Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 174 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Naci Ünüvar
BerichtGeplaatst: 18 sep 2020 23:14 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Ik heb het idee dat zijn ontwikkeling een beetje stokt. Begint ook wat nare trekjes te vertonen, alsof hij al de vedette is.

Heeft dit jaar echt nog wel een heel jaar nodig in de KeukenKampioen Divisie.
Is allemaal niet zo gek. Is een talent. Net 17. Frenkie had ook een lange tijd nodig bij Jong. Taylor had het afgelopen jaar ook lastig.

Geef ze de tijd ipv ze op te hemelen en na een goede wedstrijd te zien als eerste vervanger bij het eerste.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 09:41 

Snake schreef:
RogerGarcia schreef:
Ik heb het idee dat zijn ontwikkeling een beetje stokt. Begint ook wat nare trekjes te vertonen, alsof hij al de vedette is.

Heeft dit jaar echt nog wel een heel jaar nodig in de KeukenKampioen Divisie.
Is allemaal niet zo gek. Is een talent. Net 17. Frenkie had ook een lange tijd nodig bij Jong. Taylor had het afgelopen jaar ook lastig.

Geef ze de tijd ipv ze op te hemelen en na een goede wedstrijd te zien als eerste vervanger bij het eerste.
Dat laatste is imo juist het probleem bij veel mensen. Ze zien een speler een paar keer leuk meespelen of leuke dingen doen met een bal en meteen zouden ze een alternatief voor het eerste zijn. Dat is natuurlijk niet zo.
Unuvar heeft imo nog veel tijd nodig. Regeer en Rasmussen zijn ook pas 17 maar zijn fysiek gewoon sterker en kunnen makkelijker aanhaken.
Heeft ook te maken met het verwachtingspatroon. Unuvar is enorm gehypet. Geeft hij een mooi balletje buitenkant voet wordt dat 10 keer herhaald. Maar als hij dat doet terwijl een simpele bal veel beter zou zijn zie en hoor je niks.
Het is moeilijk hem terig te zetten naar de jeugd maar nu loopt hij wekelijks op zijn tenen en komt maar heel zelden aan voetballen toe omdat hij constant wordt afgetroefd. Soms zielig als je hem amechtig achter een tegenstander ziet aanhollen. Dat is zijn spel niet. En ik betwijfel of hij zo veel leert.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 12:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: niet meer
Snake schreef:

Inderdaad, dat hij aan de bal een van de betere is weten we al. Nu wil ik zien dat hij ook leert omschakelen, vuile meters maakt maar ook leert om uit bepaalde duels te blijven. Het is nu volwassenen voetbal tegen mannen die soms twee keer zou oud zijn als hij. Daar word je een grote jongen van. Deze weerstand heeft hij nodig, dit heeft hij in de jeugd nooit ervaren. Natuurlijk is hij vaker vervroegd doorgeschoven, maar dit is weerstand op een niveau die hem écht sterker gaat maken.

Dus eens, laten we hem niet teveel ophemelen en vooral de tijd geven. En dan hoop ik dat de omgeving van Unuvar dit ook ziet en begrijpt. Dat houd een jongen rustig. Deze fase in je ontwikkeling heeft vrijwel iedere speler nodig. En die komt op 17-jarige leeftijd al vroeg bij Unuvar, dus laten we vooral niet haasten. Er is nog tijd genoeg. De vraag is of hij ook geduldig genoeg blijkt. Ik denk van wel, niet voor niets weer bijgetekend.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 13:47 

Snake schreef:

Inderdaad, dat hij aan de bal een van de betere is weten we al. Nu wil ik zien dat hij ook leert omschakelen, vuile meters maakt maar ook leert om uit bepaalde duels te blijven. Het is nu volwassenen voetbal tegen mannen die soms twee keer zou oud zijn als hij. Daar word je een grote jongen van. Deze weerstand heeft hij nodig, dit heeft hij in de jeugd nooit ervaren. Natuurlijk is hij vaker vervroegd doorgeschoven, maar dit is weerstand op een niveau die hem écht sterker gaat maken.

Dus eens, laten we hem niet teveel ophemelen en vooral de tijd geven. En dan hoop ik dat de omgeving van Unuvar dit ook ziet en begrijpt. Dat houd een jongen rustig. Deze fase in je ontwikkeling heeft vrijwel iedere speler nodig. En die komt op 17-jarige leeftijd al vroeg bij Unuvar, dus laten we vooral niet haasten. Er is nog tijd genoeg. De vraag is of hij ook geduldig genoeg blijkt. Ik denk van wel, niet voor niets weer bijgetekend.
Er is ook een groot verschil met doorschuiven bij de jeugd en nu. Bij de jeugd speel je tegen jongens die 1 of max. 2 jaar ouder zijn, nu tegen spelers die mogelijk 10 jaar ouder zijn, fysiek volgroeid zijn en veel meer ervaring hebben. Dat is een groot verschil.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 14:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
In onder 18 is hij voetballend zo goed dat hij het fysieke niet gaat leren, dus hij zit op de juiste plek wat mij betreft. inhoud kweken, slimmer worden. Gewoon de tijd geven en dan komt het vanzelf goed.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 15:54 

DeRuit schreef:
In onder 18 is hij voetballend zo goed dat hij het fysieke niet gaat leren, dus hij zit op de juiste plek wat mij betreft. inhoud kweken, slimmer worden. Gewoon de tijd geven en dan komt het vanzelf goed.
Als hij maar niet denkt dat hij voor 2022 in de Arena basisspeler is (bij AJAX).

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 16:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Nu praat je hem maniertjes aan. Dit zeiden hij en Rensch bij de contractverlengen.

De 17-jarige voetballer weet precies welk pad hij de komende jaren in Amsterdam wil bewandelen. "Ik wil veel spelen in Jong Ajax en veel sterker worden. Vanuit daar wil ik kijken of ik een paar keer bij de wedstrijdselectie kan zitten van Ajax 1."

Uit de mond van Rensch klinkt een vrij identiek verhaal. "Mijn contractverlenging is een onbeschrijfelijk moment. Ik wil nu eerst basisspeler worden van Jong Ajax en mij doorontwikkelen naar het eerste."

BerichtGeplaatst: 07 nov 2020 16:30 
Erelid

Iemand die weet wat er met hem aan de hand is? Speelt amper nog in de basis bij Jong Ajax. Lijkt me toch dat hij juist wedstrijdhardheid moet kweken door vrijwel iedere wedstrijd te starten. Nu start bijv. een De Waal op linksbuiten.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2020 16:31 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar elke keer als hij speelt dan is het niet om aan te zien.
Was vorig jaar beter.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2020 18:44 

Leonel schreef:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar elke keer als hij speelt dan is het niet om aan te zien.
Was vorig jaar beter.
Hij is veel te vroeg doorgeschoven, moet zeker nog een jaar bij de jeugd spelen. Het is niet om aan te zien. Komt fysiek is niet een beetje tekort maar enorm veel. Op deze manier Verkl**t hij zijn toekomst.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2020 09:30 
Erelid

Haal hem even weg bij Jong Ajax en laat hem in een jeugdelftal zijn vertrouwen herwinnen. Weer even de beste zijn, even wat meer tijd hebben en weer vlagen van zijn genialiteit tonen. Het gaat niet altijd in een rechte lijn omhoog bij talenten. Nu is het moment dat ze knokken in plaats van zeuren en laten zien wat ze waard zijn. Deze hobbels in hun carrière moeten ze zien te overwinnen. Laat zien dat je met tegenslagen om kan gaan en sterker terug komt. Dat een jonge speler even in een mindere fase zit vind ik geen probleem, nu kunnen we zien of hij andere kwaliteiten bezit. Of het tussen de oren goed zit en of hij bereidt is om keihard te werken wanneer het even niet vanzelf gaat.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2020 14:43 
Erelid

Haal hem even weg bij Jong Ajax en laat hem in een jeugdelftal zijn vertrouwen herwinnen. Weer even de beste zijn, even wat meer tijd hebben en weer vlagen van zijn genialiteit tonen. Het gaat niet altijd in een rechte lijn omhoog bij talenten. Nu is het moment dat ze knokken in plaats van zeuren en laten zien wat ze waard zijn. Deze hobbels in hun carrière moeten ze zien te overwinnen. Laat zien dat je met tegenslagen om kan gaan en sterker terug komt. Dat een jonge speler even in een mindere fase zit vind ik geen probleem, nu kunnen we zien of hij andere kwaliteiten bezit. Of het tussen de oren goed zit en of hij bereidt is om keihard te werken wanneer het even niet vanzelf gaat.
Nee, gewoon in Jong Ajax laten. Met tegenslagen omgaan hoort er ook bij. En ook gewoon weer laten spelen de volgende wedstrijd in de basis.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2020 16:30 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Nee, gewoon in Jong Ajax laten. Met tegenslagen omgaan hoort er ook bij. En ook gewoon weer laten spelen de volgende wedstrijd in de basis.
Ik vraag me af of je daar meer zelfvertrouwen van krijgt. Lijkt me niet verstandig. Ja, met tegenslagen moet je omgaan. Maar hem maar op blijven stellen en laten ploeteren lijkt me geen goed middel. Vergeet niet dat hij nog erg jong is. Alsof het een schande is dat het er nu niet uitkomt.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2020 08:45 
Erelid

RogerGarcia schreef:
inderdaad, voetballen kan hij fantastisch en dat verleerd hij niet. Nu komen er ook andere zaken bij kijken en daar moet hij mee leren omgaan, bijvoorbeeld dat ie fysiek minder is dan zijn tegenstanders, dat ie met 80% inzet niet meer de beste is, dat ie minder tijd an de bal heeft en dat ie een schop krijgt als ie te lang met de bal aan de voet loopt.

Dit is juist de ideale leerschool met JA in de eerste divisie, doe je dit nu niet dan krijg je dit traject als ie doorstroomt naar Ajax 1. Liever nu in de schaduw dan vol in de schijnwerpers zoals bv een Ihattaren.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2020 17:17 
Erelid

Wat is hij weer slecht, betwijfel wel of hij ooit geschikt gaat zijn voor professioneel voetbal.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2020 18:35 

RogerGarcia schreef:
Wat is hij weer slecht, betwijfel wel of hij ooit geschikt gaat zijn voor professioneel voetbal.
Voorlopig niet. Zelden een speler in AJAX tenue gezien dat week na week zo slecht speelt.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2020 18:38 
Erelid

Heeft nog het lichaam van de onder 15. Daar kom je niet mee weg als de intensiteit omhoog gaat. Als het voetballend dan ook wat minder gaat, dan houd je niet veel over. Heeft ook niet de snelheid voor een positie op de flank.

Heeft nog wel wat tijd nodig. Een wedstrijd of 30/40 die hij volledig vol kan maken in Jong Ajax. Volgend seizoen dus ook nog Jong Ajax, wat op zich ook niet gek is gezien zijn leeftijd. Voetballen kan hij natuurlijk erg goed.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2020 21:13 
Erelid

Benieuwd of hij zich weet te herpakken. In de jeugd is het eigenlijk alleen maar crescendo gegaan en nu komt de eerste echte tegenslag. Het lukt allemaal niet meer. Niet erg, maar nu is het interessant om te zien hoe hij daar mee om gaat. Gaat hij knokken en herpakt hij zich of weet hij die laatste stap niet te zetten. Gelukkig is hij nog erg jong, een minder jaar wil niet meteen zeggen dat je niet meer van waarde kan zijn voor Jong Ajax en op termijn Ajax 1. Toch begin ik me wel een beetje zorgen te maken, het contrast is namelijk vrij groot.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2020 20:49 

Weer een dramatische wedstrijd van hem. Een farce dat hij nu al betaald voetbal speelt.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2020 15:34 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Goed voor die jongen dit soort momenten nu al in zijn carriere te hebben.
Heel benieuwd hoe hij eruit gaat komen, volgend jaar nog maar een flink jaar beulen in Jong en als hij zijn vorm terug weet te vinden langzaam laten instromen bij het 1e.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 09:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van der Vaart twijfelt over toekomst Ajax-talent: 'Zie hem niet spelen in eerste'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... erste.html

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 12:18 

343 schreef:
Van der Vaart twijfelt over toekomst Ajax-talent: 'Zie hem niet spelen in eerste'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... erste.html
Volledig met vd Vaart eens.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 12:29 
Erelid

Op dit moment niet, maar niet iedereen komt als een komeet zoals De Ligt. Die jongen is nog zo jong, gun hem wat tijd. Het lijkt dit seizoen inderdaad nergens op, maar wat maakt dat uit. Hij heeft nog alle tijd en als je 'pas' op je 20ste doorbreekt is er niets aan het handje. Hij ondervindt nu de keerzijde van de hype die rondom zijn persoon is ontstaan. Maar laten we vooral niet overhaast beslissingen nemen of dit soort dingen in de media gaan roepen. Heeft niemand wat aan.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 12:41 
Erelid

Volgens mij doelt Van der Vaart niet op zijn kwaliteiten...

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 13:43 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Volgens mij doelt Van der Vaart niet op zijn kwaliteiten...
Volgens mij wel, dat dit soort technische spelers later doorbreken dan voorheen. Dat zie je ook wel met De Jong en eerder met Nouri. Unuvar is ook zo'n speler die het moet hebben van zijn inzicht en techniek. Daarmee moet hij zijn fysiek compenseren. De vraag is of dat ooit gaat lukken, blonk in de jeugdelftallen steevast uit maar heeft moeite in het seniorenvoetbal. Je moet voetballend extreem goed zijn om je gebreken te compenseren. Gelukkig heeft Unuvar nog alle tijd en daarom stel ik dat het geen probleem is als hij 'pas' op zijn twintigste echt een basisplaats verovert. In Nederland ben je misschien al aan de oude kant, maar in het gros van Europa ben je gewoon nog een broekie.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 174 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00