Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 479 berichten ]  Vorige   1 16 17 18 19 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Toby Alderweireld
BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 10:08 

RogerGarcia schreef:
Stel dat Alderweireld ook nog zou komen.

Maar we moeten niet doorslaan met oudjes, maar ook ons eigen verdienmodel in de gaten houden, dat is voornamelijk door talenten de kans te geven en spelersverkoop. Straks speel je met Blind, Klaassen, Van Aanholt, Tadic, Alderweireld, Haller etc. die allen niet zoveel restwaarde hebben.

Dan is er bijna geen mogelijkheid meer voor jonge spelers.
Kwaliteit moet bepalend zijn. Als jongens als Taylor, gebr. Timber, Rensch, Hansen, Unuvar, Regeer, Rasmussen (waar hangt die eigenlijk uit?) etc. echt zo goed zijn komen ze vanzelf door.
Van mij mogen ze meteen Schuurs verkopen en Alderweireld halen.
Routine achterin is alleen maar goed. Ideale speler ook om Rensch bij de hand te nemen.

BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 10:24 

renemar schreef:
RogerGarcia schreef:
Stel dat Alderweireld ook nog zou komen.

Maar we moeten niet doorslaan met oudjes, maar ook ons eigen verdienmodel in de gaten houden, dat is voornamelijk door talenten de kans te geven en spelersverkoop. Straks speel je met Blind, Klaassen, Van Aanholt, Tadic, Alderweireld, Haller etc. die allen niet zoveel restwaarde hebben.

Dan is er bijna geen mogelijkheid meer voor jonge spelers.
Kwaliteit moet bepalend zijn. Als jongens als Taylor, gebr. Timber, Rensch, Hansen, Unuvar, Regeer, Rasmussen (waar hangt die eigenlijk uit?) etc. echt zo goed zijn komen ze vanzelf door.
Van mij mogen ze meteen Schuurs verkopen en Alderweireld halen.
Routine achterin is alleen maar goed. Ideale speler ook om Rensch bij de hand te nemen.
Denen zitten in Denemarken momenteel.

Wel eens met je dat kwaliteit uiteraard leidend moet zijn, maar als eigen jeugd er niet klaar voor is en er staat een gezonde mix aan routine, ben ik voorstander om een Sanchez 2.0 te halen voor relatief weinig geld en een flinke restwaarde.

BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 10:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou hem alleen terughalen als Blind vertrekt in de zomer. Dan kan hij naast Martinez spelen ( of een ander talent ).

BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 11:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Frenkievd schreef:
Haha gaat nooit gebeuren natuurlijk. Overmars en Van der Sar zijn allang bezig met hem zo ver te krijgen terug te keren, die gaat nooit naar Eindhoven. Kijk maar voor de grap even naar zn Twitter en de reacties die hij geeft op berichten van Ajax.
En berichten op Twitter zijn doorslaggevend en impliceren dat hij dan nooit naar Eindhoven kan?
Het is toch algemeen bekend dat Alderweireld Ajax volgt maar waarom zou hij dan niet naar PSV kunnen gaan? Er staat ook dat hij terug wil keren naar België en in Antwerpen wil gaan wonen. Dan is Eindhoven in de buurt.

Ik denk wel dat als hij kan kiezen hij toch voor Ajax kiest maar ik sluit niks uit.
Dat Twitter berichten niet alles zeggen ben ik helemaal met je eens. De voetballerij bestaat grotendeels uit praatjes voor de supporters. Laat ik het er dan maar op houden dat ik persoonlijk denk dat hij teveel Ajacied is en dat niet eens zou overwegen. Als hij in Antwerpen wilt gaan wonen dan zie ik hem eerder bij Royal Antwerp spelen. En zoals hier ook al aangegeven denk ik dat hij niet deze zomer al terug gaat naar België of Nederland.

BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 11:24 

DeRuit schreef:
Ik zou hem alleen terughalen als Blind vertrekt in de zomer. Dan kan hij naast Martinez spelen ( of een ander talent ).
Dan zou ik er ook wel voorstander van zijn denk ik. Dan wissel je routine voor routine in. Zou ook een mooie leermeester zijn voor Rensch.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2021 22:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Volgens de Twitter-geruchten een serieuze optie voor PSV en in al onderhandeling.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 09:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Link? Bron?

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 10:17 

Ze wilden niet zomaar 10 miljoen neerleggen toch en volgens mij heeft hij nog gewoon een contract.

Zie hem niet zo snel gaan naar PSV. Bij ons zie ik ook geen ruimte, dus zie hem dan liever naar België vertrekken.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 10:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Of Mazraoui gaat weg en ze zien Timber als zijn vervanger, zodat ze ook ruimte centraal creëren voor iemand met meer lengte naast Martinez.

Just a theory..

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 18:11 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ailon meldt inderdaad ook dat PSV concreet is voor Toby.
Maar hij meldt ook dat Ajax concreet is, navraag gedaan maar klopt niet.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 19:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Morfe0 schreef:
Wat klopte niet?

Moeilijke keuze of je Alderweireld moet halen.
Met Timber en Rensch heb je 2 heel goede talenten, die je niet moet laten banken door hem te halen. Voorwaarde is wel, dat of Tagliafico blijft en als die vertrekt er dan een speler voor terugkomt, die er direct staat. Dan heb je eigenlijk met Mazraoui (verwacht niet dat hij vertrekt) en Tagliafico (of gelijkwaardige vervanger) je zijkanten goed bezet. Met Rensch en Timber als eventuele back-ups. Blind zou ook nog als linksback kunnen spelen.

Als echt de nood aan de man is zou je centraal ook nog met Martinez en Blind kunnen spelen.

Ik vind Alderweireld niet van dien aard meer, dat je hem maar moet halen. Zal qua salaris ook zwaar op de begroting drukken en is niet significant beter dan wat je al hebt. Ik heb Schuurs ook nog steeds niet afgeschreven en Alderweireld heeft straks geen restwaarde meer.

Je moet ook waken, dat je selectie niet overloopt van zulke dure spelers. We hebben ook gemerkt dat kapitaal op het veld als sneeuw voor de zon kan verdwijnen als iemand een verkeerd pilletje slikt. Met Blind, Klaassen, Tadic en evt Van Aanholt heb je al flink geinvesteerd in spelers zonder restwaarde.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 20:49 
Erelid

Morfe0 schreef:
Wat klopte niet?

Moeilijke keuze of je Alderweireld moet halen.
Met Timber en Rensch heb je 2 heel goede talenten, die je niet moet laten banken door hem te halen. Voorwaarde is wel, dat of Tagliafico blijft en als die vertrekt er dan een speler voor terugkomt, die er direct staat. Dan heb je eigenlijk met Mazraoui (verwacht niet dat hij vertrekt) en Tagliafico (of gelijkwaardige vervanger) je zijkanten goed bezet. Met Rensch en Timber als eventuele back-ups. Blind zou ook nog als linksback kunnen spelen.

Als echt de nood aan de man is zou je centraal ook nog met Martinez en Blind kunnen spelen.

Ik vind Alderweireld niet van dien aard meer, dat je hem maar moet halen. Zal qua salaris ook zwaar op de begroting drukken en is niet significant beter dan wat je al hebt. Ik heb Schuurs ook nog steeds niet afgeschreven en Alderweireld heeft straks geen restwaarde meer.

Je moet ook waken, dat je selectie niet overloopt van zulke dure spelers. We hebben ook gemerkt dat kapitaal op het veld als sneeuw voor de zon kan verdwijnen als iemand een verkeerd pilletje slikt. Met Blind, Klaassen, Tadic en evt Van Aanholt heb je al flink geinvesteerd in spelers zonder restwaarde.
Ajax is niet concreet voor Alderweireld.
Enigszins jammer, goede verdediger, maar dat is Timber ook.
Zolang Timber, Schuurs, Martinez en Blind er zijn zal er niet veel ruimte voor zijn.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 21:26 
Erelid

Mooi.
Ik vind het beste er wel vanaf bij Alderweireld.

Daarnaast heb je ook nog Alvarez en Rensch die centraal kunnen spelen.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 21:47 

Ik hoef Alderweireld niet perse bij Ajax te zien, met Timber en Schuurs zijn we prima voorzien en we hebben genoeg dure ervaren spelers.

Ik hoop echter wel vurig dat hij niet meer PSV gaat.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 21:55 

Ik zie hem niet snel naar PSV gaan, lijkt me dat als hij terug komt naar Nederland dathet Ajax moet zijn. Genoeg buitenlandse clus waar hij nog even lekker kan verdienen.

In Belgie kunnen ze hem niet betalen, Anderlecht misschien maar het is een Antwerpenaar.
Royal Antwerp zie ik ook niet gebeuren, Toby komt net als Vertonghen uit de Beerschot jeugd.
Dat is een beetje vergelijkbaar met Ajax/Feyenoord

Zou hem graag terug bij Ajax hebben, gewoon een solide verdediger met body en lengte. Heeft ook een goede lange bal waarmee hij het spel kan verleggen.

Timber kan dan zijn minuten pakken als rechtsback en backup RCV.
Gaat dan wel ten koste van Schuurs die niet heeft kunnen overtuigen. Rensch zal ook een stapje terug moeten doen als Timber een optie voor rechtsback is. Die is wat mij betreft gewoon verder dan Rensch. Ik zie in Rensch ook geen CV dus Alderweireld hoeft hem niet in de weg te staan.

Centrum Martinez - Alderweireld zie ik wel zitten en is ook wel complementair. en dan Blind ervoor als meest verdedigende middenvelder als hij weer fit is.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 22:02 

Skimo schreef:
Ik zie hem niet snel naar PSV gaan, lijkt me dat als hij terug komt naar Nederland dathet Ajax moet zijn. Genoeg buitenlandse clus waar hij nog even lekker kan verdienen.

In Belgie kunnen ze hem niet betalen, Anderlecht misschien maar het is een Antwerpenaar.
Royal Antwerp zie ik ook niet gebeuren, Toby komt net als Vertonghen uit de Beerschot jeugd.

Zou hem graag terug bij Ajax hebben, gewoon een solide verdediger met body en lengte. Heeft ook een goede lange bal waarmee hij het spel kan verleggen.

Gaat dan wel ten koste van Schuurs die niet heeft kunnen overtuigen. Rensch zal ook een stapje terug moeten doen als Timber een optie voor rechtsback is. Die is wat mij betreft gewoon verder dan Rensch. Ik zie in Rensch ook geen CV dus Alderweireld hoeft hem niet in de weg te staan.

Centrum Martinez - Alderweireld zie ik wel zitten en is ook wel complementair. en dan Blind ervoor als meest verdedigende middenvelder als hij weer fit is.
Helemaal eens. Schuurs en Alvarez verkopen. Beiden niet goed genoeg als RCV en een goede voetballende middenvelder halen. iemand die de bal niet eerst 5 keer moet beroeren voordat hij hem onder controle heeft en al heeft gekeken wat hij met de bal moet doen voordat hij hem heeft.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2021 22:11 

renemar schreef:
Skimo schreef:

Helemaal eens. Schuurs en Alvarez verkopen. Beiden niet goed genoeg als RCV en een goede voetballende middenvelder halen. iemand die de bal niet eerst 5 keer moet beroeren voordat hij hem onder controle heeft en al heeft gekeken wat hij met de bal moet doen voordat hij hem heeft.
Ga er vanuit dat de basis dan Blind - Gravenberch - Klaassen is.

Dan heb je ook Kudus en Alvarez nog (tenzij daar een geweldig bod op komt). Middenveld is dan wel redelijk bezet.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2021 11:22 
Erelid

Volgens de Telegraaf is Mazraoui èèn van de 7 spelers waar Ajax niet onwelwillend tegenover staat als die een transfer willen/kunnen maken.

Dit opent wellicht deuren voor Alderweireld want het kan zomaar zijn dat Timber dan de nieuwe rechtsback wordt.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2021 11:52 

Volgens de Telegraaf is Mazraoui èèn van de 7 spelers waar Ajax niet onwelwillend tegenover staat als die een transfer willen/kunnen maken.

Dit opent wellicht deuren voor Alderweireld want het kan zomaar zijn dat Timber dan de nieuwe rechtsback wordt.
Ajax wilde in maart nog verlengen. Het lijkt er op dat de telegraaf alle spelers met een contract tot 2022 genoemd heeft die nog een flinke waarde hebben. Kotarski werd bijvoorbeeld niet genoemd.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 17:35 
Erelid

DeRuit schreef:

Ajax wilde in maart nog verlengen. Het lijkt er op dat de telegraaf alle spelers met een contract tot 2022 genoemd heeft die nog een flinke waarde hebben. Kotarski werd bijvoorbeeld niet genoemd.

Op zich is dat ook niet gek. Mazraoui mag nu dan toch wel snel tekenen, anders inderdaad verkopen.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 20:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Hij wil weg bij Spurs. Ik zou als ik Overmars zou zijn hem toch wel binnenhalen hoor!

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/9 ... belgi.html

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 09:22 
Erelid

Nee, kost klauwen vol met geld aan salaris, onze salarispost is al heel hoog.
Timber is als RCV gewoon goed, die gozer moet ook kunnen spelen, Alderweireld is een upgrade, maar geen grote upgrade, daarom nee, geen prioriteit.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 09:25 

Morfe0 schreef:
Nee, kost klauwen vol met geld aan salaris, onze salarispost is al heel hoog.
Timber is als RCV gewoon goed, die gozer moet ook kunnen spelen, Alderweireld is een upgrade, maar geen grote upgrade, daarom nee, geen prioriteit.
Ik zou hem ook niet meer halen. Timber is doorgebroken en daarachter hebben we in Schuurs gewoon een prima backup.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 10:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Eens. Tenzij je Schuurs goed kan verkopen en Alderweireld gratis op kan pikken.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 21:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
ibramovic89 schreef:
Eens. Tenzij je Schuurs goed kan verkopen en Alderweireld gratis op kan pikken.
Dit scenario zie ik ook wel zitten. Schuurs heeft afgelopen seizoen veel minuten gemaakt en wordt regelmatig genoemd bij grotere clubs. Een extra jaar op de bank met weinig minuten zal zijn marktwaarde niet doen stijgen. Een transfer kan dus lucratief zijn, maar bovenal ga je er ook sportief op vooruit. Want Alderweireld haalt een hoger niveau dan Schuurs, dat durf ik met zekerheid te stellen. Laat hem de concurrentiestrijd met Timber maar aangaan. Dat lijkt me een gezonde situatie.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 479 berichten ]  Vorige   1 16 17 18 19 20  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00