Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 80 81 82 83 84 85  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 14:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
Speelt Jong AJAX helemaal geen oefenwedstrijden?
Hadden laatst corona toch, toen werd de wedstrijd ( Tegen telstar dacht ik ) afgelast.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 19:11 

Is dat alles? Uniek.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 20:20 

Zaterdag 31 juli 15.00 uur: FC Volendam - Jong Ajax is het enige wat verder nog bekend is volgens mij.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 21:30 

DeRuit schreef:
Zaterdag 31 juli 15.00 uur: FC Volendam - Jong Ajax is het enige wat verder nog bekend is volgens mij.
Dank voor de info. Opmerkelijk weinig en dan ook nog tegen een tegenstander waar je in het seizoen ook tegen speelt.
Alsof Jong AJAX er helemaal niet toe doet.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 22:17 
Erelid

Een groot deel van die jongens is ook met het eerste mee natuurlijk en dat zal nog wel even zo blijven. Ajax 1 speelt ook vaak twee oefenwedstrijden op een dag. Heeft weinig zin dan veel voor Jong Ajax in te plannen.

Die jongens komen echt wel aan hun oefenwedstrijden.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 03:16 

Jnp schreef:
Een groot deel van die jongens is ook met het eerste mee natuurlijk en dat zal nog wel even zo blijven. Ajax 1 speelt ook vaak twee oefenwedstrijden op een dag. Heeft weinig zin dan veel voor Jong Ajax in te plannen.

Ja, maar dat (lijkt) dit jaar nog niet zo. Misschien dat tegen Anderlecht, Bayern en Leipzig de tweede teams ook tegen elkaar spelen?

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 08:50 

DeRuit schreef:
Jnp schreef:

Ja, maar dat (lijkt) dit jaar nog niet zo. Misschien dat tegen Anderlecht, Bayern en Leipzig de tweede teams ook tegen elkaar spelen?
Klopt. Deze voorbereiding nog niet een keer 2 wedstrijden op 1 dag gespeeld. Ik vind het opmerkelijk.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 11:27 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
Jnp schreef:

Klopt. Deze voorbereiding nog niet een keer 2 wedstrijden op 1 dag gespeeld. Ik vind het opmerkelijk.
Misschien dat ze het eerste zoveel mogelijk in een bubbel willen laten, zonder jong Ajax er omheen. dat er weinig wedstrijden voor het tweede dan misschien doordat veel nog met het eerste meedoen en dat er straks nog meer wedstrijden bijkomen. Anders weet ik het ook niet.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 16:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
FC Emmen ruim langs Jong Ajax
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/171996 ... -Jong-Ajax

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 16:33 

Niks kunnen zien, resultaat erg slecht. Is imo alles bij elkaar te licht/te jong voor betaald voetbal. Leuk kunnen spelen is niet genoeg. Er komt meer bij kijken.
Opstelling Jong Ajax:
Gorter; Regeer, Yah, Rensch, Salah Eddine; Fitz-Jim, Warmerdam, Hlynsson; Rasmussen, Hansen, Martha.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 18:24 

renemar schreef:
Niks kunnen zien, resultaat erg slecht. Is imo alles bij elkaar te licht/te jong voor betaald voetbal. Leuk kunnen spelen is niet genoeg. Er komt meer bij kijken.
Opstelling Jong Ajax:
Gorter; Regeer, Yah, Rensch, Salah Eddine; Fitz-Jim, Warmerdam, Hlynsson; Rasmussen, Hansen, Martha.
Er zitten er nog aardig wat bij het eerste. Yah is/was volgens mij geen verdediger. Verder fysiek wat kleinere mannen/jongens met Fitz-Jim (net 18), Hlynsson (nog 17). Regeer, Yah en Martha ook nog maar 17.

Hillen, Baas, Unuvar, de Waal, Llansana er nog bij en je hebt wat meer body/leeftijd. Van Axel Dongen zal ook wel in Jong spelen vooral.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 13:17 

Net de eerste helft gekeken tegen Den Haag. Hemeltergend slecht.
Een keeper en 10 slappe hansworsten. Zouden ze uberhaupt zin hebben om te voetballen?
Er lopen enkele spelers die gewoon kwaliteit tekort komen zoals De Waal. En er lopen ook enkele jongetjes die op dit niveau nog helemaal niks te zoeken hebben. Martha :lol: , Hlynson is veel te jong, Jensen is en blijft gewoon een slappeling, Fitz-Jim slecht, Regeer slecht. Waarom speelt Taylor niet?
Rasmussen speelt vandaag ook abominabel. Zo kan ik doorgaan. Nul schoten op doel, 0 kansen. En dat tegen een Den Haag dat helemaal niks voorstelt. In en in triest niveau.
Als je dat vergelijkt met het Jong elftal van een aantal jaren terug die bijna alle tegenstanders compleet van het veld tikte is dat toch wel heel erg treurig.
AJAX is wat Jong betreft heel slecht bezig. Het wordt ieder seizoen minder.
Het is te hopen dat van dit stelletje watjes niemand bij het eerste nodig is.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 14:20 
Beheerder

Er zitten prima talenten tussen, maar de samenstelling deugt gewoon niet. Het is te jong.
En dan nog een trainer als Heitinga. Ook dat wordt weer afzien en degradatie kan zomaar gebeuren. Had vorig seizoen ook zomaar gekund.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 11:27 

Ik vind het ook hemeltergend slecht. Aan de andere kant... Oudere jongens spelen niet bij Jong omdat die allang bij Ajax 1 zitten. Jensen is gezien de andere jongens een oudere jongen. Ekkelenkamp ook. Die wil je allebei ook liever niet zien. Ik denk dat je er niet onderuit komt om jonge jongens op te stellen. Of je moet je visie overboord gooien.
Zeg ik hier iets geks mee?

Wel uiteraard mee eens dat er een hoop jongens gewoon niet eens bij Ajax zouden moeten zitten. Je vraagt je af waarom zo'n De Waal de jeugd heeft kunnen doorlopen. Maarja, die vraag heb je elk jaar wel weer bij een jongen. Ik snap wel dat je niet 15 jongens kunt hebben die allemaal zo talentvol zijn voor Ajax 1. Je hebt ook opvulling nodig. Ik denk dan wel dat het niveau van de opvulling toch nog een lat hoger mag komen te liggen. Blijkbaar beschouwen ze hem goed genoeg om af te leveren aan een bvo. Dat is natuurlijk ook interessant, maar niet als je ze vervolgens transfervrij laat vertrekken (Ekkelenkamp). Daar zou eens wat beter beleid voor opgezet mogen worden en misschien ook eens wat meer uitgesproken mogen worden. Lijkt me weinig mis mee. Ajax heeft naam en faam, maak er dan gebruik van. Verkoop dat ook naar de buitenwereld zou ik zeggen.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 13:33 

Het ligt ook een beetje aan de regels voor Jong teams. Oudere spelers mogen niet meer revalideren of wedstrijd fit worden, behalve de keeper volgens mij.

Verder is de onder 19 nu onder 18 geworden ( wel 5 dispensatiespelers ). Dus Jonge spelers moeten in principe eerder naar Jong Ajax en eerder er uit.
Dat we, zoals PSV wel eens gedaan heeft, geen spelers huren of kopen voor het tweede vind ik een prima zaak.

Het helpt dan niet mee dat jongens als Timber en Kasanwirjo transfervrij laat vertrekken. Ekkelenkamp is al een paar jaar backup geweest bij het eerste, dus die vind ik (mocht hij echt een jaar blijven, wat ik niet geloof zonder bij te tekenen ) daar niet onder vallen.

De echt grote talenten gaan dan ook in 1 keer door naar het eerste. De goede worden van waarde in Jong Ajax en gaan dan ook naar het eerste. Dus het is ook lastig om daar een kern goede, wat oudere spelers te krijgen.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 17:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Je zou eigenlijk vier of vijf vaste, ervaren krachten moeten hebben voor dit elftal. Dispensatiespelers die enkel voor Jong uit mogen komen. Dan hebben de KKD-teams wat minder reden om te huilen (want minder wisselingen in basis) en dan hebben de echte talenten wat spelers om zich heen die niet door de ondergrens zakken en kunnen sturen. Van die typische KKD-spelers met leiderschap zoals een Veldmate, Van Eijden, Korpershoek, Mühren, Receveur en dat soort namen. Jongens die het in de eredivisie toch niet maken, te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken.

Ik ben er zeker van dat de echte talenten hier mee aan hebben dan spelen met jongens als De Waal, Warmerdam, Llansana of Jensen.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 21:47 
Beheerder

Gorter is geweldig, maar de rest? Het is te jong. In Heitinga ook niet veel vertrouwen. Snap dat het een leerschool is, maar dit Jong AJAX zou zomaar kunnen degraderen. Dat moet ook niet de bedoeling zijn.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 21:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik heb ook niets met Heitinga, maar zelfs Guardiola kan van dit elftal geen chocola maken. Dramatische selectie. Zit werkelijk geen veldspeler bij die een kans in Ajax 1 verdient. Laatste plaats zou me niet verbazen.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 22:17 

343 schreef:
Gorter is geweldig, maar de rest? Het is te jong. In Heitinga ook niet veel vertrouwen. Snap dat het een leerschool is, maar dit Jong AJAX zou zomaar kunnen degraderen. Dat moet ook niet de bedoeling zijn.
Dat tekent zich al jaren af. Heb het eerder gezegd, het beleid slaat nergens op. Jonger, jonger, jonger. Fat lijkt het doel.
Hoe je van een kampioen een degradant maakt? Vraag het aan de beleidsbepalers van AJAX.
Resultaat is van nevenbelang, maar toch ook van belang. Zo ontwikkelen die jongens zich ook niet.
Je moet er niet aan denken dat iemand uit deze groep in het eerste moet gaan spelen de komende 2 jaar. misschien m.u.v. Van Axel Dongen, daar heb ik veel vertrouwen in.
Achterin is het echt m.u.v. de keeper hopeloos, middenveld enkele leuke lichtgewichten (incl. Warmerdam want dat is natuurlijk geen CV maar een middenvelder) en voorin Rasmussen die zo lijkt het mentaal niet echt goed zit. Voor de rest echt KKD niveau.
Onder de streep heel armetierig voor AJAX. Vergelijk dit "zooitje" eens met het elftal dat kampioen werd. Die speelden de tegenstanders vaak helemaal weg. Om te huilen zoveel achteruitgang.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 22:24 

343 schreef:
Volledig eens. Maar dat is wel het risico dat Ajax neemt, om met een opstelling van gemiddeld 19jr te spelen.
En ik zeg niet dat je het volgende moet willen; maar Schuurs, Ekkelenkamp, en zelfs Danilo mag nog meedoen.
Het is de keuze van Ajax om met de A-jeugd in een serieuze competitie me te doen, een goede leerschool, maar je kan én mag er geen verwachtingen van hebben.
En om dit team, en specifieke spelers, meteen af te schrijven gaat me ook wat ver..
Echter, ik heb ook weinig vertrouwen in Heitinga, maar juist een ervaren trainer zou ik hier wel mee aan de slag zien gaan.. maar we zullen het zien wat Heitinga ermee gaat presteren..

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 22:33 
Beheerder

Ja, de samenstelling van de selectie is waardeloos. De vraag is: gaan ze hiervan leren?
Ik denk het niet.

Word me even aangevallen door een stelletje ******** olv Rood Loeder.
https://twitter.com/AjaxTotaalnl/status ... 5956614149
Wat een tokkies. En mij dan beschuldigen dat ik chagrijnig ben. :lol:

Maar weet iemand of een beloftenteam kan degraderen? Ik lees echt verschillende dingen.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 01:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 schreef:
Ja, de samenstelling van de selectie is waardeloos. De vraag is: gaan ze hiervan leren?
Ik denk het niet.

Maar weet iemand of een beloftenteam kan degraderen? Ik lees echt verschillende dingen.
Het slechtste beloftenteam in de eerste divisie kan degraderen. Zie de promotie-, degradatieregeling van de KNVB https://www.knvb.nl/downloads/bestand/ ... e-01082020. En als Ajax degradeert naar de eerste divisie, dan degradeert Jong Ajax automatisch naar de tweede divisie.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 08:36 

marx schreef:
343 schreef:
Ik denk het niet.

Het slechtste beloftenteam in de eerste divisie kan degraderen. Zie de promotie-, degradatieregeling van de KNVB https://www.knvb.nl/downloads/bestand/ ... e-01082020. En als Ajax degradeert naar de eerste divisie, dan degradeert Jong Ajax automatisch naar de tweede divisie.
Gelukkig zijn er nog clubs als nec. :lol:

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 08:39 
Beheerder

Prima werk, marx. Daarom houden we van je. ;)
Ik wist het vrijwel zeker, maar goed dat het nog eens wordt bevestigd.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 10:12 

343 schreef:
Ik denk het niet.

Ja kritiek hebben is bij de Twitter deugbrigade not done hoor. Kijk uit. Sommige leven echt met een roze Ajaxbril op. Daar gaan de oogjes pas open als Jong Ajax 5 wedstrijden voor het einde onderaan staat.

Het doel van Jong Ajax schiet inmiddels volledig voorbij. Er spelen jongens die geen enkele toekomst hebben bij Ajax. Schaf dat elftal dan maar lekker af.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 80 81 82 83 84 85  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00