Ben het uiteraard eens met jullie. Maar van deze discussie zijn we nog niet af, met alle Arno Vermeulens van deze wereld. Het is eenzelfde soort iets als mensen die blindelings roepen dat iemand een hele goede techniek heeft omdat hij 1200 keer de bal kan hooghouden.
Ben het en niet eens met de poster en wel eens, om maar een discussie te starten.
De Ajax B1 is qua stand op de ranglijst verreweg het beste team dat er in Nederland speelt; ik weet dat het om die maximaal twee talenten per lichting gaat. Ik zie ook dat donker getinte spelers (Ik zal niet discrimineren, zit niet in me) fysiek gezien op jonge leeftijd meer te bieden hebben dan blanke spelers, maar verenigingen als Feyenoord hebben vaak veel donkere (soms zelfs erg grote) spelers opgesteld, Nederland heeft op dit moment niets beters te bieden, op een enkele speler van Sparta na?
Ben vandaag op de Toekomst geweest en heb Ajax twee keer zien spelen en in beide wedstrijden vond ik bij Ajax geen uitblinker rondlopen (is dat het gelijk van JC?) , wel een paar spelers die nu verder zijn dan hun tegenstanders. Ik zal in een ander bericht mijn visie op de spelers geven (moet zo mijn vrouw ophalen), nu in het algemeen.
Voor JC en het Technisch Hart is de balaanname belangrijk; ik heb veel spelers gezien die daarbij keer op keer de fout in gingen, ondanks een jaar techniektraining. Iemand (familie van een speler) vertelde dat het kwam door het slechte veld, maar de nummer 10 van Manchester United (doet alles goed, een vrije rol, maar wat een inzicht, voor mij de beste die er rondliep, na één wedstrijd) had blijkbaar geen last van het veld. Ik vond de balaanname slecht, er waren veel verkeerde passes en wat mij vooral opviel: geen beleving, verdedigers en middenvelders die afwachten en spitsen die als ze gewisseld worden geen enkele emotie tonen, ook niet richting vervanger.
Ajax wint van Besiktas, door de zwakte van Besiktas, Ajax wint van MU door een counter, maar ik heb maar een paar goede acties gezien.
Heb de eerste helft van Barcelona tegen Bayern München gezien, maar kon er niet koud of warm van worden. Barcelona viel vooral op door de vele gekleurde schoenen, een nummer 7 die weet dat Pasen betekent dat Christus is opgestaan uit de dood en nummer 7 van Barcelona is, tegelijkertijd loopt als "
Der Ente" (
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willi_Lippens) een nummer 10 die wel snel speelt, maar ook "
gepoort wordt doort een Duitser", een nummer 5 die de bal niet onder controle kan krijgen en een wedstrijd tegen een paar houterige Duitsers (nummer 5, lang maar wat is hij houterig!)
In de rust maar (met tientallen anderen) naar het andere veld gegaan, Ajax Cape Town tegen AC Milan. In eerste instantie dacht ik dat Cape Town onder 15 had gestuurd, later bleken veel Italianen wel erg lang te zijn. Cape Town kreeg een penalty tegen, meer kansen heft Milan niet gekregen.
Ik geniet eigenlijk altijd van teams van Cape Town, de onbevangenheid, het spelplezier, de wil de bal naar voren te spelen, ook nu weer "
zo mooi". De voetbalkenners zullen het wel niks vinden, tactisch niet sterk o.i.d., maar ik wil gewoon leuk voetbal zien. Twee spelers die opvielen: nummer 3 (laatste man, passeert als laatste man een paar keer zijn directe tegenstander en wint alle duels!) en nummer 11: klein, maar wint kopduels! en scoort ook nog eens.
Moet nu echt mijn vrouw ophalen!
@D_Skilled, heb jij de namen van die spelers?