Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 187 berichten ]  1 2 3 4 5 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gastón Ávila
BerichtGeplaatst: 17 aug 2023 19:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dan maar ook een topic over Gastón Ávila.
2/2 Stuttgart heeft ondertussen Endo verkocht aan Liverpool en verkoopt mogelijk ook Mavropano aan West Ham, dus om het geld hoeven ze het niet meer te doen. Als Ajax doorschakelt, waar velen rekening mee houden, dan lijkt Gastón Ávila van Royal Antwerp de volgende op de lijst.
https://twitter.com/TimvanDuijn14/statu ... 5696680249

Berichtonderwerp: Re: Gastón Ávila
BerichtGeplaatst: 17 aug 2023 20:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Blijft toch een beetje vaag waar Ajax op inzet.

Avila is meer back als LCV.
Tagliafico is een pure back
Ito kan beiden.

Als Ito afhaakt lijkt Avila te komen omdat die ook als LCV kan spelen terwijl er ook nog steeds interesse is in Tagliafico.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2023 20:15 
Erelid

Hato is multi inzetbaar, heeft Mislintat al gezegd. Als ze een LB halen, gaat hij LCV spelen. Halen ze een LCV, gaat Hato naar LB.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 10:01 
Erelid

Blijft toch een beetje vaag waar Ajax op inzet.

Avila is meer back als LCV.
Tagliafico is een pure back
Ito kan beiden.

Als Ito afhaakt lijkt Avila te komen omdat die ook als LCV kan spelen terwijl er ook nog steeds interesse is in Tagliafico.
Ik vind Avila meer een LCV, type Lisandro Martinez. speelt wel al een heel seizoen op de back, kan de linkerkant goed dichthouden.

Maar die zal ook een miljoen of 15 moeten kosten denk ik, als Antwerp daar al mee akkoord gaat.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 11:00 
Beheerder

Volgens de media 12 miljoen euro. Avila zal een prima talent zijn, maar ik hoop dat AJAX met een meer gevestigde naam op de proppen komt.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Volgens de media 12 miljoen euro. Avila zal een prima talent zijn, maar ik hoop dat AJAX met een meer gevestigde naam op de proppen komt.
Ja, als het een talent is heb ik liever ook een wat meer gearriveerde speler. We spelen met Hato al met een talent aan die kant. 2 Talenten lijkt me niet echt stabiel. Je moet juist een speler halen die ook Hato kan ondersteunen en niet alleen met zichzelf bezig is ( of die zelfs nog hulp van Hato nodig heeft ).

Dan kan Diamantenoog volgend jaar zich richten op de nieuwe Ito voor 400.000 o.i.d. als het hele elftal staat en er mogelijk maar 1 of 2 sterkhouders vertrekken.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 11:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Heeft toch al flink wat wedstrijden op het hoogste niveau in de benen? Ook prijzen gepakt met Boca en Antwerp. Dat is ook hele fijne ervaring natuurlijk.

Lijkt mij prima, tenzij Ito nog kan komen natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 12:13 
Erelid

Ik kijk ook een beetje naar ervaring en leiderschap.

Ajax heeft Akpom en vd Boomen gekocht die achteraan in de 20 zijn maar kun je verwachten dat die de kar kunnen trekken? Sutalo en Ito zijn wel dragende spelers bij hun clubs dus dat is wel welkom. Ik ken die Avila niet maar heeft die dezelfde spirt/agressiviteit als Martinez?

Trainer Steijn staat er wel een beetje om bekend dat hij een hecht team kan smeden en dit moet wel als je bepaalde mentaliteit mist als die van Alvarez en Tadic. Vandaar dat ze achter Tagliafico zitten waarschijnlijk.

Op rechts met die nieuwe deen, Rensch, Medic en Sutalo zit je goed. Op links totaal nog niet. Eddine en Wijndal zijn niet goed genoeg. Hato is een talent maar nog maar 14 en Kaplan is nog steeds niet fit. Hier mis je 2 mensen.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2023 13:43 
Erelid

Ik kijk ook een beetje naar ervaring en leiderschap.

Ajax heeft Akpom en vd Boomen gekocht die achteraan in de 20 zijn maar kun je verwachten dat die de kar kunnen trekken? Sutalo en Ito zijn wel dragende spelers bij hun clubs dus dat is wel welkom. Ik ken die Avila niet maar heeft die dezelfde spirt/agressiviteit als Martinez?

Trainer Steijn staat er wel een beetje om bekend dat hij een hecht team kan smeden en dit moet wel als je bepaalde mentaliteit mist als die van Alvarez en Tadic. Vandaar dat ze achter Tagliafico zitten waarschijnlijk.

Op rechts met die nieuwe deen, Rensch, Medic en Sutalo zit je goed. Op links totaal nog niet. Eddine en Wijndal zijn niet goed genoeg. Hato is een talent maar nog maar 14 en Kaplan is nog steeds niet fit. Hier mis je 2 mensen.
Leeftijd maakt je niet direct een leider. Het Ajax van 02/03 dat de CL kwartfinale haalde was ook erg jong met Chivu als captain. v.d. Boomen was ook vice captain bij Toulouse.

Verder geeft Mislintat al de hele tijd aan dat hij bepaalde persoonlijkheden zoekt, dus dat zal wel niet op 1 of 2 individuen gericht zijn. Tagliafico is naar geinformeerd, maar zijn ze nog verre van concreet mee dus als ze hem specifiek voor zijn persoonlijkheid willen dan zou dat niet passen in dat beeld.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 10:07 
Erelid

Ik heb gisteren een wedstrijd van Antwerp gekeken en ook naar Avila gekeken. Er werd hier gesuggereerd dat je hem met Martinez kunt vergelijken maar ik vind hem echt een paar klasse minder dan Martinez.

Ik weet het niet op basis van gisteren. Hij heeft weinig rust in zijn spel en ik vind hem ook een 'aansteller'. Hij provoceert ook veel. Heel druistig en ik weet niet of hij onder druk wel goed keuzes kan maken.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 12:14 
Erelid

DeRuit schreef:
Leeftijd maakt je niet direct een leider. Het Ajax van 02/03 dat de CL kwartfinale haalde was ook erg jong met Chivu als captain. v.d. Boomen was ook vice captain bij Toulouse.
Eens dat leeftijd en leiderschap niet altijd met elkaar in verband staat maar ik bedoel eigenlijk dat ik te weinig spelers in deze selectie zie, die het voortouw kunnen nemen zowel mentaal als door voetballende kwaliteiten.

Jouw voorbeeld is leuk aangehaald maar hoe vaak was er geen succes toen de selectie vaak bestond uit jeugd en weinig ervaring/leiderschap of hoe je het wil noemen?

Het Ajax onder Van Gaal had ook leiders met Blind en Rijkaard.
Het Ajax onder ten Hag had ook leiders met Tadic en Blind en daarna met Martinez, Alvarez en Tagliafico.

Chivu bleek ook al vroeg andere kwaliteiten te hebben zoals leiderschap. De Ligt had dat ook. Ik weet niet of Hato dit ook heeft. Dat is niet erg maar het voegt wel wat toe.
Verder geeft Mislintat al de hele tijd aan dat hij bepaalde persoonlijkheden zoekt, dus dat zal wel niet op 1 of 2 individuen gericht zijn. Tagliafico is naar geinformeerd, maar zijn ze nog verre van concreet mee dus als ze hem specifiek voor zijn persoonlijkheid willen dan zou dat niet passen in dat beeld.
Je ziet ook wel een bepaald patroon waar Mislintat naar zoekt. Achterin meer 'kerels' en ook zoekt hij naar spelers die heel graag naar Ajax komen.

Nogmaals het hoeft geen probleem te zijn want als een hecht team kun je ook veel opvangen. Dan is het de taak van de trainer om dit zo te smeden.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 13:35 
Erelid

DeRuit schreef:
Eens dat leeftijd en leiderschap niet altijd met elkaar in verband staat maar ik bedoel eigenlijk dat ik te weinig spelers in deze selectie zie, die het voortouw kunnen nemen zowel mentaal als door voetballende kwaliteiten.

Jouw voorbeeld is leuk aangehaald maar hoe vaak was er geen succes toen de selectie vaak bestond uit jeugd en weinig ervaring/leiderschap of hoe je het wil noemen?

Het Ajax onder Van Gaal had ook leiders met Blind en Rijkaard.
Het Ajax onder ten Hag had ook leiders met Tadic en Blind en daarna met Martinez, Alvarez en Tagliafico.

Chivu bleek ook al vroeg andere kwaliteiten te hebben zoals leiderschap. De Ligt had dat ook. Ik weet niet of Hato dit ook heeft. Dat is niet erg maar het voegt wel wat toe.
Je ziet ook wel een bepaald patroon waar Mislintat naar zoekt. Achterin meer 'kerels' en ook zoekt hij naar spelers die heel graag naar Ajax komen.

Nogmaals het hoeft geen probleem te zijn want als een hecht team kun je ook veel opvangen. Dan is het de taak van de trainer om dit zo te smeden.
Toen was er ook wel ervaring met de 2e keeper Grim, Galasek was er en Litmanen als invaller volgens mij. Maar dat heb je nu ook. V.d. Boomen is 28, Akpom bijna 28, Rulli is 31 net als Berghuis, Spertsyan en Sutalo als ze komen zijn 23, Ito 24 net als Medic, Bergwijn is 25.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 13:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik heb ook twee wedstrijden gekeken van Antwerp. Wat een kip zonder kop op het veld. Is aan de bal ook echt zwaar ondermaats. Snap echt totaal niet dat Ajax deze speler wil…

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 14:54 
Erelid

hotymoty schreef:
Ik heb ook twee wedstrijden gekeken van Antwerp. Wat een kip zonder kop op het veld. Is aan de bal ook echt zwaar ondermaats. Snap echt totaal niet dat Ajax deze speler wil…
Vooral dit viel me gisteren op. Alle twijfelballen of wanneer er enigszins druk op hem gezet werd, weet hij geen raad met de bal en is het een peer naar voren.

Misschien is Avila al goed gescout door het netwerk van Ajax in Zuid Amerika en weet men wat er gekocht wordt. Ik vind het wel een grote stap van Ito naar Avila.

Weet iemand of hij vaak als LCV gespeeld heeft bij Antwerp?

De grote vraag is nu hoe Ajax Avila ziet tov Ito en Tagliafico.
Als Avila komt dan lijkt de komst van Tagliafico niet meer aan de orde.
Of ze zien definitief af van Ito en proberen met Tagliafico nog een iemand binnen te halen met ervaring en leiderschap en wordt Avila ook een back-up van Hato.

Met alleen Avila blijft het magertjes op links. Eddine en Wijndal komen flink tekort terwijl niemand weet wanneer Kaplan terugkomt en hoe goed hij is.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 15:39 
Beheerder

Ajax bereikt persoonlijk akkoord met Gastón Ávila
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... ljoen-euro

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 16:02 

Lijkt me niks. Ik zie op de beelden geen goede speler.

BerichtGeplaatst: 19 aug 2023 18:37 

ajax28335 schreef:
Heb je naar de wedstrijd vanmiddag gekeken? Wat vond je van de huidige verdedigers?

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 11:18 
Erelid

renemar schreef:
ajax28335 schreef:
Heb je naar de wedstrijd vanmiddag gekeken? Wat vond je van de huidige verdedigers?
Dat doet toch niet ter zake?

Ik denk dat gisteren wel duidelijk is geworden dat je minimaal 2 linkerverdedigers moet halen. S-E zakt nu al 2 keer finaal door het ijs en Wijndal moet je niet eens meer opnemen in je selectie.

Ik heb Avila èèn wedstrijd gezien en op basis daarvan is het geen aanzienlijke versterking op dit moment. Ik pleit voor Tagliafico en Ito op basis van spelers die weten wat er gevraagd worden en meer stabiliteit bergen. Deze 2 eigenschappen heeft Avila (nog) niet. Zeker niet als je iemand van 10 miljoen plus haalt. Avila vind ik meer een aankoop die net zoals Medic kan doorgroeien.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 11:29 

renemar schreef:
ajax28335 schreef:
Dat doet toch niet ter zake?

Ik denk dat gisteren wel duidelijk is geworden dat je minimaal 2 linkerverdedigers moet halen. S-E zakt nu al 2 keer finaal door het ijs en Wijndal moet je niet eens meer opnemen in je selectie.

Ik heb Avila èèn wedstrijd gezien en op basis daarvan is het geen aanzienlijke versterking op dit moment. Ik pleit voor Tagliafico en Ito op basis van spelers die weten wat er gevraagd worden en meer stabiliteit bergen. Deze 2 eigenschappen heeft Avila (nog) niet. Zeker niet als je iemand van 10 miljoen plus haalt. Avila vind ik meer een aankoop die net zoals Medic kan doorgroeien.
Tja, je zegt het zelf, op basis van 1 wedstrijd. Je moet zo'n speler toch vaker hebben gezien om een weloverwogen oordeel te kunnen geven.
Tagliafico en Ito verwacht ik zeker niet. Te duur.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 11:52 
Erelid

Vandaar dat ik ook zeg op basis van die wedstrijd maar bepaalde zaken heb je of heb je niet.

Het gaat erom dat zo'n Avila redelijk onrustig is aan en met de bal, zeker onder druk. Ook heeft hij en heel provocerend karakter. Dit zijn voor mij zaken, dat hij op dit moment zeker geen verbetering is.

De vergelijking of verheerlijking dat hij een type Martinez is, vind ik ook zwaar overdreven omdat Martinez vanaf dag 1 bij Ajax rust aan de bal had. Martinez was vaak onrustig in de duels.

Als je zoveel geld neerlegt voor Avila moet je kijken naar wat hij kan brengen tov wat je al hebt.

Van wat ik van Ito heb gezien is hij juist voetballend veel beter. Daarnaast verdedigend heel solide.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 12:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Heb net op Belgische fora navraag gedaan, ze vinden hem vergelijkbaar met Tagliafico kwa style.
Vind ik niet slecht.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 12:23 
Erelid

Morfe0 schreef:
Heb net op Belgische fora navraag gedaan, ze vinden hem vergelijkbaar met Tagliafico kwa style.
Vind ik niet slecht.
Tagliafico en Martinez zijn 2 verschillende type spelers.

Als linksback zie ik het wel zitten als alternatief voor Tagliafico. Maar niet als LCV. Daar hoop ik toch nog op Ito. Dan kan je kiezen om voor Tagliafico te kiezen met de ervaring of Avila. Of beter nog, Barco.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 13:52 
Beheerder

Infos #RAFC :
Been told Gaston Avila now feels confident that Royal #Antwerp FC completes a deal with #Ajax Amsterdam around 12M€. First choice to replace the Argentinian left back at the end of the window : Olivier Deman (#CercleBrugge).
Wait&See. #mercato #JPL
https://twitter.com/sachatavolieri/stat ... 9343245499

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 14:00 
Erelid

Als dit klopt dan zal het al nagenoeg rond zijn.
Of het moet het laatste pressiemiddel zijn om nog beweging rondom Ito te krijgen.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2023 14:16 
Erelid

Beide, denk ik. Deadline voor Stuttgart verloopt morgen. Geen actie --> Avila in no time rond.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 187 berichten ]  1 2 3 4 5 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00