Bedankt voor het uitgebreide verslag. Interessant dat Jong met een paar A1 spelers en een man minder de nummer 2 op 1-1 houdt.
,,Het was een enerverende en leerzame avond'', keek Jong Ajax-trainer Gery Vink terug. (zie
ajax.nl)
Over de keepers: het blijft vreemd, vind ik, dat Verhoeven keept en niet Hahn (of Kramer).
Heerenveen moet het echt hebben van hun aanval: Van la Parra, Valpoort, Martinus. Martinus is een razendsnelle linksbuiten, Valpoort is een sterke, snelle spits (Amsterdammer), en Van la Parra is ook een goede rechtsbuiten. Zij scoren ook het meest van alle beloftenteams en dat verbaast me niet.
Ik denk dat dat de reden is dat zij redelijk bovenaan staan, net zoals in Hveen 1.
Wat me opviel is dat op het moment Ajax goed ging storen in de 1e helft, Hveen vaak knullig de bal verloor. Ook het middenveld van Hveen vond ik niet goed, geen driehoekjes, geen voetbal. Alles gewoon op kracht. In de 2e helft gokte Heerenveen op Valpoort, constant werd via de CV een lange bal gespeeld op Martinus of Valpoort, terwijl je naar mijn idee moet zorgen dat je met een man meer het uit gaat spelen.
Wat ik overigens niet begrijp, is dat Vink
tevreden is met een punt. Het was echt een slechte wedstrijd waarin zij het al eerder hadden kunnen beslissen. Verder moet je tevreden zijn met een punt als je wordt weggespeeld. De rode kaart voor Lesly was dan misschien onterecht, maar zelfs toen bleven ze de betere partij. De scheidsrechter heette trouwens E. Van de Graaf (drama). Davy en Fabian sprongen elkaar ook al in de armen na het laatste fluitsignaal, terwijl ik dan denk alleen de laatste 4 minuten was het een penibele situatie na de rode kaart van Kip en zij ballen in gingen brengen, en je wint niet in Heerenveen. Anyway, ik had er meer van verwacht hehe.
Wat betreft de keepers ben ik met je eens, al was Verhoeven echt goed gisteren. Ik weet niet of Hahn die ballen had gehad, en Verhoeven coachte ook zijn (jonge) team erg goed.
Maar omdat Ajax 1 natuurlijk de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb heeft, stonden er zoveel A-junioren in het veld. Ik vind dat goed voor hun ontwikkeling, want ze moeten dan wel een stap extra zetten en Heerenveen is natuurlijk een zeer goede tegenstander met een aantal grote talenten. De A-spelers van Heerenveen waren Doke Schmidt (geboren Hveen, rechtsback), Samir Fazli, en Quenten Martinus. Normaal zouden ze de beschikking hebben over: Koppers, Lukoki, Bulykin, Ooijer, Lodeiro en evt. Blind of Ebecilio.
Ik denk alleen dat Ajax zich wel snel moet lossen van Boere. Hij heeft het gewoon niet hoor. Hij is traag, moet het van zijn fysiek hebben. In zo'n wedstrijd als deze komt hij totaal niet uit de verf, en gleed hij bovendien ook nog eens heel vaak uit.
Op de site van sc-heerenveen.nl staat een videosamenvatting van de wedstrijd tegen Jong Ajax. Ik zag op hun site dat Van La Parra begon als rechtsbuiten, en dat Seymonsson erin kwam. Ik dacht eerst dat het andersom was. Beetje spanning he, kon niet alles onthouden haha. Wel een mooie samenvatting.