Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Brian Brobbey
BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 12:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
De media l*lt maar wat. Als Ajax Haller (of een andere spits) niet had gehaald en het met Brobbey had moeten doen, was het ook niet goed. Of althans dan wordt het pas goed als hij zou slagen. Stel dat Brobbey tegen zou zijn gevallen dan had heel medialand geroepen dat Ajax een spits had moeten aantrekken.

Trouwens Nagelsmann definitief naar Bayern. Heb Brobbey ook die drogreden horen aanhalen, dat hij (ook) voor de trainer naar Leipzig ging.
Ik bedoel meer op het einde, toen hij blijkbaar zat te twijfelen. De enige die altijd pleit om spelers in Nederland te behouden is Marco van Basten.

edit: Technisch Directeur ook weg bij Leipzig.

BerichtGeplaatst: 29 apr 2021 02:15 

DeRuit schreef:
De media l*lt maar wat. Als Ajax Haller (of een andere spits) niet had gehaald en het met Brobbey had moeten doen, was het ook niet goed. Of althans dan wordt het pas goed als hij zou slagen. Stel dat Brobbey tegen zou zijn gevallen dan had heel medialand geroepen dat Ajax een spits had moeten aantrekken.

Trouwens Nagelsmann definitief naar Bayern. Heb Brobbey ook die drogreden horen aanhalen, dat hij (ook) voor de trainer naar Leipzig ging.
Ik bedoel meer op het einde, toen hij blijkbaar zat te twijfelen. De enige die altijd pleit om spelers in Nederland te behouden is Marco van Basten.

edit: Technisch Directeur ook weg bij Leipzig.
Van het geld van Nagelsmann zouden ze ook nog een nieuwe spits gaan halen

BerichtGeplaatst: 07 mei 2021 18:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Zou er iets spelen tussen Ajax, Leipzig en Brobbey nu Nagelsmann vertrekt naar Bayern?
Op de persco van vanmiddag sluit Ten Hag niet uit, dat Ajax Brobbey terughaalt want hij vind, dat Ajax nog een spits nodig heeft.

Opmerkelijk en speculatief maar zou wel heel bijzonder zijn.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2021 22:05 
Erelid

Zou zeker heel bijzonder zijn. Zouden de fans ook niet heel leuk vinden natuurlijk. Toch mag ie van mij blijven (terugkomen).

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 07:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Kunnen ze daar met het vertrek van hun centrale verdediger(s) geen de Ligt 2.0 gebruiken..? :D

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 08:53 
Erelid

Meneer vertrekt transfervrij voor zijn eigen portemonnee, de trainer vertrekt en Ajax zou dan de knip moeten trekken om die jongen uit het koude bad te halen? Dacht het niet. Neem aan dat ze er daar bij Ajax net zo over denken. Heeft met z'n volle verstand voor de knaken gekozen.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 10:29 
Erelid

Ik vraag me af wat de vraagprijs zou kunnen zijn. Brobbey was 'transfervrij' dus heeft niet veel gekost.

Als je het sentiment wegschuift moet je je afvragen welke prijs je wil betalen voor een spits die (bijna) voor 100% past in je systeem. Haller koste ruim € 22 miljoen en over hem zijn de meningen al verdeeld. Van de andere kant waarom zou Brobbey nu wel terug willen komen en een paar maanden geleden wilde hij niet verlengen. Haller is er nog steeds.

Als je het bedrag uit de verkopen van Danilo en Traore investeert in het terughalen van Brobbey, doe je volgens mij goede zaken op sportief gebied. Brobbey is pas 18 jaar en ik heb ook vaak gepleit dat zulke spelers die denken elders meer aan spelen toe te komen, niet moeten gaan maar hij kan beter nu een ommezwaai maken. Wat heb je eraan als hij straks verpietert bij zo'n club terwijl met een miskoop zitten? Dan zie ik hem liever terugkomen om zijn fout te herstellen en is het ook aan hem om alle (terechte) kritiek te weerstaan.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 11:30 

Eens. Al vind ik dan wel dat Brobbey ballen moet tonen en voor het originele Ajax aanbod moet gaan. Niet dat hij de club alsnóg chanteert met het Leipzig aanbod.

Spijt hebben is spijt betuigen. Dan krijg je ongetwijfeld ook (redelijk) snel de support van de fans weer terug.

Misschien dat Leipzig wel te paaien is met een flink doorverkooppercentage? 40% bv. Hoeven ze niks met Brobbey te doen en pakken ze zo even 40% op een toekomstige transfersom van een speler die nooit een minuut bij ze onder contract heeft gestaan..

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 12:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Je gaat toch nu geen geld aan Leipzig geven om Brobbey terug te halen? Wat is dat voor gekkigheid. Snap dat die jongen spijt heeft. Maar ja, hij heeft het toch zelf gedaan. Spijt is verstand dat nou eenmaal te laat komt. Als hij terug wil laat hem dat lekkker uit eigen zak betalen.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 12:19 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Too little too late, opzouten met die gozer. Je eer als club zijnde nooit opzij zetten, al eindigt hij over 5 jaar bij almere city ofzo, zijn probleem.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2021 09:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Oprotten met Brobbey man, geloof er ook niks man.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2021 13:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Contract ontbinden en dan gratis binnenhalen? Ok.
Maar 10 miljoen betalen? :lol: Nooit.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2021 00:37 

Precies als hij zo graag terug wil dan koopt hij zelf zijn contract maar af en tekent dan bij ons zonder commissie voor Raiola en tekengeld voor hem.

BerichtGeplaatst: 12 mei 2021 22:51 

Als hij alsnog liever bij Ajax wil blijven (als dat al zo is) dan is dat wat mij betreft maar op een manier mogelijk.

Dan moet hij maar zien dat zijn contract ontbonden kan worden bij Leipzig zodat er geen transfersom is. Zelfde aanbieding bij Ajax die hij eerder kreeg en geen cent meer, en ook geen comissie voor zijn zaakwaarnemer (Raiola). Liefst ook gelijk 5 jarig contract.

Complete nuloperatie op financieel vlak dus.
En als het even kan dan liefst ook Raiola gelijk de deur wijzen en een andere zaakwaarnemer in de hand nemen.

Dat is de enige manier waarop het eventueel te billijken is.

BerichtGeplaatst: 13 mei 2021 17:48 
Beheerder

Ten Hag over terughalen Brobbey: ‘Overmars is ermee bezig, maar weet niet of het mogelijk is’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/te ... haring_web

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 10:34 
Erelid

Voor een miniem bedrag zou ik het wel doen. Eigen jeugd, talentvol, Nederlands. En anders moet Ajax op zoek naar een andere talentvolle spits, waar je ook de volle pond voor gaat betalen. Wellicht nu met een bedrag van 1 a 2 miljoen moet je het dan maar proberen.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 13:15 
Erelid

Financieel gezien is het natuurlijk een bizarre situatie. Ook vanuit het oogpunt van Leipzig. Buiten het feit, dat je hem terugkoop of hoe dan ook, hoe bepaal je een transfersom? Ik vermoed ook, dat Leipzig hem heeft aangetrokken omdat hij transfervrij was. Hij heeft potentie maar hoe ver ga je potentie betalen?

Sportief snap ik het wel. Vind maar eens een spits onder de € 10 miljoen die voldoet. Brobbey kent de club, cultuur en speeltijl en de garantie op een miskoop is toch bijzonder klein met Brobbey.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 14:06 

Ik kan me ook voorstellen dat het vooral gaat om een percentage. Pak em beet 30 of 40%. Minder om miljoenen up front. Want daar ga je toch niet uitkomen.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 20:55 

Mijn god zeg, wat een enorme koekwaus. Ajax moet nu dokken voor een speler die ons maandenlang aan het lijntje heeft gehouden, gratis vertrok en de club een dolk in de rug stak, en nu met hangende pootjes terugwil? Domme oetl#l.

Terugkomen is zelf dokken, publiekelijk je schandalige actie spijt getuigen en dan linea recta je zaakwaarnemer dumpen. En anders pleur je maar lekker op met je dikke r**t.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 23:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wil Brobbey zelf ook terug dan? Daar heb ik nog niks over gehoord.

Hoe dan ook zou ik dit nooit doen Ajax zijnde. Laat hem maar lekker falen daar, goed voorbeeld voor de nieuwe jeugd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 23:58 
Beheerder

Brian Brobbey heeft bij de clubleiding van Ajax aangegeven niet onwelwillend tegenover een 'terugkeer' naar Ajax te staan na dit seizoen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -koop.html

BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 01:54 

Stel dat het allemaal gaat gebeuren.

Ben benieuwd naar zijn eerste thuiswedstrijd met publiek, dat zal gezellig worden.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 07:21 

Skimo schreef:
Stel dat het allemaal gaat gebeuren.

Ben benieuwd naar zijn eerste thuiswedstrijd met publiek, dat zal gezellig worden.
https://www.soccernews.nl/news/804130/b ... n-overmars

Nou begrijp ik al het sentiment. Absoluut. Maar als het écht gaat om 4 miljoen nétto per jaar bij Leipzig of 1 miljoen bruto bij Ajax, vind ik het een vrij logische keuze van hem.

Sterker nog. Geen weldenkend mens zou een aanbod van ongeveer 6x tot 8x zoveel verdiensten ergens anders afslaan. Geloof ik niks van. Zeker niet als je geen Gravenberch-achtig talent bent.

En qua proces. Tja. Ik vind het ook echt niet netjes dat Brobbey een paar keer aangeeft gewoon hier te gaan tekenen en dan alsnog vertrekt. Maar je weet natuurlijk ook niet in welke omstandigheden dat precies is geweest.

Ik vind ergens ook dat Overmars hier gewoon van moet leren en een onderhandeling van tevoren een kop en een staart moet geven. Eigenlijk zoals nu met Onana gebeurt.

Al met al een grote leerles. Die vooral laat zien dat zaakwaarnemers alleen de financiële belangen voorop stellen. En niet echt kijken naar wat hun speler nou echt wil.

Wat een soap..

BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 09:28 

Snake schreef:
Mijn god zeg, wat een enorme koekwaus. Ajax moet nu dokken voor een speler die ons maandenlang aan het lijntje heeft gehouden, gratis vertrok en de club een dolk in de rug stak, en nu met hangende pootjes terugwil? Domme oetl#l.

Terugkomen is zelf dokken, publiekelijk je schandalige actie spijt getuigen en dan linea recta je zaakwaarnemer dumpen. En anders pleur je maar lekker op met je dikke r**t.
Eens. Is een snelle krachtpatser met matige techniek en twijfelachtige instelling. Wat mij betreft ook snel wegwezen. Zou een heel slecht signaal van AJAX zijn als ze gaan betalen voor die jongen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 10:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
ibramovic89 schreef:
https://www.soccernews.nl/news/804130/b ... n-overmars

Nou begrijp ik al het sentiment. Absoluut. Maar als het écht gaat om 4 miljoen nétto per jaar bij Leipzig of 1 miljoen bruto bij Ajax, vind ik het een vrij logische keuze van hem.

Sterker nog. Geen weldenkend mens zou een aanbod van ongeveer 6x tot 8x zoveel verdiensten ergens anders afslaan. Geloof ik niks van. Zeker niet als je geen Gravenberch-achtig talent bent.

En qua proces. Tja. Ik vind het ook echt niet netjes dat Brobbey een paar keer aangeeft gewoon hier te gaan tekenen en dan alsnog vertrekt. Maar je weet natuurlijk ook niet in welke omstandigheden dat precies is geweest.

Ik vind ergens ook dat Overmars hier gewoon van moet leren en een onderhandeling van tevoren een kop en een staart moet geven. Eigenlijk zoals nu met Onana gebeurt.

Al met al een grote leerles. Die vooral laat zien dat zaakwaarnemers alleen de financiële belangen voorop stellen. En niet echt kijken naar wat hun speler nou echt wil.

Wat een soap..
Als dat geld bepalend was in zijn keuze, waarom wil hij nu dan alweer terug? Blijf lekker daar of kom hier voor een jeugdloon voetballen. Laat dan maar zien dat je nu écht voor je sportieve carrière kiest.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00