Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Vorige   1 2 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: EL: Union Berlin - Ajax
BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 21:44 

Grafkeeper. Wat een kneus.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Alles ligt erin. Niet eens een echte kans: een domme ongelukkige penalty, een blunder van de keeper en een corner. :evil: Wat een ongelooflijke frustrerende pot is dit.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:14 

Gewoon verdiend. Weinig klasse. Berghuis is al 55 minuten rijp voor een wissel, raakt geen bal goed.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:20 
Beheerder

Ik vind het niet verdiend, hoor. Zeker niet deze marge van 3-1.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:32 

343 schreef:
Ik vind het niet verdiend, hoor. Zeker niet deze marge van 3-1.
Ajax laat weinig zien. Schuift van links naar rechts in laag tempo. Slaat amper een station over. Kudus, Berghuis zwak. Ajax heeft met al die miskopen een matig team.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:36 

Kudus en Bassey zijn nu bezig de ondergrens te verkennen.

Bergwijn is voor rust wel 10 keer diep gegaan. Bal kwam niet 1 keer. Laten we gewoon erkennen dat deze selectie zeer matig is.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:37 
Beheerder

Selectie is niet in balans, maar dat is een andere discussie. Ik vind de 3-1 zeer geflatteerd.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:44 

Kudus moet die blinddoek af doen. Hij is echt heel slecht.

Dit Ajax krijgt toch wat het verdient over 2 wedstrijden? Ik heb te doen met Bergwijn. Die zal wel weer een lading sh*t krijgen. Het zijn vanavond anderen die compleet falen.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Samenloop van omstandigheden. Ajax heeft gewoon een paar jasjes uitgedaan. Blunder van het bestuur om zo lang met Schreuder door te blijven gaan. Slechte aankopen. De boel bij elkaar rapen en hopen op plek 1 of 2 en dan weer terug opbouwen.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:54 

Schandalige vertoning. Beschamend. Pupillenniveau.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:56 

Wat missen we Ten Hag…

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 22:56 
Beheerder

Vond het wel meevallen. 3 ongelukkige momenten doen AJAX de das om.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 23:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Beschamend gebrek aan zelfbeheersing. Neem de nederlaag als een man in plaats van als een kleuter.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 23:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Als je de discipline mist die Union wel heeft verlies je deze wedstrijden gewoon. Die verslappen gewoon niet. 3 k#tgoals tegen. Een discutabele penalty gevolgd door twee blunders. Tsja..
Tijd om door te selecteren. Rensch, Timber, Bassey, Taylor, Klaassen, Brobbey zijn allen niet van het niveau wat nodig is om Europees aan te haken. Voornamelijk de eigen jeugd dus. Berghuis en Kudus waren ook dramatisch maar die geef ik nog het niveau van de twijfel. Deze selectie is een bijeengeraapt zooitje. Het is geen team zoals dat voorgaande jaren wel was.

En wat een schande die laatste minuten. De frustratie zag je in de ploeg kruipen. Er werd al met regelmaat op die Duitsers getrapt. En dan na afloop je zo laten gaan. Ajax staat er weer lekker op voor het internationale publiek. Je bent tactisch gewoon weggespeeld mede omdat Ajax zelf zo slap was. Accepteer dat gewoon.

Na Rome en Lissabon wederom gestrand in een Europese hoofdstad. Er ontstaat een patroon.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 23:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Vergeet je Madrid en Londen zelfs nog even voor het gemak.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 23:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Die wil ik vergeten. Elk jaar gaat Ajax er op een kl*te manier uit.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2023 23:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Zie het positief: minder wedstrijden om dit seizoen te kijken. Iedere week kijk ik weer met tegenzin. Zo'n krankzinnig slechte selectie kan ik me niet heugen. Er zit werkelijk niks in dit Ajax. En we kunnen wel afgeven op de basisspelers, maar onze bank stelt ook niets voor. Niemand maakt dit Ajax beter. En voor degene die denken dat Ajax kampioen gaat worden: schaam je. PSV-uit, Twente-uit, Heerenveen-uit, Vitesse-uit, AZ-thuis, Feyenoord-thuis en Utrecht-thuis. Men denkt dat we die allemaal gaan winnen? Man man man. Het spel is zo debiel slecht. Je moet al blij zijn als je 2e wordt.

Rulli: Gigantische blunder Verkl**t deze wedstrijd. Onacceptabel.
Rensch: Allerslechtste Ajax-jeugdspeler die het eerste elftal haalde. Aller tijden.
Timber: Dacht dat hij de enige was die bij ons kon verdedigen. Genante 3-1.
Bassey: Kan niet beter. Deed het niet extreem slecht, maar bij die 1-0 mag het nooit zijn dat je tegenstander twee meter van je af staat.
Alvarez: Laatste Europese wedstrijd voor ons gespeeld. Gelukkig maar. Het wordt tijd voor een nieuwe invulling op de '6'. Hij speelt een seizoen te lang hier.
Taylor: Heeft niks bij Ajax te zoeken. Maar hebben we opties?
Klaassen: Je krabt je ogen liever uit dan dat je naar hem moet kijken. Wat een belediging voor de fans.
Berghuis: Heeft niks meer in de pap te brokkelen en begint door zijn maniertjes steeds meer op zijn Feyenoord-periode te lijken. Echt verschrikkelijk.
Kudus: Onorthodoxe voetbalstijl, maar wel veruit de beste Ajacied. Ja hij had de 3-2 moeten maken, maar zonder Kudus schiet niemand op goal. Lichtpunt in een gitzwart seizoen.
Tadic: Zoveelste wanprestatie. Gadverdamme wat was hij weer slecht.
Bergwijn: Zou het ooit nog iets worden?

Lucca: Pure ellende.
Conceicao: Lekker op tijd deze wissel en dan stond Berghuis ook nog eens hoger. Werd daarna wel omgezet. Wissel was niet verkeerd, wel hoe Heitinga het neerzette en gezien de speeltijd.
Brobbey: Grootste miskoop aller tijden. Tel alle facetten mee en kijk naar wat hij brengt. Jezus wat een beperkte spits. Aub verkopen, ongeacht wat de gek ervoor biedt.

Heitinga: Ook gewoon een zeer beperkte trainer. Zorgt voor duidelijkheid, maar heeft geen oplossing en laat Ajax ook niet speciaal voetballen. Hoopte dat Ajax het niet zou laten aankomen op strafschoppen. Dat is gelukt. In de zomer heel gauw afscheid van nemen en voor iemand gaan die er iets van kan maken. Drie kansen vandaag in 90 minuten tijd. Tjonge jonge. Hopelijk weten we wonder boven wonder tweede te eindigen. Met alle zware wedstrijden in het verschiet lijkt me dat een illusie. Ben benieuwd naar jullie mening.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 01:09 

ajaciedwillem schreef:
(...) Ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben het met veel dingen eens.

Zoals "het is een heel slechte selectie", "niemand gaat dit Ajax beter maken", "Brobbey is een grote miskoop".
Maar ik vind Bergwijn minstens een net zo grote miskoop.

En Heitinga is natuurlijk niet de juiste trainer met zijn beperkte ervaring. Ook als voetballer in het veld was het niet de man van de ingevingen en oplossingen. Maar de kwaliteiten van deze selectie zijn zo matig, dat gaat geen enkele (top)trainer veranderen.

Er moet een 'grote schoonmaak' komen. Zowel in de selectie als in de andere lagen van de club.
Want zij, die Bergwijn, Brobbey, Bassey, Alvarez, Klaassen, Lucca, Ocampos, etc., etc., etc., gescout hebben, en zij die goedkeuring verleend hebben aan het aantrekken ervan, horen ook niet bij Ajax thuis. Zij zijn een garantie voor voortzetting van de malaise.

En in die schoonmaak moet geïnvesteerd worden. En wel meteen.
Als over een jaar de opzet van de Champions League wijzigt, waarbij veel meer te verdienen valt, moet je er bij zijn. Anders val je nog veel verder terug qua voetbal en mogelijkheden.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 03:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Heb alleen de samenvatting gezien, maar daar zag het er niet al te slecht uit. Uiteindelijk dwing je het geluk wat wij niet hadden en Union wel, wel zelf af. Dus wat dat betreft verdiend verloren.

Bassey maakt zich breed bij de 1-0 en krijgt de bal tegen zijn hand aangekopt. Tuurlijk is dat een fout, maar onacceptabel? Dan is het buitenspel lopen van Kudus, misschien nog wel dommer, bij de 1-1 die afgekeurd wordt van Kudus toch net zo onacceptabel? Misschien nog wel meer, want niemand duwt hem buitenspel, waar bij Bassey de bal tegen de hand gekopt wordt. En ook in de 39e minuut schoot hij net naast, maar stond hij ook buitenspel dus dat had ook niet geteld.

De ketser van Rulli en het verdedigen van Timber bij de corner waren ook domme fouten, maar als je scherp bent gebeurd dat gewoon niet. Of het nou vorm is of fitheid dat ze niet meer scherp waren, dat weet ik niet.

Die opstootjes moeten wel een keer stoppen. Ik dacht dat Ajax boven zulke dingen zou staan, net zoals dat trainers niet op de scheidsrechter mogen zeuren ( zoals Bosz gezegd is) maar helaas. Je ziet het ook steeds meer volgens mij, dat onzinnige gedoe. Ook een "goed" voorbeeld voor de jeugd.

Hopelijk is die TD er snel, want daar hoor je ook niets meer over, en wordt er dan ingezet op een toptrainer. Er zijn er nu nog wat vrij, maar als je wacht tot de zomer ben je waarschijnlijk gewoon te laat. Heitinga doet het OK, maar je kan geen wonderen verwachten van een beginnend trainer. Laat hem gewoon assistent zijn van die nieuwe toptrainer, of als hij dat niet wil laat hem dan ergens anders op eigen benen staan en houd Dave Vos bij (Jong) Ajax. Ten Hag had, bijvoorbeeld al gewerkt bij GAE, Bayern 2 en FC Utrecht.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 08:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Ik besefte even dat we 4 seizoenen achter elkaar kansloos eruit zijn gekogeld door Getafe, Roma, Benfica en nu Union Berlin. En dan hoor je alleen maar positieve interviews. Lat ligt echt heel laag.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 08:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
-

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 09:03 

DeRuit schreef:
Dan is het buitenspel lopen van Kudus, misschien nog wel dommer, bij de 1-1 die afgekeurd wordt van Kudus toch net zo onacceptabel?
Kudus ziet het spel niet. Dat kan ook niet, want hij kijkt altijd omlaag.

En Berghuis hoort toch gewoon op de bank? Het ziet er stijlvol uit. Het aantal afzwaaiers is niet te tellen en in flinke delen van wedstrijden zie je hem niet. Is geen sterkhouder geworden.

Union terecht door. Das is wel een team.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 09:30 

Gisteren was de nederlaag imo onterecht. De handsbal was zeer ongelukkig (overigens meen ik dat in het begin van de wedstrijd een speler van Union ook hands maakte), de 2e goal een persoonlijke fout. Gezien het spelbeeld was de ruststand natuurlijk idioot. Niet dat AJAX wervelend was, wel dominant en met weinig maar toch meer kansen dan Union Berlin. Iedereen die de Duitse competitie volgt weet dat Union kwalitatief niet bijzonder is, maar wel heel onaangenaam om tegen te spelen. Commentaar op Duitse TV sprak boekdelen: AJAX macht das Spiel, Union die Toren. Typisch Union".
Na rust de snelle 2-1 en nog sneller de 3-1. Die laatste goal bewees maar weer eens mijn stelling dat Timber nooit in de PL of bij een Europese topclub als CV komt te spelen. Hij is te klein. Dat hij kopduels verliest van iemand die een kop groter is lijkt mij geen verrassing.
Neemt allemaal niet weg dat er veel mis is, maar imo niet echt gezien het verloop van de wedstrijd van gisteren. Wat er mis is zien we al praktisch het hele seizoen. Gewoon teveel basisspelers die heel belangrijk waren zijn vertrokken. Praktisch geen enkele club kan dat opvangen. Daarnaast natuurlijk een heel slecht aankoopbeleid. Op zijn minst veel teveel betaald voor Bergwijn, Bassey en Brobbey. Tientallen miljoenen. Des te opmerkelijker als je in ogenschijn neemt dat de linksbuiten van Napoli met die onuitspreekbare naam zou zijn getipt en niet is gekomen omdat AJAX niet wilde voldoen aan de vraagprijs en hij nu voor 10 miljoen bij Napoli de sterren van de hemel speelt. En wat te denken van de "tip" van Sneijder over die jonge Marokkaan die nu voor 7 miljoen bij Marseille speelt? Die blonk uit op het WK. Iedereen kon zien dat het een goede speler is, daar heb je Sneijder ook niet voor nodig.
De mensen die verantwoordelijk zijn voor al die foute beslissingen moeten weg. Kapitaal weggegooid en niet naar kwaliteit gekeken.
Al met al zal er voor volgend seizoen een hele renovatie nodig zijn om de gemaakt blunders weg te poetsen. Betekent goed scouten en kwaliteitsspelers halen.
De enige 2 spelers met CL niveau die we hebben zijn imo Timber en Kudus. Als het tegenzit gaan juist deze 2 ook nog weg. Zoals ik zei, Timber niet als CV.
Rensch is een lachnummer en moet vervangen worden door een echte RB.
Alvarez, Klaassen, Brobbey, Lucca, de huidige Bergwijn en Tadic komen ook stuk voor stuk te kort. Wijndal twijfel ik nog over. Ik zie hem liever als LB dan Rensch als RB op het veld.
Onder de streep dus een huidige selectie die naar vermogen presteert. Veel teveel middelmaat die niks bij AJAX te zoeken heeft. Maar, vindt maar eens goede vervangers. Geen sinecure.
Ik zou dan ook Timber en Kudus niet laten gaan, anders krijg je weer veel teveel wisselingen. Die paar die wel voldoen moet je echt houden. De middelmaat moet juist weg. En haal een goede, snelle, grote, sterke RCV. Kan Timber als RB ipv Rensch. Verder een goede CVM, iemand die het spel kan lezen, technisch goed is en goed kan opbouwen. Een goede spits en rechtsbuiten zijn geen overbodige luxe. Tenzij Conceicao zich spectaculair gaat ontwikkelen.
Problemen genoeg, maar zoals ik zei niet zozeer naar aanleiding van de wedstrijd gisteren. Die vond ik redelijk tegen een onaangename ploeg.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 12:52 

Ik heb de samenvatting nog eens bekeken. Binnen 2 minuten maakt een speler van Union uit de eerste corner van AJAX duidelijk hands. Ook ongelukkig, maar dat was het bij Bassey ook. De VAR had dat moeten zien. Kortom, genaaid. En niemand die het aanhaalt.
Erger me ook aan Perez en Kieft. Hebben grote bek over hoe spelers van AJAX zich gedroegen op het laatst. En dat zijn juist de 2 domme mensen die, in het geval van Perez een donkere grensrechter voor "kankerneger" uitmaakte en Kieft tijdens een interland rood kreeg nadat hij Vercauteren een kaakslag had gegeven. Je kunt het gedrag afkeuren, maar ik zou die 2 toch ook even hebben gewezen op hun eigen gedrag tijdens hun carrière. Juist die 2 hebben een grote bek. Dan zou ik toch wat kleineren broodjes bakken.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2023 12:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sheraldo Becker
Droomaankoop: Danilho Doekhi
Typical Union Game. Nobody knows why they win such Games. Crazy statistics.

Besides the result the Ajax fan group which came with us had a good time.

Lots of Beer and Bratwurst.

May Ajax win the Eredivisie and with some luck we see us next year again.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Vorige   1 2 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00