Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: CL: Ajax - Liverpool FC
BerichtGeplaatst: 24 okt 2022 17:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Woensdag 26 oktober om 21:00
Ajax - Liverpool FC (Eng)

Berichtonderwerp: Re: CL: Ajax - Liverpool FC
BerichtGeplaatst: 24 okt 2022 17:44 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hopen dat Thiago niet fit is, anders word het lastig.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2022 23:37 
Erelid

Stomme vraag.

Iemand 2 kaartjes over voor Liverpool ?

Zou voor mij en mijn zus zijn en ik betaal gewoon.

Edit: is woensdag.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2022 09:03 

De enige mogelijkheid op een resultaat is het naïeve spel af te zweren. Geen 4-3-3. Dat is zelfmoord met onze verdedigers tegen de Liverpool aanval.
Drie mensen centraal en op links en rechts spelers met inhoud die de hele flank kunnen belopen. Twee spitsen, Brobey en Bergwijn met Kudus daarachter.
Ben er echter vrij zeker van dat Schreuder "gewoon" speelt met de basisopstelling van Rkc uit. Dan wordt het een hopeloze strijd. Verdedigend zeer kwetsbaar, een horror middenveld en voorin Bergwijn die op rechts niet uit de voeten kan. Dan nog liever met Bergwijn op links ipv Tadic en met Conceicao. Heb je tenminste snelheid voorin. Aan Tadic heb je helemaal niks tegen dit soort clubs.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2022 10:17 
Erelid

Ik wil een compact Ajax zien. Iets wat ik heb gemist in de eerdere wedstrijd, tegen Napoli en tegen AZ. Voorin extra snelheid toevoegen.

Zou serieus overwegen om Timber op rechtsback te zetten met Alvarez centraal. Grillitsch ervoor. Ga er maar vanuit dat je vaak met de rug tegen de muur komt te staan. Zou Alvarez dat niet kunnen vanuit de laatste lijn? Kun je daarvoor met Grillitsch wel proberen voetballend iets te doen, maar die toch ook veel defensief denkt. Conceicao erbij voor extra snelheid naast Brobbey. Bergwijn op links.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2022 14:47 
Erelid

Zelfde opstelling als tegen RKC dus, met waarschijnlijk Blind als linksback en Bassey centraal.

Het is werkelijk niet te geloven.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2022 15:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Geen Thiago, dat is al positief. Nunez wel fit genoeg om af te reizen naar Amsterdam.

Ik verwacht een getergd en fel Ajax, dat fanatiek van start gaat en ook op voorsprong komt. Maar Liverpool zal toeslaan en na een tegengoal zijn we het kwijt. Zoals wel vaker. Ik voorspel een nipte 1-2 nederlaag.

Als Schreuder de dingen blijft doen zoals de laatste tijd, zal er aan de zwakheden ook niets veranderen. Maar een trainer die niet durft in te grijpen leert die les niet.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2022 15:51 

Snake schreef:
Zelfde opstelling als tegen RKC dus, met waarschijnlijk Blind als linksback en Bassey centraal.

Het is werkelijk niet te geloven.
Precies zoals ik verwachtte van die belachelijk persoon.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 11:25 
Beheerder

Geen spanning bij mij. Zeker niet als Blind speelt. Dan wordt het minimaal 1-3. Hopelijk zakt AJAX net als tegen Napoli niet helemaal door de ondergrens.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 13:08 

Met de verwachte opstelling zijn we denk ik kansloos.
Hoe pijnlijk ook, dan hoop ik maar op een enorm pak slaag. Dan grijpt de leiding misschien in. En doen ze dat niet moeten ze volgende week ook maar dik verliezen van Rangers. Met een exit in Europa als gevolg (al zie ik dat reëel gezien niet gebeuren gezien de 4-0 thuis).
Dan kunnen ze niet anders dan Schreuder wegjagen. Even door de zure appel heen. Dat is de enige oplossing. Anders gebeurt er niks en blijft Schreuder aanmodderen met enkele voor AJAX begrippen talentloze spelers en met spelers die duidelijk alleen maar minder worden en anderen in de weg staan.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 18:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
343 schreef:
Geen spanning bij mij. Zeker niet als Blind speelt. Dan wordt het minimaal 1-3. Hopelijk zakt AJAX net als tegen Napoli niet helemaal door de ondergrens.
Ik heb ook geen spanning maar laat ik eerlijk zijn die spanning heb ik eigenlijk nooit tegen een club als Liverpool.

Het gebeurd niet vaak dat ik geen spanning voel voor een wedstrijd maar Liverpool kan zo'n enorme drive en energie in een wedstrijd leggen waar je als nederlandse club vrijwel helemaal kansloos tegen bent. Wie je ook wel of niet opstelt. Of je moet je totaal ingraven maar dat ligt ons ook niet.

Ik heb ook nooit die hoop gesnapt dat Ajax kansen zou hebben omdat Liverpool niet in vorm is of zou zijn. Dan nog is dit Liverpool of een gehavend Liverpool veel te sterk. En wat is gehavend als je nog steeds voorin Salah kunt opstellen? Of Firmino op de bank houdt?

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 19:55 
Beheerder

Nou, ik vind wel dat AJAX beter partij kan bieden. Een kansenverhouding zoals in Engeland van 24-3 is belachelijk. Dat is natuurlijk wel het andere uiterste.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 19:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Dat zeg ik toch ook nergens. Die uitwedstrijd was heel slecht. Ik zeg alleen dat dit Liverpool onder Klopp een soort voetbal speelt waar je als Ajax (met een heel aanvallende instelling) gewoon kansloos bent.

En kansloos wil niet zeggen dat je slap speelt als laatste keer. Inzet en mentaliteit staan los of je kansloos bent.

Hetzelfde gevoel heb ik alszou Ajax tegen City spelen. Of Paris St Germain. Kansloos.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 20:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Napoli speelt met een B elftal, gok dat wedstrijd Glasgow echt nog veel op het spel staat.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 20:50 
Beheerder

Zelfs dan is Rangers te zwak.

Weet #AJAX nu wel beter partij te bieden?
Chat is voor iedereen, ook voor niet-leden, bereikbaar:
https://ajaxtotaal.nl/forum/live/
Praat mee! Scroll naar beneden en log direct in met jouw twitter of facebook-account! #ajaliv

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:03 

Sanchez is de slechtste back ooit in Ajax-1. Wie scout die speler?

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:09 

En ook bij 0-2 in de fout.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:13 

Dramatisch.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:21 

Veel te slap, veel te doorzichtig, veel te mak, te veel onzuiver, te passief.

Pasveer het meeste balbezit.

Het is helemaal niks. Sorry.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:23 

Wedstrijd verloopt muv de eerste 20 minuten precies zoals ik verwachtte. Kansloze tactiek tegen betere ploegen. Tadic sprint als Johnny vd Beukering. Ziet er niet uit.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Piet Keizer
Droomaankoop: DENEN.
Seizoenskaart: Neen
Doodziek. En WEER Blind’ toch?

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 22:38 
Beheerder

Ja, even optisch evenwicht. AJAX kreeg zelfs 2 kansen. En bij de eerste de beste tegenslag als een kaartenhuis in elkaar. Zie ook totaal geen chemie bij de spelers onderling. Maar ja, what else is new.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 23:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
ajax28335 schreef:
Sanchez is de slechtste back ooit in Ajax-1. Wie scout die speler?
Hij is in alle opzichten veel slechter dan Mazraoui. En wat Pasveer aan het doen was? Zelfs Vermeer was beter dan hij.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 23:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Het zoveelste drama. En iedereen die zegt: 'ja maar we hadden moeten scoren.' Grow up. Hoe je tegengoals incasseert en je opricht na tegenslagen, dát is alleszeggend over een ploeg. Als je nu nog vertrouwen in Schreuder houdt, echt.. Het trieste einde is nog lang niet in zicht als je deze pannenkoek blijft aanhouden. Ajax, wakker worden.

Een sterk begin waarin Berghuis moet scoren, maar na een kwartier was het beste er wel af. Dat Tadic zo'n kans vlak voor rust mist. Exemplarisch. Whats new? Over de hele wedstrijd gezien vond ik alleen Brobbey, Timber en Bassey een voldoende scoren. We creëeren niets, voetballen geen spat kans bij elkaar en vinden de vrije man niet meer. Onder Ten Hag was het borst vooruit en werden we Europees nooit vernederd. Onder Schreuder is het al de 3e keer in zijn eerste 5 wedstrijden. Dit houdt echt niet meer op.

Een schandaal van een keeper, een walgelijke rechtsback die er werkelijk niets van kan en onze ervaren zoutzakken die wederom niet leveren. Blind en Tadic: volgens mij is het wel een keer klaar. Alvarez is onder het gezag van Schreuder ook teruggeworpen in de tijd en lijkt net zo slecht als in zijn beginperiode. Bergwijn stelt niets meer voor, Blind niet, Tadic niet en Alvarez ook niet. Er is geen speler die onder deze trainer stappen voorwaarts maakt. En Sanchez? Wie is hier verantwoordelijk voor? Werkelijk een verschrikking. Hoe kan je als Ajax zijnde ooit zo'n kreupele halen? Niet normaal.

We kunnen dit wekelijks bespreken, maar als je defensief zo kwetsbaar bent en er geen ene moer aan doet, ben je aangeschoten wild. Europees en nationaal. Ajax gaat op geen enkele manier onder deze nietsnut kampioen worden. 15 goals tegen in 5 europese wedstrijden. Het is een grove schande. Ten Hag zette ons internationaal op de kaart, Schreuder breekt alles af wat opgebouwd is. Deze trainer verdient het niet. We spelen over 1.5 week tegen PSV. De wedstrijd tegen Rangers is voor spek en bonen. Dit is het moment om een nieuwe trainer aan te stellen, ook al weet ik dat ze binnen de directie als laffe honden fungeren en deze man nooit op straat zullen zetten.

Het is een gruwel eerste klas. Tactisch incompetent. Alvarez en Timber opeens van positie ruilen? 147x wisselen en uiteindelijk staat Tadic nog steeds in het veld en voor de 4e keer op een nieuwe positie? En dan 5 minuten voor tijd nog tweemaal wisselen. Tyf Schreuder aub de laan uit. Hij durft helemaal niets. Schreuder is een grote lafaard. Van der Sar moet wakker worden, dit is uitstel van executie.

Deze trainer krijgt het niet voor elkaar. Iedereen ziet het al weken, behalve de mensen die het zouden moeten zien. Zo, zo klaar mee!

BerichtGeplaatst: 26 okt 2022 23:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
Als je Hamstra hoort voor de wedstrijd moet er nog heel wat gebeuren voordat ze Schreuder op straat zetten.

Voor de lange termijn hoop ik dat ze onderuit gaan tegen Rangers en PSV. Dan kunnen ze toch bijna niet anders? Met een nieuwe trainer de winterstop in en op naar het kampioenschap en wellicht een leuke seizoenshelft in de Europa League.

Schreurder moet weg, het liefst vanavond nog. Maar als het niet anders kan, laat ze dan volgende week nog maar 2x verliezen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  1 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00