Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 816 berichten ]  1 2 3 4 5 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Christian Eriksen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2011 19:51 
Erelid

Afbeelding
Naam : Christian Eriksen
Positie : Middenveld
Rugnummer : 8
Geboren : 14-02-1992
Lengte : 177 cm.
Gewicht : 71 kg.
Geboorteplaats : Middelfart

Berichtonderwerp: Re: Christian Eriksen
BerichtGeplaatst: 13 okt 2011 22:12 

Eriksen is een goede speler voor Ajax en kan een Europese topspeler worden maar ik ben inmiddels wel van mening dat als Ajax een bedrag van minsten 25 miljoen voor hem kunnen krijgen dat ze hem moeten verkopen. Eriksen heeft zich namelijk sinds zijn debuut helemaal niet zo goed ontwikkeld en ik denk dat het voor hem veel beter zou zijn als hij wekelijks met topspelers traint. Als Ajax hem houd en hij blijft stilstaan in zijn ontwikkeling dan wordt hij veel minder waard. Het belangrijkste is dat Ajax met Serero, Klaassen en Rits drie ook zeer talentvolle spelers heeft klaarstaan om Eriksen te vervangen.

Eriksen zou ik aanraden om naar Arsenal te gaan, daar kan hij een geweldig talentvol duo vormen met Wilshere en zal hij wekelijks met topspelers als Van Persie trainen. Daarbij zal hij vast en zeer veel kunnen leren van Arteta.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2011 23:02 

Arsenal vind ik niet meer zo veel, en ik denk ook dat Van Persie niet meer lang blijft. Hij is veel te goed voor die club, hij zal daar nooit prijzen winnen. Je kan zeggen wat je wil, maar zonder prijzen vergeet met je toch.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 08:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Ik zou niet weten of dit gaat werken, gewoon Siem in de spits en klaar zijn we.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 10:14 

@ Ping, ik denk dat dit in een ander topic hoort ?

Alhoewel Eriksen hier wel in voorkomt, gaat het toch meer over Kolbeinn, Bulykin en Siem, Eriksen zou voor verrassing zorgen, maar dat gaat toch niet echt gebeuren...

Laatst gewijzigd door X-chasing-X op 14 okt 2011 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 10:24 

Welke dan ? Het gaat hier toch over Eriksen ? Tenminste de titel op VZ was over Eriksen en daar gaat het in het verhaal toch ook over ? Hij wil Eriksen zoals Messi bij Barca laten spelen tegen Az, of dat gaat werken ?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 10:24 

Ping schreef:
Welke dan ? Het gaat hier toch over Eriksen ? Tenminste de titel op VZ was over Eriksen en daar gaat het in het verhaal toch ook over ? Hij wil Eriksen zoals Messi bij Barca laten spelen tegen Az, of dat gaat werken ?
Ik las het verkeerd, had mijn bericht net ook al aangepast .

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 10:26 

Haha, ok toen ik het las was het nog niet veranderd! Never mind! :)

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 23:54 

Ping schreef:
Niet doen, Eriksen is een groot talent, maar nog altijd geen Messi.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2011 11:23 

Eriksen: "Tweede in de groep is heel goed"

Bron: VoetbalPrimeur

BerichtGeplaatst: 21 okt 2011 14:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Eriksen heeft gewoon de pech dat hij zich niet in de rug van iemand als Sneijder heeft kunnen ontwikkelen zoals Özil dat had bij Werder met Diego. Eriksen is totaal verkeerd gebracht toentertijd tegen NAC, en dan ook nog het merendeel van de wedstrijden die hij speelde op links- of rechtsbuiten. Wat hij echt niet is, daarna ging Jol weg en word hij ineens in plaats van Siem De Jong voor de leeuwen geworden. Niet echt vlekkeloos dus, blijft een groot talent. Maar ik ben van mening dat hij stukken beter had kunnen zijn als hij nu is door nog een tijdje in de A1 rond te lopen en alleen in te vallen op 10 als Ajax al met een ruime voorsprong voor stond.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2011 17:05 
Erelid

The Flying Dutchman schreef:
Eriksen heeft gewoon de pech dat hij zich niet in de rug van iemand als Sneijder heeft kunnen ontwikkelen zoals Özil dat had bij Werder met Diego. Eriksen is totaal verkeerd gebracht toentertijd tegen NAC, en dan ook nog het merendeel van de wedstrijden die hij speelde op links- of rechtsbuiten. Wat hij echt niet is, daarna ging Jol weg en word hij ineens in plaats van Siem De Jong voor de leeuwen geworden. Niet echt vlekkeloos dus, blijft een groot talent. Maar ik ben van mening dat hij stukken beter had kunnen zijn als hij nu is door nog een tijdje in de A1 rond te lopen en alleen in te vallen op 10 als Ajax al met een ruime voorsprong voor stond.
In de A1 stak die elke wedstrijd er bovenuit, zodat zijn medespelers in dienst van hem gingen spelen. Dat Eriksen net voor de winterstop na het eerste werd gehaald was, alleen maar positief voor Eriksen. Omdat er bij het eerste niemand in dienst van hem speelde, maar het weer moest bewijzen. Als Eriksen in die periode nog bij de A1 zou blijven, dan was het hem te makkelijk af gegaan en was de stap naar het eerste zelf groot. Als die linksbuiten/rechtsbuiten kwam te spelen had die nog genoeg vrijheid vanuit zijn positie.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2011 23:01 

Bart schreef:
The Flying Dutchman schreef:
In de A1 stak die elke wedstrijd er bovenuit, zodat zijn medespelers in dienst van hem gingen spelen. Dat Eriksen net voor de winterstop na het eerste werd gehaald was, alleen maar positief voor Eriksen. Omdat er bij het eerste niemand in dienst van hem speelde, maar het weer moest bewijzen. Als Eriksen in die periode nog bij de A1 zou blijven, dan was het hem te makkelijk af gegaan en was de stap naar het eerste zelf groot. Als die linksbuiten/rechtsbuiten kwam te spelen had die nog genoeg vrijheid vanuit zijn positie.
Tijdens de debuutwedstrijd van Eriksen speelde Ajax met Suarez op 9 en met Suarez op 9 kan de 10 niet echt uitblinken, want het gevaar komt dan vooral van Suarez. Had Pantelic op 9 gespeeld, dan had Eriksen al een heel ander debuut kunnen maken. Bovendien is debuteren altijd moeilijk, omdat je als speler nog geen routines hebt ingebouwd die voor het spel bepalend zijn. Dat geld in principe voor iedere speler, maar zeker voor de spits en de middenvelders. Een speler binnen korte tijd door het hele elftal slepen is trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de ontwikkeling. De echte ontwikkeling Eriksen kwam daarom pas onder de Boer, die hem een vaste positie gaf en er een spits (de Jong) neerzette waar Eriksen zijn spel op kon aanpassen.

BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 15:35 

Vote Eriksen!

http://www.tuttosport.com/sondaggi/calc ... 11?sv=true

BerichtGeplaatst: 04 nov 2011 23:05 

Wel vreemd dat Ebecilio ook is genomineerd, geen verkeerde speler, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet nog eens 40 betere voetballers rondlopen in zijn leeftijdscategorie.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 17:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ian schreef:
Wel vreemd dat Ebecilio ook is genomineerd, geen verkeerde speler, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet nog eens 40 betere voetballers rondlopen in zijn leeftijdscategorie.
Vind ik ook erg bijzonder.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2012 11:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Bij Eriksen krijg ik het gevoel van: voor we eindelijk echt plezier aan hem kunnen beleven is hij al vertrokken. Op dit moment speelt Eriksen leuk mee, maar hij is absoluut nog geen dragende speler. Af en toe een assist, maar veel te weinig dominant en te weinig rendement.

Nu zegt hij het seizoen af te maken bij Ajax en deze transferperiode niet te vertrekken.. Gezien de interesse voor hem is dat misschien niet zo vreemd, maar ik heb de ware Eriksen nog steeds niet gezien. Iedereen ziet dat hij een groot talent is, maar op dit moment vind ik het nog veel te weinig wat hij laat zien. De interesse is er dus ook omdat scouts zijn potentie zien, maar niet vanwege zijn geweldige prestaties.

Eriksen is een goudmijn, maar hoe gek het ook klinkt, bij een mooi bod zou ik hem snel verkopen. Er is te veel interesse in die jongen, die houden we nooit lang vast. Tenzij Eriksen zelf zou aangeven nog 2, 3 jaar bij Ajax te willen blijven, maar dat zie ik niet gebeuren.

Ajax kan in mijn ogen beter gaan bouwen op andere spelers en van de opbrengst van Eriksen gerichte versterkingen halen (zoals een Narsingh). Bouy kan Eriksen straks prima opvolgen.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2012 14:18 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
JL10 schreef:
voor we eindelijk echt plezier aan hem kunnen beleven is hij al vertrokken.
Dat is bij iedere speler na het Bosman-arrest. Als ze echt goed dreigen te worden dan zijn ze verdwenen.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2012 14:45 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Dat klopt, alleen liggen sommige spelers beter in de markt dan andere. Eriksen ligt eigenlijk té goed in de markt. Davey Klaassen zul je bijvoorbeeld langer vast kunnen houden.

Als Ajax aan een team wil bouwen, moet je daar ook rekening mee houden. PSV heeft dat ook jarenlang gehad met jongens als Bouma, Vennegoor, Ooijer, Waterreus etc. Er was geen interesse in die spelers, maar voor de continuïteit waren ze erg belangrijk. Dat zou voor Ajax ook een goede zaak zijn.

Vandaar dat ik zeg: flink cashen voor Eriksen en gericht versterken. Met dat geld kunnen we dan de probleemposities aanpakken

BerichtGeplaatst: 22 feb 2012 13:43 
Moderator De Toekomst

Cruijff: Eriksen moet je niet ophemelen of neersabelen
AD.nl

BerichtGeplaatst: 22 feb 2012 15:49 
Erelid

Komt toch altijd weer over als een erg nuchtere jongen en het braafste jongetje van de klas. En hij is natuurlijk ook nog o zo jong. Net 20 geworden, maar wordt bij Ajax eigenlijk al gezien als een volwassen belangrijke spelbepaler. Er zit nog zoveel rek in, zoals al bij bijna alle goede Ajax spelers die (te) vroeg weg gingen bij Ajax. Vertonghen, Van der Wiel, Eriksen, Alderweireld, De Jong, Anita... Manneman, blijf toch nog lekker minimaal vijf jaar. Stekelenburg wou ook persee de stap naar de Europese top maken en waar zit hij nu... Had-ie toch beter wat meer geduld kunnen hebben.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2012 17:02 

Het is jammer dat er door veel supporters te veel van Eriksen wordt verwacht maar dat komt doordat hij af en toe laat zien wat voor een geweldige voetballer hij kan worden. Bij een speler van zijn leeftijd is het normaal dat die goede wedstrijden opvolgt met slechte. Ik hoop dat hij naar Cruijff en De Boer luistert en nog vijf seizoenen bij Ajax voetbalt. In Amsterdam kan hij zich in alle rust door ontwikkelen onder de begeleiding van oud topvoetballers als Frank en Ronald de Boer, Bergkamp, Jonk en vele anderen.

BerichtGeplaatst: 29 feb 2012 09:02 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
  • "Eriksen is een speler om in de gaten te houden", verzekert Seedorf in gesprek met Voetbalzone. "Ik ben onder de indruk van zijn geweldige techniek en visie. Het is raadzaam als hij nog iets langer bij Ajax blijft." Het contract van Eriksen met Ajax loopt in de zomer van 2014 af.

BerichtGeplaatst: 29 feb 2012 09:51 

Die Clarence heeft er toch wel kijk op. Ik hoop ook dat Christian nog een paar jaartjes blijft, maar ik vrees het ergste.

BerichtGeplaatst: 29 feb 2012 15:01 

Als Eriksen slim is dan blijft hij nog drie seizoenen bij Ajax zodat hij technisch, mentaal en fysiek op het juiste niveau zit en de overstap naar de Europese top zo klein mogelijk is gemaakt. Sneijder vertrok ook 'pas' toen hij 23 was en volgens mij is dat het ideale moment voor talenten van het kaliber Sneijder/Eriksen. Eriksen kan nog meer dan genoeg bijleren bij Ajax en ik denk dat als hij deze zomer of in de zomer van 2013 al naar een Europese topclub vertrekt hij door het ijs zal zakken. Hij heeft duidelijk veel talent maar hij komt momenteel nog niet eens in de buurt van het niveau wat Sneijder had toen die naar Real vertrok. Pas als Eriksen dat niveau heeft gehaald moet hij de overstap maken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 816 berichten ]  1 2 3 4 5 33  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00