Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2202 berichten ]  Vorige   1 85 86 87 88 89  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 10:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Natuurlijk heeft zo'n uitspraak effect. Iedere club maakt daar gebruik van als het hen uitkomt. Maar los daarvan, wat is de meerwaarde om die uitspraak uberhaupt te doen? Wat voegt dat toe? Je zegt eigenlijk alleen dat het een puinhoop is. Zoiets hou je binnenskamers.
Alleen sukkels brengen dat naar buiten.
Jullie gebruiken het als argument dat hij een slechte periode heeft gekend. Ik ben het met dat argument niet eens, want niets wijst er op dat wij een speler te goedkoop hebben verkocht, of spelers niet hebben verkocht die we wilden verkopen.
Het gaat juist vooral om dat laatste. We wilden Neres en Alvarez niet verkopen. Enorme blunder bij de bedragen die geboden werden. Dan hadden we juist wel moeten willen verkopen.
Maar dan klopt het argument toch niet dat hij gezegd zou hebben te moeten verkopen? Er is geen club geweest die een laag bod heeft gedaan en dat we dat hebben moeten accepteren omdat we aan die 50 miljoen moeten komen of dat die clubs weigerden meer te betalen. Rennes heeft nog zijn bod verhoogd zelfs.

Dat we niet hebben verkocht is een ander punt en heeft niets met het verwijt dat hij dat in de media gezegd heeft te maken.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:02 

DeRuit schreef:
Snake schreef:
DeRuit schreef:

Maar als het echt zo negatief was, zouden we toch geruchten hebben gehoord over lage bedragen die geboden werden of spelers die voor een laag bedrag verkocht werden? Onana vroegen we juist teveel voor zei je in een ander topic. Neres helemaal geen geruchten gehad en Tagliafico en Neres zijn ook gewoon afspraken mee gemaakt dus daar is weinig te onderhandelen.
Lage biedingen en onze vraagprijzen staan los van elkaar he. Een bod kan te laag zijn maar een vraagprijs ook te hoog. Daarnaast bood Lyon ook maar 3 miljoen in eerste instantie. Dat hebben ze daarna omhoog geschroefd. Neres geruchten over Lyon, Leicester en Milan.

Afspraken zijn gemaakt over wanneer er bepaalde bedragen worden geboden. Wil niet zeggen dat er niets is te onderhandelen.

Maar nogmaals, is dat van PSV in de media geweest of letterlijk gezegd door Gerbrands of De Jong?
https://www.ed.nl/psv/psv-wil-gewoon-we ... ~ae547f7e/ vorig jaar al gewaarschuwd wat het effect zou zijn van spelen zonder publiek.
Na dit seizoen van verschillende journalisten volgens mij, waaronder Rik Elfrink.

Onana vind ik geen goed voorbeeld, dat is een speler die tot het einde van zijn huidige contract nauwelijks kan spelen voor zijn ( nieuwe ) team. Dan is het logisch dat ze laag beginnen. Blijkbaar had het statement van Overmars toch niet zo'n groot effect, want er is geen gerucht geweest van een (laag) bod op Neres voor teams om een buitenkansje te scoren. Net zoals op Tagliafico. Ook is Alvarez niet verkocht voor 20 en zijn spelers als Labyad of Jensen niet naar de uitgang geduwd. Ik denk dus dat die uitspraak geen effect heeft gehad.
Ik hoor Gerbrands nergens letterlijk zeggen dat hij het gat moest opvullen met de verkoop van Malen, Dumfries en Ihattaren, maargoed. Dat er gaten in begrotingen zitten dat lijkt me nogal wiedes en geen nieuws.

Verder is het vooral giswerk over biedingen natuurlijk. En daarnaast hebben Onana, Neres en Tagliafico een rugzakje in tegenstelling tot Malen, waar blijkbaar weinig clubs hun handen aan willen branden. En de geruchten over de vraagprijzen van Onana en Neres vond ik daardoor onrealistisch hoog, dat is vooral mijn kritiek.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:07 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Jullie gebruiken het als argument dat hij een slechte periode heeft gekend. Ik ben het met dat argument niet eens, want niets wijst er op dat wij een speler te goedkoop hebben verkocht, of spelers niet hebben verkocht die we wilden verkopen.
Het gaat juist vooral om dat laatste. We wilden Neres en Alvarez niet verkopen. Enorme blunder bij de bedragen die geboden werden. Dan hadden we juist wel moeten willen verkopen.
Maar dan klopt het argument toch niet dat hij gezegd zou hebben te moeten verkopen? Er is geen club geweest die een laag bod heeft gedaan en dat we dat hebben moeten accepteren omdat we aan die 50 miljoen moeten komen of dat die clubs weigerden meer te betalen. Rennes heeft nog zijn bod verhoogd zelfs.

Dat we niet hebben verkocht is een ander punt en heeft niets met het verwijt dat hij dat in de media gezegd heeft te maken.
Ik heb het hemzelf zien en horen zeggen. Ook de reden van het niet verkopen van Alvarez. Dan zou, als Tagliafico later ook nog zou vertrekken, 2 van de 3 spelers met "grinta" weg zijn en dat zou teveel zijn. Wat een lachwekkend beleid.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:11 

Ik lees net dat Argentinië op 10 september een interland speelt. Lekker is dat, wij spelen 11 september tegen Pec Zwolle. Martinez en Tagliafico doen dan dus niet mee. Moet Blind nog een tikkie krijgen en we hebben 0 linksbenige verdedigers om op te stellen.
Los van het feit dat het natuurlijk idioot is dat de spelers een dag voor een wedstrijd voor hun club nog een interland moeten spelen bewijst dit natuurlijk ook de onevenwichtigheid van de selectie. Heb ik al vaker aangehaald.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruyff
renemar schreef:
Ik lees net dat Argentinië op 10 september een interland speelt. Lekker is dat, wij spelen 11 september tegen Pec Zwolle. Martinez en Tagliafico doen dan dus niet mee. Moet Blind nog een tikkie krijgen en we hebben 0 linksbenige verdedigers om op te stellen.
Los van het feit dat het natuurlijk idioot is dat de spelers een dag voor een wedstrijd voor hun club nog een interland moeten spelen bewijst dit natuurlijk ook de onevenwichtigheid van de selectie. Heb ik al vaker aangehaald.
Is dat niet ook (1 van de) redenen dat Feyenoord hun wedstrijd wil uitstellen (bepaalde spelers niet op tijd terug). Ik zou dit een goede grond vinden om naar KNVB te gaan en te zeggen - niet alleen als Ajax maar met meerdere teams: dit is competitievervalsing - wij kunnen de spelers niet vasthouden - want officiele interland dus buiten ons bereik. Daarom verplaatsen

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:43 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ook Edson speelt dan op Donderdag 3 uur middernacht, zal er dus ook niet bijzijn

Stekelenburg
Mazraoui Timber Blind Rensch
Klaassen Gravenberch
Kudus
Antony Haller Tadic dan maar

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:55 

Morfe0 schreef:
Ook Edson speelt dan op Donderdag 3 uur middernacht, zal er dus ook niet bijzijn

Stekelenburg
Klaassen Gravenberch
Kudus
Kudus al fit genoeg? Zal wel Taylor worden die is dan niet meer geschorst hoop ik?
owen schreef:
renemar schreef:
Is dat niet ook (1 van de) redenen dat Feyenoord hun wedstrijd wil uitstellen (bepaalde spelers niet op tijd terug). Ik zou dit een goede grond vinden om naar KNVB te gaan en te zeggen - niet alleen als Ajax maar met meerdere teams: dit is competitievervalsing - wij kunnen de spelers niet vasthouden - want officiele interland dus buiten ons bereik. Daarom verplaatsen
Bij Feyenoord is een Europese wedstrijd 2 dagen naar voren gehaald en er zit nu maar 2 dagen tussen competitie en die Europese wedstrijd. Daarom willen zij de wedstrijd verhuizen.
renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Ik heb het hemzelf zien en horen zeggen. Ook de reden van het niet verkopen van Alvarez. Dan zou, als Tagliafico later ook nog zou vertrekken, 2 van de 3 spelers met "grinta" weg zijn en dat zou teveel zijn. Wat een lachwekkend beleid.
Maar dat zijn 2 verschillende dingen. Het niet verkopen van Alvarez is 1 ding, of het verstandig is weet ik niet. Zelf had ik hem verkocht.

Het andere is dat hij gezegd heeft dat we voor zoveel miljoen moeten verkopen. Maar dat hij dat gezegd heeft, heeft geen negatieve invloed gehad op de transferperiode.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 12:59 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ze verwachten kudus 2 a 3 weken wedstrijdfit.
Want hij was niet wedstrijdfit, pec is na die 2 weken.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 14:49 

Seizoenskaart: 401
Snake schreef:
DeRuit schreef:
Snake schreef:

Lage biedingen en onze vraagprijzen staan los van elkaar he. Een bod kan te laag zijn maar een vraagprijs ook te hoog. Daarnaast bood Lyon ook maar 3 miljoen in eerste instantie. Dat hebben ze daarna omhoog geschroefd. Neres geruchten over Lyon, Leicester en Milan.

Afspraken zijn gemaakt over wanneer er bepaalde bedragen worden geboden. Wil niet zeggen dat er niets is te onderhandelen.

Maar nogmaals, is dat van PSV in de media geweest of letterlijk gezegd door Gerbrands of De Jong?
https://www.ed.nl/psv/psv-wil-gewoon-we ... ~ae547f7e/ vorig jaar al gewaarschuwd wat het effect zou zijn van spelen zonder publiek.
Na dit seizoen van verschillende journalisten volgens mij, waaronder Rik Elfrink.

Onana vind ik geen goed voorbeeld, dat is een speler die tot het einde van zijn huidige contract nauwelijks kan spelen voor zijn ( nieuwe ) team. Dan is het logisch dat ze laag beginnen. Blijkbaar had het statement van Overmars toch niet zo'n groot effect, want er is geen gerucht geweest van een (laag) bod op Neres voor teams om een buitenkansje te scoren. Net zoals op Tagliafico. Ook is Alvarez niet verkocht voor 20 en zijn spelers als Labyad of Jensen niet naar de uitgang geduwd. Ik denk dus dat die uitspraak geen effect heeft gehad.
Ik hoor Gerbrands nergens letterlijk zeggen dat hij het gat moest opvullen met de verkoop van Malen, Dumfries en Ihattaren, maargoed. Dat er gaten in begrotingen zitten dat lijkt me nogal wiedes en geen nieuws.

Verder is het vooral giswerk over biedingen natuurlijk. En daarnaast hebben Onana, Neres en Tagliafico een rugzakje in tegenstelling tot Malen, waar blijkbaar weinig clubs hun handen aan willen branden. En de geruchten over de vraagprijzen van Onana en Neres vond ik daardoor onrealistisch hoog, dat is vooral mijn kritiek.
Er was toch gewoon een akkoord tussen Lyon en Ajax over Onana, meneer wilde zelf alleen niet meer.

Neres en Nico hadden we idealiter verkocht in deze transferperiode. Dat dat niet gelukt is heeft mijn inziens vooral te maken dat deze twee niet hebben gepresteerd de afgelopen 1 á 2 jaar, dan wordt verkopen ook een stuk moeilijker.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 14:53 

San Francisco schreef:
Er was toch gewoon een akkoord tussen Lyon en Ajax over Onana, meneer wilde zelf alleen niet meer.
Dat was niet 'gewoon'. Die onderhandelingen duurden lang en Lyon heeft hun bod een aantal keer opgehoogd. Maargoed, dat heb ik al vaker uitgelegd en ga ik niet weer helemaal doen.
Neres en Nico hadden we idealiter verkocht in deze transferperiode. Dat dat niet gelukt is heeft mijn inziens vooral te maken dat deze twee niet hebben gepresteerd de afgelopen 1 á 2 jaar, dan wordt verkopen ook een stuk moeilijker.
Klopt, dat bedoelde ik met die hebben een rugzakje. En in dat rugzakje zit ook een topsalaris, dat niet elke club voor ze gaat neerleggen met de huidige staat van dienst.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 15:09 
Erelid

Snake schreef:
San Francisco schreef:
Dat was niet 'gewoon'. Die onderhandelingen duurden lang en Lyon heeft hun bod een aantal keer opgehoogd. Maargoed, dat heb ik al vaker uitgelegd en ga ik niet weer helemaal doen.
Klopt, dat bedoelde ik met die hebben een rugzakje. En in dat rugzakje zit ook een topsalaris, dat niet elke club voor ze gaat neerleggen met de huidige staat van dienst.
Die jongens hebben een salaris, waar ze zelfs bij een Leicester City in de hogere segment zouden zitten. Dan moeten die dus al echt overtuigd zijn.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 15:51 

RogerGarcia schreef:
Snake schreef:
San Francisco schreef:
Die jongens hebben een salaris, waar ze zelfs bij een Leicester City in de hogere segment zouden zitten. Dan moeten die dus al echt overtuigd zijn.
Precies. Zo'n club denkt wel 3 keer na dus. Zie hier de keerzijde van dat enthousiast opwaarderen van contracten als een speler het een jaar goed doet.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 15:56 

DeRuit schreef:
Morfe0 schreef:

Stekelenburg
Klaassen Gravenberch
Kudus
Kudus al fit genoeg? Zal wel Taylor worden die is dan niet meer geschorst hoop ik?
owen schreef:
renemar schreef:
Bij Feyenoord is een Europese wedstrijd 2 dagen naar voren gehaald en er zit nu maar 2 dagen tussen competitie en die Europese wedstrijd. Daarom willen zij de wedstrijd verhuizen.
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Maar dat zijn 2 verschillende dingen. Het niet verkopen van Alvarez is 1 ding, of het verstandig is weet ik niet. Zelf had ik hem verkocht.

Het andere is dat hij gezegd heeft dat we voor zoveel miljoen moeten verkopen. Maar dat hij dat gezegd heeft, heeft geen negatieve invloed gehad op de transferperiode.
100% zeker weten doe je dat nooit. Maar het is toch volkomen logisch dat je jezelf in een moeilijk positie manoeuvreert als je met dergelijke teksten naar buiten komt. De kopende club weet dat je moet verkopen. Dan ligt de druk bij AJAX.
Het is gewoon een oerdomme uitspraak. Zoiets doet alleen een incapabele charlatan.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 20:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Volgens Verweij wil Newcastle Overmars overnemen van Ajax.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 0177010690

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 21:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Zouden ze eigenlijk die Hamstra ook klaarstomen om wellicht het stokje in de toekomst over te nemen? Of hoe zouden ze daarnaast kijken, de opvolging van Overmars. Lijkt me namelijk wat te licht daarvoor.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 22:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hoop het niet. Laat Hamstra maar de jeugd doen.
Maar was te verwachten dat Newcastle Oliegeld ook bij AJAX zou uitkomen. Verwacht ook nog wel interesse in enkele spelers.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2021 04:30 

343 schreef:
Hoop het niet. Laat Hamstra maar de jeugd doen.
Maar was te verwachten dat Newcastle Oliegeld ook bij AJAX zou uitkomen. Verwacht ook nog wel interesse in enkele spelers.
Gelukkig was ten Hag zijn Engels niet zo goed vorig jaar, anders had ik daar eerder wat over verwacht ivm Newcastle.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2021 09:42 

Begrijp ik helemaal niks van. Overmars staat niet voor niks bekend als Marc Netto en omdat hij een taaie onderhandelaar is. Nou, om tien miljoen euro meer voor een speler te betalen zou hij bij N.U. niet hoeven te kijken. Die sjeik betaalt alles. Dat is makkelijk onderhandelen.
Een TD daar zou alleen topspelers kunnen halen en ervoor moeten zorgen dat een coach er een elftal van kan smeden. Anders krijg je hetzelfde als in Parijs. Dat is geen eenheid en zullen volgens mij ook niet de CL winnen. Neymar, Mbapee en Messi in een elftal kan niet. Individueel absolute top maar die doen niks bij balverlies. Als 3 van de 10 veldspelers niks doen bij balverlies ga je de bietenbrug op tegen een elftal als Bayern Munchen (en AJAX hoop ik ;)).
En CL winst is het enige dat voor die gasten telt. Een landskampioenschap is niet interessant.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2021 10:12 
Beheerder

Je zou er gewoon niet voor willen werken. Die overtreedt alle morele gronden. Schande dat zulke schoften vaste voet krijgen in Europa en dat die domme Engelse fans er nog voor juichen ook.
https://www.telegraaf.nl/sport/17066581 ... c-overmars

BerichtGeplaatst: 02 nov 2021 10:46 
Beheerder

Pijnlijke tik op de vingers voor Ajax-goudhaantje Marc Overmars
https://www.ditjesendatjes.nl/pijnlijke ... -overmars/

BerichtGeplaatst: 29 nov 2021 09:34 

Lees je mee Marc? Neres, Danillo en Gravenberch z.s.m. verkopen en haal minstens een goede, technische, creatieve middenvelder, een stand-in voor Haller en een vleugelspeler die niet als een verdwaalde junkie over het veld loopt.
Anders zou eind januari met uitwedstrijden tegen Utrecht en Psv voor de boeg de stand wel eens heel anders kunnen zijn. Over de CL hoeven we het helemaal niet te hebben als je met eerdergenoemde spelers moet gaan aantreden.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2021 19:47 
Beheerder

Tot 2026 bij AJAX!
https://www.telegraaf.nl/sport/91396848 ... x-tot-2026

BerichtGeplaatst: 07 dec 2021 19:49 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 schreef:
Ik weet dat Renemar er niet blij mee is, maar ik wel. ;)
Onder de streep doet Marc het gewoon heel erg goed en hopelijk blijven hij en Edwin nog jaren bij Ajax.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2021 19:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Jaa man. Moeten enorm in onze handen knijpen hiermee. Zij hebben samen met Erik ten Hag en Menno Geelen de club hier gebracht. Period.

Heel benieuwd naar de ambities!

BerichtGeplaatst: 07 dec 2021 20:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Prima! :ajaxsjaal:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2202 berichten ]  Vorige   1 85 86 87 88 89  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00