Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 716 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Ajax O18
BerichtGeplaatst: 11 sep 2020 20:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Morgen 12.00 op F' noord youtube kanaal. F' noord - Ajax o18. Hopelijk kan Kjear meedoen. F' noord heeft in deze lichting ook enkele goede spelers rondlopen. Kan een leuke wedstrijd worden.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2020 11:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Opstelling Ajax O18:

Raatsie; Dakriet, Aertssen, Hillen, Baas; Warmerdam, Hlynsson, Rasmussen; Martha, Pinas, Dall

Nog geen Kjear.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 19:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ronald de Boer had het over de IJslandse Kevin de Bruyne.

Hoe goed is Hlynsson echt?

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 21:25 

ibramovic89 schreef:

Als Ronald hetzelfde oog voor talent heeft als zijn broer Frank dan is die jongen zijn carriere nu al gedoemd te mislukken. :(

Maar laten we het beste hopen.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 22:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
ibramovic89 schreef:

Ik hoorde dit Ronald de Boer ook zeggen maar hij zei ook dat er nog andere grote talenten rondliepen maar hij wilde die namen niet noemen omdat er anders misschien teveel druk op die jongens kwam te liggen. Vervolgens zegt hij een zin later dat over een 16 jarige...

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 05:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het is wel een talent, paar keer met Jong Ajax minuten mogen maken. Maar een de Bruyne lijkt me vooralsnog nog niet.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 05:35 

Bouwman van Ajax naar PEC Zwolle. https://twitter.com/ajax_stuff/status/1 ... 87232?s=20

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 16:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Selectie Ajax O18 2021/2022:
Sten Kremers
Tom de Graaff
Prince Aning
Chanine van Bohemen
Mateja Milovanovic
Oualid Agougil
Olivier Aertssen
Tristan Gooijer
Neal Viereck
Diferdio Misidjan
Diyae Jermoumi
Gabriël Misehouy
Jeppe Kjær
Rida Chahid
Loed Klaasen
Nassef Chourak
Jenno Campagne
Julian Brandes
Silvano Vos
Achraf Oughcha
Jay Enem
Yoram Boerhout
Eskild Dall
Jaydon Banel
Raphaël Sarfo
Divaio Bobson

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 16:13 

343 schreef:
Selectie Ajax O18 2021/2022:
Sten Kremers
Tom de Graaff
Prince Aning
Chanine van Bohemen
Mateja Milovanovic
Oualid Agougil
Olivier Aertssen
Tristan Gooijer
Neal Viereck
Diferdio Misidjan
Diyae Jermoumi
Gabriël Misehouy
Jeppe Kjær
Rida Chahid
Loed Klaasen
Nassef Chourak
Jenno Campagne
Julian Brandes
Silvano Vos
Achraf Oughcha
Jay Enem
Yoram Boerhout
Eskild Dall
Jaydon Banel
Raphaël Sarfo
Divaio Bobson
Volgens jeugdvolgers bij AS stond het nog niet allemaal vast.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 16:55 

De jeugd (met name de bovenbouw) holt achteruit. De steeds weer opdoemende excuses van "ze zijn jonger dan de tegenstanders" en "een jaar niet gespeeld" snijden totaal geen hout.
Of ze jonger zijn weet ik niet want dan moet je alle leeftijden van alle spelers weten. Maar ik weet wel dat, als ze bij de senioren gaan spelen, ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook tegen oudere spelers moeten spelen. En geen spelers die 1 of 2 jaar ouder zijn maar 5 of 8 of 10 jaar ouder.
En "een jaar niet gespeeld" gaat voor alle clubs op. Alsof alleen de jeugd van AJAX last van corona heeft gehad.
Ook het excuus van "het gaat om opleiden" is slap. In de opleiding moet het gaan om winnen. Ten koste van alles wedstrijden winnen. Niet leuk voetballen terwijl het resultaat onbelangrijk is. Met winnen ontwikkelen spelers zich ook.
Tegenstanders spelen vaak op de counter hoor je ook vaak. Nou en, mag dat niet? En gebeurt dat later ook niet?
De uitslagen van de jeugdwedstrijden dit weekend bijv. zijn in-en-in triest. AJAX onwaardig.
Dit maar met de mantel der liefde blijven goedpraten lost niks op. Het ons kent ons gehalte is veel te groot bij de opleiding.
Ze kunnen bijna allemaal wel leuk voetballen, maar er lopen ook veel slappelingen tussen. Laten het hoofd te snel zakken. Dat worden nooit winnaars.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 04:23 

renemar schreef:
De jeugd (met name de bovenbouw) holt achteruit. De steeds weer opdoemende excuses van "ze zijn jonger dan de tegenstanders" en "een jaar niet gespeeld" snijden totaal geen hout.
Of ze jonger zijn weet ik niet want dan moet je alle leeftijden van alle spelers weten. Maar ik weet wel dat, als ze bij de senioren gaan spelen, ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook tegen oudere spelers moeten spelen. En geen spelers die 1 of 2 jaar ouder zijn maar 5 of 8 of 10 jaar ouder.
En "een jaar niet gespeeld" gaat voor alle clubs op. Alsof alleen de jeugd van AJAX last van corona heeft gehad.
Ook het excuus van "het gaat om opleiden" is slap. In de opleiding moet het gaan om winnen. Ten koste van alles wedstrijden winnen. Niet leuk voetballen terwijl het resultaat onbelangrijk is. Met winnen ontwikkelen spelers zich ook.
Tegenstanders spelen vaak op de counter hoor je ook vaak. Nou en, mag dat niet? En gebeurt dat later ook niet?
De uitslagen van de jeugdwedstrijden dit weekend bijv. zijn in-en-in triest. AJAX onwaardig.
Dit maar met de mantel der liefde blijven goedpraten lost niks op. Het ons kent ons gehalte is veel te groot bij de opleiding.
Ze kunnen bijna allemaal wel leuk voetballen, maar er lopen ook veel slappelingen tussen. Laten het hoofd te snel zakken. Dat worden nooit winnaars.
Als ze volgende week winnen gaat het opleiden dan weer goed? Utrecht's basis was gemiddeld 17,6 jaar oud en Ajax 16,9. Dat je bij de senioren tegen een groter leeftijdsverschil speelt merk je ook bij Jong Ajax waar ze aan het begin van het seizoen nog inhoud missen en dan wedstrijden verliezen of weggeven aan het einde van de wedstrijd. En dat zie je ook aan het fysiek dat de jonge spelers die bij ons weggaan er bij krijgen bij de nieuwe club wanneer ze 25/26 zijn.

De tegenstander mag wel op de counter spelen, natuurlijk, en daar moet je ook aan wennen. Wat ik las deed Utrecht dat ook, erg efficient. Maar zou jij het prettig vinden als Ajax dat gaat doen om in de jeugd maar wedstrijden te winnen? Zo oud mogelijke spelers opstellen om maar te winnen? Of mogen ze soms ook verliezen, zo lang ze maar alles doen om individueel spelers beter te maken? Daarbij, als je altijd maar alles wint. Kweek je dan wel een winnaarsmentaliteit, want je kan dan ook wedstrijden op 70% gaan spelen en gemakzuchtig worden omdat je toch weel wint.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 09:26 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Als ze volgende week winnen gaat het opleiden dan weer goed? Utrecht's basis was gemiddeld 17,6 jaar oud en Ajax 16,9. Dat je bij de senioren tegen een groter leeftijdsverschil speelt merk je ook bij Jong Ajax waar ze aan het begin van het seizoen nog inhoud missen en dan wedstrijden verliezen of weggeven aan het einde van de wedstrijd. En dat zie je ook aan het fysiek dat de jonge spelers die bij ons weggaan er bij krijgen bij de nieuwe club wanneer ze 25/26 zijn.

De tegenstander mag wel op de counter spelen, natuurlijk, en daar moet je ook aan wennen. Wat ik las deed Utrecht dat ook, erg efficient. Maar zou jij het prettig vinden als Ajax dat gaat doen om in de jeugd maar wedstrijden te winnen? Zo oud mogelijke spelers opstellen om maar te winnen? Of mogen ze soms ook verliezen, zo lang ze maar alles doen om individueel spelers beter te maken? Daarbij, als je altijd maar alles wint. Kweek je dan wel een winnaarsmentaliteit, want je kan dan ook wedstrijden op 70% gaan spelen en gemakzuchtig worden omdat je toch weel wint.
Je lijkt wel een politicus, je verdraait mijn woorden en interpreteert zoals het jou uitkomt.
Leeftijd maakt niet uit maar het moet wel verantwoordt zijn. Maar jij komt nu weer met dat excuus aankakken, Utrecht was ouder. Nou en?
Ik heb de O18 in Lissabon en gisteren gezien. Nou, in Lissabon hadden ze een pak slaag verdient maar speelden gelijk, gisteren hebben ze dat gekregen. Ik heb in al die jaren nog nooit een YL wedstrijd gezien van AJAX waarbij het elftal zo kansloos en slecht was.
Waar zeg ik dat AJAX op de counter moet gaan spelen? Ik zeg alleen dat het op de counter spelen van de tegenstander vaak als excuus wordt gebruikt voor een nederlaag.
Waar zeg ik dat ze oudere spelers moeten opstellen om maar te winnen? Ik zeg wel dat willen winnen op plek 1 van de opleiding moet staan. Je leidt toch op voor betaald voetbal en daar gaat het om winnen.
En je conclusie dat je op 70% gaat spelen als je alles wint zegt meer over jou. Dan heb je een verkeerde instelling en geen profmentaliteit. Trainers en coaches zijn er ook verantwoordelijk voor om te voorkomen dat de spelers die gemakzucht krijgen.
Doorschuiven van spelers naar een oudere leeftijdsgroep is zeker niet op voorhand slecht, integendeel. Maar imo slaan ze gewoon door. Het is alsof dat het doel is. Terwijl het een middel moet zijn. Een middel om de individuele speler beter te maken. Sommige spelers kunnen daarmee omgaan en hebben daar profijt van, anderen hebben iets meer tijd nodig. Is geen ramp.
Ook een nadeel is dat spelers Unuvar, Fitz-Jim, Rasmussen, Hansen (waar is die?) 3 jaar in de KKD moeten spelen bij Jong AJAX. Dat willen ze niet en worden ongeduldig. Dan gaan ze weg voordat je kunt profiteren van het werk van de opleiding. Ze denken dat het voor iedereen is weggelegd om voor je 19e te debuteren in het eerste. Soms duurt het langer. Objectieve zelfreflectie is er bijna niet.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 16:29 

Kijk naar de O18 tegen Besiktas. Los van het feit dat ik weinig echt grote talenten zie, het is veel te vaak balletje breed en terug. En vanaf de 80ste minuut gaan die jochies de wedstrijd professioneel "doodspelen". Mijn hemel, bij jeugdvoetbal. Je zou denken dat ze plezier aan het spelletje hebben en dan zie je spelers de bal 5 x op het middenveld naar elkaar toespelen zonder enige intentie iets te creëren. Wat treurig te zien. Zou dat in opdracht van de trainer zijn? Winst over de lijn trekken? Zit echt te hopen dat het alsnog fout gaat. Er is totaal geen spelplezier meer te zien. Wat leren ze met dit antivoetbal? In plaats van dat het plezier er vanaf spat zie je zulk triest schouwspel. Zouden de gassies dat leuk vinden? Kan ik mij niet voorstellen.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 16:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Wesley Sneijder
Droomaankoop: Messi
renemar schreef:
Kijk naar de O18 tegen Besiktas. Los van het feit dat ik weinig echt grote talenten zie, het is veel te vaak balletje breed en terug. En vanaf de 80ste minuut gaan die jochies de wedstrijd professioneel "doodspelen". Mijn hemel, bij jeugdvoetbal. Je zou denken dat ze plezier aan het spelletje hebben en dan zie je spelers de bal 5 x op het middenveld naar elkaar toespelen zonder enige intentie iets te creëren. Wat treurig te zien. Zou dat in opdracht van de trainer zijn? Winst over de lijn trekken? Zit echt te hopen dat het alsnog fout gaat. Er is totaal geen spelplezier meer te zien. Wat leren ze met dit antivoetbal? In plaats van dat het plezier er vanaf spat zie je zulk triest schouwspel. Zouden de gassies dat leuk vinden? Kan ik mij niet voorstellen.
Ook uit dit O18 team komen weer talenten boven die uiteindelijk in Jong en Ajax 1 gaan spelen. van Axel Dongen niet voor niks van talent van de toekomst uitgeroepen. Silvano Vos trainde afgelopen week ook al met jong ajax mee. Beide talenten zijn pas 16 jaar.

Over de wedstrijd. Besiktas O18 stond met 10 man op de 16 te verdedigen en alleen de spits bleef wat voor hangen. Daar moet je dan wat geduld voor hebben voordat je echte kansen creeërt. Bovendien hebben we gewoon 3 goeie doelpunten gezien van Ajax. Denk echt wel dat de jongens plezier hebben gehad.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 18:03 

yk_93 schreef:
renemar schreef:
Ook uit dit O18 team komen weer talenten boven die uiteindelijk in Jong en Ajax 1 gaan spelen. van Axel Dongen niet voor niks van talent van de toekomst uitgeroepen. Silvano Vos trainde afgelopen week ook al met jong ajax mee. Beide talenten zijn pas 16 jaar.

Over de wedstrijd. Besiktas O18 stond met 10 man op de 16 te verdedigen en alleen de spits bleef wat voor hangen. Daar moet je dan wat geduld voor hebben voordat je echte kansen creeërt. Bovendien hebben we gewoon 3 goeie doelpunten gezien van Ajax. Denk echt wel dat de jongens plezier hebben gehad.
Dan hebben ze dat goed weten te verbergen. Ik zag weinig plezier.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 12:01 
Erelid

Seizoenskaart: 125
renemar schreef:
Wat wil je nou man? Eerst wil je dat Jong Ajax ook speelt om te winnen en niet alleen voor de talentontwikkeling en dan doet de O-18 een keer een wedstrijd zakelijk uitspelen en dan is dat weer niet goed....Tsja, zo kan je altijd wat te zeiken hebben.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 12:41 

sincere1983 schreef:
renemar schreef:
Wat wil je nou man? Eerst wil je dat Jong Ajax ook speelt om te winnen en niet alleen voor de talentontwikkeling en dan doet de O-18 een keer een wedstrijd zakelijk uitspelen en dan is dat weer niet goed....Tsja, zo kan je altijd wat te zeiken hebben.
Op de eerste plaats speelt Jong AJAX i.t.t. de jeugd betaald voetbal. Bij de jeugd staat ontwikkeling voorop, bij betaald voetbal resultaat.
Bij de jeugd moet het plezier ervanaf spatten. Acties maken, gedurfd spel, risico nemen. Niet met de handrem op spelen. Niet op zeker spelen. Er viel een jongen in op rechtsbuiten en die heeft alle ballen die hij kreeg breed of terug gespeeld. Waardeloos.

Desalniettemin moet AJAX in de YL imo met het beste materiaal spelen. Er zijn diverse jongens die in Jong AJAX spelen ook in de YL zouden mogen spelen. Waarom doen ze dat niet? AJAX heeft een naam hoog te houden. AJAX zou die YL eens een keer moeten winnen. Maar wel op de AJAX manier. Met frivool, snel en technisch spel, niet met zaaddodend spel zoals gisteren en zeker de laatste 10 minuten. De wedstrijd tegen Sporting Portugal was ook al niet om aan te gluren terwijl het resultaat alleszins redelijk was. Tegen Utrecht krijgen ze een pak slaag. Verliezen kan altijd gebeuren, maar dat zou niet mogen.
Ik win, zeker bij de jeugd, liever met 5-4 dan met 1-0.
Ik vind Van Aertsen en Van Axel Dongen goede spelers die wellicht t.z.t. voor het eerste in aanmerking komen, dan lopen er nog enkele leuke spelers maar echt grote talenten (zoals Gravenberch, Timber) zie ik bij dit elftal niet.
Maar jij hebt die blijkbaar wel gezien? Namen? Ga ik die nog beter volgen.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2021 15:10 

Weer is het overduidelijk dat AJAX de YL niet serieus neemt. Misehouy, de beste speler moet centraal spelen maar speelt op links. Centraal loopt nu een dooie IJslander waar kraak noch smaak aan zit. Type Andersen en Jensen, slappelingen. Keeper is ook lachwekkend, gaat op zijn r**t zitten bij de 1-3.
Er zit ook 0,0 pit in dit zooitje. Zo gezapig.
Die coach Vos is ook een l*lhannes.
Rasmussen loopt schandalig onverschillig te spelen. Wordt ook een gevalletje Jensen.
De jeugd in het algemeen zakt steeds verder weg. Afgelopen weekend typerend, de hele bovenbouw verliest. En maar vol blijven houden dat het niet om het resultaat gaat. Straks krijg je alleen nog maar spelers die denken dat winnen niet belangrijk is.
Maar wie weet wordt de 2e helft heel anders.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2021 16:44 

Niet dus, 2e helft was nog minder. Onze jeugd is echt niet zo goed als velen denken. Waardeloze coach ook die Vos. Tenminste als het de bedoeling is jongens op te leiden om wedstrijden te winnen. Sluit niet uit dat de beleidsmakers dat helemaal niet belangrijk vinden.
Dat doorschuiven van spelers is echt doorgeschoten. Dat moet je alleen met toptalenten doen, niet structureel. En het aantal toptalenten valt reuze mee.
Vanavond zou het wel eens precies hetzelfde kunnen gaan. Hoop het niet maar zou mij niks verbazen.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2021 17:11 

renemar schreef:
Niet dus, 2e helft was nog minder. Onze jeugd is echt niet zo goed als velen denken. Waardeloze coach ook die Vos. Tenminste als het de bedoeling is jongens op te leiden om wedstrijden te winnen. Sluit niet uit dat de beleidsmakers dat helemaal niet belangrijk vinden.
Dat doorschuiven van spelers is echt doorgeschoten. Dat moet je alleen met toptalenten doen, niet structureel. En het aantal toptalenten valt reuze mee.
Vanavond zou het wel eens precies hetzelfde kunnen gaan. Hoop het niet maar zou mij niks verbazen.
Het doorschuiven ligt niet alleen aan Ajax. Ook dankzij de KNVB staat er een jong team nu ze van de o19 een o18 team hebben gemaakt. De talenten die dan te oud zijn of te goed moeten gelijk naar Jong Ajax en die moeten ook spelers hebben om te spelen.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 10:12 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Het doorschuiven ligt niet alleen aan Ajax. Ook dankzij de KNVB staat er een jong team nu ze van de o19 een o18 team hebben gemaakt. De talenten die dan te oud zijn of te goed moeten gelijk naar Jong Ajax en die moeten ook spelers hebben om te spelen.
Volgens mij kan meer dan de helft van Jong AJAX in de YL spelen.
Maar goed, ben allang blij dat het gisteravond heel anders was. :D

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 10:49 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:
Klopt, maar Jong Ajax heeft ook spelers nodig. Dus als je die allemaal terughaalt dan heeft Jong Ajax niet genoeg spelers meer.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 12:18 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Klopt, maar Jong Ajax heeft ook spelers nodig. Dus als je die allemaal terughaalt dan heeft Jong Ajax niet genoeg spelers meer.
Uiteraard niet allemaal maar 3 of 4 zou een heel groot verschil maken. Zeker op vitale plaatsen.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 12:22 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Uiteraard niet allemaal maar 3 of 4 zou een heel groot verschil maken. Zeker op vitale plaatsen.
Zou wel moeten ja, Rasmussen en Hlynsson (die dooie IJslander waar kraak noch smaak aan zit) kwamen vanuit Jong Ajax ;)

BerichtGeplaatst: 24 nov 2021 14:23 

Naar een groot deel van Besiktas-AJAX gekeken. Wat een armoedig elftal. Ze spelen tegen een ploeg die helemaal niks voor stelt. Eerste helft ging nog enigszins maar de tweede helft lijkt niet eens op voetbal. Bar en bar slecht spel. Op een gegeven moment niet meer gekeken. AJAX onwaardig elftal.
Zo'n Rasmussen vraagt, nee smeekt om per direct te worden teruggestuurd naar Denemarken. Wat een slapjanus. Maar ik kan wel iedereen opnoemen. De jeugd takelt ieder jaar meer af. Jammer dat ze dat niet zien.
Als je dit elftal vergelijkt met het elftal dat enkele jaren geleden in de YL speelde springen de tranen in je ogen. Dit elftal zou met dubbele cijfers worden weggepoetst.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 716 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00