en Zimling gekocht hadden dan hadden we nu 3 zeer matige spelers onder contract staan. In hun geval ben ik dus blij dat het om huur ging.

PostPosted: 13 Oct 2014 12:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Cuenca en Bojan hadden gewoon smaakmakers kunnen worden in de Eredivisie.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Oct 2014 12:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
JustFerro wrote:
Je kan het ook anders zien. Als we Cuenca, Bojan en Zimling gekocht hadden dan hadden we nu 3 zeer matige spelers onder contract staan. In hun geval ben ik dus blij dat het om huur ging.
Ik zie het meer als: je huurt alleen als je nog niet overtuigd bent van de kwaliteiten van de speler en het daarom nog niet aandurft om te kopen. In de huurperiode kijk je of de speler voldoet aan de verwachtingen en kun je hem kopen, omdat je een koopclausule hebt opgenomen. Echter, de laatste jaren huurt Ajax alleen maar om de selectie op te vullen. Nu ook weer, je zal Rabiot waarschijnlijk nooit kunnen kopen (helemaal niet als hij zijn contract bij PSG verlengt), dus wat heb je er dan aan? Helemaal voor een halfjaar. Hij heeft waarschijnlijk niet veel gespeeld, is niet wedstrijdfit, moet z'n ploeggenoten leren kennen en hij moet wennen aan het Ajaxspelletje. Tegen de tijd dat hij echt van waarde kan zijn, is het april of mei en kan je hem alweer uitzwaaien. Zo zonde van je tijd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Oct 2014 17:42 
Erelid

Stormrage wrote:
JustFerro wrote:
Ik zie het meer als: je huurt alleen als je nog niet overtuigd bent van de kwaliteiten van de speler en het daarom nog niet aandurft om te kopen. In de huurperiode kijk je of de speler voldoet aan de verwachtingen en kun je hem kopen, omdat je een koopclausule hebt opgenomen. Echter, de laatste jaren huurt Ajax alleen maar om de selectie op te vullen. Nu ook weer, je zal Rabiot waarschijnlijk nooit kunnen kopen (helemaal niet als hij zijn contract bij PSG verlengt), dus wat heb je er dan aan? Helemaal voor een halfjaar. Hij heeft waarschijnlijk niet veel gespeeld, is niet wedstrijdfit, moet z'n ploeggenoten leren kennen en hij moet wennen aan het Ajaxspelletje. Tegen de tijd dat hij echt van waarde kan zijn, is het april of mei en kan je hem alweer uitzwaaien. Zo zonde van je tijd.
Dat is waar. En wat heeft die jongen nou al bewezen eigenlijk?? (ken hem persoonlijk niet)

Als je dan toch een jongeling daar neer wil zetten, kan je net zo goed een talent uit eigen opleiding de kans gunnen!

PostPosted: 22 Oct 2014 09:52 
Erelid

Weet je: De enige spelers die hier voldoen op deze posities zijn spelers uit onze eigen jeugd. Anita, Blind... Dat komt omdat ze weten wat er gevraagd wordt op deze positie en ze het technisch vermogen hebben om op deze plek te spelen. Volgens mij is het onzinnig om aan te kopen op deze positie.

Weg met de Zimling en Viergeverrotzooi. Geef Riedewald maar eens de kans met Andersen en Klaassen op het middenveld. En dan kun je Serero voor alle 3 nog inzetten eventueel.

PostPosted: 22 Oct 2014 10:03 
Erelid

Over het algemeen heerst hier wel wat opportunisme altijd...

Zimling speelde goed tegen PSG. Meteen iedereen blij. "Betere versie van Poulsen." "Durft tenminste vooruit te spelen." Nu, paar wedstrijden later, blijkt ie toch niet zo goed (en hoor je zelfs dat ie alleen maar tikjes breed kan geven).

Serero speelt een helft goed tegen Zwolle. Moet ie volgens velen (incluis mijzelf) er tegen Twente ook maar staan. Dan maakt ie een fout bij de goal en speelt ie verder blijkbaar ook niet heel goed (heb zelf alleen de samenvatting gezien) en is hij het volgens sommigen toch eigenlijk niet... Ik denk zelf nog steeds dat Serero echt een goede VM kan worden.

Nu valt Riedewald sterk in tegen Barcelona. Meteen 'in alles beter dan Zimling', 'geef hem maar een paar wedstrijden de kans.' Riedewald gaat ook wel weer tegenvallen (en dan zijn er altijd mensen die hem afzeiken; zie het geval El Ghazi, of Kishna)...

Ik merk dat ik er soms zelfs aan meedoe, maar toch: het is soms wel erg opportunistisch jongens. En dat is niet alleen hier natuurlijk. Struin twitter maar eens af...

PostPosted: 22 Oct 2014 10:44 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik vind dat je opportunistisch bent over de mogelijke opportunisten, Jesper. ;)
Dat Zimling het even goed deed tegen een PSG dat het volledig liet lopen (enorm veel ruimte) zegt mij bijzonder weinig. Zoals hij speelde tegen PEC en vanavond zegt mij veel meer.
Wat had je verder kunnen verwachten van een ex-speler van NEC, Brugge en Mainz? Allemaal anti-AJAX ploegen.

Nogmaals; een nummer 6 moet kunnen voetballen. Verdedigende middenvelder klinkt verdedigend maar hij moet vooral bezig zijn met het spel snel te verplaatsen (naar voren) en goed druk zetten. Zie je Zimling dat al doen?

PostPosted: 22 Oct 2014 11:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Riedewald kan weleens de omslag zijn in dit seizoen. Na Anita en Blind, die van LB naar CVM gingen nu Riedewald. Hopelijk ziet Frank dat ook. Riedewald speelde als Ajax gisteren. Iets wat ik Zimling nog niet heb zien doen, en niet zie gaan doen. Die huurovereenkomst kan in januari wel gesloten worden.

PostPosted: 22 Oct 2014 15:37 
Erelid

Dat jij dat toen al zag Toby, zegt niet dat iedereen dat zag. Er waren genoeg mensen die echt vonden dat Ajax met Zimling een goede deal had gesloten. Zoals gezegd, 'een verbeterde versie van Poulsen' (die dus ook vooruit durfde te voetballen, kwam het op neer).

PostPosted: 22 Oct 2014 17:48 
Erelid

Je weet nooit hoe een speler het gaat doen bij Ajax. Daarvoor is de speelwijze te wezenlijk anders dan waar dan ook. Ook 'vermeende' topspelers kunnen verzuipen in ons spelletje.

Finidi George, Litmanen, Kanu, Trabelsi en Schone kwamen ook niet bij topploegen vandaan, maar hebben het toch alleraardigst gedaan. Alleen zou je kunnen zeggen dat Zimling mogelijk 2-3 jaar te oud was om de gok te wagen.

PostPosted: 22 Oct 2014 20:17 
Beheerder

Jnp wrote:
Dat jij dat toen al zag Toby, zegt niet dat iedereen dat zag. Er waren genoeg mensen die echt vonden dat Ajax met Zimling een goede deal had gesloten. Zoals gezegd, 'een verbeterde versie van Poulsen' (die dus ook vooruit durfde te voetballen, kwam het op neer).
Misschien op andere sites maar in de topic over Zimling is er niet 1 iemand te vinden. Misschien een 0,5-ve.
murdoch01 wrote:
Je weet nooit hoe een speler het gaat doen bij Ajax. Daarvoor is de speelwijze te wezenlijk anders dan waar dan ook. Ook 'vermeende' topspelers kunnen verzuipen in ons spelletje.

Finidi George, Litmanen, Kanu, Trabelsi en Schone kwamen ook niet bij topploegen vandaan, maar hebben het toch alleraardigst gedaan. Alleen zou je kunnen zeggen dat Zimling mogelijk 2-3 jaar te oud was om de gok te wagen.
Je kunt die 'gok' altijd binnen de perken houden. Kies dan altijd voor technische spelers.
Dat waren spelers wiens capaciteiten vooral op het technische vlak lagen. Zimling is simpelweg niet goed genoeg.

PostPosted: 22 Oct 2014 21:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ik geef Zimling nog even de tijd, maar voorlopig speelt hij eerder als een onstuimige jeugdspeler dan als de gelouterde vedette. Maar ja, Poulsen had ook ervaring bij een imposanter rijtje van clubs. Zimling had ook ervaring, maar bij middenmoters.

PostPosted: 22 Oct 2014 22:06 
Erelid

343 wrote:
Misschien op andere sites maar in de topic over Zimling is er niet 1 iemand te vinden. Misschien een 0,5-ve.
Niks te vinden?:
Fernando Redondo wrote:
Litmanen87 wrote:
Zou zo maar eens een verbeterde versie van Poulsen kunnen worden.
Niet kunnen worden maar dat is hij al.
Is voetballend beter en denkt ook aanvallender. Durft ook eerder een bal te geven en speelt met meer risisco. Poulsen was meer een breker en defensief denkend.

Zimling durft te voetballen. De vraag is alleen hoe hij straks met de situatie omgaat als iedereen een beetje weet hoe hij speelt.
En verder is het tijdens Ajax-PSG ook zeker gezegd in de chat.

PostPosted: 22 Oct 2014 23:40 
Beheerder

Ok, 2 van de 30 a 50 leden dan.
En tijdens de chat is niemand helemaal zichzelf, Jesper. 8-)

PostPosted: 23 Oct 2014 21:02 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Ook wel heel makkelijk om 1 post van iemand er tussenuit te halen.
Daarbij zei ik, zou zomaar eens kunnen worden.
De posts ervoor en erna waarbij ik zei dat ik hem eerst langer aan het werk wil zien voordat ik echt kan zeggen of hij iets toevoegt of niet.

En zo vaak heb ik hem nog niet aan het werk gezegd.

Zelfde als Riedewald die erg goed inviel, moet je het meerdere wedstrijden achter elkaar zien voordat je echt kan oordelen.
Wat me wel opvalt is dat Frank kennelijk dus minder vertrouwen heeft in Bazoer dan in Riedewald.

PostPosted: 23 Oct 2014 23:40 
Erelid

Wanneer heeft Bazoer voor het laatst 5 wedstrijden achter elkaar gespeeld? Kampt al heel lang met lichte blessures, rode kaarten etc.

Die moet eerst constant een goed niveau halen. Daar was Riedewald al een jaartje mee bezig. Bazoer zeker nog niet. Bovendien houdt de Boer meer van jongens met de mentaliteit van Riedewald.

PostPosted: 24 Oct 2014 00:08 
Columnist

RogerGarcia wrote:
Wanneer heeft Bazoer voor het laatst 5 wedstrijden achter elkaar gespeeld? Kampt al heel lang met lichte blessures, rode kaarten etc.

Die moet eerst constant een goed niveau halen. Daar was Riedewald al een jaartje mee bezig. Bazoer zeker nog niet. Bovendien houdt de Boer meer van jongens met de mentaliteit van Riedewald.
Riedewald is wel iets meer dan een jaartje goed bezig, is al jaren één van de beste spelers van zijn lichting.
Wordt eens tijd dat Frank meer zijn ogen open doet voor de jeugd. Want Riedewald, maar ook Tete in iets mindere mate staan klaar om ingeschoven te worden.

PostPosted: 31 Oct 2014 09:22 
Beheerder

Wat verrassend. Rabiot niet naar AJAX. Trouwens wel beledigende quotes voor AJAX.
http://www.soccernews.nl/news/283307/Za ... hij_tekent

PostPosted: 03 Nov 2014 15:04 
Columnist

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/407 ... agen-.html

Vejinovic komt u maar :)

PostPosted: 03 Nov 2014 15:07 

Uhm, waarom?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 03 Nov 2014 17:51 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ovenwant wrote:
Uhm, waarom?
Kwaliteit?

PostPosted: 03 Nov 2014 18:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Wat kan Vejinovic nog meer dan behalve vrije trappen en penalties nemen?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Nov 2014 18:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ik weet niet of je hem wel eens hebt zien spelen, maar deze is man is ontzettend technisch, bezit vernunft en inzicht. Strooit met prachtige passjes en scoort inderdaad nog vaker uit standaardsituaties dan Schöne.

PostPosted: 03 Nov 2014 19:56 

Ja leuk, maar we hebben nu 4 spelers in de selectie die op CVM kunnen spelen, waarvan 2 talenten. Ik snap dan het halen van een CVM niet. Dan kun je heel je technisch plan overboord gooien.

PostPosted: 03 Nov 2014 20:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ovenwant wrote:
Ja leuk, maar we hebben nu 4 spelers in de selectie die op CVM kunnen spelen, waarvan 2 talenten. Ik snap dan het halen van een CVM niet. Dan kun je heel je technisch plan overboord gooien.
Ja, twee talenten van 18 en die andere twee voldoen bij lange na niet. Dan is het toch prima om Veijinovic te halen en 'm over twee jaar te verkopen als onze talenten 'al' 20 zijn.
Dan heb je dezelfde situatie als psv met Depay en Mertens destijds. Depay speelde eigenlijk te weinig omdat hij iemand voor zich had die meer dan voldeed, Mertens ging weg en Depay stond er meteen.

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next

All times are UTC+02:00