Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Heerenveen - Ajax
BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 12:36 

geenidee4 schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Meen gelezen te hebben dat hij in de voorhoede op alle 3 de plekken uit de voeten kan. Of dat juist is weet ik niet.
Kan wel maar is er niet zo goed.

Rechtsbenige rechtsbuitens zijn een uitstervende soort. In het moderne voetbal is het 'naar binnen trekken' helemaal een ding, iedereen wil de nieuwe Robben zijn. De laatste rechtspoot op rechts die we hadden was El Ghazi, of misschien Kluivert, maar die kwam op links beter tot zijn recht.
Dus dat wordt helaas gewoon Neres, al lijkt die er geen pepernoot meer van te kunnen.
Kies ik liever voor Berghuis op rechts met Klaassen, Kudus en Gravenberch op het middenveld. Zeker Kudus moet imo echt speeltijd krijgen als hij fit is. Wellicht onze middenvelder met het grootste potentieel.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 13:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Kudus moet speeltijd krijgen om het te laten zien, maar ik vond hem schrikbarend tegenvallen sinds zijn blessure. Eerst was zijn balbehandeling nog ongekend goed, en ook efficiënt. Nu vind ik hem maar een irritante voetballer met dat gedraai en die verkeerde keuzes. Lijkt ook totaal geen plezier te hebben in het spelletje. Maar misschien kan de vorm van het begin weer terugkomen.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 14:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
geenidee4 schreef:
Kudus moet speeltijd krijgen om het te laten zien, maar ik vond hem schrikbarend tegenvallen sinds zijn blessure. Eerst was zijn balbehandeling nog ongekend goed, en ook efficiënt. Nu vind ik hem maar een irritante voetballer met dat gedraai en die verkeerde keuzes. Lijkt ook totaal geen plezier te hebben in het spelletje. Maar misschien kan de vorm van het begin weer terugkomen.
Goed verwoord en dan is zijn goede spel van toen ook gebaseerd op een handje vol wedstrijden.

Iedereen herstelt anders van een lange blessure maar bij Kudus krijg je echt het gevoel nu dat hij ook alles verkeerd doet of totaal anders dan in die korte goede periode. Ik blijf zeggen dat de hype rondom hem in zijn eerste maanden wat overdreven was Topsport betekend ook dat je moet dealen en omgaan met tegenslagen.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 14:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Seizoenskaart: Nee
Ik verwacht een hele zware wedstrijd in Friesland. Heerenveen heeft best een aardig elftal, beter dan vorig seizoen althans. Ons probleem is dat we geen diepgang hebben en het waarschijnlijk breien blijft tot we een keer een gaatje vinden. Ik denk dat Ten Hag met dezelfde voorhoede als Twente-uit gaat spelen en dat leverde ons ook weinig kansen op. Kan zomaar puntverlies worden. En dan staat er toch wel druk op. Na PSV-thuis moet het gat gewoon vier punten zijn, klaar.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 16:00 

geenidee4 schreef:
Voetballen verleer je niet. Vorm kan gaan en komen. Meestal komt die terug met speeltijd. Op de bank in ieder geval niet. Schijnt voor zijn land prima gespeeld te hebben.
Op basis van hoeveel minuten vind je hem irritant? Volgens mij heeft hij praktisch niks gespeeld.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021 18:45 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Edson moet vanavond spelen met Mexico.
Hoezo haalt hij Zaterdag niet?
Martinez,Tagliafico en Antony spelen pas morgen nacht dus vrijdag ochtend terwijl Zaterdag avond de match is dat snap ik wel.
Maar Edson zou het toch moeten kunnen halen?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 11:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Alvarez zat niet bij de selectie, misschien eerder naar huis?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 13:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk is het dat en geen blessure.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 16:52 
Erelid

Het kan verkeren (hier). Een half jaar geleden wilde bijna iedereen hem uit de basis en nu hoopt vrijwel iedereen dat hij erbij is overmorgen.

In de kern doet Alvarez nog steeds hetzelfde en ligt zijn sterkte in zijn corrigerend vermogen alsook zijn onoverzettelijkheid. Dat had ie toen al en nu uiteraard nog steeds. En je ziet ook dat spelers beter kunnen worden als ze er zelf ook arbeid insteken. In mijn optiek een zeer belangrijke speler (vanaf de winterstop) en ook eentje waar je eigenlijk geen gelijkwaardige vervanger voor hebt.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 17:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het kan verkeren (hier). Een half jaar geleden wilde bijna iedereen hem uit de basis en nu hoopt vrijwel iedereen dat hij erbij is overmorgen.

In de kern doet Alvarez nog steeds hetzelfde en ligt zijn sterkte in zijn corrigerend vermogen alsook zijn onoverzettelijkheid. Dat had ie toen al en nu uiteraard nog steeds. En je ziet ook dat spelers beter kunnen worden als ze er zelf ook arbeid insteken. In mijn optiek een zeer belangrijke speler (vanaf de winterstop) en ook eentje waar je eigenlijk geen gelijkwaardige vervanger voor hebt.
Volgens mij speelt hij wel anders, namelijk dat hij nu helemaal als CV terugzakt. Naar ik me herinner deed hij dat vorig jaar niet. En we hebben eigenlijk niemand anders, van wie we weten dat ie dat kan, in de selectie. Nog steeds de eerste plek in de basis waar je je kan verstevigen ( samen met Haller als die zo doorgaat ).

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 17:12 

Je zegt het, vrijwel iedereen. Ik niet. Ik hoop op een middenveld bezetting met Kudus.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 17:46 
Erelid

Ik zeg dat ja want je hebt meer nodig dan alleen 'voetballers' en ik vind Alvarez niet zo dramatisch als vele doen geloven.

@Deruit
Alvarez speelt helemaal niet anders dan toen. Het uitzakken naar achteren heeft ook te maken hoe goed je als team staat. Na de winterstop is het gaan lopen met Alvarez op het middenveld en Klaassen op 10. Ook de inbreng van Martinez moeten we niet vergeten en samen met Tagliafico brengen ze wel wat meer positieve agressie.

Misschien oogt het nu anders omdat ook Mazraoui en Timber zijn doorgegroeid en je als team verder bent. Alvarez kent zijn plek en trekt zich terug zodat deze betere voetballers beter tot hun recht komen. De insteek van zijn inbreng is nog steeds hetzelfde en Alvarez is in zijn spel ook verbeterd.

Over de wedstrijd:
Rensch is ook een twijfelgeval door een hamstringblessure.
Dan staat je achterhoede alvast met Mazraoui, Schuurs, Timber en Blind.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 18:14 
Erelid

renemar schreef:
Je zegt het, vrijwel iedereen. Ik niet. Ik hoop op een middenveld bezetting met Kudus.
Tja, ik zie het nog niet echt in Kudus! Natuurlijk heeft hij indruk gemaakt die paar wedstrijden voor zijn blessure vorig jaar. Maar daar kan hij niet voor eeuwig op blijven teren! Soms kunnen spelers in de roes van een transfer naar een grote club boven zichzelf uitstijgen. Ik hoop van ganse harte dat die paar wedstrijden vorig jaar zijn basisniveau waren, want dan komt hij er vanzelf wel weer. Tot die tijd kies ik dan toch voor Alvarez. Kudus zal zich, net als andere jeugdige talenten, moeten bewijzen bij invalbeurten! Laat maar zien dat je in de basis hoort!

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 19:07 

Ik zeg dat ja want je hebt meer nodig dan alleen 'voetballers' en ik vind Alvarez niet zo dramatisch als vele doen geloven.

@Deruit
Alvarez speelt helemaal niet anders dan toen. Het uitzakken naar achteren heeft ook te maken hoe goed je als team staat. Na de winterstop is het gaan lopen met Alvarez op het middenveld en Klaassen op 10. Ook de inbreng van Martinez moeten we niet vergeten en samen met Tagliafico brengen ze wel wat meer positieve agressie.

Misschien oogt het nu anders omdat ook Mazraoui en Timber zijn doorgegroeid en je als team verder bent. Alvarez kent zijn plek en trekt zich terug zodat deze betere voetballers beter tot hun recht komen. De insteek van zijn inbreng is nog steeds hetzelfde en Alvarez is in zijn spel ook verbeterd.

Over de wedstrijd:
Rensch is ook een twijfelgeval door een hamstringblessure.
Dan staat je achterhoede alvast met Mazraoui, Schuurs, Timber en Blind.
Hij zakte toen wel uit, maar nu zie ik hem echt als middenste centrale verdediger en dan spelen we 3 4 3 met de backs hoog. Is dus een andere extra laag in zijn rol. Want soms zakt hij ook uit tot voor de verdediging als een echte 6. Ik kan me niet herinneren dat hij dat vorig seizoen (middenste centrale verdediger en dan het hele team 3-4-3) ook al deed. Het viel me volgens mij op tegen Cambuur en toen hadden we het er in de chat nog over ( volgens mij met RogerGarcia ).

BerichtGeplaatst: 14 okt 2021 19:21 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Rensch trainde mee vandaag, gelukkig maar.
Als je de trainings beelden afgaat word dit de basis 11
Pasveer mazraoui schuurs timber blind taylor gravenberch klaassen berghuis haller tadic

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 09:27 

Morfe0 schreef:
Pasveer mazraoui schuurs timber blind taylor gravenberch klaassen berghuis haller tadic
Kudus geblesseerd? Anders zou het schandalig zijn als hij niet speelt. Middenvelder met het grootste potentieel wordt dan stelselmatig genegeerd door TH.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 10:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Kudus geblesseerd? Anders zou het schandalig zijn als hij niet speelt. Middenvelder met het grootste potentieel wordt dan stelselmatig genegeerd door TH.
Kudus heeft nog 85 minuten gespeeld met Ghana deze week, Anthony zit al een paar uur in het vliegtuig en heeft 30 minuten gespeeld. Die kan prima invallen lijkt me. Martinez en Tagliafico 0 minuten gespeeld.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Seizoenskaart: Nee
Abruzzi schreef:
renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Kudus heeft nog 85 minuten gespeeld met Ghana deze week, Anthony zit al een paar uur in het vliegtuig en heeft 30 minuten gespeeld. Die kan prima invallen lijkt me. Martinez en Tagliafico 0 minuten gespeeld.
Antony landt vanavond in Nederland. Die zet je toch gewoon op de bank? Zo'n jongen hoef je niet in te passen na een interlandbreak. Van mijn part start hij zelfs.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 11:49 

ajaciedwillem schreef:
Abruzzi schreef:
renemar schreef:

Antony landt vanavond in Nederland. Die zet je toch gewoon op de bank? Zo'n jongen hoef je niet in te passen na een interlandbreak. Van mijn part start hij zelfs.
Inderdaad, op de bank kan sowieso. Ze doen soms alsof spelers van suiker zijn.
Frappant is ook dat spelers die vaak klagen over teveel wedstrijden ook klagen als ze een keer op de bank moeten zitten. Dan willen ze spelen.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 12:14 
Erelid

renemar schreef:
Hoezo schandalig? Je moet ook kijken naar je totale bezetting van je middenveld. Als je gaat spelen met Gravenberch, Kudus en Klaassen/Berghuis is je balans niet goed. Te aanvallend en zeker als je achterhoede totaal anders is, moet je maar afwachten hoe de onderlinge afstemming is.

Je kunt wel zeggen dat je dan Klaassen op zes moet zetten ipv Alvarez maar ook Klaassen is geen type Alvarez. Kudus idem dito. Ik denk dat de kans dat je overlopen wordt met zo'n middenveld behoorlijk groot is. Niet voor niets staat het met Alvarez veel beter dan met Klaassen. Laat staan Kudus, die nog lang niet de oude is.

Ik denk overigens dat Alavarez gewoon gaat spelen.
Zo niet dan zou ik voor Taylor kiezen. Die weet het beste wat er voor die positie gevraagd wordt.

Ik zou ook voor Neres kiezen. Ik besef wel dat hij nog lang niet de oude is maar ik zie wel progressie en hij heeft diepgang in zijn spel. Meer dan Berghuis op die plek.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 14:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
En dan dus Klaassen sowieso op de bank FR?

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 14:46 

Seizoenskaart: 401
ajaciedwillem schreef:
Abruzzi schreef:
renemar schreef:

Antony landt morgen pas denk ik, net als Nico en Martinez. Of ze moeten allemaal privévluchten hebben geregeld.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 16:19 

renemar schreef:
Hoezo schandalig? Je moet ook kijken naar je totale bezetting van je middenveld. Als je gaat spelen met Gravenberch, Kudus en Klaassen/Berghuis is je balans niet goed. Te aanvallend en zeker als je achterhoede totaal anders is, moet je maar afwachten hoe de onderlinge afstemming is.

Je kunt wel zeggen dat je dan Klaassen op zes moet zetten ipv Alvarez maar ook Klaassen is geen type Alvarez. Kudus idem dito. Ik denk dat de kans dat je overlopen wordt met zo'n middenveld behoorlijk groot is. Niet voor niets staat het met Alvarez veel beter dan met Klaassen. Laat staan Kudus, die nog lang niet de oude is.

Ik denk overigens dat Alavarez gewoon gaat spelen.
Zo niet dan zou ik voor Taylor kiezen. Die weet het beste wat er voor die positie gevraagd wordt.

Ik zou ook voor Neres kiezen. Ik besef wel dat hij nog lang niet de oude is maar ik zie wel progressie en hij heeft diepgang in zijn spel. Meer dan Berghuis op die plek.
Klaassen deed het heel behoorlijk op 6 toen hij pas terugkwam van Bremen. Ben geen Klaassen fan maar dat kon mij wel bekoren. Tegen Heerenveen kun je prima met een middenveld Klaassen, Gravenberch en Kudus spelen. Heerneveen overloopt ons niet.
Tegen BVB kan dat middenveld niet, dat is duidelijk.
En als ik moet kiezen tussen Gravenberch en Kudus kies ik voor Kudus. Gravenberch vind ik dit seizoen, een enkele uitzondering daargelaten, gewoon heel matig. Kudus verdient een kans op basis van zijn potentieel. Die heeft hij vorig seizoen duidelijk laten zien toen hij fit was.
Dat Gravenberch uit de eigen opleiding komt is voor mij totaal niet belangrijk. Vind hem sowieso ietwat overgewaardeerd.
Op basis waarvan verdient Neres weer een kans? Die heeft helemaal niks laten zien, eigenlijk speelde hij vooral lamlendig in de minuten die hij kreeg.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 16:29 

Ik zou Klaassen en Kudus op de bank zetten. Laat ze maar invallen als dat kan. Beiden geblesseerd geweest en weer vol meegedaan bij hun land. Rusig weer de intensiteit opbouwen.

Tadic, Haller, Neres ( of als Antony beginnen kan Antony en later Neres )
Gravenberch, Berghuis, Alvarez of Taylor
Blind, Schuurs, Timber, Mazraoui

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 16:29 
Erelid

ibramovic89 schreef:
En dan dus Klaassen sowieso op de bank FR?
Niet sowieso want ik heb Klaassen nog lang niet afgeschreven als nr 10. Tegen Heerenveen zou ik kiezen voor Neres als rechtsbuiten en Klaassen als nr 10. Klaassen vind ik als middenvelder completer en omdat je achterhoede ook totaal anders zal Klaassen dit beter kunnen belopen dan Berghuis.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00