Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Brian Brobbey
BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 18:57 

Snake schreef:
Leipzig haalt nog maar eens een spits. Andre Silva van Frankfurt.

Daag Brian, zak hooi :lol: Met je weinig perspectief bij Ajax :lol:
Geweldig.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 13:33 
Erelid

Seizoenskaart: 125
En Andre Silva komt denk ik als 1e spits, die kan namelijk wel wat met een balletje.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 13:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Die heeft ook echt niet de status om te gaan banken. Komt heel anders binnen natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 13:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Brobbey mag de veters nog niet strikken van die Silva. 28 doelpunten in de Bundesliga! Nummer 2 op de topscorerlijst. Succes Brian :D

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 14:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Ik vind het bovenal triest als zo'n groot Nederlands talent weer gaat verpieteren in het buitenland. Een spits nota bene. Daar hebben we er niet veel van. Zou het ook nog steeds niet erg vinden als hij voor een relatief klein bedrag terug kan komen.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 15:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
23VDV23 schreef:
Ik vind het bovenal triest als zo'n groot Nederlands talent weer gaat verpieteren in het buitenland. Een spits nota bene. Daar hebben we er niet veel van. Zou het ook nog steeds niet erg vinden als hij voor een relatief klein bedrag terug kan komen.
De meeste spitsen, of spelers, die jong vertrekken redden het niet. Redan, Malen ( in mindere mate ) Dilrosun, TFM, maar ook bij andere clubs zoals Zirkzee of Pherai. Daarom zou ik ook Brobbey niet terug halen. Als je ook kijkt hoe goed voorbereid hij is op zijn nieuwe club duidt dat nou niet op proffesionaliteit.

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 02:39 

'Brobbey eerlijk: 'Ik mis die tijden bij Ajax wel ja. Zeker weten' '

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... weten.html

"Als het niet komt, dan komt het niet. Wat ik dan ga doen? Dan ga ik even met mijn zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) zitten. Zo makkelijk is het. Ik blijf sowieso keihard trainen."

Dat Laatste is nu net wat hij niet moet doen, door naar Raiola te luisteren zit hij nu in deze situatie.

Heb er geen medelijden mee, maar ergens wel goed dat naar buiten komt dat hij min of meer spijt heeft, hopelijk leren andere jeugdspelers daarvan alvorens zich door Raiola te laten beinvloeden om snel transfervrij weg te gaan.

Wat mij betreft ook welkom om terug te komen onder bepaalde voorwaarden. Eerste voorwaarde is om met Railo te breken en een 'normale' zaakwaarnemer te nemen. Tweede voorwaarde is een normale Ajax aanbieding zoals diewas gedaan en geen dikke teken bonus. En tot slot moet het voor een normale prijs zijn, niet de hoofdprijs voor iemand die net transfervrij de deur uit is gelopen.

Dan kan het wellicht nog een positief voorbeeld worden dat Raiola helemaal niet de beste ontwikkeling voor de spelers voor ogen heeft.

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 05:34 

Skimo schreef:

"Als het niet komt, dan komt het niet. Wat ik dan ga doen? Dan ga ik even met mijn zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) zitten. Zo makkelijk is het. Ik blijf sowieso keihard trainen."

Dat Laatste is nu net wat hij niet moet doen, door naar Raiola te luisteren zit hij nu in deze situatie.

Heb er geen medelijden mee, maar ergens wel goed dat naar buiten komt dat hij min of meer spijt heeft, hopelijk leren andere jeugdspelers daarvan alvorens zich door Raiola te laten beinvloeden om snel transfervrij weg te gaan.

Wat mij betreft ook welkom om terug te komen onder bepaalde voorwaarden. Eerste voorwaarde is om met Railo te breken en een 'normale' zaakwaarnemer te nemen. Tweede voorwaarde is een normale Ajax aanbieding zoals diewas gedaan en geen dikke teken bonus. En tot slot moet het voor een normale prijs zijn, niet de hoofdprijs voor iemand die net transfervrij de deur uit is gelopen.

Dan kan het wellicht nog een positief voorbeeld worden dat Raiola helemaal niet de beste ontwikkeling voor de spelers voor ogen heeft.
Die jongen is gewoon voor het geld vertrokken. Ik zie hem dus ook niet snel terugkomen. Als je al niet aan het voorbereiden bent op waar je heen gaat. Taal proberen te leren, naar een huis kijken e.d. dan is dit toch gewoon de uitkomst? Doet hij zichzelf aan en na een jaar of 2 weinig of niet spelen ( of verhuurd aan een klein clubje ) wat moeten wij dan nog met hem?

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 09:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruyff
DeRuit schreef:

Die jongen is gewoon voor het geld vertrokken. Ik zie hem dus ook niet snel terugkomen. Als je al niet aan het voorbereiden bent op waar je heen gaat. Taal proberen te leren, naar een huis kijken e.d. dan is dit toch gewoon de uitkomst? Doet hij zichzelf aan en na een jaar of 2 weinig of niet spelen ( of verhuurd aan een klein clubje ) wat moeten wij dan nog met hem?
Wij niets nee. Maar ik heb wel een idee hoor: hij valt inderdaad terug, misschien verhuurd aan lager geklasseerde club. Vervolgens gaat hij voor appel en een ei naar PSV en speelt daar goed. Kan dan voor een veelvoud weg, want daar gaan ze niet transfervrij natuurlijk.

Bah.

Zuur? Jazeker

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 12:09 

owen schreef:
DeRuit schreef:

Wij niets nee. Maar ik heb wel een idee hoor: hij valt inderdaad terug, misschien verhuurd aan lager geklasseerde club. Vervolgens gaat hij voor appel en een ei naar PSV en speelt daar goed. Kan dan voor een veelvoud weg, want daar gaan ze niet transfervrij natuurlijk.

Bah.

Zuur? Jazeker
Vergelijk je hem nu met Malen die op zijn 16e vertrok en op zijn 19e terugkeerde bij PSV? Hij is nu 19, de leeftijd waarop Malen terugkwam naar een club waar hij op niveau veel kon spelen, en zit dan in erg belangrijke jaren volgens mij om echt een topper te worden ( en dat is sowieso nog de vraag ) of een subtopper te blijven. Malen waarvan 30% van de transfersom naar hemzelf en Raiola ging, die ook vast nog wel een tekensom heeft gekregen toen hij naar PSV ging.

Dat is er dan 1 die het gered heeft en een klapper opleverde, die dan ook nog op zijn 16e wegging. Zo kan je tig anderen noemen die weg zijn gegaan en het niet gehaald hebben. Bouy speelt in Qatar, Mink Peeters heeft geen club, Hoogewerf heeft 8 potjes, in totaal ongeveer 370 minuten in de jeugd van Man Utd., Bonnah zit in de U19 van Leipzig, Redan bij PEC Zwolle, Hoever heeft 3 potjes qua minuten bij Wolverhampton, Millen Baars bij AZ u21, Castillo maakt de meeste minuten bij het tweede van Birmingham, Fosu Mensah weer geblesseerd, maar voor 2 miljoen naar Leverkusen ( Bakker voor 7 miljoen ), Dilrosun ook nog geen klapper opgeleverd voor zijn clubs.

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 16:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruyff
DeRuit schreef:
owen schreef:
DeRuit schreef:

Bah.

Zuur? Jazeker
Vergelijk je hem nu met Malen die op zijn 16e vertrok en op zijn 19e terugkeerde bij PSV? Hij is nu 19, de leeftijd waarop Malen terugkwam naar een club waar hij op niveau veel kon spelen, en zit dan in erg belangrijke jaren volgens mij om echt een topper te worden ( en dat is sowieso nog de vraag ) of een subtopper te blijven. Malen waarvan 30% van de transfersom naar hemzelf en Raiola ging, die ook vast nog wel een tekensom heeft gekregen toen hij naar PSV ging.

Dat is er dan 1 die het gered heeft en een klapper opleverde, die dan ook nog op zijn 16e wegging. Zo kan je tig anderen noemen die weg zijn gegaan en het niet gehaald hebben. Bouy speelt in Qatar, Mink Peeters heeft geen club, Hoogewerf heeft 8 potjes, in totaal ongeveer 370 minuten in de jeugd van Man Utd., Bonnah zit in de U19 van Leipzig, Redan bij PEC Zwolle, Hoever heeft 3 potjes qua minuten bij Wolverhampton, Millen Baars bij AZ u21, Castillo maakt de meeste minuten bij het tweede van Birmingham, Fosu Mensah weer geblesseerd, maar voor 2 miljoen naar Leverkusen ( Bakker voor 7 miljoen ), Dilrosun ook nog geen klapper opgeleverd voor zijn clubs.
Ja terecht lijstje. Helemaal gelijk. Maar net die ene die het bij PSV dan wel goed doet, vind ik gewoon verschrikkelijk irritant. Helemaal eens overigens dat jong weggaan over het algemeen geen sportieve verbetering lijkt te betekenen

BerichtGeplaatst: 09 okt 2021 19:00 

owen schreef:
DeRuit schreef:
owen schreef:

Bah.

Zuur? Jazeker

Ja terecht lijstje. Helemaal gelijk. Maar net die ene die het bij PSV dan wel goed doet, vind ik gewoon verschrikkelijk irritant. Helemaal eens overigens dat jong weggaan over het algemeen geen sportieve verbetering lijkt te betekenen
Ja ik snap je gevoel wel. En je hebt altijd de uitzonderingen die het wel halen op jonge leeftijd zoals van Persie of Ake die het ook gewoon prima doet. Lang bij Brugge. Maar je weet dan ook niet of ze het als ze gebleven waren bij hun Nederlandse club het wel gehaald hadden. Kristensen die het in Oostenrijk weer prima doet. Misschien had Lang de nieuwe omgeving bij Brugge wel nodig om te excelleren.

Van mij mogen dit soort jongens dan ook gewoon gaan als ze voor het geld weggaan. Al is het altijd jammer, want je ziet hun potentie en de kansen die ze hier ook gewoon kunnen krijgen.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2021 12:30 

Skimo schreef:

Inderdaad. Dat ie aangeeft dat ie lekker met Mino gaat zitten geeft wel aan dat ie niet inziet dat er zwaar op hem is ingepraat. Zijn eerste actie zou moeten zijn om te breken met Raiola. Maarja, Brian komt ook niet bepaald over als de meest snuggere.

Ook wel eens met DR. Als je zo'n stap maakt investeer je in de toekomst. Je leert de taal, je gaat een aantal keer naar de stad, de club, etc. Brobbey is daar niet zo vaak geweest maar hoorde alleen maar wat ie daar ging verdienen en dat ie bij Ajax geen kans zou krijgen. Dus tekende die maar. Dat hij laatst ook aangaf dat er meer gerend moest worden bij Leipzig en dat ie daar geen zin in heeft, geeft ook wel een beeld van zijn instelling. Met zo'n houding heb je juist baat bij een vertrouwelijke omgeving waar het makkelijker vanzelf gaat. Had nooit moeten vertrekken.

Overigens opvallend hoe vaak hij geblesseerd is.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2021 18:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Dat hij laatst ook aangaf dat er meer gerend moest worden bij Leipzig en dat ie daar geen zin in heeft, geeft ook wel een beeld van zijn instelling. Met zo'n houding heb je juist baat bij een vertrouwelijke omgeving waar het makkelijker vanzelf gaat. Had nooit moeten vertrekken.
Heel domme uitspraak die precies weerspiegelt, dat zo'n jongen totaal niet weet waar hij aan begint. Laat staan, dat het slim is dat je dit zegt over je nieuwe club. Al vaker gezegd, dat zulke spelers geen zelfbeeld hebben en al helemaal niet verder kijken dan hun portomonnee. Niet eens basisspeler bij Ajax en dan denken dat je bij een duitste topclub gaat slagen. Raiola zou dit juist uit zijn kop moeten praten maar hij doet juist het omgekeerde.
Inderdaad. Bij Ajax ook vaak blessures en als je dit afzet tegen niet al te veel speeltijd, is hij erg vaak geblesseerd terwijl bij hem ook vaak zijn 'imposante fysiek' voor zijn leeftijd werd aangehaald. Kennelijk toch niet zo.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2021 19:01 

Snake schreef:
Dat hij laatst ook aangaf dat er meer gerend moest worden bij Leipzig en dat ie daar geen zin in heeft, geeft ook wel een beeld van zijn instelling. Met zo'n houding heb je juist baat bij een vertrouwelijke omgeving waar het makkelijker vanzelf gaat. Had nooit moeten vertrekken.
Heel domme uitspraak die precies weerspiegelt, dat zo'n jongen totaal niet weet waar hij aan begint. Laat staan, dat het slim is dat je dit zegt over je nieuwe club. Al vaker gezegd, dat zulke spelers geen zelfbeeld hebben en al helemaal niet verder kijken dan hun portomonnee. Niet eens basisspeler bij Ajax en dan denken dat je bij een duitste topclub gaat slagen. Raiola zou dit juist uit zijn kop moeten praten maar hij doet juist het omgekeerde.
Raiola geeft zo'n jongen gewoon opties en legt waarschijnlijk ook voor dat je je been kan breken a la Bande of je kan toch niet doorbreken om wat voor reden dan ook. Misschien daarom en misschien ook wel gewoon voor het geld heeft die jongen voor Leipzig gekozen. Nou ja prima, maar kom dan niet aan met heimwee want dan heb je er niet goed over nagedacht volgens mij. Dat wij als forumgebruikers spelers het liefst voor het hoogst haalbare zien gaan, betekent niet dat zij als voetballer ook zo denken.

Inderdaad. Bij Ajax ook vaak blessures en als je dit afzet tegen niet al te veel speeltijd, is hij erg vaak geblesseerd terwijl bij hem ook vaak zijn 'imposante fysiek' voor zijn leeftijd werd aangehaald. Kennelijk toch niet zo.
Misschien is hij wel te sterk qua spieren, ik heb er ook geen verstand van, dat hij daardoor blessures krijgt. Of de intensiteit is te hoog. Kon begin vorig seizoen nog geen wedstrijd Jong Ajax aan.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2021 19:11 
Erelid

DeRuit schreef:
Raiola geeft zo'n jongen gewoon opties en legt waarschijnlijk ook voor dat je je been kan breken a la Bande of je kan toch niet doorbreken om wat voor reden dan ook. Misschien daarom en misschien ook wel gewoon voor het geld heeft die jongen voor Leipzig gekozen. Nou ja prima, maar kom dan niet aan met heimwee want dan heb je er niet goed over nagedacht volgens mij. Dat wij als forumgebruikers spelers het liefst voor het hoogst haalbare zien gaan, betekent niet dat zij als voetballer ook zo denken.
Kan allemaal best maar als je altijd uitgaat van het zwarte scenario, kun je alles doodredeneren. Natuurlijk kan hij een zware blessure krijgen waarbij het zelfs mogelijk is, dat hij het einde carriere is maar dan heb je het wel over uitzonderingen. Ik draai het liever om dat je juist door te slagen bij Ajax uiteindelijk veel meer kans hebt om elders door te breken. En dan nog is het niet zeker. Maar goed, ik kan me ook niet voorstellen dat Brobbey echt bakken met geld meer verdiend als zou hij voor zijn kans en contract voor Ajax gaan.
misschien is hij wel te sterk qua spieren, ik heb er ook geen verstand van, dat hij daardoor blessures krijgt. Of de intensiteit is te hoog. Kon begin vorig seizoen nog geen wedstrijd Jong Ajax aan.
De Ligt was ook sterk gebouwd. Had weinig last van blessures. Natuurlijk is het ene lichaam niet hetzelfde als je andere lichaam maar kom op, hij is jong en hoe kan dan de intensiteit te hoog zijn. Dan moeten al die elftallen op den duur omvallen. Ik denk dat je zelf meer moet doen om aan te haken maar goed dat is een andere discussie.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 19:52 

DeRuit schreef:
Kan allemaal best maar als je altijd uitgaat van het zwarte scenario, kun je alles doodredeneren. Natuurlijk kan hij een zware blessure krijgen waarbij het zelfs mogelijk is, dat hij het einde carriere is maar dan heb je het wel over uitzonderingen. Ik draai het liever om dat je juist door te slagen bij Ajax uiteindelijk veel meer kans hebt om elders door te breken. En dan nog is het niet zeker. Maar goed, ik kan me ook niet voorstellen dat Brobbey echt bakken met geld meer verdiend als zou hij voor zijn kans en contract voor Ajax gaan.
Toch zullen die jongens zo redeneren. Er zit zoveel geld in het voetbal. Elvis Manu en Zivkovic die in China miljoenen verdienen. In het oostblok verdien je volgens mij ook gewoon al snel een miljoen per jaar. Je hoeft helemaal niet bji een topclub uit te komen om goed te verdienen, of een subtop club. Belastingklimaat is in sommige landen ook nog een stuk beter.
Verder leven ze in een heel andere wereld, waar sowieso al meer geld in om gaat en die kleine kans dat ze bij een topclub zullen komen. Bij Brobbey was het ook nog maar afwachten. Als hij nu een tekenbonus heeft van 5 of 6 miljoen en een salaris van 2 of 3 wat gezegd wordt dan hoeft hij ongeacht zijn verdere carriere nooit meer te werken. Als je dat afzet tegen een mindere tekenbonus bij Ajax en de helft aan salaris en dan moet je nog maar afwachten of je daarna een klapper gaat maken of terug moet naar een Willem 2 of AZ.
misschien is hij wel te sterk qua spieren, ik heb er ook geen verstand van, dat hij daardoor blessures krijgt. Of de intensiteit is te hoog. Kon begin vorig seizoen nog geen wedstrijd Jong Ajax aan.
De Ligt was ook sterk gebouwd. Had weinig last van blessures. Natuurlijk is het ene lichaam niet hetzelfde als je andere lichaam maar kom op, hij is jong en hoe kan dan de intensiteit te hoog zijn. Dan moeten al die elftallen op den duur omvallen. Ik denk dat je zelf meer moet doen om aan te haken maar goed dat is een andere discussie.
Brobbey mocht in de jeugd niet de gym in dacht ik, omdat hij anders teveel zou bijtrainen terwijl de Ligt dat wel elke dag deed. Jeugdvoetbal is ook heel anders en van andere intensiteit dus als je bij het eerste komt dan kost dat gewoon tijd. Ja ik zou ook graag zien dat er meer gedaan moet worden en er is nog wel marge ( zie Mazraoui ). Maar door de jeugdigheid kan je niet zo fysiek worden of zijn als andere landen waar de spelers gemiddeld ouder zijn, langer trainen en dus meer aan kunnen.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2021 17:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Voor wat het waard is.
https://twitter.com/cavinsky/status/1457472338488922115

BerichtGeplaatst: 08 nov 2021 21:28 

343 schreef:
Hoop dat dat niet waar is. Brobbey is een krachtmens zonder techniek. Haal svp een technisch onderlegde spits met snelheid.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2021 23:26 

renemar schreef:
343 schreef:
Hoop dat dat niet waar is. Brobbey is een krachtmens zonder techniek. Haal svp een technisch onderlegde spits met snelheid.
Zon wedstrijd als gisteren tegen Eagles had je niksaaneensnelle technische spits gehad.
Tegen zon handbal verdediging komt een snelle spits er ook niet doorheen en zoals we hebben gezien waren de ruimtes zo klein dat je combinerend ook amper doorheen komt.

Dit was eigenlijk precies het soort wedstrijd voor een type als Haller.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2021 23:48 
Erelid

Skimo schreef:
renemar schreef:
343 schreef:
Zon wedstrijd als gisteren tegen Eagles had je niksaaneensnelle technische spits gehad.
Tegen zon handbal verdediging komt een snelle spits er ook niet doorheen en zoals we hebben gezien waren de ruimtes zo klein dat je combinerend ook amper doorheen komt.

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt en hoe je je spits wilt gebruiken. Ajax had er gisteren ook voor kunnen kiezen om meer de ballen voor de pot te gooien. Dan gebeurd er wat en dan hoop je dat Haller zo'n actie maakt zoals tegen Dortmund. Of je hoopt op afvallende ballen.

Ajax koos ervoor om te blijven voetballen. Iets wat niet lukte en dan moet je een keer een kans afmaken. Als dit niet gebeurd wordt dit alsmaar moeilijker. Of je nu een kwartier lang ballen erin pompt of maar blijft tikken, de bal moet een keer goed vallen.

Brobbey is ook geen type met een verfijnde techniek die in de kleine ruimte heel goed is. Je mist gewoon een type Huntelaar die heel veel energie in de zestien kan brengen.

Ik had gisteren Daramy niet gebracht maar Klaassen erbij gezet in de spits. Antony en Tadic op de vleugels voor de ballen voor de pot. Of Neres erbij en Tadic als nr 10 want als Berghuis niet speelt en Klaassen dan spits staat heb je weinig middenvelders met scorend vermogen die iets met een afvallende bal zou kunnen doen.

Ik twijfel ook of Brobbey de oplossing is. Tegen ploegen die zich ingraven heb je geen type Brobbey nodig want dat is hetzelfde als Haller.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2021 03:53 

We hebben Daramy toch gekocht als snelle speler met diepgang die ook in de spits zou kunnen spelen. Zou een farce zijn om dan nu zijn voorganger terug te halen.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2021 08:54 

Skimo schreef:
renemar schreef:
343 schreef:

Dat laatste hebben we gezien. :lol:
In iedere wedstrijd heb je iets aan een technische snelle spits. Die is juist wendbaarder waardoor hij sneller kan schakelen en de verdedigers te snel af is.
Waar het idee van sommigen vandaan komt dat je alleen als je op de counter speelt iets aan snelle spelers hebt is mij een raadsel. Juist op de eerste meters kun je het verschil maken.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2021 23:40 

renemar schreef:
(...)
In iedere wedstrijd heb je iets aan een technische snelle spits. Die is juist wendbaarder waardoor hij sneller kan schakelen en de verdedigers te snel af is. (...)
En iets verassends en onvoorspelbaars kan doen.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2021 10:31 

Brobbey is fysiek sterk, snel, explosief en technisch meer dan in orde. Zou een aanwinst zijn in de winter. Danilo wel laten gaan dan.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00