Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Brian Brobbey
BerichtGeplaatst: 23 okt 2020 14:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
dwtk schreef:
Volgende keer gewoon in de CL selectie opnemen, alles beter dan Labyad. Gewoon één van de weinige spelers die zich staande houdt in een pover Jong Ajax. Schat hem ook hoger in dan Traoré.
Dat eerst vind ik nogal makkelijk gesteld. Labyad is op meerdere plekken inzetbaar en je moet gewoon een keus maken welke spits of welke 2 spitsen je meeneemt. Labyad is overigens ook niet de concurrent van Brobbey en al helemaal niet in de CL-selectie waar je minder mensen op de bank hebt zitten. Labyad zat tegen Liverpool niet als reservespits op de bank.

In potentie is hij beter dan Traore maar wat Brobbey nu laat zien bij Jong Ajax dat liet Traore ook zien vorig jaar. Traore vind ik na de winterstop niet beter geworden. Eens dat Brobbey iets verfijnder is en het ajaxspelletje iets beter onder de knie heeft.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2020 14:58 

Labyad IS inzetbaar op meerdere plekken maar rendeert hij wel ergens? Nee, hij is in de voorbereiding drie maal op de rechtsbuitenpositie neergezet en het was geen één maal een succes. Was vorig jaar ook al het geval toen ging het alleen in zijn eerste optreden tegen Utrecht nog enigszins. Ook voor Labyad geldt weer, hij kan geen ene actie maken laat staan een man passeren. Alles gaat een tempo te laag.

Labyad speelde bij Utrecht als aanvallende middenvelder, wanneer heeft bij Ajax daar gespeeld? Eigenlijk dus gewoon weer een miskoop. Ten Hag probeert hem overal maar op te stellen, gewoon te triest voor woorden.

Over Brobbey ben ik het niet eens met je, ieder talent (Unuvar, Hanssen, Timber et cetera) heeft vorig seizoen minuten mogen maken. Hij is veel verder dan Unuvar en Hanssen maar mag nooit eens meedoen/invallen. Zelfs in de voorbereiding mocht hij niet eens meedoen.

En wat er met Traoré aan de hand is, geen idee. Lijkt wel of hij in de coronatijd niet goed doorgetraind heeft.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2020 21:46 

Laten we stoppen met het roepen om Brobbey in het eerste. Die komt nog heel veel te kort. Is fysiek sterk en dat is het dan.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2020 22:32 

renemar schreef:
Laten we stoppen met het roepen om Brobbey in het eerste. Die komt nog heel veel te kort. Is fysiek sterk en dat is het dan.
Regeer kwam vier weken geleden ook veel te kort, nu ineens het GROOTSTE talent, klopt ook niet dat is Taylor, niet mierenneuken.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2020 22:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Het zijn talenten met nog veel ups en downs. Geef ze een heel seizoen. Zelfs de grootste voetballers waren op die leeftijd nog labiel. Hele team van Jong AJAX is dat nog.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2020 10:06 

dwtk schreef:
renemar schreef:
Regeer kwam vier weken geleden ook veel te kort, nu ineens het GROOTSTE talent, klopt ook niet dat is Taylor, niet mierenneuken.
Goed lezen, ik zei het grootste talent van deze wedstrijd (tegen MVV) selectie. Taylor zat daar niet bij. Heeft niks met meirenneuken te maken maar met goed lezen van jouw kant.
Los daarvan, ik ben ook fan van Taylor maar zoals Regeer gisteren speelde was imo echt beter dan ik Taylor op 6 heb zien doen bij Jong AJAX. Heb je de wedstrijd gezien?
En ja, Regeer komt nog tekort voor het eerste. Taylor ook. Alle spelers van Jong AJAX. Maar dat is logisch voor jongens van 17 en 18.

Laatst gewijzigd door renemar op 24 okt 2020 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2020 11:25 
Erelid

renemar schreef:
Eens. Maakt een goede ontwikkeling door maar dat wil nog (lang) niet zeggen, dat je bij het eerste kunt aansluiten.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2020 12:33 

renemar schreef:
dwtk schreef:
renemar schreef:
Goed lezen, ik zei het grootste talent van deze wedstrijd (tegen MVV) selectie. Taylor zat daar niet bij. Heeft niks met meirenneuken te maken maar met goed lezen van jouw kant.
Los daarvan, ik ben ook fan van Taylor maar zoals Regeer gisteren speelde was imo echt beter dan ik Taylor op 6 heb zien doen bij Jong AJAX. Heb je de wedstrijd gezien?
En ja, Regeer komt nog tekort voor het eerste. Taylor ook. Alle spelers van Jong AJAX. Maar dat is logisch voor jongens van 17 en 18.
Oké, vat hem ;) . Nee deze keer toevallig niet kunnen kijken.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2020 01:34 
Erelid

Het is ook wel weer verrassend dat van het rijtje talenten van Jong Ajax dit jaar, de enige nog niet verlengd heeft. En raad eens bij welke makelaar hij zit?

Ik zie Brobbey wel een Bakkertje doen eerlijk gezegd.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2020 13:05 
Beheerder

Het zou mij ook niet verbazen. Benieuwd of AJAX hem een ultimatum heeft gesteld. Voor de winterstop niet bijtekenen is vertrekken?

BerichtGeplaatst: 25 okt 2020 14:34 
Erelid

343 schreef:
Het zou mij ook niet verbazen. Benieuwd of AJAX hem een ultimatum heeft gesteld. Voor de winterstop niet bijtekenen is vertrekken?
Ik snap het vanuit Brobbey ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ajax is de ideale leerschool voor hem en op dit moment is de Jupiler League gewoon zijn niveau. Volgend jaar zou ik Huntelaar niet verlengen en dan kan hij doorschuiven. Of ervoor kiezen hem te verhuren aan een Eredivisie-club voor 1 jaar. Zou niet verkeerd voor hem zijn.

Maar als hij dat niet wil, moet hij maar gewoon vertrekken. Ook prima dan.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 02:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
RogerGarcia schreef:
343 schreef:
Ik snap het vanuit Brobbey ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ajax is de ideale leerschool voor hem en op dit moment is de Jupiler League gewoon zijn niveau. Volgend jaar zou ik Huntelaar niet verlengen en dan kan hij doorschuiven. Of ervoor kiezen hem te verhuren aan een Eredivisie-club voor 1 jaar. Zou niet verkeerd voor hem zijn.

Maar als hij dat niet wil, moet hij maar gewoon vertrekken. Ook prima dan.
Huntelaar stopt dan misschien wel, maar dan is er nog Traore. Tadic was van de zomer nog spits en in grote wedstrijden soms nog steeds. Danilo is verhuurd nu en wat gaat daarmee gebeuren...

Zelf is hij ook in de zomer nog overgestapt naar Raiola, dus dat het wat extra tijd kost snap ik. Dat hij zegt dat het goedkomt zegt me niets, want dat zeiden meerdere clienten wel. Aan de andere kant speelt ook hij al sinds de Fjes volgens mij samen met Taylor en Gravenberch dus om die drie samen in het eerste te zien is wel mooi dan.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 11:38 

Volgend jaar mag hij bewijzen dat hij de plek in de spits verdient in een strijd met Traore en Danilo. 1 van de 3 wordt verkocht of verhuurd na de voorbereiding wat mij betreft. De andere 2 krijgen beide regelmatig speeltijd.

KJH stopt ongetwijfeld. Ik zie ook geen reden om niet bij te tekenen. Kansen zat, zie Traore nu bijvoorbeeld. Brobbey is nog erg jong. Geduld.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 12:11 
Beheerder

'Brobbey baalt van goals Traoré, onderhandelingen met Ajax lopen niet lekker'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/95 ... kker-.html

Hoogstwaarschijnlijk weer l#lkoek van Borst, maar zet het toch maar even hier neer.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 12:12 

343 schreef:
'Brobbey baalt van goals Traoré, onderhandelingen met Ajax lopen niet lekker'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/95 ... kker-.html

Hoogstwaarschijnlijk weer l#lkoek van Borst, maar zet het toch maar even hier neer.
Wensdenken van die rat.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 12:18 

Ik snap het hypen van Brobbey in de media niet zo.
Eind vorig seizoen geblesseerd geweest en nu zou het de 1e spits van Ajax moeten zijn. Laat hem gewoon eens een langere serie volledige wedstrijden spelen. Als hij het zo goed blijft doen komt zijn kans vanzelf.

Ik weet niet hoe hij het nu doet, maar vroeger vond ik hem ook gewoon veel kansen missen.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 13:24 

Ik ben de heel logica kwijt hoor. Huntelaar er niet bij tegen Atlanta en wordt waarschijnlijk vervangen door Brobbey. Volgens Ten Hag is Brobbey nog niet goed genoeg voor de eredivisie maar wel voor de CL. Hier is echt geen touw meer aan vast te knopen :lol:

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 13:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Niet fít genoeg toch?

Gaat gewoon mee in de pinchhitter rol lijkt me. Geen optie dan voor meer dan 10 of 20 minuten.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 14:01 

dwtk schreef:
Ik ben de heel logica kwijt hoor. Huntelaar er niet bij tegen Atlanta en wordt waarschijnlijk vervangen door Brobbey. Volgens Ten Hag is Brobbey nog niet goed genoeg voor de eredivisie maar wel voor de CL. Hier is echt geen touw meer aan vast te knopen :lol:
Dat heeft Borst gezegd, niet ten Hag. Volgens mij zouden jeugdspelers toch wel door moeten hebben dat je gewoon speelt als je er klaar voor bent en er is ruimte? Gravenberch die tegen PSV invalt toen we achter stonden en daarna ook gewoon ipv dure aankoop Marin speelt. Dest vorig seizoen als opvulling mee in de voorbereiding.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 14:16 

DeRuit schreef:
dwtk schreef:
Dat heeft Borst gezegd, niet ten Hag. Volgens mij zouden jeugdspelers toch wel door moeten hebben dat je gewoon speelt als je er klaar voor bent en er is ruimte? Gravenberch die tegen PSV invalt toen we achter stonden en daarna ook gewoon ipv dure aankoop Marin speelt. Dest vorig seizoen als opvulling mee in de voorbereiding.
Tussen het debuut van Gravenberch tegen psv (september 2018) en de komst van Marin (juli 2019) zat bijna een jaar. Sterker nog in 2018/19 speelde Gravenberch na zijn debuut bijna niks meer, alleen een bekerduel.

Ik heb het al een paar geschreven het is van de bezotte dat spelers als Unuvar en Hanssen hun debuut in Ajax 1 al hebben gemaakt (met amper een duel in Jong Ajax) en Brobbey niet. En hier blijf ik bij.

Taylor schijnt ineens niet bij de selectie te zitten voor Atalanta, dus die had ook beter het duel kunnen afwerken tegen MVV. Maar het is natuurlijk wel raar want Timber zit er ook niet bij. Dus we zitten centraal niet dik in de spelers.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 16:05 

dwtk schreef:
DeRuit schreef:
dwtk schreef:
Tussen het debuut van Gravenberch tegen psv (september 2018) en de komst van Marin (juli 2019) zat bijna een jaar. Sterker nog in 2018/19 speelde Gravenberch na zijn debuut bijna niks meer, alleen een bekerduel.

Ik heb het al een paar geschreven het is van de bezotte dat spelers als Unuvar en Hanssen hun debuut in Ajax 1 al hebben gemaakt (met amper een duel in Jong Ajax) en Brobbey niet. En hier blijf ik bij.

Taylor schijnt ineens niet bij de selectie te zitten voor Atalanta, dus die had ook beter het duel kunnen afwerken tegen MVV. Maar het is natuurlijk wel raar want Timber zit er ook niet bij. Dus we zitten centraal niet dik in de spelers.
Maakt toch niet uit hoeveel tijd er tussen zat. Toen hij goed genoeg was speelde hij ten faveure van een dure aankoop ( of meerdere aankopen ).

Brobbey is vorig jaar erg veel geblesseerd geweest. Niet heel raar dan toch, dat hij zijn debuut nog niet gemaakt heeft?

BerichtGeplaatst: 26 okt 2020 18:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
dwtk schreef:
Zo moeilijk is het niet:
- Huntelaar staat in de pikorde boven Brobbey
- Huntelaar is er niet bij gevolg -> Brobbey komt in beeld
De ene pinchhitter vervangt de ander.

Wanneer Huntelaar erbij zou zijn zou Brobbey (op dit moment) niet mee zijn gegaan. Ten Hag heeft ook eens verteld dat Brobbey weer op de weg terug is. Dat zijn belastbaarheid steeds hoger wordt nu hij is teruggekeerd van zijn blessure. Wanneer hij weer topfit is om hele wedstrijden in Jong Ajax te spelen komt hij automatisch ook weer dichtbij een plek in de selectie van Ajax. Maar als je voor Jong Ajax (nog) niet fit genoeg bent heb je ook bij het eerste elftal weinig te zoeken, toch?

Nu hopen dat hij snel bij gaat tekenen. Fysiek een interessante speler. Of het goed en verfijnd genoeg is om als Ajaxspits te fungeren moet blijken, maar het zou zonde zijn wanneer we daar nooit achterkomen doordat hij vertrekt.

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020 08:10 
Erelid

Ik begrijp Brobbey ook wel mocht hij twijfelen, het heeft met waardering en perspectief te maken. Afgaande op de opstellingen van dit seizoen heeft hij Tadic, Labyad, Huntelaar en Traore voor zich en heeft ie ook meegekregen dat Ajax bezig is geweest met een spits.

Wat voor perspectief wordt hem dan geboden als je Danilo en Hansen ook nog met doorlopende contracten hebt rondlopen die op 9 kunnen spelen?

Kansen moet je niet krijgen maar verdienen maar Ten Hag is hier nogal selectief in.......

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020 12:55 

Peter79 schreef:
Ik begrijp Brobbey ook wel mocht hij twijfelen, het heeft met waardering en perspectief te maken. Afgaande op de opstellingen van dit seizoen heeft hij Tadic, Labyad, Huntelaar en Traore voor zich en heeft ie ook meegekregen dat Ajax bezig is geweest met een spits.

Wat voor perspectief wordt hem dan geboden als je Danilo en Hansen ook nog met doorlopende contracten hebt rondlopen die op 9 kunnen spelen?

Kansen moet je niet krijgen maar verdienen maar Ten Hag is hier nogal selectief in.......
Klopt en wat ik raar vind, is dat ze allemaal mee naar trainingskamp in Oostenrijk moesten en geen enkele keer speelminuten kregen in de voorbereiding. De Youth League werd vervolgens ook als een cadeautje weggeven. Je had toch op zijn minst verwacht dat Brobbey ergens een helftje had mogen meedoen.

BerichtGeplaatst: 27 okt 2020 15:44 
Erelid

Peter79 schreef:

Ja en nee want hangt waardering en perspectief ook niet hoe je presteert? Als je goed presteert, komt de waardering ook wat je dan perspectief moet bieden.

Ik denk, dat we allemaal te makkelijk voorbij gaan, dat Brobbey nog jong is en hij op dit moment op basis van 5 goede wedstrijden in Jong Ajax dan maar bij de eerste selectie moet?
Volgens mij is Brobbey door de hele jeugdopleiding juist wel gewaardeerd en hij heeft vaak mee mogen doen bij oudere selecties.

Daarnaast heeft Traore ook een jaar lang bij Jong Ajax gespeeld en eigenlijk na een half jaar een echte kans gehad in de winterstop. Idem dito geldt eigenlijk voor Danilo. Die heeft ook een jaar lang goed gepresteerd in Jong en krijgt nu een kans bij Twente. Dus waarom dan ineens een onderscheid maken. Brobbey doet het echt niet substiantieel beter dan Danilo en Traore bij Jong Ajax.

Volgens mij Brobbey ook een redelijke lange tijd niet beschikbaar geweest dus dan zak je automatisch wat in de pikorde. De vraag is ook of je een systeem moet gaan ophangen aan een 17 of 18 jarig talent.

Rensch en Taylor sla ik als talent nog wat hoger aan dan Brobbey en die spelen ook gewoon hun wedstrijden in Jong.

Soms heb je ook de pech, dat je goede spelers voor je hebt en dan kan het wat langer duren voor je doorbreekt. Hij moet zichzelf afvragen of hij echt meer kans gaat krijgen op speeltijd als Rialo een team voor hem uitzoekt. Misschien moet hij even naar vd beek of Ziyech bellen vwb waardering en perspectief.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00